Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #335 üzenetére
a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...
Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
- ha nem akkor a hasznos csökken erősen
ha igen akkor két lehetőség van
- %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
- %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...
Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...
de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is...
mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság ... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Háztartási gépek
- Elden Ring
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Szólánc.
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- SSD kibeszélő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- OLED TV topic
- További aktív témák...