Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Sza_Sa #203 üzenetére

    Raadasul ennyi penzert is csak egy sok tekintetben kozepkategorias autot kap. Ez a fo problemaja az elektromos autoknak. Ugyanazert a penzert gyakran ket kategoriaval kisebb autoba lehet csak ulni, vagy dupla penzert ugyanolyanba es ezen az se segit hogy mestersegesen felnyomjak a benzines/dizeles modellek arat, hogy jobb vetelnek tunjon az egesz.

    Szerintem par ev mulva kenytelenek lesznek az autogyartok atgondolni az arazasukat, es az EU is a rozsaszin szemuvegen at megalmodott jovot, mert ha nem teszik kemeny lecket kapnak a piactol. A nemet gyartok plane, ahol az abnormalisan tamogatott belpiac es tartosberlet konstrukciok fals visszejelzest adnak szamukra. Ami a gazdagabb orszagokban mukodo utnak tunik, az az EU 2/3-ban nem. Par ev alatt elfogynak a penzes early adopterek, es valoszinuleg egyre tobb kormanynak is egyre jobban nehezere fog esni, hogy a gazdagok autovasarlasat tamogassa, aztan a valosag falanak szaladnak a terveikkel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz opr #206 üzenetére

    Igen, a Tesla komoly versenyre kenyszeriti az gyartokat, ha azok belepnek az o arsavjaba, hiszen o kvazi elektromos sportautot ad. Viszont europa ketharmadaban meg az 5 millios also-kozep ujauto se fer bele a tobbseg koltsegvetesebe, ezert veszik a hasznaltakat. A 10+ millios tartomany nagyon tavol all toluk. Egy Model 2 komoly fejvakarast okozna sok Europai autogyartonak es valoszinuleg par even belul piacra kell dobnia a Teslanak, mert az o penzes vevokore is evrol evre fogy. Oket is utoleri az Apple sorsa, ha felzarkozik a konkurencia vagyis nohetnek tovabb csak a felso/premium kategoriara tamaszkodva. Ha beindulnak az uj gyarai es ledolgozzak a gyartasbeli lemaradasukat, ott lesz a nyakukon jopar Gigafactory es nem lesz eleg rendelesuk. Raadasul a Cybertruck nem epp Europaba valo... talan forgalomba se kerulhet, igy lehet hogy csak EU-n kivuli piacra gyartjak majd.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz emvy #210 üzenetére

    Arra gondoltam, hogy az Apple-nek is fel kellett adnia az 1 ev 1 telefon elvet, illetve azt hogy csak a premium szegmensben gondolkozik, es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja. A Tesla jo iranyba ment a Model 3-al, de par ev mulva valoszinuleg szuksege lesz a Model 2-re is, amit vegul is mar beharangozott.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz opr #211 üzenetére

    Szerintem 8-9 kornyekere kellene befernie alapverzioban, hogy kulon kategoriat alkosson a Model 3-tol. Az meg mar fajhatna a konkurencianak, akik kepesek indulo 8 -ert miniautokat adni nagyon kicsi hatotav es teljesitmeny mellett, vagy 6-ert olyan autot amit mar alig lehet annak nevezni, nem beszelve a quadricycle modellekrol.

    Nem is csodalom, hogy a VW is 3-4 evre datalja az ID3 alatti joval megfizethetobb modeljenek indulasat.

    Ahogy nezem a napelemes csatornakat, ma mar olyan olcson lehet kapni nullkilometeres vagy alig hasznalt LiFePo4 akkukat, hogy a bontott e-autos akksiknak lassan megszunik ez a masodpiaca. Foleg ha meg nem is LiFePo4, hanem a sokkal veszelyesebb "elodje", ami a legtobb autoban van. Itt jon az ki, hogy az akkuk ara tenyleg sokat zuhant es folyamatosan zuhan, de ha autoba kerul, ott rogton dupla ara lesz. Gyakorlatilag van hogy olcsobb a LiFePo4 akku, mint a savas olomakkumulator.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #216 üzenetére

    Attol hogy en most sem adnek tobbet 80k-nal egy telefonert sajnos meg latom, hogy az Apple az X majd Pro szerianak nevezett modellekkel uj premium kategoriat inditott par eve 1000-1100 dollaros induloarral, amit sok konkurense is kovetett. Viszon meg az USA piaca sem dijazta ezt, es lassan lentebb szorult az elso helyert vivott harcban, igy ma mar parhuzamosan talan 5-6 telefont kinal parhuzamosan, a viszonteladokon keresztul meg meg tobbet. Nekem egy iPhone 11 is premium az ara alapjan. Azota meg a hajtogatos modellek araival mar tenyleg nem lehet megmondani, hogy hol is huzodik a premium vagy a felsokategoria.

    A Tesla hasonloan jarhat, csak ot az is szoritja, hogy egyre tobb sajat Gigafactoryt epit es par ev mulva lecsokken azok szama, meg tudja fizetni legalabb a Model 3-at. Lehet hogy nem ket ev mulva, de par ev mulva ki kell jonnie a Model 2-vel, hacsak nem azt akarja, hogy o csak akkukat gyartson a gyaraiban mas autogyartok szamara.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák