Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Pintim.... #37257 üzenetére
Nem baCCa el, ha jól csinálják. Turbósoknál már több értelme van, ott a töltőnyomás növelésével is lehet játszadozni a befecskendezés és a gyújtás mellett, és úgy 20-30 lovat rá lehet tenni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Pintim.... #37260 üzenetére
Szívómotor tuningjához inkább hegyesebb profilú vezérműtengelyek kellenek, hangolt és simább belső oldalú szívósor (nem direkt szűrő!), meg egy, a motorhoz tervezett kipufogórendszer. Ezek együttesével már lehet teljesítményt növelni (típustól függően +10-20 ló).
Rendszerben kell gondolkodni, ha valami megváltoztatunk az egyik oldalon, akkor utána kell menni a másikon is. Ha valaki pl. csak simán feltesz valamilyen kipufogót, jó esetben csak hangosabb lesz, rosszabb esetben romlik a gázreakció.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #37278 üzenetére
Ez is közrejátszhat, de Suzukiéknál most nyári leállás van, úgy tudom.
-
tboldi
nagyúr
válasz róland #37295 üzenetére
Két különböző kategóriájú autó, neked kell tudnod, hogy melyik felelne meg jobban. Én a Vitarát venném, de nyilván másnak nem biztos, hogy az lenne a jobb.
Igen, szívó mindkettő.
Vitarából már nem lesz több 1,6-os szívó, csak turbó. Ha ilyen motorral szereltet szeretnél, akkor talán 1-2 kereskedésnél van még készleten az országban, de tulajdonképpen ez a hajó már elment, jönnek a turbósok (amik szerintem semmivel nem rosszabbak, sőt!).
Baleno szerintem csak rendelésre van, nem sokan veszik. Vitara, S-Cross, Swift - ezek jobban fogynak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ne fossatok már a turbótól, könyörgöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz róland #37306 üzenetére
Pont nem a turbó szokott tönkre menni elsősorban, ha igen, jellemzően sok százezer km után. Ha mondjuk 20k km-t mész egy évben, akkor is legalább 15-20 év, és utána fel lehet újítani 80-90k Ft-ért.
Itt egy Skoda Octavia 695k km-rel, mindene eredeti, a turbónak, sőt semminek nincs különösebb baja a motorban.Nem kell pörgetni annyira, mint egy szívót, mert ott a turbó, már alacsony fordulaton van nyomaték.
A súrlódás/kopás is téves, ha be van melegedve az olaj, semmi baja nem lesz. Még akkor sem, ha folyamatosan revlimit közelében jár a motor.
szerk.: Autószerelő végzettségem van, higgy nekem!
szerk. 2: Mikor kopik ki már végre a köztudatból, hogy a magas fordulat nagyobb kopással jár? Nem. Ezért van az olaj.
Az alacsony fordulaton való erőltetés sokkal károsabb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #37311 üzenetére
Ekkora különbség van a két fokozat között a TSI-nél?
Megoldás: A 1-est ki kell forgatni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37317 üzenetére
Lehetni lehet, de akkora szopás, hogy célszerűbb inkább eladni és venni egy olyan autót, amiben van.
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37320 üzenetére
Is-is.
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37322 üzenetére
Inkább engedd el, ha fontos a klíma, és keress másikat.
Előkészítve nem nagyon van, sok mindent be kell szerelni vagy ki kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #37337 üzenetére
Egy tengelyre való garnitúra, vagyis 4 db van egy csomagban.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37359 üzenetére
A Splash szerintem egyszerűen csak nem terjedt el annyira, a Swift már csak a neve miatt is jobban fogyott, a régi "papír-Swift" megbízhatósága megalapozta neki a sikert.
Mindkét típusnál előfordulhat az ABS-kocka meghibásodása, amit a fékfolyadék rendszeres cseréjének elmulasztása okoz (a fékfolyadék magába szívja a levegő nedvességtartalmát, ezzel szétrohasztja belülről a szeleptömböt). Ennek következtében beeshet a pedál és nem nagyon lesz fékhatás. Ha rendszeresen (2, legfeljebb 3 évente) cserélték a fékfolyadékot, akkor nincs baj.
Az 1.3-as Swiftre még jellemző, hogy a váltó nyelestengelycsapágya elromlik, sajnos alulméretezték. Rendszeres (45k km-enkénti) váltóolajcserével ugyan valamennyire kinyújtható az élettartama, de előbb-utóbb be fog következni. Az 1.5-össel elvileg nincs ilyen probléma, illetve a Splash-ről sem hallottam még ilyesmit.
Továbbá a széria eleji gombóc-Swiftek rohadtak a pótkerék környékén, erre volt is gyári visszahívás, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tibko8 #37367 üzenetére
Mondjuk a szelephézagot sem ártana ellenőrizni akkor. A Jazzemnek is teljesen finom hangja lett, amióta beállítottam az előírt legalsó értékekre. Igaz, előtte sem volt különösebb hangja használt olajjal sem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tomics #37369 üzenetére
Persze, hogy elhajtanak, mert elég szopóka tud lenni, a gyorsabb melókat (olajcsere, meg ilyenek) előbb elvállalják, mert akkor több a profit.
Milyen motor egyébként?(#37370) tboy93: Ha L-szériás motorod lenne, akkor tudnám.
Nekem a szelepfedéltömítést kellett cserélnem (obviously), az EGR-lap és a hengerfej közöttit, az EGR-lap és a szívósor közöttit, az EGR-csonkállvány és a hengerfej közöttit, valamint a csonkállvány és az EGR-szelep közöttit. Ez összesen 5 db. Az első 3 Victor Reinz, a 4. Ajusa (csak ilyet kaptam), az utolsó pedig kizárólag gyáriban létezik, cikkszám alapján lehet megrendelni (ez nagy valószínűséggel megegyezik a tiéddel, de azért keress rá - 18715-PB2-000).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #37377 üzenetére
Csak kellettek, már múlt idő. Szelephézag-állítást és EGR-pucolást csináltam egy hónappal ezelőtt a Jazzen.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tomics #37381 üzenetére
Sajnos nem találtam erre a motorra vonatkozóan semmilyen adatot, hogy kell-e szelephézagot állítani, és ha igen, mikor. Lehet, hogy ez már hidrotőkés? Ha igen, akkor nincs más dolgod, csak az előírt minőségű olajjal használni.
Az M13A-ban kellene időnként ellenőrizni a lapkákat, de a miénkben sem volt még soha. Mondjuk nincs is hangja.
A Jazz-nél meg 40k km-enként kell csekkolni, az még a hagyományos csavaros-kontraanyás verzió. -
tboldi
nagyúr
Most olvastam a fb-os S-Cross csoportban, hogy csak az egyliteres Boosterjet kap részecskeszűrőt, az 1.4-es viszont nem, mert anélkül is tudja az Euro 6.2-t. Remélem, tényleg így lesz.
Viszont várhatóan drágább lesz az S-Cross, mert a Vitara fölé akarják pozicionálni.
Ja, és van egy szoftverfrissítés a május 31. előtt gyártott 1.4-esekre, ami javít valami rángatást 2000-es fordulat környékén. Nincs rá visszahívási akció, csak annak frissítik a márkaszervizek, aki panaszkodik rá.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37387 üzenetére
Én is, sőt, az "örömhír" hallatára meg is fordult a fejemben, hogy mégiscsak bele kéne vágni egy új S-Cross-ba még az áremelés előtt. Abból a 4-500k-ből már meglenne egy szett fasza felni Michelin CrossClimate+-okkal.
Ha most megrendelném, akkor igaz, hogy szeptember előtt nem lenne autó, de akkor még a mostani áron kell, hogy adják. Még az év elején érdeklődtem a győri Suzuki Stabilnál, 5,2-t mondtak cakli-pakli a GLX 1,4T-ra manuális váltóval, elsőkerékkel, a Jazz-t meg 1,2 és 1,4 millió között számolnák be. De igazából a GL+ is tökéletesen megfelelne, az 4,7 millió.
————————
Most pedig megyek olajat cserélni a WagonR-ben.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37391 üzenetére
Fogyasztás nem érdekel, ahogy az automata sem.
A Jazzért meg nem kapnék sokkal többet magánforgalomban sem, talán maxi másfél milliót. Sajnos rengeteget behoztak és túlkínálat van, ha eladni szeretném és nem árulni, akkor nekem is engednem kell. A felniket (zsír új OZ Superturismo GT-k) persze külön adnám, mondjuk 200k-ért a CC+-okkal együtt.
-------------------------------------
Most a váltóolajcserénél történt egy kis malőr. Apum erre azt mondta viccelődve, hogy eladjuk a francba a WagonR-t és veszünk egy másik autót, én meg mondtam, hogy ő megkapja a Jazz-t, én meg rárepülnék erre.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37393 üzenetére
A GD-n csak 185/55R15 van.
Amúgy eddig meg vagyok elégedve velük teljes mértékben. Mivel március végén kerültek fel, egyelőre csak a nyári gumival (Hankook K425 Kinergy Eco) tudom összehasonlítani. Azt a teljesítményt simán hozza, sőt, megkockáztatom, hogy jobban is tapad annál száraz és nedves talajon is.Én talán még 1,3-ért sem vacakolnék az eladással.
"Szerencsére" itt, az ország ÉNy-i csücskében a biciklilopás a menő, autót nem szoktak.
(#37394) szabonagyur: Az új mivoltából adódó problémamentesség és az ezzel járó nyugalom miatt igen, megérné nekem.
-
tboldi
nagyúr
Végül is sikerült a műtét. Ha bárkinek hasonló problémája lenne, vegye ki a sebességjeladót a váltóból és onnan töltse be az olajat.
-
tboldi
nagyúr
Én is feleslegesnek tartom 1000-nél cserélni, max. 4-5000-nél tenném, aztán amíg a gari tart, addig 15k, majd beállnék 10k-re, hosszútávon meg fogja hálálni a turbó. Persze ha hozzám hasonlóan nem mész ennyit egy évben, akkor évente kell cserélni km-től függetlenül.
Mondjuk az sem rossz, ahogy Kornél csinálja. Ő 15k-ént viszi márkaszervizbe, de közben a felénél, vagyis 7500-nál beiktat még egy olajcserét gyári cuccokkal.
-
tboldi
nagyúr
válasz AniSwift #37408 üzenetére
Virtuálisan nagyon nehéz diagnosztizálni, de én még felvenném a lehetséges hibák listájára az alapjárati motort és a PCV-szelepet. Illetve ha az emlékeim nem csalnak, az utángyártott injektor sem szokott rendesen működni, csak a gyári.
De hangsúlyozom, fórumon keresztül csak találgatni lehet.
(#37407) HKorn: Természetesen nem elhanyagolható a környezetvédelem sem, ezért most leírom, hogy mi hogyan használjuk az autóinkat és mennyire bazi nagy az ökológiai lábnyomunk:
A Jazz-zel én viszonylag keveset megyek, évente csupán 6-7k km-t, ennek a nagy része városon belül jön össze. A Honda szerint ez fokozott igénybevételnek számít, vagyis azt javasolják, hogy a 20k km vagy 1 év helyett 10k km vagy 6 hónap legyen a periódus. Ehhez képest én csak évente cserélem, mert 3000-3500 km-enként tényleg durva lenne, nem csak a környezetnek, anyagilag is.
Apum melóba ingázik a WagonR-rel, ez hétköznaponként 2x40 km országúton. Mivel egyhuzamban viszonylag sokat megy és rendesen be is melegszik, simán tartjuk a gyári 15k-es periódust. Évente 20-25k megy bele, van, hogy a 12 hónap alatt 2x is cserélünk olajat.
És itt halkan megjegyezném, hogy ha a WagonR is kizárólag városban lenne használva kis távokra, rengeteg indítással, soha be nem melegedéssel, arra a Suzuki is felezést ír elő, tehát 7500 km vagy fél év. Ilyen felhasználás mellett hamar felsavasodik az olaj, onnantól a feladatát egyáltalán nem látja már el.A turbó amúgy nagyon kényes tud lenni az olajra, azért írtam az előző hsz-omban azt, amit. Nem csak az a fontos neki, hogy időben cseréljünk olajat, hanem az is, hogy az előírásnak megfelelő legyen (viszkozitás, teljesítményszint, stb.), valamint a melegítésre/hűtésre is oda kell figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolti1 #37425 üzenetére
Akkor mehet bele nyugodtan a 0W20 is, ha sok hidegindítás van, meg rövid, pár km-es etapok, akkor inkább ez menjen bele. Viszont abból a szempontból, hogy jóideje 5W30-as Sustina megy bele, és "ehhez van szokva" a motor, talán érdemesebb lenne maradni.
Apum WagonR-énél én is ezen mosolyogtam, hogy gyakorlatilag mindegy, mit öntesz bele, csak ne fusson szárazon. Még az ACEA-besorolás sincs meghatározva a Suzuki részéről.
Esetleg még megkérdezheted az olajos topikban is, ha nem bírsz dűlőre jutni.
Amúgy a váltóolajat elég lenne 60k km-enként/5 évente is cserélni, az nincs olyan nagy igénybevételnek kitéve, mint a motorolaj. Felesleges évente cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37439 üzenetére
Azt lehet, csak egyben, nem pedig 1/3-2/3 arányban, ha jól rémlik.
-
tboldi
nagyúr
válasz Pintim.... #37445 üzenetére
Nem gondolnám rossznak, de jobb lenne egy egzakt adat az elfogyasztott benzin mennyiségéről.
Amúgy...
A Jazz tankja 42 literes, tehát még volt benne legalább 14 liter, vagyis még durván 300 km-t meg tudtam volna vele tenni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
(#37452) pjen: A gumigombok alatt, a kulcsházon belül.
---------------------------------------------
Más: Suzuki Swift Sport 1.4T teszt - Totalcar[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Idén elmarad a BlizzCon
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Politika
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- OLED TV topic
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- További aktív témák...