Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37881 üzenetére
Tényleg típushiba, és kezdeni sem lehet vele nagyon semmit, legalábbis nem hallottam még, hogy bárkinek is sikerült volna végérvényesen eltűntetni. Együtt kell vele élni.
Amúgy az első lambdaszondára panaszkodik, nem a katalizátorra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, megtörtént a fék és lengéscsillapító-csere a WagonR-en.
Az első féket megcsináltam én otthon. Nem tudom, milyen tárcsát raktak fel korábban, de elég nagy válla volt már ~70k országutas km után, a betéteken viszont volt bőven husi. Mindegy, kapott mindenből újat (Ate), valamint a szoruló stifteket is megjavítottam zsírral, így már visszamegy rendesen az úszónyereg.
A hátsó dobfék alig kopott, ezt csak kipucolni kellett.Mivel nem nagyon tudjuk otthon rendesen megemelni az autót, a lengéscsillapítókat már szervizre bíztuk, de én vittem a 4 új Kayabát. Közben jött egy meglepetés is: a bal hátsó rugóból hiányzik egy darabka. Oké, akkor kell 2 új hátsó rugó is, mert ugye párban illik cserélni. Apum erre kitalálta, hogy akkor már az elsők is legyenek kicserélve, így lett 4 új Monroe rugó.
Az autó teljesen megváltozott, ami a futóművet illeti, annyira szarok voltak már a régi lengéscsillapítók. Végre nem imbolyog vagy bólogat.
Úgy 150k Ft volt alles zusammen a renoválás.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kunberci #37936 üzenetére
Szerintem a kézifék állítására nyugodtan mondhatják, hogy nem garanciális, hiszen mégiscsak egy használat során kopó alkatrészt mozgat. Sőt, ha valaki behúzott karral közlekedik egy ideig, kopik valamennyit, és ezért kell állítani, az meg egyenesen user error.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tomi5244 #37941 üzenetére
Nem konkrétan rád értettem, csak általánosan. De ha már így leírtad a használati körülményeidet, akkor simán megállja a helyét, amit írtam, vagyis használatból eredő a dolog, ergo nem feltétlenül garanciális.
Egyébként meg örülj neki, hogy 2 órát számoltak fel az olajcserére, legalább hagyták rendesen kicsöpögni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz huliganboy #37962 üzenetére
Én a kulisszára tippelnék, azt kellene megnézni. Ha szépen veszi a fokozatokat, akkor nem a váltóolajcsere lesz a megoldás (ettől függetlenül nem árthat amúgy sem).
Egyébként meg zsírozni kellene ezeket, nem WD-40-ezni, az hamar kiszárad.
-
tboldi
nagyúr
válasz huliganboy #37964 üzenetére
Ezt nem tudom. Eddig csak egyszer volt dolgom régi Swifttel, akkor is csak vezérműszíjat cseréltem rajta.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37967 üzenetére
Nincs egzakt km, hogy mikor jön elő. Apum WagonR-ében is 137k van, és teljesen csendben van a csapágy.
Az ABS-nek meg nem lesz baja, ha rendszeresen (2 évente) cseréltek benne fékfolyadékot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37970 üzenetére
Bármi megeshet. A tanfolyamon találkoztam egy olyan M13A WagonR-rel is, amiben 282k volt, és még csak akkor jött elő rajta.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37985 üzenetére
Ha fönt fog, az a jele a cserének.
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37987 üzenetére
Lengéscsillapítók voltak mérve?
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37989 üzenetére
Komplett kuplungszett olyan 30-40k körül szokott lenni.
Ha fönt fog, az azt jelenti, hogy a tárcsa már a végefelé jár. A következő stádium a csúszás (pl. padlógázra felpörög a motor, de alig gyorsul az autó), akkor már mindenképp csere.
A keménységét meg majd megszokod. Vagy ülj be egy Honda Jazz-be, máris nem fog keménynek tűnni a Suzukié.szerk.: Az előírt periódus 15k km vagy 1 év, de ha mondjuk sokat fut városban rengeteg hidegindítással, akkor felezni kell a gyártó szerint.
Ja, és jó az 5W40, de emlékeim szerint az 5W30 a gyári ajánlás.r.levente75: Akkor azt talán kizárhatjuk.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Van benne valami, de én nem biztos, hogy szétszedetném a váltót, ha amúgy még teljesen jók a csapágyak, mert hátha elromlik.
Fordítva már érdemesebbnek találom, tehát ha a váltót kell szerelni, akkor célszerű új kuplunggal összerakni.A Hondámban van egy pici hangja a csapágynak, de csak hidegen, szóval nem akut még a probléma. Gondoltam rá, hogy veszek majd egy bontott váltót, hogy azon tudjak gyakorolni, aztán megcsinálnám magamnak élesben is.
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38002 üzenetére
- Pályára sem nagyon való az 1.0T (meg amúgy a Swift sem ). Ha ez a cél, az 1.4T sokkal alkalmasabb rá.
- A turbó már felépült a gyárban, max. a töltőnyomás éri el a kívánt értéket.
- Ezek a turbómotorok alacsony fordulaton adják le a nyomatékot, és nem is rúgnak hátba, mint a chipszes TDI-k, ergo városban mikor elváltod (2500-3000 között), már "rég" megvan a megfelelő töltőnyomás, csak nem annyira érzed.
- Azért erőltetik a 3 hengert, mert ennek a kialakításnak a legnagyobb a hatásfoka. Egy négyhengeresnek pl. nagyobb a belső súrlódás általi energiavesztesége.szerk.: (#38004) bigdigit: Simán 2000 körül elváltva
2000-es fordulaton max. krúzolunk, de nem váltjuk el, különben pápá siklócsapágyak.
De nálam még pályán sem nagyon éri el soha a 4000-et.
Időnként azért célszerű meghajtani (130-nál visszagangolsz egyet), különben ellustul.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38007 üzenetére
Azt hiszem, az ülésfűtés kapcsolóinak lenne a helye.
Nem tudom, hogy gyári könyöktámasz létezik-e, de utángyártott biztosan van, csak azokat általában fúrni és csavarozni kell. -
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38009 üzenetére
Láncos, igen. Cserélni csak akkor kell, ha hidegen, indításkor becsörög, de nem hallottam még olyanról, hogy szükség lett volna rá.
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38011 üzenetére
Honnan tudod, hogy mennyit spóroltál? Volt egy másik Swift referenciának, amit más vezetési stílussal használtál, de minden egyéb körülmény teljesen ugyanaz volt?
Nem szereti egyik motor sem az alacsony fordulaton való nyektetést függetlenül attól, hogy szívó vagy feltöltött, benzines vagy dízel. Az, hogy elment alattad 150k km-t hiba nélkül, nem jelenti azt, hogy a következő 150-et is le fogja futni ugyanígy. Gondolom, nem volt szétszedve a blokk és kimérve a kopás mértéke.
Én sem szoktam 130-nál többel menni általában, de nyugodtan vissza lehet gangolni 5-ösből 4-esbe, ha arról van szó. Időnként kell a belső égésű motoroknak ez a megtornáztatás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38013 üzenetére
Sok apró nyomból lehet következtetni. A Totalcaron volt egy cikk egy VW Jettáról ebben a témában, azt ajánlom figyelmedbe.
szerk.: Meg is van.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bigdigit #38015 üzenetére
Bocsi, de erről most ez jutott eszembe.
Komolyra fordítva:
Csak a második bekezdésre reagálnék, mert az elsőre tényleg nem érdemes.Az autót megtervező mérnökök valóban nem hülyék (a legtöbb esetben, mert azért előfordul egy-két baki), viszont akik a különböző környezetvédelmi normákat találják ki, azok hülyék. Nem azt akarom mondani, hogy nem fontos a környezetvédelem, de az autógyártókra ráerőltetik ezeket az ész nélkül létrehozott szabályokat, és ilyen bugyuta megoldásokra kényszerülnek, mint ez a váltást jelző izé. Csakhogy ezek a dolgok nem feltétlenül jelentenek egyet a motor hosszú élettartamával. Mintha nem is egyeztetnének egy szakértővel sem és nem is törődnének azzal, hogy megvalósítható lenne-e, amit kitalálnak... Nem véletlenül csinálta a VAG is azt, amit dízelbotrányként emlegetünk.
A start-stop a másik kedvencem, műszaki szempontból nézve az sem túl jó a motornak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38018 üzenetére
A miénket még nem kellett szétszedni, nem tudom, hogy milyen belülről. Javaslom, keress a YouTube-on egy videót.
HKorn: Ebből a motorból csak a részecskeszűrő, ami szívás, a többit nem érzem hátránynak. A turbó eleve jó, a közvetlen befecskendezés ugyan kormol, de nincs EGR, szóval ez sem gond, a 3 hengernek meg jó érces hangja van kiforgatva.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #38038 üzenetére
Nem tudok róla, hogy változtatni lehetne. Ez nem VW, hogy egy kábellel és pár kattintással tudsz mindenfélét aktiválni.
(#38041) Darksiders84: Két állása van lefelé a kapcsolónak, kb. mint egy fényképezőgép exponáló gombja. Az első kattanás után van egy második is.
Bár nem tudom, hogy felszereltségfüggő-e, elképzelhető, hogy a tiédben pont nincs.(#38046) Darksiders84: Nem gond, de ha az indítózás idejére nem kapcsol le, akkor érdemes legalább letekerni egy kicsit a hangerőt, főleg a téli hidegindításoknál. Ha viszont kikapcsol addig, amíg elfordítod a kulcsot, akkor nem muszáj.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38101 üzenetére
Vagy biztosíték, vagy izzó - mindegyik párszáz forint csak.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38105 üzenetére
Általában 2 biztosítéktábla van: egy a motortérben, egy pedig az utastérben a kormány alatt. Nem tudom, hogy a helyzetjelzőké melyikben található, de a fedél alján kell lennie egy matricának, ami jelöli, hogy melyik melyik.
Persze, bárhonnan beszerezheted, csak arra figyelj, hogy méretben jó legyen (normál vagy kicsi késes), illetve az áramerőssége is pont ugyanakkora legyen. Ha van a készletedben pont olyan, akkor azt is nyugodtan használhatod.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Benhill #38148 üzenetére
Én külön-külön raknám össze, mert az a Yokohama, amit a szalonokban árulnak, nem a legjobb. Vagyis annyiért lehet jobbat is találni.
A felni és a gumi jöbet valamelyik ezzel foglalkozó webshopból, a szenzorokat meg valamelyik Suzuki alkatrészekre specializálódott boltból rendelném.Bővebben -> gumi és felni topik
-
tboldi
nagyúr
válasz yaneez #38151 üzenetére
Nem is a gumival van a baj, hanem a csomag árával. Ennyiért jobbat is kaphatsz, ha magad állítod össze.
(#38152) Benhill: Erről a márkáról még soha nem hallottam.
A gumis topikban több sikerrel járhatsz.
-
tboldi
nagyúr
válasz jézusom #38175 üzenetére
Nem vagyok járatos a dologban, de emlékeim szerint a következőket lehet tenni:
- Ha a forgalmiban szerepel a teljes motorszám, akkor kénytelen leszel elmélyedni a bürokráciában, és így csak hivatalos bontóból lehet motort szerezni, ahol adnak róla papírt, hogy minden rendben a cseredarabbal, illetve csak egy szerelő építheti be, majd külön műszaki vizsgára kell vinni az autót az összes dokumentációval. Végül a kormányablakban kérhetsz új forgalmit.
- Ha csak egy rövidebb motorkód szerepel, az a legszerencsésebb eset. Azonos kódú motort minden további nélkül be lehet szerelni akár otthon is, nem kell semmit papírozni. A kutya nem fog rájönni, hogy valaha motort cseréltek.
- Ha pedig egy 1,3-ast szeretnél betenni, akkor ugyanaz a menete, mint az első verziónak, csak ezen kívül még kell minden olyan dolog is, amiben eltérés volt a két modell között (pl. nagyobb fék, erősebb futóműrugók, stb.).
Ehhez talán kell átalakítási engedély is.A tévedés jogát fenntartom!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38196 üzenetére
Márkaszervizben olyan 20k körül szokott lenni, ha jól emlékszem.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #38267 üzenetére
Tulajdonképpen bármilyen 75W90 GL-4 jó. Sokan a Castrolt szeretik, de más nagyobb márka termékével sem lehet mellényúlni. Apum WagonR-ében most Motul van, egyelőre még nem esett szét.
Motorolajból inkább 5W30, mert az a gyári ajánlás, de a 40-nel sincs semmi baj, az is mehet nyugodtan. Inkább az ACEA és az API jelölések legyen megegyezőek vagy jobbak, mint az előírás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Eredeti játékok OFF topik
- EAFC 24
- OLED TV topic
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...