Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Y - ban már nem rossz az anyaghasználat. Igaz a (magyar) ára is sok.
A Tesla töltésénél nem is a teljesítmény a lényeg, hanem hogy ennyivel tudod is tölteni a Supercharger - eken. Míg más autóval kereshetsz Ionity - t horror áron, de valószínűbb, hogy be kell érned az 50 - es töltőkkel, mert a közelben nincs más.
I4 20 millióról indul, mire konfigurálod Y szintre az is lesz 25 millió. Aztán mehetsz vele az Ionity -kre, ami a VW vezére szerint sem egy prémium élmény. [link] -
Füleske
addikt
Ez így egy "kinek mi a fontos és mi tetszik" beszélgetés lett. Ha neked jobban tetszik a BMW vagy a Q4, akkor azt vedd. A Tesla töltésben, töltőhálózatban és szoftverben a legjobb. Ha ezek nem fontosak vagy más dolgok fontosabbak, akkor bátran válassz mást. Nem kötelező Tesla - t venni, nekem sem az van, mivel az én felhasználási szokásaimmal nagy részben nem tudnám kihasználni az előnyeit.
-
“Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos...”
Ezt mondjuk a bmw speciel tudja (természetesen belsőégésű modellekben is), van saját sim kártyája is az internethez. Mondjuk android auto, és apple car playt is tud. Azért ez sem egy nagy wasistdas manapság. Nem a bajorokat akarom amúgy kihozni világelsőnek, biztos más is tud ilyeneket, de róluk konkrétan tudom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
opr
veterán
Ezek szerint neked e208 van?
Pályán milyen a valós hatótáv? 100-140 között kb, klímával, zenével, stb szóval kényelmesen, nem spórolósan?
Mi az, amit szeretsz benne, és mi az, amit nem?
Ha nem akarod velem szétoffolni a topikot, jöhet privátban is.
Gyorsulás annyira nem érdekel, mostani is kb 8,5mp a 0-100, bőven tökéletes, ennél lassabbat azért nem akarok, de sokkal erősebb se cél."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Na igen, de itt mar viszont bejon a hobbi faktor, az mar egy teljesen mas kerdeskor.
Nekem is V6 szivobenzin + manualis valtos kocsim van. Csak En ugy vagyok vele, hogy ha mar a manualis valtot el kell engednem, akkor mar tok8, nekem onnantol kezdve nincs sok elmeny a vezetesben, onnantol kezdve En mar akkor inkabb a gurulo nappalit preferalom. De ugye kinek mi, ez mar annyira szubjektiv, hogy nagyon."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb.."
Emiatt nincs senki elott, emiatt csak sokkal egyszerubb dolga van. A tobbiek sem azert csinaljak ugy ahogy csinaljak mert hulyek, hanem azert mert az evtizedes szerves fejlodes ide vezetett. A Tesla ugyanugy gorgeti maga elott a multjat, csak meg nem lett akkora hegy, mint a tobbieknel.
Mellesleg a jelenlegi infrastruktura nem akadalya az OTA-nak, a BMW peldaul 2018 ota full OTA kepes autokat gyart, es frissiti is oket rendszeresen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
Ebbol a harombol nekem pont egyik se tetszik.
Nagyon a ket veglet, a Tesla tul minimalista, a Pug olyan, mint egy kripta (monjuk lehet, hogy itt lehet a szinekkel jatszani es az segit rajta), az audi meg olyan szinten bazari, hogy az jut eszembe rola, hogy olyan, mintha megkaptak volna LEGO szettben, de aztan rosszul raktak ossze, aztan ugy dontottek, hogy jo az ugy. Borzalmas.Belso terben szamomra eddig elektromos autok kozul a Polestar 2 a nyero, az nagyon szepen hozza az arany kozeputat, hogy szep letisztult, de azert nem csak egy polc meg egy iPad az egesz. Meg a Mercedestol vartam sokat, de annyira tultoljak az elektromos autoknal, hogy az is teljesen bazari lesz, pedig az egesz mezonyt lealazhatnak akar csak annyival, hogy a C osztaly muszerfalat berakjak, de neeeeem, muszaj RGB csillamfaszlama baromsagot tolni ezerrel.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
De megint ott tartunk hogy neked kevésbé jön be a Tesla által használt minimalista (puritán) stílus. Ennek semmi köze az anyaghaszálathoz, összeszerelési minőséghez. Az persze tény hogy náluk elég szűk a konfigurálási lehetőség (pl. szín) de ez is szubjektív és semmiképp nem minőség kategória. Az is igaz hogy a német prémium gyártóknál szétextrázhatod a belsőt és akár már már "luxusbelsőt" is kaphatsz. Csak győzd kifizetni, mert ezek nem olcsó felárak. Azt szerintem senki sem tagadja hogy ha csili-vili kell azt nem a Teslánál kapod meg.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
"többnyire nem a technikailag jó megoldást választják"
Nincs olyan hogy "technikailag jo" megoldas. Megoldasok vannak, amik kismillio szempont szerint ertekelhetoek, es ezen szempontok nagy resze raadasul egymasnak ellent is mondanak (tervezesi celkonfliktus, ugye). Hogy melyik megoldast valasztjak adott esetben, az a kismillio szempont szituaciofuggo sulyozasabol kovetkezik.
" és igazából összeszerelő üzemek"
Tipikus laikus tevhit, amit szinten tol a sok sügér, cikkekben is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Postas99
senior tag
Az áramszolgáltató nem fog energiát tárolni az felelsleges beruházás amit folyamatosan karban kell tartani..
Rádolgozhatsz az elektromos hálózatra amennyiben átveszik tőled viszont akkor kevesebbet termelnek..
A téli időszakban nincs igazán visszatermelés a hálózatra.. éjszaka meg egyáltalán nem..
Az elektromos autózás legnagyobb rákfenéje pont ez amiről senki beszél, hogy lehet nyáron csúcsidőben viszonylag "zölden tankolsz" minden egyéb esetben már nem.. és ameddig a Mátrai szénerőmű működik és egyéb fosszilis energiahordozók elégetésével állítják elő az elektromos áramot addig az elektromos autózás bullshit..
Lehet, hogy a városban fogod érezni, hogy kevesebb a szmog.. de ennyi erővel odaköltözhetsz az erőmű mellé is, ott nem ez lesz a vélemányed...Az hogy keresztül kasul államilag dotált dologról beszélünk.. vicckategóriába illeszti az egészet... ne mááá hogy bárki aki elektromos autóval közlekedik nagyobb előjogokat élvez a többi emberrel szemben... ingyenes parkolás, ingyenes tankolás... egyéb kedvezmények.. mindezt egy olyan autóra aminek az előállításához szintén környezetszennyezés történik..
Az árakról már nem beszélve...
Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
és kérem kezdje a 0-ról a számolást 2 gyerek, lakás hitel ezt is vegye bele... -
Igen, csak sima konnektoros töltő volt. Egymás mellett. an a BMW, meg a Mini szalon, előbbiben van a szervíz, meg a nagy raktár, az utóbbi meg csak egy kis bemutatóterem, és ott nincs gyorstöltő nekik.
opr: Engem ne kérdezz, nekem is sokkal szimpatikusabb rendszer, mégis minden gyártó a full elektromost tolja, meg az okos szabályozók is ezt erőltetnék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Füleske
addikt
Ha temperált az akku, akkor messze nem olyan nagy az átlagos degradáció, mint azt sokan gondolják. Az akku kémia is változik, de pl. már ennek a 2013 - as Model S - nek is csak 11% a degradációja 8év/350 ezer km alatt: [link]
"vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni... "
Igen, van benne kb. 10 % puffer,mint az összes többiben, csak itt a szoftver valahogy ezt máshogy számolja. Kb. addig nem fogja csökkenteni a nettót, amíg van tartalék.Szerintem míg a 400V - ból az utolsókat sajtolják ki, a 800V most kezdi a pályafutását. Tehát az Ioniq 5 - nél nagyon konzervatívra van belőve a töltés, pont az akku kímélés miatt. Lesz ez még jobb is. Azt írta Shadowbull, hogy érdektelen, hogy 400V vagy 800V, nincs sok különbség. Most viszont azt írja, hogy a gyorsabb töltéstől szét fognak menni az akkuk... Azért eldönthetné, hogy mit is gondol... A Hyundai mérnökei meg nyilván nem értenek hozzá, és szeretnének akkukat cserélni garanciában...
-
Füleske
addikt
Így van, máshogy számol a szoftver, de ezt én is írtam. Hogy valójában mennyi a puffer, azt csak a Hyundai tudná megmondani, de szerintem az autógyárak egyike sem jótékonysági szervezet, szóval miért tennének bele extra nagy puffert?
"Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal több 100e akkut cserélnek visszahívásba..."
Igen, pont mint a GM a Chevy Boltoknál, szóval ez egyrészt az LG sara, másrészt előre nem látható, tervezhető hiba. -
Füleske
addikt
Az összes autógyártó a kezdeti éveiben veszteséges volt. Ami nem csoda, először be kell fektetni, nem keveset. És a pénz nem minden, újat, mást is kell mutatni. Kitalálni mindent, és azt is folyamatosan fejleszteni. Ha ez így megvan, akkor viszont később nagyot lehet kaszálni.
-
#16820480
törölt tag
Egyébként ha megnézed a Sellantist például, akkor azért nem állnak annyira jól. Az éves jelentés szerint (legalább) '18 óta csökkenő eladásaik vannak, és annak a pár milliónak a felét az USA piac teszi ki (gyanítom, hogy Chrysler formájában). És ez egy 15 neves klasszikus márkát felvonultató cégcsoport.
Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist.
Te melyikbe fektetnél inkább? -
7Heads Drago
veterán
Több kárt okozhat a régi autó lecserélése, mint gondolnánk. Környezetvédelmi szempontból jobb addig kihúzni a régi kocsival, ameddig csak lehet - derül ki egy friss tanulmányból. [link]
„Minél gyorsabban lecserélünk egy autót, az annál több szén-dioxid kibocsátást eredményez. Nincs ez másként az elektromos autók esetében sem, mert amikor növekszik az új autók iránti kereslet, az felgyorsítja a gyártás során keletkező CO2-kibocsátást” – nyilatkozta Shigemi Kagawa, a Kyushu Egyetem Gazdaságtudományi Karának professzora.
[link][ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).
-
#16820480
törölt tag
Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).
-
Noukoum
veterán
A mostani fejlemények csak még egy szöget ütnek a hagyományos autók koporsójába. Ne azon múljon már az autózás hogy az oroszok mit szórakoznak a gázárakkal vagy hogy van-e munkaerő aki szállítja az üzemanyagot. Egekben az üzemanyagárak, a hagyományos autó árai folyamatosan emelkednek (használtan is). Egyre kevesebb autót gyártanak, ezért inkább a jobban felszerelt (kvótának is megfelelő) elektromost preferálják a gyártók. Lassan kezd dőlni az az első domino, de ha egyszer elindul akkor villámgyorsan összedől az egész. Már csak egy kormány kéne aki komolyan veszi a helyzetet, mert ha így haladunk akkor garantáltan dízeltemető országa leszünk.
16000 km? Ajaj aksival vigyázz, állítólag 3 év után tönkreszoktak menni…
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- E-roller topik
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ülésezik a hardveregylet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot