Call of Duty: Modern Warfare II és Warzone 2.0 beszámoló

A múlt háborúi után ismét a modern korba tért vissza az ismert FPS széria, amelynek idei része folytatja az újraindított Modern Warfare sorozat történeti szálát.

DMZ és a konklúzió

A Warzone 2.0-ban megismert Al Mazrah nem csak többjátékos módnak, a Battle Royale-nak, hanem az újonnan behozott DMZ módnak is otthont ad. A jelenleg még csak béta fázisban futó rész egy Call of Duty-kban még nem látott módot hozott el nekünk. Kis túlzással első ránézésre olyan lett, mintha a Battlefield 2042 Hazard Zone módját keverték volna a kizárólag PC-re elérhető Escape from Tarkov című alkotással. Nézzük miről is van szó! Alapvetően ebben a módban nem kapunk hozzáférés a saját eszközeinkhez, hanem egy alap fegyverrel kell elindulunk a BR módban megismert pályára. Itt aztán ismét az a feladat vár ránk, hogy összegyűjtsünk számos felszerelést, ebben azonban a valódi játékosok mellett rengeteg gépi ellenfél is megpróbál minket megakadályozni. Nagyon sok olyan szituációt kapunk majd, amikor nem érdemes Rambo módjára viselkedni, mert nagyon hamar a fűbe haraphatunk és ha nincs ott a társunk, vagy nincs nálunk olyan eszköz, amivel felélesztjük magunkat, akkor bizony elveszítettük azt a kört. Ezzel együtt pedig minden tárgyat, ami velünk együtt volt a halálunk pillanatában. Még azt a saját fegyvert is, amelyet egy külön slotba tudunk a menüben kiválasztani, de szerencsére ezt két óra elteltével visszakapjuk. Minden más viszont megy a levesbe (a páncélok, táskák, maszkok, kulcsok, killstreakek is). Ezt hogy kerülhetjük el?


[+]

Minden összegyűjtött eszközt megtarthatunk, ha sikerül elérnünk a pályára három különböző helyre elszórt kimentési pontot. Ha sikeresen felszállunk a helikopterre, akkor minden fő cuccunk megmarad és azokat a következő körben felhasználhatjuk (de ugyanúgy el is veszíthetjük, ha végeznek velünk) Maga a koncepció roppant izgalmas, de egy idő után sajnos unalmas lesz már, úgy véljük, hogy hosszabb távon roppant sok dologgal lehet majd ezt bővíteni, mert egyelőre a legtöbben csak arra utaznak, hogy megszerezzenek egy bizonyos fegyvert, valamint néhány skint, de ha ezekkel végünk, akkor nem igazán lesz miért visszatérünk ide, főleg úgy, hogy nem csak a BOT-ok, hanem valódi játékosok is vadásznak ránk egy-egy kimentéskor; főleg ha azt a bizonyos táskát próbáljuk kivinni magunkkal. A Strongholdok és egyes rejtett bázisok itt is felbukkannak, ezeket különböző kulcsok és kódkártyák segítségével lehet megnyitni, majd miután végeztünk a viszonylag kemény ellenségekkel, akkor számos remek loot vár ránk. Angolul ezt high-risk, high-rewardnak hívják, vagyis ha bevállaljuk a rizikós rajtaütést, akkor meglesz az eredménye annak, ha sikeresek vagyunk. Egyedül nem igazán szeretünk ebbe a módba visszatérni, de ha sikerül még két társat találni (max 3 fős a mód) izgalmas időszakot kapunk néhány napig/hétig, amíg megszerzünk minden általunk kívánt eszközt és skint.


[+]

Ha technikai szempontból nézzük a Modern Warfare II többjátékos módját, a Warzone 2-t és a DMZ-t, akkor elmondhatjuk, hogy némileg gyengébb látványvilágot kapunk a kampányhoz képest, de ez valahol érthető, hiszen a motornak elég nagy számú játékost kell megmozgatnia. Ezzel együtt mi úgy érezzük, hogy bár némileg szebb lett elődjéhez képest, komolyabb változásra nem kell számítani, ha a grafikát nézzük. A hangok a bétához képest még jobbak lettek, továbbra is azt mondjuk, hogy fejlhallgatóval érdemes csak nekiesni a programnak, így kapjuk meg leginkább azt az élményt, amit megérdemlünk és amit szerintünk a fejlesztők nekünk szántak.

Összegzés:

A Call of Duty: Modern Warfare II-ben, a Warzone 2.0-ban, valamint a DMZ-ben minden potenciál megvan, hogy hosszú hónapokra, sőt akár évekre is leültesse a játékosokat. Ehhez nem kell más, mint elegendő tartalom, amelyekkel hosszú távon is képesek lesznek a fejlesztők lekötni a játékosokat. Addig viszont, amíg ezeket megkapjuk, kérnénk szépen, hogy a továbbra is fennálló hibákat, crasheléseket, fagyásokat és kisebb-nagyobb bugokat javítsák a fejlesztők, mert ezek nagyon hamar a felhasználók kedvét szegik. Mi azt tanácsoljuk, hogy a Battle Royale módra mindenképp vessetek egy pillantást a DMZ-vel együtt, hiszen mindkettő teljesen free-to-play, vagyis ingyenesen játszható. Ha pedig a kampány, vagy még inkább a sima multiplayer az eddigi videók alapján nem győzőtt meg titeket eddig, akkor várjátok meg az első nyílt hétvégét, amely az előzetes hírek szerint decemberben várható.

A Call of Duty: Modern Warfare II 2022. október 28-től érhető el, a Warzone 2.0 és a DMZ november 16-án debütált PC-n (Steam, Battle.net), PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön, Xbox One-on és Xbox Series X/S-en.

A Call of Duty: Modern Warfare II legjobb vonásai:

  • Ismét izgalmas kampányt kaptunk;
  • a többjátékos mód hosszú hónapokra leköti majd a játékosokat;
  • átdolgozott Battle Pass rendszer;
  • a Warzone 2.0 remek újításokkal futott be;
  • amennyiben kellő támogatást kap, a DMZ hosszú távon remek szórakozást ígér;
  • konzolokon akár 120 FPS módban is játszhatunk.

A Call of Duty: Modern Warfare II leggyengébb pontjai:

  • Kisebb bugok, összeomlások és fagyások minden platformon véletlenszerű időközönként;
  • a loadout módosítás hibáját továbbra sem sikerült javítani multiplayer módban;
  • a többjátékos pályákból lehetne jóval több;
  • a felhasználói felület egyáltalán nem játékosbarát;
  • az átdolgozott Gulag nem mindenkinek fogja elnyerni a tetszését.

oriic

Azóta történt