Baldur's Gate: Enhanced Edition teszt

Karaktergenerálás, 3. oldal

Ha egy mondatban kellene összefoglalnunk a jellemeket, akkor az nagyjából így hangzana: A jó karakterek kizárólag csak jó dolgokat tesznek, a gonosz karakterek csakis rosszat, a kaotikusoknak minden teljesen mindegy, míg a törvényesek mindig betartják a szabályokat. Viszont, akárcsak a valóságban, itt is nehéz megmondani, melyik döntés számít jónak és mi az, amit csak egy gonosz karakter hajtana végre. Éppen ezért több csoportra oszlanak a különféle jellemű karakterek. Lássuk most ezeket.

  • Lawful Good = Legfontosabb számára az élet és magántulajdon védelme, ezért igyekszik mindenkinek segíteni, mégpedig teljesen önzetlen módon. Rendre és szervezettségre vágyik és egy példaképre van szüksége, akit követni tud. Cselekedeteivel igyekszik a többség érdekeit szem előtt tartani, rendszerint olyan döntéseket hoz, amivel a lehető legtöbb emberen segíthet, minimális áldozatok árán. Soha nem hazudik, nem lop, csal, valamint mindig betartja ígéreteit.
  • Neutral Good = Alapvetően ő is szeret segíteni másokon és szívesen vállalkozik jó cselekedetekre, akár mindenféle jutalom nélkül is. Ha az ehhez való út a törvények betartásával lehetséges csak, az számára is teljesen rendben van. Viszont amennyiben úgy érzi, hogy a nagyobb jó érdekében el kell dobni a jelenleg érvényben lévő rendszert és annak törvényeit, akkor annak úgy kell lennie. Számára a szociális struktúrának nincsenek előre meghatározott értékei.
  • Chaotic Good = Őt az érzelmei irányítják, szereti a szabad, kötöttségek nélküli életet. Bár cselekedetei általában jók és ő is szívesen segít másokon, viszont azt már nem bírja, ha megmondják vagy előírják számára, mit tegyen. Az igazságról alkotott sajátos képében hisz, kizárólag azt követi, így a jelenlegi törvények számára semmit sem jelentenek, bármikor kész megszegni azokat. Igyekszik megérteni az őt körülvevő környezetet, annak igazságát, a valóságban pedig a nehezen megismételhető, különleges pillanatok elérésére törekszik.
  • Lawful Neutral = Számára legfontosabb a törvény és a rend betartása és annak betartatása, kizárólag a feljebbvalói parancsának engedelmeskedik. Nem érdekli túlzottan, hogy a jelenlegi törvényeket zsarnok vagy igazságos uralkodó alkotta meg, ő felesküdött annak szolgálatára, és mindenképpen végrehajtja a parancsokat, függetlenül azok következményeitől. Leginkább egy semleges bíróra vagy katonára jellemző ez a magatartás, akik soha nem kérdőjelezik meg a kapott parancsokat.
  • True Neutral = A semleges karakterek nem kötelezik el magukat egyik oldal mellett sem, főképp azt teszik, amit jelenlegi helyzetük megkíván. Előítéletektől teljesen mentesek, az arany középút hívei, akik kötelességüknek érzik, hogy a jó és gonosz közti egyensúly fennmaradjon. Bár semlegességük okán bármilyen jellemű karakterhez képesek idomulni, ám ez csak addig tart, amíg nem háborgatja őket senki. Főképp a hátrányos helyzetűek megsegítésére törekednek, néha még akár át is állnak az ellenfél oldalára, ha azt látják, hogy a győztes csapat teljesen ki akarja irtani annak katonáit.

  • Chaotic Neutral = Egyetlen biztos dolog van, amit ki lehet jelenteni róla: nem szabad tőle függeni, nem lehet rá számítani. Legtöbbször még saját maga sem tudja eldönteni, mit akar. Számára nem létezik rendszer, jó vagy rossz, neki tökmindegy, beleugrik mindenbe, amit útjába hoz a sors. Nagyon nehéz vele közös nevezőre jutni, nincs semmilyen életcélja, bár általában jó kedélyű, mégis, viselkedése teljesen kiszámíthatatlan, így valószínűleg az ilyen karakterrel a legnehezebb a játék.
  • Lawful Evil = Magán kívül csak annak a rendszernek hierarchiáját tiszteli jobban, melynek szolgálatára felesküdött. Bár ritkán szegi meg adott szavát - ezért óvatos is mindenféle ígérettel -, valamint a hagyományokat és hűséget is nagyra becsüli, mégsincs tisztelettel sem életre, sem pedig méltóságra. Számára más emberek élete vagy vagyona csak azt szolgálja, hogy ő előbbre juthasson a ranglétrán. Végső célja a minden és mindenek feletti uralkodás.
  • Neutral Evil = Mindennél fontosabbnak tartja saját magát, fő célja, hogy mielőbb gazdaggá és hatalmassá váljon és ennek elérése érdekében nem válogat az eszközökben. Ha dús zsákmányra van kilátás, legyen szó akár törvényes cselekedetről, akár tömegmészárlásról, gondolkodás nélkül beleveti magát. Habár nem vallja magáénak a kaotikus gonosz karakterek "mindenki magáért" elvét, mégis képes gondolkodás nélkül elárulni barátait és szövetségeseit is, ha jól megfizetik érte. Általában hűségesek gazdag és hatalmas urukhoz, ám érzékenyek a megvesztegetésre, így aki képes többet fizetni nekik, akármikor átállíthatja őket saját oldalára.
  • Chaotic Evil = A kaotikus gonosz karakter testesít meg mindent, amit mások gyarlónak és alantasnak tartanak. Életének fő célja, hogy megszerezzen magának mindent, amit csak akar, cseppet sem érdekli, hogy ezek eléréséhez milyen mértékű rombolást kell végeznie. Előszeretettel tesz a világ törvényeire és előírásaira, élvezettel szeg meg minden írott és íratlan szabályt saját céljai elérése érdekében. Egy ilyen tagokból álló csapat nem az együttműködés reményében, hanem erős ellenfelekkel való küzdelem reményében verődik össze. Csakis olyan vezér tarthatja össze őket, aki képes őket megfegyelmezni. Miután a vezetőt puszta ereje alapján jelölik ki, így annak első gyengeségre utaló jele után azonnal leválthatja őt bárki, aki képes elragadni tőle a hatalmat.

A karaktergenerálás következő, szintén nagyon fontos lépése a tulajdonságpontok szétosztása. Miután a Baldur's Gate: Enhanced Edition magába foglalja a Tales of the Sword Coast kiegészítőt, így a maximálisan szerezhető tapasztalati pontok mennyisége 161.000 XP karakterenként. Ám ez legfeljebb 10. szintig enged fejlődni, ráadásul bizonyos kasztok esetében már 8. szinten elérjük ezt a határt (Kivétel a Black Pits, ott minden karakter fejlődhet 10. szintig). Mivel nem kapunk minden szintlépéskor extra tulajdonságpontokat, így kiemelten fontos, hogy induláskor jól fontoljuk meg, hogyan osztjuk őket szét!

Lássunk most egy rövid összefoglalót arról, hogy melyik kaszt számára milyen tulajdonságpontok számítanak előnyösnek:

  • Strength = Az erő jelképezi a karakter izomerejét, állóképességét és kitartását, ezért a harcos kasztok számára ez a legfontosabb tulajdonság (Kivétel az erdőkerülők és lovagok, bár nekik sem árt pár pontot tenni az erejükre, pláne, ha közelharcban szeretnének jeleskedni).
  • Dexterity = Az ügyesség a karakter kéz-szem koordinációját, mozgékonyságát, reflexeit és egyensúlyát jelképezi, ezért elsődlegesen a tolvaj kasztok számára fontos (Kivételt képeznek ez alól a bárdok, számukra más fontos).
  • Constitution = Az alkat jelképezi a karakter fitneszét, egészségét, valamint a különféle nehézségekkel, sérülésekkel és betegségekkel szembeni ellenálló képességét. Ez a tulajdonság az erdőkerülők számára a legfontosabb, de a többiek is tehetnek rá pár pontot.
  • Intelligence = A karakter magas intelligenciája annak memóriáját, valamint érvelési- és tanulási képességét mutatja, ezért elsősorban a mágusok számára fontos tulajdonság.
  • Wisdom = A magas bölcsességi szint segít felvilágosulni a karakternek, ezért a józan ész és ítélőképesség elérése főleg a papok számára fontos cél (Kivételt képeznek a druidák).
  • Charisma = A karizma jelképezi a karakter meggyőző erejét, személyes vonzerejét, valamint a vezetői képességeit. Leginkább a lovagok, bárdok és druidák számára fontos a magas karizma érték, de a többiek is profitálhatnak belőle, ha elég pontot tudnak rászánni.

Hogy pontosan hány pontot oszthatunk szét tulajdonságainkra, azt a gép egy 24d6 dobással - 24 darab 6 lapú kockával - dönti el a játék indulásakor (Természetesen, ha nem tetszik az eredmény, újat dobhatunk a Reroll gombbal, de egy 85-90 körüli dobás már ideálisnak mondható). A kidobott pontokat tetszés szerint oszthatjuk el karakterünk hat tulajdonsága között, ám egyik sem lehet 7-nél alacsonyabb, vagy 18-nál magasabb. Ahogyan a támadó-, sebző-, és védőértékek esetében, itt is vannak módosítók, melyek a karakter főbb képességeire vannak hatással.

Minél nagyobbak tulajdonságaink, annál több bónuszt kapnak az arra épülő képességek. A tulajdonságmódosítók táblázatát az alábbi oldalon találhatjátok meg, egy rakás egyéb tudnivalóval egyetemben. Fel van sorolva benne, hogy egyes módosító értékek milyen szintű képességekhez adnak bónuszt. Ugyanakkor más egyéb értékekre is befolyással vannak, például a magas Dexterity AC-bónuszt is ad.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt