Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz Juhaszatti #1 üzenetére
Igen, ott van például az iD3 Meg majd jön az iD Life is valamikor, ami meg kisebb városi autó lesz elvileg, pár év múlva.
-
#16820480
törölt tag
Jajj, hogy mondhatsz ilyet, hát igazi vezetési élmény nincs az üvöltő motor és horkoló kipufogó nélkül Majd jönnek biztos a régi vágású motorosok és elmagyarázzák újra és újra és újra.
Amúgy tényleg nem a legjobb a jelenlegi kínálatban a VW, de az európaiakat nézve még legalább valamivel próbálkoznak.
pusszycat: Hát igen, mondjuk előzésnél elfogadhatatlan az, hogy lassítasz és visszasorolsz, csak előre lehet menni, még az életed árán is
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Szerintem arra akart utalni, hogy nem biztos, hogy ugyanazt a kocsit láttátok utána később is, hanem ez inkább csak ilyen önigazolás. Annyira azért nem kevés az utakon a Tesla már itthon sem.
Amúgy meg nem az autó a hibás azért, mert a sofőrje bunkó, bármibe ülteted be akkor is bunkó lesz. -
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Hasonló méretű és kategóriájú autóknál Model 3 vs BMW 318i esetén ~100kg különbség van. Ha kisebb autót veszünk, akkor ott lesz nagyobb különbség, mondjuk egy VW Golf vs iD3, de azért az látszik, hogy egy belső égésű motor meg egy váltómű nem annyira elhanyagolható tömeg.
parandroid: Azért a BEV kategóriában eléggé lemaradtak a németek, nem kis mértékben mert későn rugaszkodtak neki a dolognak, itt a koreai márkák már jobb hatékonyságot tudnak felmutatni alacsonyabb áron. Ez egy teljesen új terület, itt nincs több évtizedes előnye a klasszikus márkáknak, szóval valószínűleg küzdeniük kell majd erősen, hogy tartsák a lépést.
emvy: +1, bár én a VW-re nem tennék annyi pénzt hogy harmadikok lesznek. A marketing erős, de ha megnézed az új Megane-t, akkor nem látom, hogy ténylegesen nagy előnyük lenne például azzal szemben.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz parandroid #108 üzenetére
Igen, itt úgy tűnik már akkora a váltási igény, hogy sem az olaj- sem az autólobbi nem tudja ellensúlyozni. Én egyébként személy szerint örülnék neki, ha eltűnnének a belsőégésű autók, egy sarokra lakom a Hungáriától, és nagy javulás lenne az életminőségemben ha nem lenne motorhang (ahogy nagyon sok városban lakó embernek szintén).
Ez a nem bírja el a hálózat szöveg egy félinformációkon alapuló hiedelem szerintem. Olyan feltételezéseken alapszik, mint például a 100-150W-os töltés, meg a jelenlegi autók számának beszorzása és aztán szörnyülködés. De a valóság ennél komplexebb. Egyrészt az is várható akár, hogy kevesebb autó lesz, ha több helyen kezdik támogatni az önkormányzatok és közösségek, hogy egyéb közlekedési módokat használjanak az emberek kényelmesen (bringa, e-bike, roller, e-roller, tömegközlekedés, stb). Ha már annyit elérnek ezek, hogy ritkábban ülnek autóba azok is, akiknek van, az jelentős javulás, és magával vonja azt, hogy ritkábban is kell tölteni majd az autókat.
Aztán ott van az, hogy a 100-150W az a gyorstöltők sajátossága marad, de ilyet max hosszabb utakon lesz érdemes használni, vagy azoknak, akik nem tudnak otthon tölteni (ez alapvetően kisebbséget jelent, ha jól rémlik valami 60% lakik az országban olyan lakásokban, ahol megoldható a saját töltő elhelyezése). Így nem fog mindenki minden autót minden nap 100+W-tal tölteni.
Már csak azért sem, mert a napi ingázáshoz egy mostani modern e-autót elég kb hetente tölteni vagy még ritkábban, attól függ mennyire messze ingázol. Ha minden este ráteszed a töltőre otthon, akkor reggelre szépen feltölti 1-2kW mellett, ami nem terheli nagyon jelentősen a hálózatot (főleg éjjel, amikor nem megy a sütő-mosógép-porszívó-plazmatévé, stb).
És éppen ebből adódóan nem is fog mindenki egyszerre, egy napon tölteni, mert kvázi véletlenszerű eloszlása lesz annak, hogy kinek mikor kell.Amiatt sem pánikol nagyon senki, hogy mi lesz ha minden lakásban légkondi lesz vagy még inkább indukciós sütő, ami szintén több kW, és ott tényleg egyszerre használják az emberek, mert hát egyszerre szokás kb ebédet főzni. Kelleni fog hozzá hálózat fejlesztés, de az amúgy is kell.
-
#16820480
törölt tag
Nem a kripto miatt építenek szénerőműveket, hiszen hónapokkal ezelőtt már betiltották a kriptot, és még mindig növelik a szénerőművek mennyiségét és termelését. Egyszerűen ennyire nő az ország energiaigénye, ahogy egyre többen költöznek városba és veszik fel a városi pazarló életvitelt.
viharhozo: Nem mondtam, hogy tűnjenek el az autók, azt meg pláne nem, amit próbáltál beállítani, hogy kikövetelném. Maradjanak, csak ne legyenek hangosak és szennyezők. Ha megoldod benzinessel is, akkor hajrá.
De valóban, nehogy te fizesd már meg, hogy több millió embernek jobb legyen, akik részben már generációk óta ott éltek a városban, hanem fizesse meg más hogy te önigazolhass egy döntést? Miből és hogyan költözzön el valaki? Mintha csak szabad döntésen alapulna hogy ki hol lakik és nem az anyagi és egyéb lehetőségeitől függne. Azért ne lehessen másnak jó, mert téged megenne a sárga irigység miatta szerintem elég önző dolog, de te tudod... -
#16820480
törölt tag
Azért tiltották be, mert konkurencia volt a bevezetés előtt álló állami kriptonak, és mert nem jól felügyelhető államilag a bitcoin és egyéb hasonló cuccok, túl könnyű lehetőséget ad rá, hogy külföldre menekítsék a vagyonukat a gazdag helyiek. Nem tűnik véletlennek, hogy betiltották, majd pár hónappal később elkezdték a leszámolást a befolyásossá nőtt kínai cégvezetőkkel, média és popsztárokkal szemben.
-
#16820480
törölt tag
válasz viharhozo #136 üzenetére
Úgy mondod, mintha vagy-vagy kellene legyen, pedig igazából mindkettőt is kellene csinálni. Lakásokat is korszerűsíteni és autókat is (vagyis visszaszorítani). Öko-tanulmányok szerint a leginkább hatékony elrendezés amúgy a városi élet, ahol lényegében mindent, amire szükséged van elérsz gyalog vagy bringával.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #139 üzenetére
Tehát jól értem, hogy az nem természetes igény, amikor nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak, miközben kb évente duplázzák a kapacitásuk és rekord eladásokat produkálnak.
Tehát az nem valós igény, hogy tisztább, halkabb és egyszerűbb hajtásláncú autót vegyen valaki, és esetleg még otthon is tudja tölteni.
Köszi, hogy elmagyaráztad, így minden világos már#142: Mondjuk egy lámpától kigyorsításnál nem fogja bőgetni a motort, lámpánál állva nem fogja túráztatni a motort, nem fognak rá kipufogó tunningot szerelni, és ilyen apróságok.
Rolly: Szerintem az nem prémium, ahol állatokról lehántott szervekkel burkolják a belteret, vagy csillogó krómozott fityfaszokkal van tele a belső Legyen matt, újrahasznosítható, fenntartható. De ezzel nem vitatkozni akarok, mert ez is többnyire ízlés kérdése, csak örülök, hogy van választék és létezik minimalista belső is, nem csak az a bunker jelleg, az indokolatlanul vaskos középkonzollal meg lakkozott-krómozott belső felületekkel.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #174 üzenetére
Aha, nyilván azért ötszörözték meg az eladásokat 4 év alatt, azért építenek 3 új gyárat, mert nincs rá kereslet.
Az állami támogatás meg hát nagyon vastag, az angoloknál 2500 font, ami 10% sincs az autók árából, de itthon sem sokkal több (főleg hogy itt kvóta van rá és elfogy pillanatok alatt). De ha vesszük az angol példát, akkor a szerinted 50-70%-kal drágább EV-k a 10% közeli állami támogatás miatt fogynak jól. Szóval az emberek szerint az tökre megéri, ha csak 40-60%-kal fizetnek többet durván számolva...? Minden világos
opr: Nem az a bajom a krómmal, hogy ujjlenyomatos lesz (az is, persze), hanem hogy csillog, és ha úgy süt rá a nap akkor elvakít. Márpedig egy autóban nem lenne szabad olyan beltérnek lennie, ami bizonyos körülmények között elvakítja a sofőrt. Mondjuk ez igaz a zongoralakkra is, és azt sem bírom
Rolly: Köszönöm a kérdésed, valóban igyekszem minél kevesebb húst fogyasztani, illetve folyamatosan csökkenteni a mennyiségét.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #191 üzenetére
Ismét csak a UK-ben Model 3-ból adtak el messze a legtöbbet, amire nem is vonatkozik a támogatás, mivel az csak 35 ezer font alatti autókra van. Nyilván bedőlne a támogatás nélkül az e-autózás Ja és top10 eladásokban ott a 330e, szintén nincs rá támogatás, az I-Pace, amire szintúgy nincs...
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #195 üzenetére
Ez teljesen mindegy ebből a szempontból, mivel a te állításod szerint ha nem lenne támogatás, akkor beleállna a földbe az EV eladás, ehhez képest pont abból veszik a legtöbbet, amire nincs támogatás. Láthatóan a támogatás nem feltétlen szempont a vásárlásnál.
-
#16820480
törölt tag
Jönni is fog pár éven belül az iD Life és a Renault 5 olyan 20 ezer € alatti áron. Ha valamivel, akkor ezzel tudnának versenyezni a régi gyártók, mert egyelőre a Model 2 ha jön is, de inkább 25 lesz, mint 20 alatt. Ha viszont Tesla árban adnának dolgokat, akkor jogos lenne az elvárás, hogy hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait.
A R5 amúgy kimondottan nagyon jól nézett ki a koncepció alapján, amit a most futó autóshown mutattak meg, remélem tényleg ilyesmi lesz. Vagy esetleg jön egy Honda E mk2, amiben jobb akku van és esetleg lejjebb viszik az árát.
gyuszos: Menetteljesítményben az ICE nem lesz olyan jó, fityfasz extrákban meg a Tesla. Csak az egyik technikai korlát, a másik meg egy döntés kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Postas99 #227 üzenetére
Egyébként vicces ez alapján a grafikon alapján, hogy a szénerőmű itthon 11%-ot termel a mixbe. A sok ICE rajongó hogy fel van háborodva, hogy a személyautózást minek elektromosítani, hiszen csak 10%-át adják a globális kibocsájtásnak, de bezzeg a szénerőművek, és milyen mocskosak az EV-k, amíg a jelenlegi mixet használjuk.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #267 üzenetére
Igazából tök mindegy, hogy megéri-e gazdaságilag (vagyis nem, mert kellemesebb, ha megoldják azt, hogy megérje), mert ökológiailag kényszerülünk a váltásra. Rohamtempóban. Ha valaki új autóban gondolkodik manapság, akkor nem igazán lenne szabad már belsőégésűt vennie, 10 év múlva meg pláne nem.
Persze lehet, csak aztán meg kell majd barátkozni a prognózissal, hogy pár évtizeden belül esetleg egy sivatag szélén fogunk lakni, egy rakás meleg-égövi menekülttel, nem lesz elég étel és ivóvíz. Jelenleg kb ez az előrevetített jövő, ha mindent úgy szeretnénk folytatni, ahogy az elmúlt évtizedekben megszoktuk.Shadowbull: Ja, ezért hajtasz te is egy RAV4-et, mert a hírös német minőség ugyanazt hozza minőségben, hatékonyságban és megbízhatóságban
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #273 üzenetére
Nem tudom láttad-e mennyit megy egy i3 egy töltéssel és mennyibe kerül mellette. Vagy hasonlóan az iX, volt róla teszt itt korábban, elég silány ár/értéket képvisel. De ja, vannak, ezt legalább el lehet mondani.
Az Audi legalább csinált egy e-Tront, ami bár drága, de legalább jó autó lett. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Ja, ha ki akarsz csenget vagy +10 milliót "prémium érzésre", akkor jó autó az De hát igen, ennyit tud a BMW manapság, ez teljesen igaz.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Ha eleget mondogatod, akkor biztos igaz lesz
-
#16820480
törölt tag
válasz parandroid #284 üzenetére
Ha hibridet akarsz, akkor miért nem nézed a hibrid-király Toyotát inkább?
mjani1172: Ha gazdaságilag nézed csak, akkor tényleg a kategóriánként legolcsóbb autó éri meg csak. Mert az, hogy kényelmesebb vagy neked jobban tetszik, az nem gazdaságilag értelmezhető dolog.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Azért angol árakat írtam, mert ott már listázták mindhármat, de ahogy írod te is, annyira nincs látványos különbség köztük. Vagy lehet akkor nekem nem jött át miért volt a felháborodás abban a kommentben, amire eredetileg válaszoltam, nem azért, mert a koreaiakat sokkal drágábbnak gondoltad?
-
#16820480
törölt tag
Ja, ezt én úgy értelmeztem, hogy az iD4 20 milliós változata nem ad annyit értékben, mint az Ioniq5 vagy EV6 hasonló árú változata. Például a 800V-os töltés, vagy visszatöltés funkció, vagy bugmentesebb (használhatóbb?) szoftver, hogy csak párat említsek. Illetve még ott a hatékonyság is, amiben jobbak a koreaiak.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #356 üzenetére
Ehhez képest meg soroljuk azokat az autómárkákat, amik konkrétan csődbe mentek, vagy össze-vissza egyesültek egymással, meg állami infúzió kellett hogy a csődöt elkerüljék...?
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #358 üzenetére
Se az autó gyártás
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Egyébként ha megnézed a Sellantist például, akkor azért nem állnak annyira jól. Az éves jelentés szerint (legalább) '18 óta csökkenő eladásaik vannak, és annak a pár milliónak a felét az USA piac teszi ki (gyanítom, hogy Chrysler formájában). És ez egy 15 neves klasszikus márkát felvonultató cégcsoport.
Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist.
Te melyikbe fektetnél inkább? -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #392 üzenetére
Csak a linket kellett volna megnyitnod végül is... 18-ban 4,8m, 19-ben 4,6m és 20-ban 3,6m autót adott el a cégcsoport globálisan Tényleg "kábé 8 millió" És abban benne vannak a városi 1 literes 3 hengeres autók is, nem 40 ezer €-nál indul a paletta.
Ez is olyan, mint ahogy azt sem akarják elhinni, hogy 2-3 telefonmodellel évi 200 milliós eladást lehet produkálni, aztán ott az Apple. Az összes többi gyártó meg ontja az egymástól is megkülönböztethetetlen modelljeit, és még úgy sem tudják tartani a lépést.
-
#16820480
törölt tag
Plusz ott van, hogy egy öregebb autónak a hatékonysága csökken rendszeres karbantartás mellett is (nem beszélve, hogy hányan nem tartják karban rendesen, mert arra már nem fussa), tehát a kibocsájtása csak romlik, elektromosnál pedig javul (ahogy zöldül az elektromos hálózat).
-
#16820480
törölt tag
Igen, bár nem csak a fogyasztásra gondoltam, hanem hogy például egy x éves ICE már nem fogja tudni a gyárilag megadott lóerőt meg gondolom nyomatékot sem leadni, ilyen futópados méréseken ez látszik. Biztosan van öregedése az elektromos motoroknak is, de nem gondolnám, hogy ilyen mértékű (kopás meg egyebek).
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH