Új hozzászólás Aktív témák
-
Eniko89
tag
Az A-B használatot azért írtam, mert egy több tízmilliós villanyhulladékon kívül is van élet.
A reggelire fogyasztást meg arra, hogy nem akkora nagy szám egyik sem.Egyelőre egy luxuscikk, amit nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak.
Akkor majd megnézem a buksijukat a villanytulajdonosoknak, ha az EU
"véletlenül" kitalál nekik valamiféle fincsi adóformát. Mert ugye az megvan,
hogy út közben nem szennyezi a környezetet, de a jármű (akkupack) és az
elektromos energia (a töltéshez) előállítása viszont igen. -
Eniko89
tag
Nem, arra az agyatlan szituációra gondoltam, amikor szabályosan közlekedsz
az autópályán 130-cal és megérkezik a nyakadra eszetlenül a villanyidióta
160-nal és eszeveszetten tol vagy villog. Na akkor szoktam az ilyen lángésznek
megmarkolni jobban a kormányt. Azért az arckifejezésüket imádom ilyenkor. -
Azt még hozzátenném, h a nem elektromos autók ára folyamatosan nőni fog az elektromos autóké meg csökkeni. Hogy miért. A belső égésű autók rengeteg alkatrészt tartalmaznak, környezetvédelmi adók súlytják, már nem fejlesztik tovább, kihal mint a lovaskocsi.
gyuszos:
A fizetés van elmaradva norvégiához képest, ha van pénz megugrik az e autók aránya. Nem lehet mindenki fogorvos vagy gázszerelő.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Rolly
veterán
13000 km alatt 2-2,5 órát töltöttem út szélén töltőn... Pedig csak 200-300 km hatotavot tud az e208 (időjárás és sebesség függvényében...)...
25m az Y ennyiért Mr BMW ízét kapok... Vagy 20 körül tetőn q4et...
I4en mit kell felkonfiguralni? Alapból 19-20m... Cirka 400 kmt tud autópályán... :)
Évi 20e kmt megyünk évi 3-4 ionity töltés és 3-4 sima 50es mobiliti nekem belefér...
Inkább felrakok rokonokhoz 3 fázisú dugót és még van oldva a töltés :)
Ja és hamarosan várható, hogy a Tesla töltök egy része is publikus lesz...
-
Rolly
veterán
Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos... És akkor már van normális navi...
Ezen túl mit tud a Tesla ami másnak nincs? Nekem talán a töltővel tervezés hiányozik csak... Bár Budapest Békéscsaba Teslaval se jobb mint az e208cal vagy e2008... Pedig ezek 4-9 millióval olcsóbbak... M3hoz képest... És belső minőségben köröket vernek az M3ra...
Töltök amerre van Ionity vagy más hpc ott már ez az előny sincs meg... főleg ha a Tesla is megnyitja a töltőket...
-
Szakiii
addikt
Egyébként elektromos autók terén tényleg nem erősek a németek, de nem hiszem hogy ez feltétlen véletlen lenne. Messze legtöbbet öltek a belsőégésű motorok fejlesztésébe ezért érthető hogy a kivezetés tovább tart. A többiek meg gyorsan próbálnak előnyt kovácsolni a helyzetből ami teljesen jogos, vásárlói oldalról meg aki elektromost akar érthető hogy ezek miatt nem német prémiumokat nézeget.
De azért azt is hozzá kell tenni hogy mindenre is továbbra is egy belsőégésű motor a jó, ezért nem csoda hogy ezek a prémium márkák még nem erőltetik ezt a vonalat.
Személy szerint még mindig nem tudom miben jobb egy model 3 egy 330xd-től, gari után úgyis cserés mindkettő annak aki újonnan veszi ezeket. És csak a bmw mellett tudok érvelni.
Teljesen felesleges norvégiát felhozni akkora gazdasági szakadék van a két ország között hogy semmi értelme a párhuzamnak.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Az még a listán van, meg fogom nézni, bár a töltők problémája érinti őt is (mint mindent, ami nem Tesla), plusz a Hyundaiokban a bőr meg a varrás általában valami mocsok hitvány minőségű, legalábbis a hybrid ioniq-ban biztosan, már kb új korában olyan, mint egy normálisabb bőr bő 10 évesen.
Meg fogom nézni, mert amúgy minden másban nagyon tetszik (design csillagos ötös), de ezektől picit tartok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Rolly
veterán
azért azt valjuk be, hogy az ioniq valamit tükrözik... lehet 40-es és 50-es akkuk vannak bennük 28-38 nettó kihasználhatóval ezért lehet sokáig 100%-on
vagy miközben más gyártók ahogy használódik az akku csökkentik a nettó kapacitást úgy az ioniq később kezdi el vagy nem kezdi el csökkenteni...
a fizikát az ioniq se tudja megerőszakolni az pedig az, hogy egy akku N töltési ciklust tud akkor annyit tud és folyamatosan csökken a kapacitás -
Shadowbull
addikt
Látom gondjaid vannak az értelmező olvasással. Nekem mint felhasználónak, napi használati szempontból tökmindegy hogy 400 vagy 800 Volt, csak emiatt nem választok autót. Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat, minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
Ez a Tesla akku egy 85 kWh-s pack ha jól értem ez 350e kmt ment 8 év alatt... még csak 700-800 ciklus körül jár maximum... ha meg 20-80 között volt használva még ennyi sem... Nem mindegy, hogy az akku 45-ös és abba raksz 350e km-t vagy 85 vagy 100-as abba
Az Ioniq 28-as ennyit kb 1400 ciklussal ér el... és még ekkor is 100%-nak mutatja magát és tudja a gyári adatokat, de valjuk be ezt csak tükrözéssel lehet megoldani
Például PSA 50 kWh bruttó 45 kWh nettó akkuba most is 44,5-45 kWht tudok optimális esetben tölteni, de az akkut 95,6%-osnak mondja... ennyi erővel mondhatná 100%-osnak is A nettó bruttó közötti tartalok mindenképpen kell, mert nem jó az akkunak a 100%-ig töltés.
Nem vagyok benne a Hyundai dolgaiba de szerintem az ioniqnál nem 10% a puffer hanem 20% így igazából 10-80 között van használva az akkuja (28-asra gondolok) és ezért is bír olyan gyorsan tölteni és olyan kis degradációt hozni... és ezt a 20%-os puffert csökkentik folyamatosan tippre 5-7%-ig miután majd beindulna a kapacitás csökkenés
Ioniq 5 töltés csúcsa (ha jól tudom 220 a csúcs) valóban nem a legerősebb ahhoz képest, hogy 800V-os a rendszer eTrong GT Taycan kicsit gyorsabban tud tölteni... Bár szerintem a BMS nem tud benne többet, mert nem sokat nyertek volna vele... ami jó az Ioniq5 töltésében, hogy 80%-ig húzza 140 kWh körül...
Például a BMW i4-re is 200+ körüli csúcsot ígérnek.Azért a Hyundainak van gondja az LG Chem akukkal több 100e akkut cserélnek visszahívásba...
-
Shadowbull
addikt
Ja, én vagyok a szakértő. Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok.
Nézz már meg néhány videót az Ioniq5-ről, ne olyanokat amikben 5percig ülnek benne és odavannak a csodálatos formájától (ronda szerintem, de ez ízlés dolga).Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
gyuszos
tag
Olvass többet róluk barátom, de ne a saját beltenyészetű kommentelőiktől ha kérhetem.
Sok időt sem kell rászánnod, elég az elmúlt 2 hétből.
Meg van szerencsém ismerni a "főszerkesztőt" is....na tudod ha ilyen a vezérbetyár akkor milyen a beosztott? (Hofi után szabadon)Persze ha te is agymosott vagy ezen a területen mint ők, akkor nem szóltam.....hajrá, idd a szavaikat bátran.
-
gyuszos
tag
Dehogy személyeskedem.
Ha tényleg olvasod őket, és nem vagy elvakult sötétzöld, akkor neked is látnod kell, mekkora butaságokat írnak néha.
Vagy éppen a végletekig ajnároznak egy technológiát, egy gyártót....sorolhatnám.Nem fogok felsorolni neked egy cikket sem majd aztán tételesen cáfolni mert te csak úgy hiszed.... gondolj amit akarsz, engem nem érdekel.
Csak jelezni próbáltam, nem ártana referenciaként mást linkelgetni, mert ez így egy újszülöttnek lehet jó, de legtöbbünknek komolytalan.Na szép napot neked.