-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bullitz
aktív tag
Mennyi létjogosultsága van egy Meike 35mm 1.8-nak, ha lehet régebbi Helios/Takumar lencséket is jó áron venni? Szabad ilyeneket portéfotóhoz, vagy inkább gyűjtsek és vegyek egy Sony 35mm 1.8-at?
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
rgranc
aktív tag
válasz Bullitz #25555 üzenetére
Hogyne lenne szabad, ha nem zavar a manuális fotózás (és a Sony milcek szerencsére nagyon sokat segítenek azért a manuálozásban, még ha nekem pl. nem is jön be...), hispan pl. csak régi manuális objektívekkel portrézik
-
konyi79
addikt
válasz Márton #25559 üzenetére
Persze, léphetsz hátrébb, de egy kistele is már teljesen máshogy nyomja össze a teret, mint 35mm. Ha körbenézel még a 24GM-el is találsz példát.
A lényeg, ott már ügyesen kell bánni a térrel, meg nem hazavágni a modellt a perspektívával.
Szóval persze, klasszikus portrétávok a 85 és 135, meg amit akarsz. -
robi1979
aktív tag
válasz Márton #25556 üzenetére
Manapság már mindennel lehet portrézni.
Pl: Nikon d50+ Tamron 28-75 2.8
Nekem pl ez a portré műfaj tetszik,
erre keresek objektívet a Sigma 30 1.4 és a Sigma 56 1.4 mellé. Gondoltam egy Sigma 8-16-ra Canon véggel, ha jól olvastam Econ használja? Tájfotózásra is használnám (külföldön élek, van látni való bőven és bentre is jó lenne néha vakuk mellett au UWA). Szerintetek ez jó lehet vagy inkább Sigma 16 1.4? (bár az sehol sem UWA).
Erre esetleg valaki?
"Tegnap megérkezett végre a Sigma 56 1.4-em. Ma kibontottam, egy gondolat ugrott be legelőször: AZTAQRVA! Ez valami bitang jó! Múlt héten érkezett meg a Sigma 30 1.4, az előzményekben írtam is róla. Ezek szerint azt mondjátok hogy a probléma amiről írtam a Sigma 30 1.4-el kapcsolatban valójában nem probléma?
"Megjött közben a Sigma 30 1.4-em, próbálgatom. De olyan gondom van vele hogy a fotók egyes részein ahol élesnek kellene lennie, mosott aztán megint éles. Nem tudom hogy ez vagy user error vagy az objektív hibás – esetleg backfocus vagy más hiba? Ha megkérlek titeket, rá tudnátok nézni a fotókra? Ha user error, mit kell beállítanom ehhez?"
Sigma 30 1.4
A Sigma 56 1.4-el viszont ezt nem tapasztaltam. Az létezik hogy a Sigma 56 1.4 sokkal halkabban fókuszál mint a Sigma 30 1.4? A 30-as az 56-hoz képest egy KV daráló, sokkal hangosabb mint az 56. Ez is normális vagy az én 30-asommal tényleg nem stimmel valami?"
Megnyugodhatok végre a Sigma 30 1.4-et illetően? Ez tényleg jóval hangosabb mint az 56 1.4? Illetve ezt a fókuszsíkos dolgot nem nagyon értem, az 56-nál nincs ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz robi1979 #25562 üzenetére
A kávédarálóra nem tudok válaszolni, szerintem nem kellene túl hangosnak lennie.
A fókuszsíkos dologra meg annyit, hogy menj ki egy nagy függőleges téglafalhoz, rakd rá a kamerát állványra, vízszintezd ki, hogy legyen tökéletesen merőleges a falra és úgy teszteld kb. 3-5 méterről. Csinálj F1.4-F5.6 között (de főleg nyitva) néhány képet és azt elemezd.[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz Ixion77 #25527 üzenetére
Nem állt meg 750g alatt, sőt 1 kiló alatt sem...Sigma 35/1.2 / 1090 g
Meg az ára sem annyira hűdejó, 1499 dodoért. Nekem van egy olyan érzésem, hogy ezek is inkább a bazidrága L-mount rendszerhez készültek csak csaptak rá egy E-mountot meg beledobták a korábbi E-mountos ART-okból az AF chippet. Nincs itt sehol spéci FE-mountra tervezett obi, csak marketing duma az egész.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
Jaja. Úgy tűnik ez sem nyert. Én is épp most jöttem belinkelni az infókat.
Sigma 35mm f/1.2 DG DN Art Lens for Sony E $1,499 End of Jul 2019
Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art Lens for Sony E $1,399 Mid Aug 2019
Sigma 45mm f/2.8 DG DN Contemporary Lens for Sony E $549 End of Jul 2019Ha a 35/1.2 rajzolata szenzációs lesz akkor profiknak akik úgyis 10+ kg súlyú felszereléssel vonulnak ki lehet hogy érdekes, de hobbi fotósoknak nem tűnik annak.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Terapeuta
őstag
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
Kaci84
őstag
Hali, láttátok milyen jó árban csúszott az A7 M2. a bodyja visszatérítés után 290-ra jön ki. Nagyon csábító, nem? Van aki kihasználja ezt az akciókat?
-
-
-
-
Kaci84
őstag
válasz mikrofon #25579 üzenetére
Azt csak kérdezem hogy szívás-e, tudom elhangzik a fórumban de gép ajánlásnál még ha meg is emlitette valaki nem volt rá hangsúly fektetve. Mást meg azért nem néztem mert itt is youtubon is elhangzott hogy a Sony eléggé viszi a Milc szegmenst az a6300 meg elég jó. Mivel kit obival néztem ki ezért annyira nem fektettem energiát obi nezegetesbe. Csak aztán beesett 200ért itthoni bolti új body és lecsaptam mint a magas labdát. Ha valami nem kalappol vissza lehet vinni alapon. Ebben a törtenetben nem volt se idő se annyira értelmét nem láttam hogy másfele is nézelődjek mert 230 ebayesre is ajánlott volt mondom így már nem hiszem hogy olyan sokkal jobb ajánlatot találnék. Pláne hogy nekem a videó elég fontos és allítólag abban erős a 6300as.
-
beci
őstag
Sziasztok.
Fotos analfabetakent kerdeznek.😊
Van egy A6000 gepem 16-50es kit obival.
Nyaralni megyek,igy kellene egy kicsit tavoli dolgokat fenykepezo obi is.
Kertem mar itt is tanacsot,az irtak nekem dragak,nem koltenek annyit ra.
Ez esetleg jo lenne? Vagy nem lenne nagy elore lepes a mostanihoz kepest?
Sony FE SEL-2870 28-70mm f/3.5-5.6 OSSOlyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
HUNgabus
senior tag
Amit írsz az Full Frame objektív, rámegy a Te gépedre is, de ott nem 28-70mm lesz hanem 42-105mm kb. szorozni kell 1,5-tel. Nem tudom milyen a kit obid, de a FE 28-70 se egy főnyeremény, kitbe adják az A7 FF gépekhez és hát aki teheti egyből el is adja. APS-C -re még attól jó lehet, de az FF gépeket nem nagyon szolgálja ki, sajnos tapasztalat, én is eladtam mert lassú volt és nem is valami éles.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz HUNgabus #25584 üzenetére
A crop faktor az a szenzor méretéből adódik, szóval édes mind1 mit rak rá az ott van. A 16-50 APS-C kit obi is olyan látószöget ad, mint egy 24-75 full frame gépen. Neki az a lényeg, hogy a mostani 50mm és annál nagyobb végűt szeretne.
Szerintem a 18-105 vagy 18-135 és 18-200 jöhetne neki szóba ha nem szeretne cserélgetni objektívet.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Rapid136
őstag
válasz HUNgabus #25584 üzenetére
Miért kell állandóan előszedni ezt a marhaságot?
Értsük már meg végre hogy egyféle gyújtótávolság létezik...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
rgranc
aktív tag
Nekem is a6000 van, a legolcsóbb megoldás az 55-210, hasonló minőség mint a kitobjektív és használtan 60ezer forint környékén kapható. (Duplakitben is adták az a6000-rel egyébként) Vadonatújan most 76-78 ezer forintért beszerezhető, ahogy Márton is írta előttem (emagon 96ezer, mediamartkban 98ezer és ha regisztrálod a sonynál, 20ezret visszakapsz ebből).
[ Szerkesztve ]
-
rgranc
aktív tag
válasz robi1979 #25562 üzenetére
A Sigma 30 1.4-gyel megpróbáltad már azokat a képeket amiket kifogásolsz, nagyobb rekesznyílással ugyanúgy fényképezni? Ugyanazt a képet f1.4 helyett f5.6-tal vagy f8-cal, és akkor rögtön nem látnád az életlen részeket életlennek, mert jóval nagyobb lenne az élességi tartomány... Akárhányszor másolod be a képeket, én azt látom hogy a pirossal bekarikázott részek térben nem az élességi síkba esnek, egyszerűen azért életlenek.
Itt van egy táblázat, ha a fénykép tárgya kb 50 centi, akkor lenne f1.4-nél a teljes élességi tartomány kb. 1.3cm. Nálad még a macskás kép se fed le szerintem 50 centit, a többi saccra ha a felét...
-
őstag
válasz Rapid136 #25589 üzenetére
A gyújtótávolság nem változik, de ha a crop miatt kiveszed a kép közepét, akkor mégiscsak más végeredményt kapsz. Amely képet leginkább úgy lehet jellemezni, hogy a gyújtótáv (és rekeszérték) szorozva a crop faktorral. Ha kivágod egy kép közepét, az olyan, mintha megváltozott volna a látószög, ami ugye a gyújtótávtól függ...
-
robi1979
aktív tag
válasz rgranc #25591 üzenetére
Ok, de ha portrézni szeretnék akkor csak az 1.4-et azaz a legnagyobb rekeszt kell választanom ahhoz hogy mosott hátteret kapjak? 5.6 meg 8-as rekesszel meg a háttér is éles lesz vagy nem? Ezen agyaltam ma egész nap hogy fél/teljes alakos portrénál Sigma 30 1.4 és 56 1.4-nél milyen rekeszt kell választanom ahhoz hogy a háttér is mosott legyen (kint). Bent adott a helyzet, vakus körülmények között 5.6 és 125s iso 100. De kint hogy lesz egész alakos portrém mosott háttérrel ezekkel az objektívekkel azaz milyen rekeszen és mekkora távolságról? Elnézést a tudatlanságomért srácok, de rég volt fényerős fixem - a nikonomhoz annó 50 1.8-am -, bár azzal igaz csak makróztam szinte. Azóta Tamron 28-75 2.8 és a zoom teljesen más mint a fix. A sony 6300 mellé pedig fényerősbe - fényerős zoom hiányában - ezek az objektívek bizonyultak a legjobbnak, bár ezek fixek és számomra teljesen más világ.
Ma próbálgattam a 30 1.4-et lakásban, csinál olyat hogy fókuszálok, vissza is jelzi a kis körrel az élességet de olyan mintha az objektívben előre hátra mozgatna valamit hangos, mintha fókuszálni próbálna, de a téma már éles. Ez normális ettől az objektívtől? A Sigma 56 1.4 ugyan azon körülmények között nem csinál ilyet, semmi hangja a 30 1.4-el ellentétben.
-
rgranc
aktív tag
válasz robi1979 #25596 üzenetére
Egyrészt ismét csak a fentebb linkelt táblázatra hivatkoznék. Ha közvetlen közelről fényképezed az alanyod és csak a feje van a képben akkor ne várd hogy f1.4-nél a szeme ÉS az orra is éles lesz (kivéve Voldemort, persze), mert az élességtartományod 1 centi körül lesz. Ha azt akarod hogy a macska orra ÉS szeme is éles legyen, akkor mérd meg a kettő közti távolságot (a feléd eső tengelyen persze), és az alapján állíts rekeszt...
Másrészt a mintaképeid minimális távolságból készültek, az első képen nem tudom mekkora a Sigma doboz, de a teljes képmező vertikálisan biztosan nincs 25 centi... Egy félalakos portrét is sokkal messzebbről készítesz, ahol ugyanazzal az f1.4 rekesszel jóval nagyobb lesz az élességtartomány, egész alakosról pedig ne is beszéljünk. Portrénál persze hogy nem kell f8-at használnod (kivéve stúdióban, stúdióvakukkal), de a mintaképeid nem portrék, egyik sem (és itt ismétlem, nem azt értem ez alatt hogy nem ember szerepel rajtuk, hanem hogy sokkal közelebbről készültek mint egy portré, ezért kisebb az élességtartomány).
-
Rapid136
őstag
válasz Németh Péter #25595 üzenetére
Nekem ne magyarázd mert tudom, de azt aki meg nem ne hülyitsük azzal hogy a 16-50-hez képest a 28-70 42-105 lesz APS-C vázon a gyujtótávolság. Olvasd vissza mire reagáltam...
Önmagában értelmezhetetlen a fenti mondat és azokat akik kevésbé járatosak benne tovább terjesztik a hülyeséget, lásd a rossz példát.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen