Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
A szoftverben a Trail fokozatot told fel High-ra, akkor sokkal jobb lesz. E7000-et nem próbáltam, 60Nm. A Bosch CX 75, nyilván van különbség. Nekem az E8000-es van ez 70Nm. Boost fokozatban nagyjából Bosch Cx szint. De ez sem olyan agresszív mint a Bosch. Nekem a Shimano sokkal jobban tetszik, pont amiatt, hogy bringásabb az egész, nem olyan paraszt módon jön belőle az erő mint a Bosch-ból. Az új 2020-as CX-re kíváncsi leszek. Ami még biztos, a Shimano-nak sokkal jobb a motor felfogatása és a csapágy tömítése is, mint a régi Bosch CX-nek. E7000-es biztos, hogy kicsit takarékosabb mint az E8000.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1315 üzenetére
Vannak megbízható átalakító szettek, sőt vannak olyanok amik teljesítményben bőven odavernek a Shimano-nak vagy a Bosch-nak, (persze ezeket nagyobb akkuval kell táplálni) tehát ez is egy járható út. Akkor nem javallott ha terepre kell, MTB felhasználásra, mert itt a súlyelosztással, kerékpár irányítással lehetnek gondok. Ebben nyilván sokkal jobbak a gyári építések. Viszont általános trekking, túra felhasználásra simán vállalható az átalakító szett.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1317 üzenetére
90-es évek óta foglalkozom kerékpárokkal, nagyjából 15 éve már a szakmában dolgozom, tudom jól, hogy mi miért fontos és hogy működik. Ha van egy alap, jó minőségű kerékpárod, ahhoz pont, hogy elég a motor meg az akku. Nem kell a kerékpárt nulláról megépítened. Vannak viszonylag könnyen beépíthető, komplett, agymotoros átalakító szettek. És nyilván nem arra gondoltam, hogy építsd be Te, ha fogalmad sincs hogyan kell. Kerékpár szervizben nagyjából 10-15 ezer ft-ért beépítik neked.
A cikkben is írtam erről, ami alatt egyáltalán itt beszélgetünk.
Egy ilyen szettre gondoltam: [link]Az építés onnantól válik bonyolulttá, amikor valaki nem egy szabvány pedelec-et/s-pedelec-et akar építeni, ami 250W-os és 25-45km/h-t tud pedálozással. Hanem mondjuk amikor akkora teljesítményű elektromos hajtást akarsz beépíteni ami egy nagymotor erejével vetekszik! Ez esetben már valóban nagyon át kell gondolni a kerékpár alapot, komoly elektronikai tudás is kell, az más kategória. Inkább már motor építés mint kerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1317 üzenetére
Ha meg megvan rá a della, akár a prémiumra is, akkor nem kell rajta sokat agonizálni, bemész egy kereskedőhöz és megveszel egy prémium pedelec kerékpárt, aztán le van a gond.
Én csak amiatt írtam az átalakító szettet, hogy amennyiben hétköznapi trekking felhasználásra kell a kerékpár, alternatíva lehet az átalakító szett is, (az átlag kerékpárosok 90%-nak ez kb elég) mert viszonylag alacsony áron lehet egy részben új, jó minőségű pedelec kerékpárod. Ha MTB felhasználásra is kell, tehát mennél az erdőbe is, akkor hagyni kell a fenébe az átalakító szettet és venni kell egy Bosch, Shimano, Brose stb, gyári építésű eMTB-ot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1320 üzenetére
Épp ezért írtam a cikket pár éve, hogy a laikusok is nagyjából képbe kerüljenek. Azt hittem aki ide kommentel, veszi a fáradtságot és elolvassa nagyjából. Sok felesleges kérdést meg lehetne spórolni. Többek közt erről is írtam, hogy mik az előnyei hátrányai az agymotoroknak a középmotorral szemben.
Lehet középmotort is beépíteni utólag, pl a Bafangnak vannak ilyen szettjei: [link]
De ezek nem érik el egy gyári Shimano, Bosch, Yamaha, Brose minőségi szintjét, maga a motor nem rossz, de nyilván a motor váz kapcsolat közel sem lesz olyan stabil és merev egység, mint egy gyári építés esetében, ahol már a váz is a motorhoz készül. Ezért írtam azt, hogy trekking szintű felhasználáshoz jó az utólagos építés, mert ott nincs szükség arra merevségre ami egy MTB kerékpár esetében szükséges, terepezéskor. És az agymotor is nyilván bizonytalanabb terepen, mint a középmotor, mert a súly nem egy túl jó helyen összpontosul.
Neked először is azt kéne eldönteni, hogy pontosan milyen felhasználásra kell a bringa. Ha nem akarsz erdőben terepezni, akkor választhatod az átépítő szetteket is, jóval olcsóbban megúszod. De akár gyári építésű középmotoros pedelec-et is választhatsz az olcsóbb kategóriából, nem feltétlenül kell profi MTB, ha amúgy nem használod ki.
A másik meg az, hogy azt is el kéne döntened, hogy alapvetően kerékpározni vagy motorozni szeretnél? A szabvány pedelec kerékpáros rendszerek mint Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, alapvetően kerékpárok, tehát ugyan úgy tekered a bicajt, csak van egy több fokozatban kapcsolható rásegítésed. Ezek ugye alapból 25-nél kikapcsolnak, de utólagos tuninggal, megoldható a 25-ös korlátozás kiiktatása, amivel 45-50-ig besegít a motor, de ezt akkor se úgy képzeld el, hogy úgy mész 50-et mint egy 50-es robogóval, erőbefektetés nélkül. Ehhez izomból pedálozni is kell! 30-35 inkább az a sebesség, amit egy ilyen korlátozás nélküli pedelec kerékpár tud, max rásegítésen, minimális erőbefektetéssel, ennél nagyobb tempóhoz már bele kell állni a pedálba. Tehát ha egy motor pótlékot keresel egy szabvány 25-ös vagy akár 45-ös pedelec kerékpárban, akkor annak valószínűleg csalódás lesz a vége. Persze erre is van megoldás, mert ugye ott vannak nagy teljesítményű e-bike kerékpárok, ahol pedálozni sem kell és akár 80-100-at is tud menni, de ezek hobbi járművek, a forgalomba nem használhatod őket, akár van jogsid, akár nincs. A szabályozás amúgy teljesen logikus, és érthető. 25-ig számít kerékpárnak, a 45-ös már segédmotor, ezzel mehetsz a forgalomban, de kell jogsi, biztosítás és motoros sisak is. A gyakorlatban én azt mondanám, ha tapasztalt bringás/motoros vagy, a 25-ös korlátozás kiiktatása nem ördögtől való dolog, lehet ezzel is ésszel, biztonságban közlekedni, persze a kerékpárod garanciáját bukod. De mondjuk egy átlag, kezdő, vagy idősebb kerékpáros kezében a 45-ös s-pedelec már veszélyes játékszer lehet. Teljesen jogos a korlátozása.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez mondjuk valóban nem rossz 300-ért. De azt tegyük hozzá, hogy ez akciósan 300, amúgy 400-ért kínálják.
Az Apache szett bár csak fordulatérzékelős, ez is igaz, de 270-ért már 468Wh-s akkuval kapod, 320-ért meg 576Wh. És kijelzőből is van hozzá jobb.
Ennek ellenére én sem vagyok az átalakító szett híve, jobban szeretem a gyári építéseket, de ha van egy alap bicód és a felhasználás is trekking jellegű, megfontolandó lehet a szett.Ez sem nem rossz ajánlat Yamaha rendszerrel, 550-ért, 500-as akkuval: [link]
450km-t futott.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1329 üzenetére
A Simson tudtommal 50 köbcentis, ami segédmotor, tehát nem lehet nagymotor.
Ha szeretnéd, akkor a 25-ös pedelec-ből is ki tudod venni a korlátozást és levizsgáztathatod segédmotornak.
Nem értem a problémád. A kapcsolóval való állítás meg azért nem életszerű, mert úgy bárki átkapcsolhatja, akinek mondjuk nincs jogosítványa és biztosítása az adott kerékpárhoz (segédmotorhoz) -
Runner_fxr
Ármester
Nem próbáltam még a sebesség kijelzésen állítgatni, de szerintem semmilyen kihatása nem lehet a végsebességre. 25-nél lekapcsol a rásegítésed, akármit csinálsz.
HKorn: Nekem is volt agymotoros MTB kerékpárom, még a Bosch elterjedése előtti időkből. Ha túrázósba használod, teljesen jól használható. A problémák onnantól jönnek, amikor nagyobb tempót akarsz menni terepen. A 3-4kg-os kerék úgy tud megpattanni, hogy az teljesen kiszámíthatatlan lehet. Épp ezért terjedtek el a középmotorok. De amíg nyugodt, normál tempóban közlekedsz, nem durva terepen, addig semmi baj nincsen vele.
Somatom: Nem vagyok simson szakértő, de emlékeim szerint valóban volt belőle utas lábtartós, meg talán rendszámos is. Ez kb ugyan az, hogy a mai napig használnak nagy köbcentis robogókat (125-250ccm) 50-esként.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ablakos #1341 üzenetére
Egy hétköznapi trekkingel is simán tartható a 25km/h sebesség, sík úton, tehát ebbe a szabvány 25-ös pedelec nem nagyon tud beleszólni, folyamatosan ki-be kapcsolgat a motor, mert úgy is a 25-ös határon fogsz tekerni, tehát érzésre nem nagyon lesz különbség a hagyományoshoz képest. Ugyan úgy el fogsz fáradni, megizzadni stb. Különbséget csak abban fogsz érezni, hogy sokkal könnyebb felgyorsítani a bringát 25-re, amennyiben aktív a rásegítés.
Ezeknek a rendszereknek emelkedőkön van értelme, de akkor aztán nagyon.
Én sík úton általában ki is szoktam kapcsolni, csak analógban tekerem. Sík úton kizárólag akkor kapcsolom be a rásegítést, amikor már egy nagyobb túra után hulla fáradt vagyok, mert szét hajtottam magam a hegyen, és ilyenkor előfordul, hogy a 25-ös tempó tartása, analóg üzemmódban túlzottan fárasztó, ezért kérek némi segítséget, amúgy 90%-ban csak emelkedőkön van értelme.
Ha nincs benne a 25-ös korlátozás, az megint más, mert akkor mondjuk magas rásegítéssel, lazán tartasz egy 35-38-at, ami azért már megerőltető lenne analóg hajtással, itt meg sima ügy. Sőt 45-50 is elérhető síkon, de ez esetben már elfáradsz, megizzadsz.Somatom: Minden pedelec esetén érezni fogod amikor eléri a 25-öt, a motort erőt próbálják finomabban elvenni, de ha gyorsan tekersz, akkor a motor is hirtelenebben áll le. Utána meg ott a plusz 6-7kg súly, nyilván megérzed. Függetlenül attól, hogy régi Bosch CX vagy Shimano E8000. Persze a Shimano E8000-ben közel sincs olyan ellenállás a motoron belül mint a Bosch Cx esetében, de a fal érzés ott is előjöhet 25 felett.
60-70-es tempókat felejtsd is el síkon, ennyit ezek nem tudnak! 45-50. Utána már nincs erő a motorban. Csak lejtőn tudsz gyorsabban gurulni. Ez nem motor, ha Te 60-70-el akarsz menni síkon, akkor vegyél egy robogót, vagy valami brutál E-bike-ot. Neked a szabvány pedelec csalódás lesz ilyen elvárásokkal, de ezt már írtam. Ez a Te géped! 900W, 120Nm, 72km/h síkon.A szabadonfutós megoldást hogy gondoltad pontosan? Mint egy nyomatékkulcsot, ami lekattan? Ez azért elég baleset veszélyes lenne kerékpárnál, egyszer csak megszalajt a hajtásod. Hidd el, ki van ez találva. A Bosch-nál és a Shimnao-nál nem a kertészek tervezték ezeket a rendszereket. Szerintem jó úgy ahogy van. A Bosch felett eljárt kicsit az idő, nagy, nehéz, a szükségesnél nagyobb belső ellenállással, de remélhetőleg a 2020-as CX-ben ez már orvosolva van, olyat még nem próbáltam.
bulikavagyok: Ez a fal érzés inkább agresszív gyorsításokkor érzékelhető, de akkor mindegyik rendszeren. Ha gyorsan éred el a 25-öt, a motor is kénytelen gyorsabban reagálni, tehát nem lesz ideje túl finoman elvenni a rásegítést. Próbáld majd ki. Én ezt mindegyiken éreztem, függetlenül attól, hogy milyen gyártó rendszere volt beépítve. Amiben inkább különbség van, az a kikapcsolva tekerés, ebben a shimano sokkal kellemesebb, jóval kisebb az ellenállása. A lánc is csendesebb, kevesebb olajat zabál. és érzed a hajtáson is, hogy könnyedebb az egész, valahogy az egész bringa irányításán jelen van ez az érzés, egyszerűen kerékpárosabb mint a Bosch, nagyjából így lehetne leírni. Nekem jobban bejön. Persze a 2020-as CX-re nagyon kíváncsi leszek, állítólag jól sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1352 üzenetére
Kicsit kezdem elveszíteni a fonalat. Lefelé nem tökmindegy? Nem kell ahhoz pedelec, hogy gurulj 60-al. Eleve az áttétel egy MTB-on 50-60-nál már kb el is fogy.
Amúgy meg ha már terep bringát szeretnél, akkor terepen lenne értelme próbálgatni, az aszfaltozáshoz a trekking is jó.Ezt a szabadonfutós dolgot sem teljesen értem. Konkrétan mi a baj egy Bosch vagy Shimano pedelec rendszerrel? Próbáltad már amúgy?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1356 üzenetére
A Theos váza egy vicc a Merida eOne Sixty-hez képest, de ha neked a színe a fontosabb egy 1,5 milliós bringánál, akkor hajrá! A kellys se szar, de a Merida 3 évig minden tesztet megnyert, kellys meg kb sehol nem volt. És ha megnézed a kábelek elvezetését egy kinagyított képen, érdekes a Kellys-en.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Akkor ezen a képen nézd meg a tag alatti kábel dzsumbujt, majd nézd meg utána ezt.
A geometriát tekintve, a kellys-en a 68 fokos fejcsőszög szerintem elég meredek., a 455-ös láncvilla kicsit hosszú. Meg én még sehol nem láttam Kellys Theost jól szerepelni tesztben, míg a Merida eOne-Sixty a legnevesebb tesztek alapján is többször jött ki győztesnek, gondolom ez nem véletlen. Ilyen bringáknál a felszereltségen nem szabad leragadni, kurv@ra mindegy, hogy melyiken van egyel jobb fék vagy váltó, vagy bármi, itt a váz a lényeg! Jobb féket tudsz rá tenni, de jobb vázat nem!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1367 üzenetére
Próbáld ki, biztos tetszeni fog, bár az elmondottak alapján neked Enduro felesleges, de ha ez tetszik, pénzed megvan rá, vedd meg, megbánni biztos nem fogod. Csak ne motorként tekints rá, ha úgy állsz neki, hogy egy hatékony kerékpárt szeretnél, akkor nem lesz csalódás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Jumbozorz #1370 üzenetére
Az ilyen agymotorosnál úgy képzeld el, hogy amikor tekersz, olyan mintha valaki még tolna hátulról, de ha nem tekered akkor a motor sem kapcsol be. Ezt persze igazán emelkedőn érzed. Besegít a tekerésbe, több fokozatban állíthatod, hogy mennyit. Ha nem egy edzett kerékpáros vagy, akkor biztos, hogy a rásegítés miatt sokkal többet tudsz menni és gyorsabban is, mint hagyományos kerékpárral.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1381 üzenetére
Hát azért maradjunk annyiban, hogy az Enduro felhasználás kicsi más. Egyébként amit választottál, az eOne-Twenty, nem Enduro, 120mm útja van elöl-hátul, Trail/AM kategória, az eOne-Sixty az Enduro, 160mm elöl-hátul. De amire neked kell arra bőven jó az eOne-Twenty.
A 25-27 persze, hogy karcsú, de egyébként ha megtanulod használni, és elmész terepezni, rá fogsz jönni, hogy ez terepen tulajdonképpen teljesen elég. Fölfelé ez elég brutál tempó, gyakorlatilag XC világkupa szint. Síkon és lefelé haladva pedig úgy is érdemes kikapcsolni a rendszert, hogy takarékoskodj az akkuval. Erdőben lefelé, kikapcsolt rásegítéssel is gurulok 50-60-at. De az tény, hogy egy tempósabb városi közlekedéshez ez a 25-ös korlát kicsit kevés. Az átlag bringás is inkább 30 körül teker. Én egyébként teljesen jól elvagyok a 25-ös korlátozással, mert gyakorlatilag csak akkor használom amikor megyek az erdőbe, itt meg nem igazán használnám ki azt, hogy kiveszem a korlátozást. Persze amikor jövök haza felé a terepezés után, városon keresztül, nem mondom, hogy nem hiányzik a kicsit nagyobb tempó, de ezek a rövid szakaszok nekem nem érnek meg egy garancia vesztést. Ha városi használatban lenne inkább, akkor biztos, hogy az csak korlátozás nélkül menne, de így erdőben teljesen oké ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1383 üzenetére
Az eOne-Twenty 27,5"+ (27,5" x 2,80) kerékkel jön gyárilag, nem sima 27,5". Ennek a keréknek az átmérője, a gumi kerületén mérve, kb megegyezik egy normál 29"-es mérettel, ami mondjuk 29" X 2,225-2,35". Ha neked jobban tetszik a 29"-es, de vékonyabb külső, tehetsz bele ilyen kerekeket is, városba gyorsabb lesz valamivel.
Ez esetben semmit nem kell átkalibrálni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1409 üzenetére
Nem a táv merít hanem inkább a szint. 625-ös akkuhoz szerintem másik bringa is fog kelleni, mert a régi rendszerekkel nem lesz kompatibilis.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1411 üzenetére
Nem lehetetlen ha nagyon spórolósra veszed, nekem általában 1500m/70-80km szokott összejönni.
Ablakos: Agymotoros bringákba előfordul még manapság is, de a középmotorosban nincs. Egy trekkingben nem hülyeség a visszatöltés, de egy MTB esetében pont semmi szükség nincs rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1427 üzenetére
Vegyél egy Garmin órát, 530 vagy 830. A mellett, hogy nagyon komoly navigációja van (nem olyan használhatatlan fos mint a bryton-nak), elég komoly edzés funkciók vannak benne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1442 üzenetére
Nekem a pulzusmérés bőven elég, engem ezek az edzés funkciók annyira nem érdekeltek, leginkább a navigáció miatt vettem, illetve a normál kerékpáros funkciókhoz mint magasság mérés, távolságok, hőmérséklet stb. Viszont tényleg nagyon komoly dolgokat tud, sokféle kiegészítőt lehet hozzá venni. Ha valakinek profi edzés tervezés kell, ebben mindent megtalál.
Nekem ez a típus van: Edge 830
Előtte bryton óráim voltak, azok vicc kategória ehhez képest.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1444 üzenetére
Igen, benne vannak a turista útvonalak is, sőt van egy Trailforks nevű cucc is rajta, ami kifejezetten a MTB-os útvonalakat jelöli, épített pályákat is meg lehet rajta jelölni, és onnantól bárki látja akinek olyan Garmin órája van amin van Trailforks.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1482 üzenetére
11-46 az ma már egyáltalán nem számít extra nagy áttételnek. Pontosan, ahogy előttem is mondták, be kéne menni egy erdőbe, komolyabb emelkedőket próbálni, mindjárt látnád az értelmét. Meg ugye ha épp kikapcsolnád a rásegítést, akkor sem árt ha van áttételed. Próbáltam a 900-as felszeretségű eone sixty-t, azon 10-50-es Sram volt. Érezhetően erősebb volt a motor is, ezzel az áttétellel, és volt olyan emelkedő ahol ki lehet használni, persze felmegy a 46-al is bárhova ha nyomsz egy boost-ot, de az akkut jobban kíméled az 50-es tányérral. A rugóútban is azért nem érzel jelentős különbséget, mert nem mész rendes terepre, 120mm és 160 között egy lób@szónyi különbség van, és nem kell hozzá profinak lenni, hogy érezd a különbséget, csupán a megfelelő terepre kell vinni és megfelelő tempót kell menni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1487 üzenetére
Nincs azzal a bringával semmi baj amit vettél, 120mm út, pláne plus-os kerekekkel, egy komoly biztonságot adó, nagyon kényelmes túra/trail MTB, vagy nevezzük túra Enduro-nak. De trekking irányba elvinni, agyváltó és társai, na az már tényleg totál értelmetlen lenne. Azt sem hinném, hogy utólagosan beletéve egy agyváltót, működne e rendesen a motor. Mivel nem agyváltóhoz programozták. Arról nem is beszélve, hogy már a közepesen kemény terepezés is hazavágná az agyváltódat. Meg egyáltalán, hogy menne bele az agyváltós hátsó kerék a boost-os, átütős vázba?
Szerintem amúgy Te kategóriát tévesztettél, mert létezik az a kategória amiről nagyjából beszélsz.
Íme: Riese & Müller Delite GT ABS
Az elektromos túra, trekking kerékpárok S osztályos Mercedes-e. Össztelós MTB alapokon van, de trekking igényekhez igazítva. Dupla akku 1000Wh, hatalmas átfogású automata agyváltó, gyárilag 45Km/h, ABS-es Magura fék, szíjhajtás. Minden ami csak kellhet egy túrázónak. Bár ebben még az előző generációs Bosch motor van, de a Te esetedben nem probléma, mert a hátrányai csak komolyabb terepen jönnek ki, trekking felhasználásban nem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen áttétel és váltó van rajta. A pedelec motorokat gyárilag felprogramozzák egy felhasználási területre. Ettől minimálisan el lehet térni, de jelentősen nem, különben letilt a motor. Egy agyváltó akkora módosítás lenne, hogy a motor nem tudná értelmezni azt a fajta nyomatékot és működést ahogyan az agyváltó működik. Hibakódot dobna és letiltana.
"Ami befér a lengővillába az beépíthető" Sajnos ez sem ilyen egyszerű. Különböző tengely szabványok vannak. A Te Merida vázad 148 X 12mm-es csőtengelyekkel kompatibilis. Ilyen agyat tudsz beletenni. Az agyváltóknak vékonyabb, végig menetes tengelyük van, ráadásul, 135mm-es papucstávolsághoz van, nem 148mm-hez. Abszolút nem kompatibilisek.
Természetesen megvetted, azt csinálsz vele amit akarsz, de ez kb olyan mintha vennél egy cupé M3-as BMW-t, mert az tetszik, aztán közbe rájönnél, hogy neked igazából egy családi kombi kellett volna, és akkor nekiállsz szétfaragni a kasznit, hogy legyen kicsit kombi is.
A Riese & Müller csak egy példa volt, mert jóval közelebb áll a felhasználásodhoz mint amit vettél Merida One Twety-t. Drágább, de vannak benne plusz extrák is, amik miatt drágább.
Én a helyedben ezen is elgondolkodtam volna: Haibike Xduro Adventure TQ motorral, kétszer olyan erős mint a Shimano motor, ha kiveszed a korlátozást 70km/h-t is megy síkon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1493 üzenetére
Én már sejtem, hogy mi lesz ennek a vége.
Múltkor találtam pár elképesztő képet egy ugyan olyan Merida eOne-Sixty Enduro bringáról mint az enyém.
Gondolom itt is hasonló lehetett az elképzelés mint nálad, hogy tulajdonképpen trekkingre lenne szüksége a felhasználónak, de Enduro MTB-ot akart, mert az menőbben néz ki. Aztán nekiállt saját ízlésére átalakítani, hogy legyen kicsit ilyen is meg olyan is, a végeredmény pedig ez a torzszülött lett! -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1503 üzenetére
Szerintem meg Te értelmezed félre azt amit mondunk, mert nem értesz a kerékpárokhoz. Ezt se vedd támadásnak, de azért beszélünk el egymás mellett, mert nincs semmi tapasztalatod a témában.
Egyikőnk sem akar neked rosszat.
Én azt egy szóval nem mondtam, hogy szentségtörés lenne montit utcán is használni.
A szentségtörés az amikor trekking alkatrészekkel akarod elrontani a MTB kerékpárt (agyváltós ötleted például).
Lájtos Endurózás az azért más tészta, de ebbe ne menjünk bele.Na álljunk meg egy percre! Te erőltetted ezt a MTB vonalat, sőt még Enduro-t is akartál. Én mindig el szoktam mondani, hogy ha aszfaltra kell, akkor nem kell MTB.
És ezt most is így gondolom! Persze nem rossz gép az eone twenty, nincs azzal semmi baj, ha Te alapvetően inkább városban fogod használni, de mondjuk én erre a felhasználásra trekkinget vettem volna.
A Luxus Trekking, Riese & Müller, pedig egy nagyon jó alternatíva, annak aki túrázna terepen és aszfaltozna is, de az tény, hogy nagyon magas az ára.Pont azért ajánlottam a gyári 45-öst, mert azzal nem kell szívni, ma már nagyon sokat változtak a szoftverek, és próbálják kiszűrni a tuningot. Ezért ha megtuningolod, lehetnek gondjaid.
Nekem ez nem gond, mert erdőbe elég a 25. Viszont városi felhasználásra én is elgondolkodnék egy gyári 45-ös gépen.Én soha nem voltam álszent, amikor azt a teszt videót feltettem, valamikor 2015-ben, még más szelek fújtak, a tuning sokkal könnyebben ment, a gyártók még nem küzdöttek ellene úgy mint ma, egy ASA espeed modul volt a Bergamont Contrail Bosch CX-es montimban. De mielőtt ebbe is belekötnél, az a monti is 95%-ban terepen volt használva!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1506 üzenetére
Egy lépcsősor még nem igényel fully MTB-ot, letolod, elmész más irányba aztán kész. Ha amúgy városban használnád a gépet, ezek ilyen gyenge kifogások szerintem. Ez kb olyan példa volt, mintha azért akarnék venni egy Hummer H1-et, mert nincs leaszfaltozva az utcámban 100m út. Persze saját döntésed, de azon ne csodálkozz, hogy furán néznek rád, ha trekking alkatrészekkel akarod megerőszakolni az össztelós Trail MTB kerékpárod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1509 üzenetére
Persze, nyilván kényelmesebb, Németországban is pont ezért népszerűek az ösztelós eMTB kerékpárok. Gyakorlatilag még a 70 éves muttik is Enduro bringát akartak. Ezért is volt hiány ezekből a gépekből. Ezt az igényt felismerve, alkották meg azt a kategóriát, amit Adventure-nek neveznek, amikor egy kényelmes merev vagy össztelós MTB szerű alapra építenek egy trekking-hez hasonló bicajt. Tulajdonképpen ez lenne neked is az ideális.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1509 üzenetére
Tehát, hogy értsd, az a bicaj amit vettél szuper jó, de sportos, ilyenkor joggal merül fel az igény, hogy ha alapvetően városban használod, hogy kicsit trekkingesíteni kellene, ami utólag macerás és a végeredmény is általában csapnivaló lesz. Erre a felhasználásra Riese & Müllernél jobbat még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1512 üzenetére
Egy járdaszegélynyi akadályt át tudok bunnyzni a pedelec géppel is, de az tény, hogy kicsit nehezebb mutatvány mint egy jóval könnyebb analóg géppel. Illetve az eone sixty-nek a 160-as útja meg a plusz-os kereke annyit csillapít, hogy ha már az első kereket átemelem, a hátulja kimozogja. Arra érdemes figyelni, hogy terepen engedd le a guminyomást, ez nagyon fontos a tapadás és csillapítás szempontjából is. 1,3 bar körül van az ideális guminyomás terepen, a 2,8-as guminak. Aszfalton mehet 2 bar is. Ennél feljebb még aszfalt használat mellett sem érdemes fújni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1519 üzenetére
Igen, de azt is nézd, hogy dupla akku van benne, Egy jóval drágább, elég komoly agyváltó, ABS, szíj hajtás, illetve valószínűleg a vázába is több anyag van a súlya miatt. Értehető a magasabb ár.
Lehet nem mindenki ért velem egyet, de én szívesebben élek a mostani Magyarországon mint a mostani bezzegnémetországban!
Ablakos: Szerintem a kerékpár árak sem szaladtak jobban el, mint bármi egyéb termék ára. Azon ne csodálkozzunk már, hogy a kategóriában elérhető abszolút luxus drága. Ez kb olyan mintha bemennél egy Mercedes szalonba és azt mondanád, hogy nagyon elszaladt a G63 AMG ára. Ez olyan kategória, hogy kit érdekel? Akinek ez kell, az megveszi. Akinek nincs rá pénze, az keres olcsóbb járművet. Ennyire egyszerű ez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem igaz. Első kerékben az agymotor egyáltalán nem jó. A legjobb súlyelosztás a középmotorral van, ezért ez a megoldás lett a befutó hosszútávon. A hátsó agymotor sem a legjobb, de még mindig kevésbé rossz mint az első kerékbe. A kormányzott kereket terhelni egy több kilós motorral, konstrukciós zsákutca.
-
Runner_fxr
Ármester
Kettes szorzó megvan árban, de a kettes szorzót megkapod nyomatékban is és minőségben is.
Volt nekem is agymotoros bringám, hátsó agymotoros, elvoltam vele túrázós üzemmódban, de amint megpróbáltam kicsit sportosabbra venni a tempót, egy erdei terepen, hamar figyelmeztetett a bringa, hogy ezt nem erre találták ki. Engem nagyon zavart a hátsó kerék kiszámíthatatlan viselkedése. Most ugyan ez első kerékben még sokkal rosszabb. Ettől függetlenül érthető volt a döntésed, mert 300K-ért sokkal rosszabb pedelec gépeket kínálnak újonnan, mint a devathlonos. Gyakorlatilag 300K-ért tesco színvonal van máshol.
Márton: A középmotor egyébként ebben is jobb, könnyebb tekerni kikapcsolt rásegítéssel mint az agymotorost.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Melyik az a videó? Nem a 6000-es van benne véletlenül? Csak mert a 6500-as elég brutál, elég sok tesztet nyert. Mondhatni a legjobb hajtogatós zár.
Egyébként olyan zárat nem fogsz találni amit ne lehetne elvágni. Itt a lényeg, hogy mekkora szerszám kell hozzá és mennyi idő? Ha forgalmas helyen zárod le a bicót, kisebb az esélye, hogy nekiesnek egy brutál zárnak, de egy eldugott utcában, lépcsőházban nincs az a zár amit ne vágnának le, ha nagyon el akarják vinni a bringád! Épp ezért én drága bicót nem lakatolnék sehová. Erre a célra tartok egy olcsóbbat. A drága gépem vagy a lakásban van vagy mellettem amikor elmegyek valahova.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen