Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz Tony21 #64524 üzenetére
Ecstar 0w16 a gyárija, kerek 3L fog belemenni a nívó tetejéig. Úgyhogy vegyél 4 literes flakont.
Arra figyelj, h ha zöld fagyálló van benne, annak 40ekm/36 hó a periódusa. Ezt sztem sehol nem tartják be. Ebből elég 2L+1-1.5L körüli desztillált víz. Fékolaj, váltó olaj szintén 40 ezres periódusú, váltóolaj igen koszos, mikor leengedem 40e után.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Tony21 #64526 üzenetére
K12C-re értettem a fentieket, nekem az van. A váltó olaj periódusa minket is meglepett, én alapvetően maximum 60e után minden váltóban cserélek, de ha egyszer látod az eredményt, akkor megérted miért. Amúgy nem tétel anyagilag, mert 1.5L kell bele, kicserélni sem meló, mert 2 csavar.
Ha magad csinálod, akkor egy jó tanács: először a betöltő csavart tekerd ki, és csak utána engedd le a váltó olajat.
Saját automban az automata váltóban minden motorolaj cserénél szoktam 3L váltó olajat is cserélni. De annak a felújítása 8-900eft, így azt igyekszem elkerülni. -
ncc1701
veterán
válasz tboldi #64543 üzenetére
Praktikus kicserélni a csavart, filléres tétel. Nekem Insignián az automata váltó olaj leengedő csavarja volt elnyalva, vésővel kellett kinyitni, szidtuk is az előző szerelők q anyját. Valami 15evolt abba a gyári csavar... Egy anno 10 millás autóban ez nem szabad tételnek lenni.
-
ncc1701
veterán
válasz zsolt19900 #64556 üzenetére
Reggel tankolok, ha eszembe jut, megnézem.
-
ncc1701
veterán
2019 GL swift, csak a luk van.
-
ncc1701
veterán
Bakker, beírom én is. Bónusz max, 2012-es insignia A 119e a kötelező, nem is tudom, melyik rablóbandánál.
-
ncc1701
veterán
Akkor félreérted a gyárat. Mint nyilván tudod, ez nekik üzlet, és ha tönkremegy valami a gari lejárta után 1 nappal, nekik az a legjobb. Ezt hívják élettartam garinak. Nyilván nem vagy olyan bolond, h bevedd. Nincs olyan kenőanyag, ami örökéletű lenne. Ezt akkor hiheted el, ha 3 évente lecseréled a kocsidat, mert akkor majd szív vele a következő tulaj.
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #64694 üzenetére
Ez aktuális ár. Ebben benne van a váltó olaj + munkadíj. Sztem ilyen 200ekm körül már megéri, addig maradnék a hagyományos megoldásnál (2x leeresztés+feltöltés, így a negyede megmarad a régi olajnak).
De ez nyilván autó függő is, van olyan automata, aminek az egész alja cserés, mert abban van a szűrő.[ Szerkesztve ]
-
-
ncc1701
veterán
válasz tatararpad #64831 üzenetére
Általában ~5-10w.
-
ncc1701
veterán
Na, ezért fosok vele pályán. Anya yaris II-ese is bő 200kg-al nehezebb, mint az új swiftem. A 2009-es yarisban van 7db légzsák. Ha a swifttel kresselek, tuti beszopom csúnyán. Valós 140-150 körül elkezd baromira könnyülni a kormányzás, egyátalán nem stabil ott már a kis súly miatt, pedig csak 3800 körül forog, úgyhogy bírná.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #64881 üzenetére
Fizika az fizika, azt nem tudod megb@szni, hiába merev az utascella, ha egy dupla súlyú autóval találkozol, arról lepattansz, és 3x akkora G hatás ér, mint a nagyot.
Úgyhogy városon kívül marad az Insigniám, ami papíron valami 1700kg, de tuti letagadtak belőle vagy 100-at, illetve a fém karter védőm miatt sztem közel lehet az 1.9 tonnához. -
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #64886 üzenetére
Miért ne lehetne? Tudom, egyéni hülyeség, de nálunk a családban van 2 napi szaladgálós kis benzines (swift-yaris), kirándulni/pályázni/külföldre menni meg egy nagy dízel kombi insignia. Nekünk ez a felosztás bejött.
És mivel mindkettőnknek a melóhoz muszáj az autó, ezért 2 biztosan működő autót kiesés nélkül csak minimum 3 autóval lehet produkálni. -
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #64890 üzenetére
Persze, egy dpf-es dízelt 30-50km-es út alatt be sem röffentek. Most is muternál pihen a fűtött garázsban, szépen eltakarítva. Kéne vele menni, már megint 1 hónapja áll, de ilyen időben nem veszem elő, h összeretkeljem.
A kicsi benzineseket összehasonlíthatatlanul olcsóbb is fenntartani. És itt alapvetően nem az üzemanyagra gondolok.
Amúgy mindezzel együtt q jó kis autó a swift, mivel könnyű, ezért egy mátrai szerpentines szakaszon plö kiválóan lehet vele játszani. Pont elég ez a teljesítmény/kg arány, h már jól menjen, de ne öljön meg feltétlen.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #64910 üzenetére
Főnök karácsony elött bealudt, és frontálisan elcsapott egy kis fehér dobozos furgont. Főni superb-ben ült, kicsit panaszkodott, h az öv meghúzta, a kis furgonos összes végtagja eltört, valószinű hónapokig nem fog tudni járni. Hát, ennyi számít a nehéz, biztonságos autó. A két autó gtk, de azt ilyenkor pont ki nem szarja le.
Mindennek megvan a maga esélye, és szerencsére megtehetem, h egy városi kis autót városban használjak, és a nagy disznó dízelt meg pályán, hosszú távra, amire tervezték őket. Én nyugodtabb vagyok.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #64912 üzenetére
Engem 150-nél simán letolnak ha a swifttel vagyok. Sztem ingerli a nagyobb autósokat. Meg simán kijönnek elém. Insigniával meg nem, fura világ.
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #64920 üzenetére
Nekem ausztriában a sölk hágó ilyen. Csak kocsival voltam még ott, de brutál szép. Sokan bicajoztak ott.