Mindent a reális szimulációért!
Bizonyára sok emberben felmerül, amikor a képernyő előtt versenyez egy erőteljesen versenyre kialakított autóval, hogy mi történne, ha ugyanezen körülmények között egy utcai autóval próbálkozna. Mi történne, ha egy szerpentinen egy egyszerű kisautóval az átlagosnál sokkal nagyobb tempóval venné be a kanyarokat? Hogyan reagálna egy-egy vadabb kormánymozdulatra? Ez a sok kérdés bizonyára a brémai BeamNG fejlesztőcsapat embereiben is rengetegszer felvetődhetett, mielőtt elkezdték megcsinálni a BeamNG.drive-ot néhány évvel ezelőtt.
A játék már körülbelül 2 éve is játszható állapotban volt, de akkor még csak azt próbálta meg bemutatni, hogy milyen fizikai szimulációra lesz képes végleges állapotban, egy üres pálya és néhány autó állt rendelkezésre, ahol lehetett próbálgatni a járműveket, ekkor még leginkább törésszimulátorként tekintettünk rá, hiszen más érdekesség nem nagyon volt benne, csak az autó borogatása-összetörése jelentett némi izgalmat. A Steam közreműködésével lendült fel a projekt ismertsége, jelenleg pedig a Korai hozzáférés programon belül lehet megvásárolni ezt a még mindig félkésznek nevezhető alkotást.
A fejlesztés természetesen folyamatosan halad, jelenleg már nem csak Freeroam módban lehet körözni, hanem vannak küldetések is. Egyelőre még nincsenek valódi ellenfelek, az egyetlen vetélytársunk az óra. A feladatok változatosak; az elején egy rutinpályán, egy tanulóautóban próbálgatjuk az elindulást-fékezést, illetve a kanyarodást, aztán pedig jönnek az összetettebb feladatok, versenypályán körözés, ugratások, hegyi szakaszok, szerpentines száguldozások, természetesen minden kizárólag hagyományos, utcai járművekkel.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!