Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz PeterPH #45628 üzenetére
Ez mondjuk egy vicces dolog, mert plö a hátsó futőmű nyüszögéssel kapcsolatban eleve elhajtottak, gariról hallani sem akartak már vagy 3 hónapja sem (kb 1 éves a vas). És ami érdekes, h ez 1 szem szilent csere lenne, mert olyan egyszerű a hátsó futómű, mint a 100-as szög.
Mindegy, ez most itt nem az én döntésem. A visszahívások attól független érvényesek rá, szétesni meg nem a következő 2 évben fog, míg lenne rá gari. -
ncc1701
veterán
K12C mociba hivatalosan mennyi olaj kell? Kb 3.1 litert öntöttem bele, a nívó pálcán kb most félig lett. Eneos 0w20-at tettem bele, de már bánom, h nem vadásztam 0w16-ra.
-
ncc1701
veterán
A kézikönyv ír 5w30-at, 0w20-at, és 0w16-ot. A minősítés pedig:
-ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5
-API SL, SM, SN
-ILSAC GF3, GF-4, GF-5Ennek megfelel a máshol is ajánlott Eneos Premium Ultra 0W20, amit én is vettem. Most már kicsit bánom, h nem 0w16-ot néztem, de az még nagyon ritka, a 0w20 is úgy folyik kb, mint a műszer olaj. De innen jó biznic lett volna.
Mennyiségre a gépkönyv sajnos nem ír semmit, csak annyit, h a nívópálca felső szintig kell. Asszony yaris ii-esében konkétan tudom, h kimérek 3.2 litert, és annyi kell. Saccra ide is ennyi kellhet.
MIndenesetre meglepő volt, h 50-ért a 15 ezres szervíznél a márkaszervíz nem cserélt sem pollen, sem levegő szűrőt az autón. Sima motor olaj+szűrő csere volt ennyi náluk. Iszonyat drága.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Töltőről levéve valami 12.7V-nak kellene lennie, terhelés nélkül. Szóval szerintem ne foglalkozz vele.
De ártani sem ártasz a töltéssel, ha feltétlen akarod tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ólom akkunak az a legjobb, ha tele van töltve. Szemben a li-ionnal, aminek meg árt.
Egyszer kellene vennem valami profi töltőt, ami nagy áramú impulzussal tölt, és közben szulfátlanít. Csak sajnáltam rá mindig a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz kunberci #45685 üzenetére
Az ötletesség tetszett benne, nem az, h lehet-e, mert a szivargyujtón van egy általában 10A-es biztosíték, az nem zavar a töltésben semmit. Én a sarura szoktam pattintani a csatikat amúgy.
Mondjuk egy szulfátosodást gátló impulzus töltő 20A-es csúcsaira nem tudom, mit reagál a biztosíték. Lehet semmit. -
ncc1701
veterán
Akkor köszi a tippet, majd rendelni fogok egy ilyet.
-
ncc1701
veterán
Engem már 23000km-nél elhajtottak a hátsó nyüszögő futóművel. Cégautó, nem érdekel, főnök pereskedni nem akart egy vacak 3 millás swifttel, de gondolom ez erős lökés volt, h a 30 ezres szervízt már szerelő haverral csináltattuk meg. Gyanítom ez a kocsi nem megy többet márkaszervízbe.
-
-
ncc1701
veterán
válasz szivacs1987 #45904 üzenetére
Akkor ezek szerint nagy csodák nincsenek, a turbós nyomatékosabb.
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45954 üzenetére
Nekem nyöszörög a jobb hátulja, futóműben valamelyik szilent lehet fáradt, vagy fene tudja. Szintén 2019-es. Márkaszervízből elhajtottak a garival, így már többet oda sem megy. Pénzért a szerelő haver is meg tudja csinálni a szervizeket, fele áron. Csáposan megpajszereltük a futóművet, nem láttunk lógást, nem foglalkozom vele többet.
De nem zavar, mert hangosan szól a zene, most épp megint sabaton.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45958 üzenetére
Nyöszörög, mikor szar a futóműben a szilent. Nem foglalkoztak vele, mert kitalálták, h 3 felett van a gumi nyomás, és az okozta. Elötte valamelyik nap reggel fújtam körbe 2.6-ra valami kúton, fura is volt, h kb 0.4 kellett mindbe, gondolom szar volt a pisztoly mérőkéje. Mikor vittem szervízbe rá egy hétre, már 15 fok volt, gondolom 2 tizedet ez is magyaráz. Úgyhogy erre fogták, ami nyilván baromság, más szerelő szerint is. Cégautó, a tulaj nem akart ügyvédezni, én meg minek kötekedjem? Megegyeztünk, h akkor innentől a szerelő haver szervizeli a kocsit. Ők bukták a pénzt, mert eddig az összes céges autóm még 10 éves korában is ment ugyanoda, márkaszervízbe.
Csáposon kb nem láttunk semmit, van a futóműben egy nagyobb szilent, ami rögzíti a kasztnihoz, az lehet a ludas, majd befújom gazdagon szilikonnal. Mozogni nem mozgott. A hátsó futómű meg olyan egyszerű, mint a szög.Amon Amarth jó. Az is van a kocsiban.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45964 üzenetére
Nagyon sok cég csinálja ezeket. Szerelő havernak is vannak történetei, tipikusan a ford plö elhajt mindennel. Egyik srác 5ekm-es autón a futóművet hozzá vitte szereltetni, mert a márkaszervíz elhajtotta. Egy másik meg x éves korában egy ~15 millás autónál azért hajtották el, mert az egyik olajcsere pár éve 150km-el túlment. Márkát nem ismerem. De volt nála motor javítás is garis autón, minden. Szóval, nem egyedi az eset. Ha meg ki kell cseréltetni azt a szilentet, hát az sem lesz a világ vége összeg. De a telepen, ahol bérli a műhelyt van egy ugyanilyen swift, azt a tulaj soha nem is vitte márkaszervízbe, csak a haverral szerelteti. Mondjuk én is jobban bízom benne egy laza ~30 éves tapasztalattal a háta mögött, mint a márkaszervizes fiatal srácban, akinek nem is anyagi érdeke, h kifogástalan munkát végezzen,
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45977 üzenetére
Én egyrészt megzsírzom a csavart, másrészt tényleg nyomatékra húzom, azt pedig kézzel, még a gagyi gyári szerszámmal is le tudom tekerni. Sosem volt vele bajom.
Régebben, mikor még sk cseréltem otthon kereket, akkor volt, h annyira meghúztam a csavart, h a hátsó kereket arrébb raktam. De már leszoktam erről, totál felesleges megtépni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Engem inkább az zavar, h mikor kiírja nekem, h 0km van hátra, akkor talán belefér a 37 literes tankba 30liter.
Ennek igy sok értelme nincs. Úgy kell számolnom, h napi km órát nullázom tankolásnál, és az bc szerinti átlag fogyi +0.2 literrel lehet visszaszámolnom.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz PeterPH #46007 üzenetére
Viszont érdekes, h egy 2003-as 307 2.0hdi-ben a hüje franszoák már anno meg tudták oldani, h akkor mutasson nullát, mikor gyakorlatilag csak pár liter van benne.
De az is jó lenne, ha nem akkor villanna fel a szegénység jelző, mikor még van benne 7-8 literke.Az 1994-es opel astrámban olyan BC van, h én tudom beállítani neki, mikor legyen a nulla szint. Én azt 2 literre lőttem be. Annál tudom, h ha azt írja, h nulla, akkor sietni kell a kútra.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz szivacs1987 #46016 üzenetére
Mondjuk én is marha ritkán megyek porszáraz tankkal. Általában akkor, mikor sima 95 helyett 100+-t akarok tankolni, h minél töményebb legyen.
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #46162 üzenetére
Hát vagy nem.
-
ncc1701
veterán
Amúgy vannak olyan pontok egy autón, amit nem tudnak elem cserével javítani, lakatolniuk kell.
Előző yarisomat megnyomta egy teher, sárvédő elemet kellett cserélni. Casco, márkaszervíz, tizen éve volt valami 260eft. És 5-6 évesen már eltért a szine a kasztnitól.
Szóval igen, ha vennék 5-6 milláért új autót, én bizony körbemérném. Nem egy zacskó kukorica az.