Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz parandroid #54 üzenetére
"csak egy vastagtalpú bakancs formába képesek belegyömöszölni"
??? Az elektromotornak konkrétan kisebb hely kell, mint a belső égésű társának, az akku meg lapos. Pl. az e-Niro - ba/Konába utólagos első csomagtartót is gyártanak, annyi a plusz hely elöl. "Hűtőrács" is csak alul van, tehát a légellenállás is kevesebb.
Nem, ez manapság az eladható forma, tehát ebből csinálnak többet. Vagy a Model3, Model S is bakancs forma lenne?
A dízelek szerintem kiválthatóak hibridekkel. Az szerintem jelenleg egy jó kompromisszum annak, aki sokat pályázik és nincs 20+ milliója egy Tesla - ra, vagy nincs kedve töltögetni.
A többivel nagyjából egyet értek. -
nagyúr
válasz parandroid #101 üzenetére
A japanok jelenleg lemaradasban vannak (mivel allamilag a hidrogent szeretnek/szerettek volna tolni).
> Az egyik autóm német, a másik japán, vásárláskor nézegettem, próbálgattam én a koreaiakat is, de akármennyit fejlődtek az utóbbi időben, és akármilyen népszerűek is (joggal) azért objektíve a piacvezető nagyokkal nincsenek egy súlycsoportban.
Ulj be 2021-es autokba, meg fogsz dobbenni (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6). Ha a sajat penzemmel kell fogadni, hogy kik fogjak nyerni az EV-versenyt, akkor azt mondanam, hogy Tesla, utana nagy szunet, KIA/Hyundai, aztan talan (!) VW-csoport, aztan a tobbiek.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz parandroid #79 üzenetére
A VW-csoport navigacioi is tudjak egyebkent ezt, en legtobbszor a beepitett navit hasznalom.
while (!sleep) sheep++;
-
válasz parandroid #101 üzenetére
" Csak mert paranoid vagy, nem biztos, hogy nem üldöznek. "
Jó lenne neked aláirásnak.Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
nagyúr
válasz parandroid #108 üzenetére
> Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja.
De, el fogja birni. (Vannak erre szamitasok, pl. Magyarorszagon az osszes auto BEV-re cserelese talan 25%-ot emelne a halozat terhelesen, vagy valami ilyesmi.)
while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #108 üzenetére
"Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani."
Kar hogy ennek semmi koze a valosaghoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz parandroid #108 üzenetére
Igen, itt úgy tűnik már akkora a váltási igény, hogy sem az olaj- sem az autólobbi nem tudja ellensúlyozni. Én egyébként személy szerint örülnék neki, ha eltűnnének a belsőégésű autók, egy sarokra lakom a Hungáriától, és nagy javulás lenne az életminőségemben ha nem lenne motorhang (ahogy nagyon sok városban lakó embernek szintén).
Ez a nem bírja el a hálózat szöveg egy félinformációkon alapuló hiedelem szerintem. Olyan feltételezéseken alapszik, mint például a 100-150W-os töltés, meg a jelenlegi autók számának beszorzása és aztán szörnyülködés. De a valóság ennél komplexebb. Egyrészt az is várható akár, hogy kevesebb autó lesz, ha több helyen kezdik támogatni az önkormányzatok és közösségek, hogy egyéb közlekedési módokat használjanak az emberek kényelmesen (bringa, e-bike, roller, e-roller, tömegközlekedés, stb). Ha már annyit elérnek ezek, hogy ritkábban ülnek autóba azok is, akiknek van, az jelentős javulás, és magával vonja azt, hogy ritkábban is kell tölteni majd az autókat.
Aztán ott van az, hogy a 100-150W az a gyorstöltők sajátossága marad, de ilyet max hosszabb utakon lesz érdemes használni, vagy azoknak, akik nem tudnak otthon tölteni (ez alapvetően kisebbséget jelent, ha jól rémlik valami 60% lakik az országban olyan lakásokban, ahol megoldható a saját töltő elhelyezése). Így nem fog mindenki minden autót minden nap 100+W-tal tölteni.
Már csak azért sem, mert a napi ingázáshoz egy mostani modern e-autót elég kb hetente tölteni vagy még ritkábban, attól függ mennyire messze ingázol. Ha minden este ráteszed a töltőre otthon, akkor reggelre szépen feltölti 1-2kW mellett, ami nem terheli nagyon jelentősen a hálózatot (főleg éjjel, amikor nem megy a sütő-mosógép-porszívó-plazmatévé, stb).
És éppen ebből adódóan nem is fog mindenki egyszerre, egy napon tölteni, mert kvázi véletlenszerű eloszlása lesz annak, hogy kinek mikor kell.Amiatt sem pánikol nagyon senki, hogy mi lesz ha minden lakásban légkondi lesz vagy még inkább indukciós sütő, ami szintén több kW, és ott tényleg egyszerre használják az emberek, mert hát egyszerre szokás kb ebédet főzni. Kelleni fog hozzá hálózat fejlesztés, de az amúgy is kell.
-
g0dl
addikt
válasz parandroid #108 üzenetére
". Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja. "
Hát adatot most nem tudok fejből, de a 110 millió kocsi meglepne, mikor kb. 83 millió lakos van.
Az áramról annyit, hogy a hálózatuk az atomerőművek bezárása miatt most is behozatalra szorul. Nem baj, a sok eszükkel rámennek a szuperzöld szénerőműre, mert biza germánia nem oly verőfényes, hogy napenergiával kielégítsék a saját igényeiket.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #218 üzenetére
A 3as sose volt kompakt. Az az 1es.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #233 üzenetére
A 3as mindig kozepkatgoria volt, az mar mas kerdes hogy az autok valoban nottek, de ez mindegyikre igaz, a mostani G30 5os nagyobb mint egy E38 7es.
Mellesleg a hatarok a kulonfele kategoriak kozott nem elesek, a kompaktot neha hivjak also kozepkategorianak is, de a mindenkori 3as mindig egy kategoriaval feljebb volt mint a vele egykoru Golf.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz parandroid #250 üzenetére
Egy mai modern elektromos simán 1 töltéssel megy 200-300kmt (kona 64, eniro 64, nagyakkus ioniq 5)
-
Kinder
senior tag
válasz parandroid #250 üzenetére
És ismét a sztereotípiák.
Napi 250-300 km-t ma már bármelyik e-autó hoz töltés nélkül. Igen, télen is, légkondival is.
Hogy mikor vedlitek már le ezeket az régmúltból ittmaradt, ma már nem valós hisztiket.... -
wierra
senior tag
válasz parandroid #255 üzenetére
A Mini Cooper SE kombinált hatótávja max 234 km. Városban max 313 km.
Már ha ugyanarról a modellről beszélünk..."In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
wierra
senior tag
válasz parandroid #257 üzenetére
Pedig a BMW-nek van hibrid hajtáslánca...lehet, hogy nem tudták (vagy akarták) besuszterolni a Minibe.
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Rolly
veterán
válasz parandroid #257 üzenetére
A mini sose tudott és szerintem valami félre ment... Mert 30 körüli akku van benne ami 200-300 között van maximum... Sebességtől függően... Az e208as 45os akkuval se tud 400at... :)
Ha már a cégtől kapott akkor egy három fázisú töltő nem ártott volna hozzá azzal 3 óra alatt tele a 30as akku... Amúgy ha munkahelyén 8 órát töltött azzal 16-20 kWh áram ment az akkuba...
-
opr
veterán
válasz parandroid #259 üzenetére
Hogy ertve zsakutva a hibrid? Magasan a legjobb ar-ertek aranyu, ileltve azt kiveve is a legjobb kompromisszum fenntartasi koltsegben, hatotavban, fogyasztasban, megbizhatosagban, mindenben. Plane a Toyota hybrid. Haver 200 lovas IS300h-ja 4,5 liter korul eszik, palyan is, benzinbol, halk, kenyelmes, olcso, brutalisan megbizhato.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
válasz parandroid #263 üzenetére
Nem tolja mindegy gyártó az elektromost, a szabályozók sem erőltetik.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
válasz parandroid #263 üzenetére
Nem tolják a gyártók, inkább maximum kínálatot bővítenek. A szabályozók se tolják, csak a cikkek vannak hülyén megfogalmazva. Hybrid, plug-in hybrid, EV mehetnek 2030 után is még a legszigorúbb szabályozások szerint is (amik amúgy csak tervek, úgyis meg fogják hosszabbítani szvsz), úgy szoktak fogalmazni, hogy a kizárólag belső égésű motorral hajtott járművek nem ok. De ez nem jelenti azt, hogy a belső égésű motorral IS hajtottat is el kell engedni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #259 üzenetére
" tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban."
Ez konkretan egy ordas nagy hulyeseg. Aki ezt igy leirja az tok hulye az egesz temahoz.
"Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren,"
Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.
"Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme"
Mert ez az a kategoria, aminek az ara egyszeruen nem birja el az elektromos hajtaslanc gyartasi koltsegeit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #272 üzenetére
"Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?"
Nincsenek. Akkortol a Mini full elektromos lesz. De ez nyilvan nem azt jelenti hogy addig nem lesznek elektomos Minik, hanem azt hogy akkortol csak az lesz.
" Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid."
Tenyleg? Muti.
"Toyotából szintén. "
Aygobol nincs, Yaris a legkisebb hibrid, de az sem PHEV.
" BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos,"
LOL. A BMWnek jelenleg 10 PHEV modellje van a kinalatban, elektromosbol pedig az i3 es az iX3, az i4 meg az iX rendelheto, hamarosan kezdik szallitani, tovabbi EVk pedig elokeszuletben (i5, i7, iX1 ami eddig nyilvanos). A CLAR plattformra mindent lehet epiteni, ICE-t, PHEV-et es EV-t is.
De azert orulok hogy kepben vagy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #284 üzenetére
"Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. "
8 ev utan kifejezetten problema egy modellt gyartasban tartani, ha nem lenne ra nagy kereslet akkor mar regen kifutott volna.
"a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető."
Ami rendelheto az belathato idon belul meg is kaphato.
"Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. "
Valahol vissza kell hozni az elektromos hajtaslanc brutal felarat...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz parandroid #284 üzenetére
Ha hibridet akarsz, akkor miért nem nézed a hibrid-király Toyotát inkább?
mjani1172: Ha gazdaságilag nézed csak, akkor tényleg a kategóriánként legolcsóbb autó éri meg csak. Mert az, hogy kényelmesebb vagy neked jobban tetszik, az nem gazdaságilag értelmezhető dolog.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz parandroid #298 üzenetére
Amikor családi autót vettünk (2012 táján), felmerült az Avensis is, de olyan elkeserítően nézett ki kívül-belül, hogy lehúztuk a listáról.
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #301 üzenetére
Persze, ezt mindenkinek maganak kell eldonteni. Nekem az elvezet nem volt szempont, mert arra ott a ceges parkolo, ha annyira vagynek a loerokre (bar ahogy oregszem, ugy egyre kevesbe hoz lazba) kenyelmes legyen, jo nagy, csendes, alkalmas hosszu tavra, es ne keruljon sokba, mert nem akarok sokat autora kolteni. Aztan ennyi.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz parandroid #301 üzenetére
> Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban.
Hat akkor el kell koltened nemi penzt, meg kell egy sofor.
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó a képeken látható SEASONIC PRIME PX 1300W tápegység 9Év Gari!!
- P20 Lite Fekete 64GB/4GB ,P30 Lite KÉK 128GB/4GB,P40 Lite ZÖLD, 128GB/6GB, MAKULÁTLANOK, DOBOZOSAK..
- Gigabyte gtx970 windforce oc rev. 1.1.
- PS4 Játékok (Ha egyben viszed, olcsóbb!)
- Xiaomi Mi 10T lite 5G 6/128gb (makulátlan karcmentes)