Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #67091 üzenetére
Swift megcsinálja. Amikor kijött, a tesztelőknél volt 5-5.1L körüli fogyasztás, pedig azok nyomják neki.
-
-
ncc1701
veterán
Sztem ez az erölködésetek onnan jön, h a ladánál 1100 volt az alapjárat. A mai swiftnél ez 625-650. Azaz 1200-as fordulat már az alapjárat duplája, az 1800 a háromszorosa.
Ok, dízel az más, de az automata insigniám is elvált 1800 körül, ha nem cipőzöm. Mondjuk igaz, ott megvan a 380Nm.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz ViZo72 #67105 üzenetére
Sehol nem írtam, h 1200-as fordulatról gyorsítok nagy gázzal. Sebességtartásra bőven jó az 1200-1500-as fordulat sík terepen, ott semmiféle magas nyomatékot nem kérsz a géptől. Amúgy ilyen 1500 körül szoktam vele gurulni városban, az kb valós 55-57km/h.
De mondom, adtam el autót 385ekm-el bontatlan motorral, úgyhogy asszem tudom, mit beszélek.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Sajnos kell, kérdezz meg erről egy váltó szerelő szakit. Bár sokak szerint a fékolajat sem kell soha cserélni, úgyhogy semmin nem csodálkozom. Einstein is azt mondta, h két dolog végtelen, az univerzum, és az emberi hülyeség, de az elsőben nem volt biztos...
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Kapaszkodj meg jól, egyik autó gyártó sem gyárt alkatrészeket, hanem beszállítóktól veszi. Kiváltképp a váltó. És így fordulhat elő, h ugyanazon gyártó váltója egyik márkánál élettartam sose olajcserés, a másikra meg ráírják, h 60ekm. Szög ugyanaz a váltó...
Én már vittem automata váltós autót is javításra (840eFt), manuálisat is (volt az is van 250eFt), úgyhogy én annak hiszek, amit a váltó javító szaki mond. Az meg azt fogja mondani, h max 4év/60ekm. És mivel baromira nem drága lecserélni, ezért le is cserélem. -
ncc1701
veterán
Mondom, beszélj egy váltós szakival. És autó iparban régóta nem a mérnökök diktálnak, hanem a marketingesek. Lásd a 30-50ekm-es olajcsere periódust, amit aztán hirtelen lefeleztek pár év után, mikor jött a baj. Na, azt sem a mérnök találta ki. Vagy esetleg az ócskító mérnök.
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #67236 üzenetére
Turbós autók tudni szokták a papírformát. A szívóbenzinek viszont nem.
-
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz burgatshow #67261 üzenetére
Á. A sok felemásan világító nem ezért van.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #67275 üzenetére
Anya yarisában osram h4 ledek vannak. Hát, én most nem fogom visszacserélni halogénre, rápróbálok műszakin, hátha.
Opelomon ez az ezüst matrica, ami a szélvédőn van, az már a 3-ik műszakin megy át úgy, h már más a rendszáma. Pedig ellenőrizniük kellene, de azt sem nézik. -
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #67378 üzenetére
Engedd el. Tipikusan tényleg ez az az autó, aminek csak tulaja volt, gazdája nem. És tök mindegy, h lustaságból, vagy egyéb okból nem költöttél rá, a végeredmény a fontos. A jövőre nézve egy jó tanács: csak olyan autót végy, amit fenn is tudsz tartani, ez most nálad nem jött össze. És a következő: ne várd meg, míg egy A4 oldalnyi hibalista összejön, mert ilyenkor már automatikusan az lesz, h ennyit már nem éri meg rákölteni. Ha valami gond van, azt kb mindig azonnal meg kell csináltatni. Ha nem megy, akkor BKV bérlet. Nem szégyen az sem, hidd el, és nem bántásból mondom.
És igen, a kasztni, lakatos drága. Ami mákod van, h populáris az autó, bontóból jó eséllyel tudsz venni ép elemeket a saját szinedben. Mert fényeztetni, lakatoltatni horror.
Ahhoz. h értelmes áron el tudd adni, esztétikailag kell rendben lennie, mert először a szem lakik jól. Egy láthatóan rosz állapotban levő autót én meg sem nézek, mert ha a tulaj trehány volt erre költeni, akkor a láthatatlan dolgokra még inkább nem szoktak.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #67429 üzenetére
Nekem annyi a trükköm, h minden hétvégén (esőben, hóban, 40 fokban us) porszívó + kitörlöm belülről, plusz a kárpitokat is áttörlöm nedves öblítós mikroszálassal. Ezzel így negyed óra/autó, és mindig patika belül. Ha meg valami extrát akarok, akkor műanag ápolót is kap.
-
ncc1701
veterán
Kb 4eft/db az irídiumos ngk, ha kicsit kotorászol. Kintről még olcsóbb. Nekem ez egy autó fenntartásában filléres tétel. Ilyen összegeken el sem gondolkodom, h most akkor maradjon-e, vagy sem. A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere.
A másik gyönyőrű, mikor 100ekm felett akarod cserélni, és meglepődsz, amikor esetleg beletörik, mert már össze van rohadva. Nem, köszi, nekem a 60ekm az kb 2 év, menjen.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ja, ha már gari. Suzuki ház. Ugye kijöttek a kocsim elé, akkor volt kb 1 éves, így lett egy kis kötelezőre megjavíttandó kár. Mint kb ilyenkor mindenki, irány a márkaszervíz. Olyan sikeresen sikerült fényezniük, h a javításra rá 2-2.5 évre hámlik a lakk a két javított elemről. Természetesen elhajtottak, miután visszavittem, megmutatni. Az indok az volt, h nem hozzájuk hordtam szervízre az autót. Persze, hogy az időszakos szervizek elvégzésének mi köze a pocsék fényező munkához, azt nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz bbsofficial #67549 üzenetére
Ha nem akarod fényeztetni valami általam elképzelhetetlennek tartott okból, akkor esetleg bontóban megpróbálkozhatsz vadászni egy színben jót. Elég üresen, a belsejét át tudod szerelni. De nem tudom, árban jobb-e, mint a fényezés, és a lökös tipikusan az az elem, amin nem lehet festékvastagságot mérni, azaz eladáskor sem lesz hátrányod belőle. Engem szétb@szna az ideg, ha sérült kocsival kellene mászkálnom.
-
ncc1701
veterán
válasz bbsofficial #67567 üzenetére
A büdös parasztok a helyén szokták lefújni úgy, h kimaszkolják. Olyan is lesz, összefújnak mindent. Tavaly off kocsimmal így jártam, vihetem máshoz, aki normálisan dolgozik. De már csak a lököst fogja kapni a puttonyban, szereléssel nem kell majd bajlódjon.
-