Új hozzászólás Aktív témák
-
Szili17
aktív tag
válasz Márton #14050 üzenetére
Abszolút nem kötekedő szándékkal, hanem saját tapasztalatból, én ilyenkor a térképre szoktam hosszan bökni hogy "kb ide megyek" és oda tervezem az utat.
Furcsa érzés, hogy viszonylag ismerem azért a várost meg a környéket amerre járok, de ha nem megy a Waze akkor olyan furcsán érzem magam. Megnyugtató amikor magyaráz még akkor is ha időnként direkt nem arra megyek amerre ő akar. De ha nem menne akkor olyan elveszettnek érezném magam. (Tudom kívülről röhejesnek hangzik.)"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
zharkanyi
tag
válasz Szili17 #14051 üzenetére
Detto. Waze-nek mennie kell ha az autó megy, csak akkor vagyok nyugodt.
Aki már régóta használja az fel tud sorolni olyan alkalmakat a múltból, mikor nagyon jó volt, hogy megy.
- baleset miatti útzár és ezért waze újratervezés (mások órákat az autópályán ragadtak)
- kamionkerék sötétben út közepén (még így is alig kerültem ki, pedig fékeztem a Waze miatt és figyeltem mi lesz az úton)
- autópályán ködben baleset jelentés, így vészvillogóval lassulás már akkor mikor még semmit nem látokNo meg ott van a millió eset, mikor vagy trafipax figyelmeztetés jött, vagy épp én tudtam valamit 2 gombnyomással jelenteni.
Egyik se olyan eset volt, ahol ne tudtam volna a leggyorsabb utat fejből is. Lehet mondani, hogy feleslegesen ment a Waze, aztán mégiscsak baromi jól jött, hogy ment.
-
fant0mi
addikt
válasz spiky03 #14054 üzenetére
Ahogy kivettem az igenyt, csak az idopontot akarja megosztani, az utvonalat nem.
Ha uzenetkuldo appon keresztul kuldod, akkor ki kell valasztani a cimzettet, de ezutan elmegy mar az uzenet, nem lehet szerkeszteni kuldes elott (hogy kitorolje az uzenetbol az utvonal linkjet).
Ha ezt igy jol gondolom, akkor ketlepcsos megoldast tudok. Megosztod az utat a cimzettel Messengeren/Viberen/Whatsappon/smsben. Ekkor elmegy az uzenet a cimzettnek az erkezes varhato idejevel es a linkkel. Kuldes utan visszavonod a megosztast (navi kozben lenyitod az also menut ranyomsz a megosztasra es feljon egy ablak hogy tovabbi szemelyekkel valo megosztas vagy a megosztas megszuntetese). Ekkor viszont nem fogja a cimzettnek updatelni a rendszer (automatikus uj uzenettel) ha valtozik az erkezesed ideje. -
Márton
nagyúr
csak azt szerettem volna, hogy kb. realtime lássa merre járok, de nekem nem kell útvonaltervezés. 5 km-ről volt szó
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Szili17
aktív tag
válasz merqree #14052 üzenetére
Ahogy vesszük, mással foglalkozunk helyette.
Az elveszettséget nem úgy értem hogy nem találok haza, hanem hogy nem tudom mi várható előttem. Bármi lehet, amiről nem tudok pedig tudhatnék.Az emberek azelőtt is éltek hogy lett volna időjárás előrejelzés meg radarvideó, viszont most ki lehet számolni, hogy ha van egy ablak a zivatar közben akkor az ember akkor induljon haza (mondjuk motorral). Nem gondolom hogy ettől butább vagyok, csak ha nem használom, akkor elesem olyan infóktól is, amik karnyújtásnyira vannak.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
simico
aktív tag
válasz Szili17 #14049 üzenetére
Ezt az útvonalmegosztást kipróbáltam párszor a feleségemmel, de ő csak egy statikus tervet és érkezési időt kapott. Egyáltalán nem tudta követni, hogy merre járok, milyen messze vagyok a céltól (tőle). Arról meg pláne nem szólt, hogy hamarosan érkezem.
zharkanyi
Én már csak az általad felsorolt dolgok miatt használom a Wazet, párszor megmentett nagyobb bajtól (kiszakadt buszkerék kanyarban a sáv közepén M3-on; éjjel mogyoródi emelkedőn (ami S kanyarban van) kapaszkodósávban lerobbant, kivilágítatlan autó, stb). Az útvonaltervét viszont már ignorálom a napi ingázáskor, mert az utóbbi években egyre nagyobb hülyeségeket javasol.[ Szerkesztve ]
-
Szili17
aktív tag
válasz simico #14059 üzenetére
Igen, mert nem működik jól, továbbra sem.
Jelenleg a kliensben nézve rossz, de webes nézetben jól működik. Tehát tapasztalatom szerint egyéb megosztás kell, nem az appon belül és azt sem a Waze-zel szabad megnyitni, hanem böngészőben. Ott látni hogy merre jársz."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
plömplöm
őstag
az ilyenek bekerülnek automatice?
szerk: és meg az ilyenek, meg az ilyenek
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
fant0mi
addikt
válasz plömplöm #14061 üzenetére
Vannak varosok, ahol a helyi kozlekedesi iroda dolgozoi beteszik a korlatozasokat a wazebe (pl. BKK, Szfvar).
Nem tudom, hogy Szszmiklos kozte van-e. De ha itt felhivod ra a figyelmet, akkor jo esellyel valaki megcsinalja akinek van ra joga, figyelme es ideje.[ Szerkesztve ]
-
tyielow
aktív tag
Lehet már volt, de ha elvileg az Android Auto a Wazet egyszerűen tükrözi, akkor mi a *****-ért nem jelzi a fix traffik kb. felét???? Ill. mikor milyen kedve van, szól előtte 500 méterrel... Térképen előttem szimbólumot nem mutat...
YouTube: toty1ka
-
gzbotii
veterán
válasz radi8tor #14067 üzenetére
Egy 4-5 órás út folyamán, semmi új infót nem tölt be, ahhoz képest, amit indulásnál látok. Viszont ha 1-2 óra múlva leállítom a navigációt és újra beállítom ugyan azt az útvonalat, akkor megjelennek az új infók (trafi, baleset)
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Nikaré
őstag
válasz gzbotii #14068 üzenetére
Ha ez tényleg így van akkor valami nagyon nem jól működik! Mégis milyen időközönként kell babrálni vezetés közben az újra indítással, hogy friss infók kerüljenek az útvonalra?
Azt sem értem, hogy akkor mire gerneràl adatot menet közben? (Frissítés nélkül a csempék letöltèsén kívűl) -
tyielow
aktív tag
válasz gzbotii #14068 üzenetére
Pedig nem új keletű a probléma. Én facebook oldalon mindenkitől ezt a problémát olvasom (meg hogy kell a sávasszisztens ). Lehet nálam is elő szokott fordulni, de nagyon nem zavar, ill. nem találkoztam olyan problémával, ami egyértelműen erre volt visszavezethető.
YouTube: toty1ka
-
simico
aktív tag
válasz Szili17 #14060 üzenetére
Pont a webes nem működik nálunk. Én ugye kiválasztom az út megosztását és whatsapp-val küldöm át a feleségemnek. Ez így egy URL-t küld neki whatsapp-on. Azt ő megnyitja böngészőben és látja az megosztáskori útvonaltervet és az akkor jósolt érkezési időt. Ez viszont soha nem frissül, fél óra múlva is ugyanezeket a statikus adatokat látja, akkor is ha közben változott az útvonal és 15 perccel hamarabbi az ETA. Azt meg végképp nem látja, hogy éppen hol járok.
-
kmarci25
veterán
válasz simico #14071 üzenetére
Én viber-en szoktam átküldeni a nejemnek. Nem kérdeztem, hohy pontosan mit lát, ha rábök a linkre, mert a link mellett írja a becsült érkezéskori időt, és általában az elég. Nemrég viszont menet közben a Waze kiírta, hogy egy barátom (ez volt a feleségem) "épp követi az utadat". A megfogalmazásból gondolom, hogy ilyenkor valós, pillanatnyi adatokat lát.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
apaszka
veterán
Sziasztok!
Pár hete végre megszüntették a vasúti átjárót ami már nagyon vacak volt! 40 /60 as korlátozás is megszűnt! Mór után!https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
apaszka
veterán
válasz fant0mi #14075 üzenetére
Az a gond, hogy hadászati térképen fenn van.
De a sok kérés után megszüntették!
Igaz fél nap alatt újra lehet nyitni ha kell, de aszfaltot kapott végre és nincs korlátozás!
Ezt kellene javítani!
Ui;
A minőség Magyar. Elég vacak lett, de biztonságos és nem vágja szét a gumikat ![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
Szili17
aktív tag
válasz apaszka #14076 üzenetére
Ha jól értem, akkor most már nincs 60-40, hanem végig 90?
Ennyit javítottam, a többi szerintem maradhat ahogy van. (Már a sín, mert az ezek szerint végig ott maradt. )"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
plömplöm
őstag
ma olyat mondott a waze, amilyet eddig nem, egyszer mondta és eléggé meglepődtem, szóval nem lesz pontos az idézet: "egy vazer segítséget kér", és valóban, piros jellel volt elméletben az úton egy kifogyott üzemanyagos valaki, gyakorlatilag nem volt ott senki, valszeg félrenyomás volt csak. nade, jól hallottam-e, és "vazer", így? Lotti volt a bemondó. hogy lehet ezt letesztelni, valaki bejelent egy ilyet a tesco parkolójában és menni kell egy kört a találathoz? a másik, ami újra tetszett: "váratlan ködfolt blablabla", mintha lenne olyan is, hogy "várt", ehhehhe
szerk: persze remélem, hogy rosszul hallottam csak, és vézer volt az a vazer
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
fant0mi
addikt
válasz plömplöm #14080 üzenetére
A varatlan kodfoltra:
Vannak egyes egyszeru, lelkiszegeny, stb.stb. felhasznalok, akik egy mocskos undorito orszagos kodlepellel befedett reggelen 300 meterenkent kodot jelentenek, teliberakva ezzel a terkepet, ami neked folyvast csipog. Az ilyen ember vagy pontvadasz, vagy csak egy nyomorult hulye. Erre lett kitalalva, hogy varatlan kodfolt, terelve arra az emberek gondolatat, hogy csak akkor jelentsenek, ha ez adott korulmenyek kozott rendkivuli idojarasi helyzetnek szamit.[ Szerkesztve ]
-
Szili17
aktív tag
válasz plömplöm #14080 üzenetére
Tesztelés: Elképzelhető, én még nem futottam bele ilyenbe, de gondolom ugyanúgy működik (ebből a szempontból) mint a többi jelentés.
Olyan szempontból nem, hogy aki segítséget kért, ő *elméletileg* le is tudja/kell azt venni.
A wazer maradt írásában wazer, mert nem magyarosít(hat)juk. A kiejtése viszont szintén maradt fonetikus (szerintem), köszi hogy észrevetted nyomunk rá egy szabályt ha nincs még.
Váratlan ködfoltra jól mondja a kolléga, ott van értelme ahol mondjuk hirtelen kezdődik a sűrű köd, ha már a ház elől indulva sem látsz és 3 utcányira sem, akkor nem kell 800× bejelenteni, de egy autópályán ha a látótávolság visszaesik a töredékére, az megér egy ilyen jelentést, sőt sokat tud segíteni."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Chris0321
addikt
Hello.
Szajolnál a 2x2 sávos részen felemelték a sebesség korlátozást 110-re, erről tudtok? Nálam még 90-et mutatott. -
Chris0321
addikt
válasz plömplöm #14086 üzenetére
Igen, ez az. Bocs, hogy csak most válaszolok de hazavezettem közben pestről.
Szili17: Ha pest felé megyünk, akkor az után, hogy becsatlakozik a 46-os Törökszentmiklós után, ha jól értelmeztem a 112-es km környékén és az első Szajoli elágazásig tart ha jól emlékszem bár nem 100% mert gondoltam kiadtak róla valami közleményt amiben leírják mettől meddig tart és hazafele pedig a sötétben a kocsik között nem nagyon akartam nézelődni.
-
Szili17
aktív tag
válasz Chris0321 #14087 üzenetére
Köszi, csak kíváncsiskodtam meg lusta voltam rákeresgetni. Amit plömplöm linkelt, ott a police.hu is azt írja, hogy a Szajoli elágazásig van, tehát csak az az egy blokkja a 2×2 sávos résznek, ami utána megy tovább Szolnok felé arról én is úgy vélem, hogy maradt a régi. Így is állítottam át tegnap.
Köszi hogy megírtad és természetesen az a legfontosabb, hogy épségben hazaérj, minden más másodlagos."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
plömplöm
őstag
válasz Szili17 #14082 üzenetére
fejlesztési javaslat 1: ki lehessen kapcsolni az akusztikus riasztást egyesével riasztásokra, pld nekem ne karattyoljon váratlan kátyúkra, várt ködfoltokra, de karattyoljon úttesten álló járműre, úttesten lévő idegen tárgyra;
fejlesztési javaslat 2: kérem vissza a régi fajta hangállítást, azaz ha felhozom a hangbeállítást, akkor elég legyen rápittyenteni egyszer a megkívánt riasztási szintre, ne kelljen még le is okézni. ilyen volt régen, amikor még a só is sósabb volt.
köszönöm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Chris0321
addikt
válasz Szili17 #14088 üzenetére
Köszönöm, hogy gyorsan beállítottad. Azt esetleg nem tudod vagy valaki más a csoportban, hogy a cikkben említett autóból mérés esetében is azok a sebességhatárokhoz tartozó büntetési szabályok érvényesek mint a többi trafinál vagy ott ha túlléped 1 km/h-val azonnal büntetnek?
-
Szili17
aktív tag
válasz Chris0321 #14090 üzenetére
Helyszín bírságnál "zéró tolerancia" (is) van. Tehát a rendőrnek mérlegelési jogköre van, hogy megbüntet-e és ha igen akkor mennyire (nyilván itt is van egy sáv, tehát nem lehet akármennyire magas, meg függ attól is, hogy elismered-e). Ez ugye a tettenérés része.
Amire gondolsz, mint büntetési szabályok, az a közlekedési bírsággal sújtandó közlekedési szabálysértés témaköre (vagyis amikor utólag jön csekken, hogy túllépted a megengedett legnagyobb sebességet), ahol is a
(0-100] km/h 15 - 30 km/h sebességtúllépés 30k, 30 - 45 km/h 45k stb stb stb.
(100- inf) km/h 20 - 35 km/h sebességtúllépés 30k, 35 - 50 km/h 45k stb stb stb.
Plusz ehhez még hozzájön a mérési hibahatár, ami 100 km/h alatt tudtommal 3 km/h, 100 felett meg 3%. Erre még általában rá szoktak picit hagyni pluszban. Így jön ki, hogy utólag csekken nem büntetnek meg 50 helyett 55-nél, de még 60-nál sem, de a helyszínen megállíthatnak és kaphatsz pénzbüntetést is (meg azt hiszem pontokat is)."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz plömplöm #14089 üzenetére
A karattyolást külön nem biztos hogy lehet szabályozni, de a Beállítások / Térkép megjelenése / (Térképen Megjelenít) Jelentések / Időjárási veszélyek alatt ki lehet kapcsolni.
Mondjuk nem tudom hogy ilyenkor tényleg a térképen sem jelenik-e meg, mert kicsit keverve van itt a megjelenés meg a figyelmeztetés fogalom nekem meg minden be van kapcsolva. Vállalkozó kedvűek kipróbálhatják mit csinál."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
plömplöm
őstag
válasz Szili17 #14092 üzenetére
köszi, kikapcsoltam kompletten a weather hazards-t. mellette van olyan, hogy roadside help, az vicces, mert csak alertelni tud, térképen megjeleníteni nem, pedig valszeg könnyebb lenne segíteni, ha látszana a segítségkérő a térképen, nem? vagy nemértek valamit?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Faterkam
addikt
Ma földobta a Waze, hogy, üdvözöllek, Lotti vagyok stb. de én már a megjelenés óta ezt használom! Csak egy, emlékeztess később opció volt!
A másik, Lotti párszor azt mondja, hogy menj ezen az úton 8 percet eddig. Ennek van értelme? Főleg Pesten?
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3