Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz Shadowbull #335 üzenetére

    a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...

    Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
    - ha nem akkor a hasznos csökken erősen
    ha igen akkor két lehetőség van
    - %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
    - %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.

    Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...

    Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...

    de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is... :)

    mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság :) ... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz

Új hozzászólás Aktív témák