Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
igen csúcsidőben ... amikor magas a fogyasztás az év 70-80%-ában meg már most is elbírná a hálózat.. Ha itthon minden autó elektromos lenne akkor átlag 1500 mWh-val nőne a fogyasztás ... namost a hazai hálózati csúcs fogyasztás valahol 7500 körül van... Tehát amikor az aktuális fogyasztás ma 6000 alatt van akkor elméletileg be férne az összes elektromos autó töltése...
Ezzel annyi a probléma, hogy az autók töltésének eloszlása nem pontos így abban is lesz csúcs ... ezt kell megoldani csak a hálózatnak és lehet tölteni az autókat (feletehetően éjszakai vezérelt áram lenne erre a megoldás)Jelenleg ha mindenki hazaér és tölt (napi futást tölti vissza) akkor 16-22 óra között nem bírná a hálózat, de ha ezt megoldják a szakemberek akkor minimális kapacitás növekedés kell már csak a hálózatra...
Ezt a kapacitás növekedést meg a napelem + akku és a helyi akku tárolók meg fogják szerintem tudni oldani.
(és ha kiesik 4 millió autó akkor részben le lehet állítani a százhalombattai finomítót ami évi 330e elektromos autó áramát zabálja fel)
-
Shadowbull
addikt
Ez is egy alapveto tevedes. Autos szoftver =! UX/UI. Az autos szoftverek ettol sokkal oszetettebbek es bonyolultabbak, hajtaslanc, komfortelektronika, biztonsagi berendezesek, lehet sorolni, mi minden mukodik egy autoban. Egy komolyabb premiumautoban tobb mint 100 vezerloegyseg dolgozik, ezeknek a szoftvere, integracioja, kommunikacioja, frissitese mind az autogyar kezeben van. Egy Teslaban az arahoz kepest nagyon keves extra van, nem veletlen volt a Dacia parhuzam.
A masik dolog meg a variansok szama, ami nagysagrenddel neheziti meg a szoftverfejlesztest/frissitest/logisztikat. A Teslanak van osszesen 4! darab modellje szeriaban, amiben ugyanaz a szoftver fut, egy autogyarnak sokkal komolyabb feladatai vannak szoftverek teren, mint a Teslanak.
Hogy a kepernyon hogyan jelenik meg egy ikon, az ebbol a szempontbol irrelevans.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"en specifikusan az user-facing dolgokra gondoltam."
Hasonlo arkategoriaju nemet autok ebben sincsenek lemaradva, sot. Nem mindenki gerjed a baromi ronda tabletre, meg arra hogy mindent azon kell allitani.
"Ez egyebkent miert gondolod, hogy problema? "
Ez nem problema, ez egyenlore elony, de ahogy jonnek az ujabb modellek, ugy fog nagyon gyorsan eltunni. Mar most is komoly gondok vannak az elso Model S-ekkel, az uj szoftverekkel tok lassu a fedelzeti rendszer. Nem veletlenul: sajna a beepitett hardvert nem lehet OTA cserelni...
A variacok szamat azert hoztam fel, hogy megmutassam: valojaban az autogyarak sokkal komolyabb szoftverfejlesztest visznek mint a Tesla, egesz egyszeruen azert mert sokkal tobb autojuk van eladva az ugyfeleknel.
(es minden tevhit ellenere: az autopk szoftverfrssiteset nem a Tesla talalta ki, a gyarak evtizedek ota frissitik a modelljeik szoftvereit utolag, rendszeresen)Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hat en konkretan tudom hogy a decibel skala az konkretan logaritmikus, ugyhogy a 66,4 es a 68,9 kozott valojaban hangeroben 25% kulonbseg van.
Amugy minden tesztelo elmondja, aki mar ult rendes premiumautoban, hogy a Teslak baromi hangosak, hosszu tavon farasztoan azok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
Oh, abba már bele se megyek.
Amúgy jah, igaza van a népnek, ha kizárólag alsó, illetve alsó-középkategóriás autókat nézünk. A dustert meg a swiftet jelenleg tényleg nem tudod villannyal kiváltani, feljebb viszont már nagyon nem ugyanez az egyenlet.
Igazából az érdekes az lenne, hogy mondjuk két racionális választás (corolla hybrid vs... Nem tudom, zoe, leaf, id30? Mi megy ezek ellen?) közül melyik jönne ki nyertesen mondjuk 100.000, illetve 200.000km-re levetítve, illetve mik a kompromisszumok.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra gondoltam, hogy az Apple-nek is fel kellett adnia az 1 ev 1 telefon elvet, illetve azt hogy csak a premium szegmensben gondolkozik, es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja. A Tesla jo iranyba ment a Model 3-al, de par ev mulva valoszinuleg szuksege lesz a Model 2-re is, amit vegul is mar beharangozott.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Shadowbull
addikt
-
#16820480
törölt tag
-
gyuszos
tag
"A tozsde a piacon levo rengeteg szereplo (penz) velemenyet tukrozi..."
Ezek szerint a Gamestop, AMC, Herz mind - mind így járt ugye, mikor 10szeresére ment fel az áruk napok alatt....
Vagy érdemes megnézni a Tesla grafikont 40-ről 900-ra, majd vissza 350-re és újra fel 10-szeres árra {split után jelenleg 780usd). -
Rolly
veterán
mert a hype-pal nem tudok mit kezdeni... ha szerinted egy autó gyár ami 1 millió autót tud legyártani 1 év alatt (nem tud várhatóan 900e-950e körül lesz de mindegy)
- aki évi 2 milliár dollárt kap CO2 kvóta fejében
- és így tud nyereséges lenni7-8x annyit ér mint a VW aki képes 10 millió autó legyártására N márka alatt amiből cirka 300-500e elektromos és ki tudja mennyi plugin hibrid
Vagy 15x annyit ér mint a Sellantis csoport aki együtt cirka 200-300e elektromos autót ad el és ki tudja mennyi plugint
Sajnos jelenleg a piacon lévő részvények értéke nem reális akkor se lesz ha még tovább megy fel... 1,5 éve nem volt korrekció... Nem mondom, hogy lufi, de akkor fog észhez térni a tőzsde ha lesz nagyobb korrekció vagy elinflálódik a dollár. A jelenlegi magas árak a sok kiszórt ingyenpénz és az átlagemberek számára könnyebben elérhető részvény kereskedés miatt van. Lásd az itt már emlegetett kisebb lufikat és a hypeot ... Én most pénzt gyűjtök és ha lesz egy 20-25% korrekció akkor eladok ... -
Shadowbull
addikt
A tozsdei arakat rovid tavon a spekik psziches allapota, hosszu tavon meg a fundamentumok befolyasoljak. Meg azt is szokas mondani hogy a tozsde nem a jelent, hanem a jovot arazza. A gond csak az, hogy a Tesla jelenlegi piaci erteke olyan magas, hogy egyszeruen nem letezik olyan forgatokonyv a jovore nezve, ami ezt indokolna. Nem fog tudni elerni olyan eladasi darabszamot es olyan nyeresegtermelo kepesseget, ami ezt az arazast magyarazza.
Musk alapveto erdeke volt hogy az arfolyamot barmilyen eszkozzel felhajtsa, hiszen az o javadalmazasa es bonuszai a tozsdei arfolyamhoz vannak kotve. Ezert jatsza folyamatosan a jatekait, ezert dob be ujabb es ujabb gumicsontot, oriasi szenzaciot, hatalmas igeretet. A "funding secured" sztori, a komplett Autopilot FSD, a csdaakksik, es tarsaik, lehet sorolni.
A Tesla jelenleg tobb mint 6x annyit er mint a VW, mikozben kevesebb mint tizedannyi autot ad el, a nyeresegtermelo kepessege meg egyszeruen kaki (valojaban abbol van penze, hogy masok nyereseget termelnek az ICE eladasokkal). Ugyan Musk mar bedobta hogy majd evente 20 millio autot fognak eladni, de meg az sem indokolna ezt az arat. Jelenleg van a spekik reszerol egy teljesen irracionalis remeny, hogy majd jon valami csoda, es a Tesla iszonyat penzeket fog kitermelni (talan az FSDben biznak, talan masban) masreszt egy csomoan szalltak be nagyon magas arfolyamokon, ezet folyamatosan tolni kell nekik hogy a Tesla elott fenyes jovo all, es akar 3x ennyit is erhet.
Azt is szoktak mondani hogy a fundamentumok hosszu tavon mindig gyoznek, es a fundamentumok alapjan, ( a jovobeni, abszolut rozsas jovoben elkepzelt potencialisan legjobb fundamentumok alapjan is) a Tesla egy kurva nagy lufi. A lufik meg leeresztenek, vagy kidurrannak.
Amit amugy most latunk, az a dotcom-lufi 2.0 A vilagban elvo rengeteg szabad penz keresi a helyet, es beugranak most divatosnak es modernnek tuno cegekbe, es hatalmasra fujjak oket. Ezek pedig a zsir uj, szuper kreativnak es ujszerunek tuno EV-gyartok.
De meglesz ennek is a bojtje, csak ki kell varni.
Mellesleg van egy olyan erzesem hogy a tozderol is tobb fogalmam van, mint neked.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- 512GB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, Kingston, SK Hynix, Kioxia - STEAM DECK
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)