Call of Duty: Modern Warfare II és Warzone 2.0 beszámoló

A múlt háborúi után ismét a modern korba tért vissza az ismert FPS széria, amelynek idei része folytatja az újraindított Modern Warfare sorozat történeti szálát.

A kampány

Nagyon régi frázis, hogy ha új év, akkor új Call of Duty-t kapunk, azonban nagyon úgy tűnik, hogy ezt idén mondhatjuk ki utoljára. A legutóbbi hírek szerint ugyanis jövőre már nem évente szállítja majd nekünk az Activision a COD széria egyes részeit, hanem 2 évente jön majd a folytatás, ezzel kibővítve egy adott epizód tartalmi támogatását. Természetesen prémium tartalom nélkül így sem maradunk a szóbeszédek szerint, ugyanis fizetős (konkrétan teljes árú) DLC-k várhatóak majd a jövőben, de erről hivatalos bejelentést egyelőre nem kaptunk. Ennek a hosszú távú tervnek az első szereplője nem más lesz, mint az idén október végén megjelent Call of Duty: Modern Warfare II, amely a 2019-ben rebootolt Modern Warfere egyenesági folytatásának készült. Az új részben ismét felbukkan Urzikstan, valamint az Al-Qatala nevű terrorista csoport, akik a vezetőjük, Hassan Zyani segítségével próbál meg csapást mérni Amerikára néhány ellopott rakétával, ezzel megmutatva, hogy igen komoly figyelmet érdemes rájuk fordítani. Ehhez segítséget is kapnak, hiszen a buliba becsatlakozik a mexikói Las Almas nevű drogkartell is, így már kicsit nehezebb lesz felvenni velük a harcot.


[+]

A sztoriról nem szeretnénk túl sok részletet elárulni, hiszen egy részről nem egy túl hosszú történetről van szó (ügyességtől és nehézségi szinttől függően nagyjából 5,5-10 óra közötti végigjátszást kapunk), de annyit elmondhatunk, hogy a fejlesztők próbáltak több különböző sílusú küldetést összerakni, amelyek között akadnak, amelyek direkt utalások az eredeti Modern Warfare 2-re. No Russian stílusú missziót ugyan nem kaptunk, de a hírhedt mészárlásra is lesz azért némi utalás majd a későbbiekben, amit érdemes személyesen átélni szerintünk. Ha ki kell emelni néhány megoldást, akkor egy részről megemlíthetjük a Wetwork nevű missziót, amelyben az Infinity Ward a víz alatti harcokat próbálja meg bemutatni, de az éjjellátós küldetések is igen hangulatosra sikeredtek. Ha személyes kedvencet kellene mondani, akkor mi a fúrótornyos helyszínt választanánk, az esős környezet, valamint a mozgó konténer pálya talán az utóbbi évek leghangulatosabb környezete lett. Kapunk lopakodós/sniperes feladatokat is, bár ez most annyira nem volt ütős, mint anno a csernobili kaland.Mindenképp fontos kiemelni, hogy a kampány egyik újítása lett a krafting rendszer, amelynek segítségével bizonyos helyszíneken a pályákon elszórt hozzávalókkal kell bombákat, füstgránátokat és hasonló eszközöket elkészítenünk, ezzel pedig az ellenfeleinknek okozhatunk kellemetlen pillanatokat.


[+]

Elsőre ügyes ötletnek tűnt ennek behozatala, de végül inkább csak zavaró lett, túl sok értelmét nem láttuk a használatuknak, kivéve, amikor kötelezően ezzel kellett foglalkozni a továbbjutás miatt. Amire mindenképp érdemes kitérni az a karakterek és a szinkronhangok. Előbbiek esetében ugya adott volt a Task Force 141 csapata, vagyis Price, Gaz, Soap, Ghost, akikhez ezúttal csatlakozik a mexikói különleges erők ezredese Alejandro Vargas, valamint társaként Rodolfo Parra (Akik egyébkéng nem angolul, hanem spanyolul beszélgetnek egymással mindig, ezért jár a plusz pont). Előbbi egy tipikus hazafi, aki bármikor kész lenne életét adni a hazájáért és annak biztonságáért, így szívesen segít nekünk, hogy teljesítsük küldetésünket. Remek szereplő lett, az őt eljátszó Alain Mesa (magát a szereplő kinézetét is róla mintázták) fantasztikus munkát végzett. Bár nem szokták nagyon felhozni, de számunkra Philip Graves is remekül sikerült szereplő, remekül hozza a Shadow Company nevű katonai szervezet nagyszájú, pökhendi parancsnokát, de szót ejthetünk Valeria Garzaról is, a hölgy… mondjuk úgy, hogy kissé temperamentumos, de ezt érdemes személyesen átélni. Ebben az epizódban egyébként kiemeltebb szerepet kap Ghost is, akiről sikerül megtudni néhány apróságot, valamint azt is, hogy humoros is tud lenni a maga módján, ezt leginkább a közte és Soap között lezajló rádióbeszélgetésekből derül ki.


[+]

Alapvetően a Call of Duty: Modern Warfare II sztori része hozza a kötelezőt, de ha az összképet nézzük, akkor számunkra a 2019-es epizód jóval nagyobbat ütött történet szempontjából. Grafikailag sem tűnik túl nagy előrelépésnek a játék, mert bár roppant mód kellemes a szemnek, nincs akkora különbség az elődjéhez képest. Ha negatívumokat kellene felhozni, akkor az AI helyenkénti butaságát említenénk meg, valamint azt, hogy a rendszer képest akár előttünk is megjeleníteni katonákat, néha akár végtelen mennyiségben. Bugokról nem nagyon érdemes beszélni, néhány beragadó karakterről, vagy hiányos szinkronról beszélhetünk csak, de ezek teljesen véletlenül bukkantak fel, szerencsére komolyabb hibába nem futottunk bele. A zenék ismét fantasztikusak lettek, a Sarah Schachner által szerzett fő téma kissé átdolgozva ismét felbukkan szerencsére, ez az a tipikus szám, amit bármikor szívesen meghallgatunk akár játékon kívül is.

A multiplayer mód

Nyilván akad számos kivétel, de a legtöbb ember a Call of Duty szériát a többjátékos mód miatt veszi meg. Tény, hogy több száz, esetenként több ezer órát is eltöltenek egyesek itt, így adott volt a kérdés, hogy a fejlesztők mivel készültek az idei játékhoz. Az ősz elején volt lehetőségünk bepillantást nyerni ide a bétának köszönhetően, azóta azonban szerencsére némi kisebb változás történt több helyen. Kezdjük elsőként a kooperatív móddal, amelyben jelenleg öt darab missziót találunk, amelyet egyedül, illetve egy barátunkkal együtt is teljesíthetünk. A lehető legkülönfélébb feladatokat adták itt nekünk a fejlesztők, hiszen a gépi ellenfeleket felsorakoztató pályák között akadnak olyanok, amelyeknél lopakodni kell, míg másoknál a nyílt konfrontáció a legjobb megoldás. Teljesítményünktől függően csillagat szerezhetünk, amiket skinekért, emblémákért és hasonló tartalmakért válthatunk be. Túl sokat nem szabad ettől a módtól várni, ideig-óriág izgalmasnak hangzik, valamint a sztori egyes elemei itt folytatódnak, de világmegváltó dolgokat nem kapunk. A Ground War és Invasion a Modern Warfare II nagypályás, sokszereplős módjai, ahol kifejezetten terjedelmes helyszíneken kell harcolni, extraként pedig különböző járműveket is használhatunk, utóbbiban pedig még gépi ellenfelekkel is találkozhatunk. Persze nyilvánvaló, hogy a mesterlövészek kiemelt szerepet kapnak itt, de aki kicsit ügyesebben játszik, azok egészen jó élményekkel gazdagodik. Sokan leginkább a Battlefield széria Conquest módjához hasonlítják őket, de szerintünk néhány apróságon túl nem igazán lehet a kettőt egymás mellé tenni.


[+]

Az biztos, hogy manapság (néhány héttel vagyunk az indulás után) már a legtöbben például azért választják az Invasion módot, mert nagyon könnyű a fegyvereket szintezni rajta, holott sokkal több lehetőséget is rejthetne mindkét mód, reméljük a későbbiekben ezeket is bővítik. Ismét visszatér a külső nézetes játékos lista is, itt TPS-ként harcolhatunk a sima multiplayerben megismert módokban. Ezzel együtt pedig rákanyarodhatunk arra, amivel a legtöbben töltik az idejüket, méghozzá a sima többjátékos mód. Jelenleg a szűrőben 9 lehetőségünk van kiválasztani, hogy pontosan mit szeretnénk játszani (TDM, FFA, Domination, Search & Destroy, Headquarters, Kill Confirmed, Hardpoint, Prisoner Rescue, Knockout), ezek között pedig mindenki megtalálja a leginkább a stílusához illő módokat. Mi személy szerint leginkább az objektíva alapúakat választjuk, de néha ránézünk azért az S&D-re és a túszmentésre is, utóbbi leginkább a Rainbow Six: Siege-ben látottakhoz hasonlítható. Az idei COD ezen része továbbra is remek lett, nyilván biztosan akadnak olyanok, akiket néhány dolog zavar, de tény, hogy hasonló játékmenetet nem igazán láthatunk túl sűrűn. Aki rajongó volt, annak mindenképp érdemes lehet beruházni a játékban már csak a multiplayer miatt is. Persze azért akadnak dolgok, amiket mindenképp érdemes megemlíteni.


[+]

Egy részről a menü rendszert nem igazán sikerült a bétához képest módosítani, továbbra is úgy fest az egész, mintha érintőképernyőre tervezték volna az egészet (az eddig látottak alapján a mobilos Warzone-ban is ilyen lesz, szóval ez nem lehet véletlen). A skinek megszerzését bár egyszerűsítették, a legvégső festéseket akár több mint 100 óra után lehet csak megnyitni, ehhez pedig szó szerint az összes fegyverrel kell kihívásokat teljesítenünk. Valamilyen oknál fogva az egyedileg összeállított eszközeinket még mindig nem tudjuk elmenteni, valamint a perk rendszer is ugyanaz maradt, mint a bétában. Van a két alap perk, amihez beállíthatunk egy bónuszt és egy ultimate perket is. A gond az, hogy a két utóbbi időlimithez/pontok megszerzéséhez van kötve, vagyis csak egy idő után aktiválódnak automatikusan, nem működnek egyfolytában. Továbbra sem értjük, hogy ezt miért kellett ilye módon prezentálni, holott a COD-ok korábbi epizódjaiban viszonylag rendesen meg voltak csinálva. Ha rendesen működik, akkor a matchmaking többnyire hamar talál meccseket, sajnos PC-n és Xbox-on a crossplay kikapcsolása nem lehetséges, a Microsoft konzolján lehet egyedül trükközni, hogy rendszer szinten kikapcsoljuk, de így akár hosszú percekig is várnunk kell, mielőtt beindul a buli.


[+]

Akad néhány kellemetlen bug is sajnos, amelyek közül talán a leginkább zavaró akkor bukkan fel, ha több barátunkkal vagy ismerősünkkel próbálunk együtt harcolni. A rendszer valamiért két meccs között nem engedi, hogy módosítsuk a Loadoutokat, pontosabban lehetőség volna rá, csak a Battle Royale módban összerakott eszközeinket mutatja. Ilyenkor mindig le kell állítani a keresőt, ha bármi változtatni szeretnénk. Ezen túl akadnak még itt random kifagyások, meccsből kidobások, bár az igaz, hogy már jóval kevesebb mint a megjelenéskor. A hardcore mód kedvelőinek sajnos be kell érniük a Tier 1-re keresztelt móddal, amely nem teljesen azonos a széria korábbi részeiben megszokott HC-val, de ahhoz nagyon hasonlít (nincs radar, folyamatos alacsony élet, 1 lövés többnyire 1 halál, de erről nincs visszejelzés, valamint a HUD elemek is minimálisan vannak jelen, illetve saját csapattársainkat is sebezzük) A játék támogatja az egér-billentyű használatát is, így aki kevésbé ügyesebb kontrollerrel, az használhatja ezeket a perifériákat is. A játékban felbukkanó katonák/karakterek semmilyen előnyt nem adnak (a bétában látott magyar operátor természetesen továbbra is elérhető), ők csak a látvány miatt kerültek bele a programba, a jövőt tekintve minden bizonnyal a Activision végtelen plusz pénzt fog beszedni majd a különböző Bundle csomagok árulásával, amelyekből már több is beszerezhető az ingame áruházban. Végül mindenképp szót kell emelni az új Battle Pass-ról is.


[+]

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy minden szezonnal érkezett egy 100 szintből álló évadbérlet, amelynek magasabb szintjét valódi pénzért kellett legalább egyszer megvenni, majd folyamatos játékkal kitermehettük belőle a következő szezonban érkezőt. Itt is megkapjuk most ugyanezt, azonban némi változtatást eszközöltek a fejlesztők. A korábbi lineáris megoldást felváltotta egy területszerzős újdonság. Ennek lényege, hogy teljesítményünkért cserébe tokeneket kapunk, amiket itt költhetünk el. Egy területet 4+1 token használatával kapunk meg, majd mi dönthetjük el, hogy pontosan milyen irányba akarunk elindulni. Tehát ha kinéztünk magunknak egy bizonyos dolgot, akkor megszerezhetjük úgy, hogy előtte nem kell minden mást begyűjteni. Nyilván a legutolsó, Level 100-as bónuszhoz, mindent össze kell farmolnunk itt is, de időnk lesz rá, ugyanis a tervek szerint 3 hónapig tart az évad (az első szezon például 2023. februárjában ér véget). Érdekes újításnak gondoljuk ezt az egész rendszert, kicsit már jó volt változtatni az eddig megszokottaktól.

Warzone 2.0

El is értünk a ponthoz, ami miatt jóval a megjelenés utánra lett tervezve ennek a beszámolónak a megírása és publikálása. Alapvetően szerettük volna egy nagy teljes képet adni az idei Call of Duty élményről, ehhez pedig szükséges volt, hogy megvárjuk a Warzone 2.0 debütálását, majd elmerülhessünk az idei év új Battle Royale játékában. Az előző Warzone nagyon sokak kedvence volt, azonban az Activision már jóval korábban jelezte, hogy a folytatás az teljesen új kezdet lesz mindenki számára, az előző játékból semmit nem hozhatunk át, egyedül azokat a COD pontokat kaptuk meg, amelyeket már korábban összegyűjtöttünk, de azokat is csak akkor, ha azonos platformon maradtunk; a Steam és a Battle.net is külön rendszernek számítanak sajnos PC esetében. Megérkezett tehát az új BR, amely számos elemében új lett, de azért rengeteg ismerős elem köszön vissza ez előző részből is. A pálya neve Al Mazrah, egy fiktív keleti ország, amely a jelentések szerint az Infinity Ward által eddig valaha készített legnagyobb helyszín. Bár az alapoktól lett felhúzva a város és környéke, azért akadnak itt olyan ikonikus helyszínek, amelyek korábbi COD-ból lettek behozva, elég például a Terminalra, a Dome-ra, a Highrise-ra, valamint a Showdownra gondolni, de számos easter egg is látható mindenfelé, érdemes a legnagyobb rajongóknak nyitott szemmel harcolniuk. Az alapok többnyire változatlanok maradtak, tehát el kell döntenünk, hogy egyedül, duóban, trióban, vagy négyen szeretnénk részt venni a harcokban.


[+]

Extraként akad még itt egy TPS nézetes trió is, akik szeretik a külső nézetes játékokat, azoknak érdemes erre is egy pillantást vetni. Ha épp nincsenek elérhető barátaink, akkor a solo mellett lehetőségünk van, hogy véletlenszerű társakat kapjuk, ehhez be kell kapcsolnunk, hogy a rendszer automatikusan feltöltse a csapatunkat. Kaptunk egy érdekes feature-t egyébként idén, ugyanis az úgynevezett Unhinged BR Trios módban extra csapattagokat tudunk hívni magunkhoz, így lehet egy ellenfélből a társunk, mi pedig akár így meg is duplázhatjuk a bandánkat. Ehhez persze kellett egy olyan újdonság behozatala is mint a proximity chat. Ennek lényege, hogy a mikrofonok alapból folyamatosan aktívak és ha nem némítjuk le magunkat, akkor a közelünkben hallhatjuk ellenségeinket és ők is hallhatnak minket. Számost vicces és epikus sztori született már ennek köszönhetően, szóval kifejezetten örülünk, hogy ez a lehetőség bekerült a játékba. Miután döntésre jutottunk, hogy milyen módban játszanánk, jön a megszokott felvezetés, felbukkan az újradizájnolt repülő, mi pedig eldönthetjük, hogy a pálya melyik pontjára szeretnénk ugrani. Innentől kezdődik pedig igazán csak a nagy móka, ugyanis lootolás és pénzgyűjtés vár ránk, amelyekhez nem csak ládákat kell nyitogatnunk, hanem különböző fejvadász küldetéseket kell felvennünk és teljesítenünk. Ezek között akadnak könnyebbek (például Intel felöltése számítógépre), de nehezebbek is (ellenséges csapat levadászása), mi dönthetjük el, hogy melyik éri meg jobban a kockázatot. A járművezetés nem sokat változott szerencsére, azonban némi nehezítés azonban történt, hiszen limitált üzemanyaggal rendelkezik mindegyik. Mielőtt kifogynánk a naftából természetesen felkereshetünk egy közeli benzinkutat, ahol nem csak teljes feltöltést, hanem javítást is kapunk. Ha valaki igazán remek felszerelést szeretne összegyűjteni, akkor érdemes meglátogatni bizonyos idő után a Strongholdokat, amelyeket gépi ellenfelek őriznek, de ha őket sikeresen likvidáljuk, akkor rengeteg pénzt és eszközt kaphatunk.


[+]

A korábbi Warzone-ban egy bizonyos összeg begyűjtése után a Buy Stationökben Loadout Dropokat vehettünk, amelyből a saját, előre összeállított fegyvereinket találtuk meg. Nos, ezt el kell most már felejtenünk. Egy részről a Shopból (igen, kaptunk egy átnevezést), a megszokott extrák mellett csak az elsődleges fegyverünket vehetjük csak ki (abból viszont akár többet is ha van elég pénzünk hozzá), a teljes felszerelésünket csak a véletlenszerűen ledobott ládákból szedhetjük ki. Ez szerintünk várható újítás volt, így nem kell attól aggódni, hogy egyes ügyesebb/erősebb csapatok már alig pár perccel az indulás után már teljes menetfelszerelésben akcióznak a pályán. Kaptunk némi módosítást a szűkülő körrel kapcsolatban is, ugyanis egy idő után nem egy, hanem három területre oszlik szét a kör, amelyek egy idő után egyesülnek. Ez némi taktikázásra ad lehetőséget, hiszen nem kell minden csapatnak folyton egy helyszínen tömörülnie, így a végjáték sokkal izgalmasabb lehet. Ha valamilyen oknál fogva ügyesebb ellenfeleket kapunk és végeznek velünk, akkor jöhet a korábban már megismert Gulag, amely szintén némi változáson esett át. Ennek lényege, hogy már nem egyedül érkezünk ide, hanem 2v2 harcot kell letolnunk, amelyet egy után egy Juggernaut is színesíteni fog. Itt el kell döntenünk, hogy a random társunkkal együtt hamar levadásszuk ellenfeleinket és már mehetünk is vissza a pályára, vagy összefogunk mind a négyen és végzünk a gépi ellenféllel, és mindannyian megmenekülünk. Utóbbival eddig még nincs tapasztalatunk, de biztos akadnak, akik bevállalják a közös harcot.


[+]

Mindenképp meg kell említeni még egy extra dolgot, ugyanis a fejlesztők behozták a Warzone 2.0-ba a kihallgatás lehetőségét. Ennek lényege, hogy ha csapat módot játszunk a battle royale-ban, akkor egy ellenfelünket ha nem ölünk meg csak a földre visszük le, akkor kihallgathatjuk, hogy a társai hol vannak, ezt pedig a program vizuálisan is jelzi. Hasonlót kell elképzelnünk, mint a Rainbow Six Siege-ben Caverira esetében; úgy tűnik, hogy a fejlesztők kifejezetten szeretik az Ubisoft játékát. Ha valaki tényleg nagyon jó játékos és mellette a csapatában lévő tagok is szinte már profi szinten érvényesülnek a játékban, akkor nekik érdemes lehet megemlíteni, hogy a Warzone új részében elérhető lett egy atombomba bevetése is. A megszerzése és aktiválása szerintünk nagyon nehéz, alapból ott kezdődik az egész, hogy 5 meccset kell nyernünk egymás után. Ha ez sikerült, akkor elérhető lesz a Champion’s Quest névre keresztelt küldetés, amelyben nem csak három nukleáris elemet és magát a bombát kell összeszednünk, összeraknunk és élesítenünk, hanem két percig azt meg is kell védenünk minden más játékostól, ekkor ugyanis a térképen mindenki látni fogja, hogy hol található a bomba. Roppant nehéz mindezt összehozni, de a sikerül, azonnali győzelmet szerzünk függetlenül attól, hogy hányan vannak még a pályán. (Plusz egy emblémát és calling cardot is kapunk) Alapvetően az eddigi tapasztalatok alapján az újragondolt Warzone számunkra sokkal jobb szórakozást nyújt egyelőre mint elődje, izgatottan várjuk, hogy milyen jövőbeli tartalmakkal bővítik majd a fejlesztők ezt a módot.

DMZ és a konklúzió

A Warzone 2.0-ban megismert Al Mazrah nem csak többjátékos módnak, a Battle Royale-nak, hanem az újonnan behozott DMZ módnak is otthont ad. A jelenleg még csak béta fázisban futó rész egy Call of Duty-kban még nem látott módot hozott el nekünk. Kis túlzással első ránézésre olyan lett, mintha a Battlefield 2042 Hazard Zone módját keverték volna a kizárólag PC-re elérhető Escape from Tarkov című alkotással. Nézzük miről is van szó! Alapvetően ebben a módban nem kapunk hozzáférés a saját eszközeinkhez, hanem egy alap fegyverrel kell elindulunk a BR módban megismert pályára. Itt aztán ismét az a feladat vár ránk, hogy összegyűjtsünk számos felszerelést, ebben azonban a valódi játékosok mellett rengeteg gépi ellenfél is megpróbál minket megakadályozni. Nagyon sok olyan szituációt kapunk majd, amikor nem érdemes Rambo módjára viselkedni, mert nagyon hamar a fűbe haraphatunk és ha nincs ott a társunk, vagy nincs nálunk olyan eszköz, amivel felélesztjük magunkat, akkor bizony elveszítettük azt a kört. Ezzel együtt pedig minden tárgyat, ami velünk együtt volt a halálunk pillanatában. Még azt a saját fegyvert is, amelyet egy külön slotba tudunk a menüben kiválasztani, de szerencsére ezt két óra elteltével visszakapjuk. Minden más viszont megy a levesbe (a páncélok, táskák, maszkok, kulcsok, killstreakek is). Ezt hogy kerülhetjük el?


[+]

Minden összegyűjtött eszközt megtarthatunk, ha sikerül elérnünk a pályára három különböző helyre elszórt kimentési pontot. Ha sikeresen felszállunk a helikopterre, akkor minden fő cuccunk megmarad és azokat a következő körben felhasználhatjuk (de ugyanúgy el is veszíthetjük, ha végeznek velünk) Maga a koncepció roppant izgalmas, de egy idő után sajnos unalmas lesz már, úgy véljük, hogy hosszabb távon roppant sok dologgal lehet majd ezt bővíteni, mert egyelőre a legtöbben csak arra utaznak, hogy megszerezzenek egy bizonyos fegyvert, valamint néhány skint, de ha ezekkel végünk, akkor nem igazán lesz miért visszatérünk ide, főleg úgy, hogy nem csak a BOT-ok, hanem valódi játékosok is vadásznak ránk egy-egy kimentéskor; főleg ha azt a bizonyos táskát próbáljuk kivinni magunkkal. A Strongholdok és egyes rejtett bázisok itt is felbukkannak, ezeket különböző kulcsok és kódkártyák segítségével lehet megnyitni, majd miután végeztünk a viszonylag kemény ellenségekkel, akkor számos remek loot vár ránk. Angolul ezt high-risk, high-rewardnak hívják, vagyis ha bevállaljuk a rizikós rajtaütést, akkor meglesz az eredménye annak, ha sikeresek vagyunk. Egyedül nem igazán szeretünk ebbe a módba visszatérni, de ha sikerül még két társat találni (max 3 fős a mód) izgalmas időszakot kapunk néhány napig/hétig, amíg megszerzünk minden általunk kívánt eszközt és skint.


[+]

Ha technikai szempontból nézzük a Modern Warfare II többjátékos módját, a Warzone 2-t és a DMZ-t, akkor elmondhatjuk, hogy némileg gyengébb látványvilágot kapunk a kampányhoz képest, de ez valahol érthető, hiszen a motornak elég nagy számú játékost kell megmozgatnia. Ezzel együtt mi úgy érezzük, hogy bár némileg szebb lett elődjéhez képest, komolyabb változásra nem kell számítani, ha a grafikát nézzük. A hangok a bétához képest még jobbak lettek, továbbra is azt mondjuk, hogy fejlhallgatóval érdemes csak nekiesni a programnak, így kapjuk meg leginkább azt az élményt, amit megérdemlünk és amit szerintünk a fejlesztők nekünk szántak.

Összegzés:

A Call of Duty: Modern Warfare II-ben, a Warzone 2.0-ban, valamint a DMZ-ben minden potenciál megvan, hogy hosszú hónapokra, sőt akár évekre is leültesse a játékosokat. Ehhez nem kell más, mint elegendő tartalom, amelyekkel hosszú távon is képesek lesznek a fejlesztők lekötni a játékosokat. Addig viszont, amíg ezeket megkapjuk, kérnénk szépen, hogy a továbbra is fennálló hibákat, crasheléseket, fagyásokat és kisebb-nagyobb bugokat javítsák a fejlesztők, mert ezek nagyon hamar a felhasználók kedvét szegik. Mi azt tanácsoljuk, hogy a Battle Royale módra mindenképp vessetek egy pillantást a DMZ-vel együtt, hiszen mindkettő teljesen free-to-play, vagyis ingyenesen játszható. Ha pedig a kampány, vagy még inkább a sima multiplayer az eddigi videók alapján nem győzőtt meg titeket eddig, akkor várjátok meg az első nyílt hétvégét, amely az előzetes hírek szerint decemberben várható.

A Call of Duty: Modern Warfare II 2022. október 28-től érhető el, a Warzone 2.0 és a DMZ november 16-án debütált PC-n (Steam, Battle.net), PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön, Xbox One-on és Xbox Series X/S-en.

A Call of Duty: Modern Warfare II legjobb vonásai:

  • Ismét izgalmas kampányt kaptunk;
  • a többjátékos mód hosszú hónapokra leköti majd a játékosokat;
  • átdolgozott Battle Pass rendszer;
  • a Warzone 2.0 remek újításokkal futott be;
  • amennyiben kellő támogatást kap, a DMZ hosszú távon remek szórakozást ígér;
  • konzolokon akár 120 FPS módban is játszhatunk.

A Call of Duty: Modern Warfare II leggyengébb pontjai:

  • Kisebb bugok, összeomlások és fagyások minden platformon véletlenszerű időközönként;
  • a loadout módosítás hibáját továbbra sem sikerült javítani multiplayer módban;
  • a többjátékos pályákból lehetne jóval több;
  • a felhasználói felület egyáltalán nem játékosbarát;
  • az átdolgozott Gulag nem mindenkinek fogja elnyerni a tetszését.

oriic

Azóta történt