Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz big-J #2441 üzenetére

    Neked is csak azt tudom mondani, hogy nem az alkatrészek a drágák, hanem az igények a nagyok, hogy durvábban fogalmazzak, nem a zsömle a kicsi...
    Lehet itt csúcs alkatrészekkel példálózni, mint például egy Sram XG1299 sor, ami önmagában 100 ezer és kb 1 órát dolgozik rajta a CNC, de van minőségi fogaskoszorú 15-20 ezerért is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2444 üzenetére

    Egy profi alu váz sem olcsó! Pláne nem össztelós kivitelben és 1,5-2 milla nem csak az alu váz, hanem még egy halom alkatrész.
    Még csak azt sem mondanám, hogy az ebike a bringázás csúcsa, inkább egy dinamikusan fejlődő része. Analóg bicók sem olcsóbbak top szinten:
    [link]

    Igen, bárki megtalálhatja a megfelelő bringát a pénztárcájának, de nagyon sokan akarnak sokkal komolyabb bringát venni mint amit a szükség, a technikai tudásuk stb. megkívánna.

    Hány és hány ember van aki PC-re költ, ezt szerintem egy számtech fórumon nem kell ecsetelni. :) Kinek mi a fontos. Ping pong ütő is van 100 ezerért, mégsem kezdek el ezen fennakadni, akinek az kell, megveszi és úgy is megindokolja, hogy neki arra miért van szüksége, nekem 5000-ért is drága lenne egy ping pong ütő, de mások az igények.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2504 üzenetére

    Szerintem a felfogatása azonos, tehát elméletben az E5000 helyére bemehetne az E8000. A probléma inkább azzal kapcsolatban lenne, hogy nem fogsz tudni motort venni. Legalább is legális forrásból nem, illetve az E8000 a BT-E8010-es akkuval kompatibilis, és a kijelző is más. A motorokat a gyárban felprogramozzák az adott váltórendszerhez, utólag csak úgy lehetne cserélni, hogy egy komplett E8000-es szettet szereznél egy másik bicóból, motor, akku, kijelző, de ennek semmi értelme nem lenne anyagi szempontból.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz motown5l #2501 üzenetére

    400-as akkuval azt a 130km hatótávot felejtsd el. Városban ez kb 40-50km hatótáv. Ha kiveszed a 25-ös korlátozást, akkor 30km. 70-el szakadékban, hátszéllel, vagy ha te vagy Robert Förstemann.
    40Nm-es motornak már 35km/h körül teljesen elfogy az ereje, ez nem erre van.

    Somatom: A 250W nem lenne elég 45km/h-hoz! Amikor kiveszed a korlátozást, ezek a motorok simán leadnak 500-600W-ot! 45km/h sebességhez 700-750W körüli teljesítmény szükséges, tehát 250W-os motor mellett neked még 450-500W teljesítményt bele kéne pedáloznod. A valóságban ez úgy néz ki, hogy a Shimano E8000-es motorod lead vagy 550-600W-ot és Te mellétekersz még 150-et! Így tudsz menni 45-el.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2509 üzenetére

    Hivatalos szervizben sem tudják ezt neked megtenni, a használt cuccot meg pláne nem fogják beszámítani! Ezek a motorcserék nem úgy működnek, hogy rendel a szerviz egy motort. Motort csak úgy adnak a gyártók, ha cserébe elküldi a forgalmazó a régit bevizsgálásra, amivel a problémád van, és akkor is csak ugyan olyat fognak küldeni, tehát a Te esetedben egy E5000-et, de ezt is csak akkor ha tönkremenne a motorod. Ezt az E5000-ről 8000-re építést jobb ha elfelejted. Anyagilag sem érné meg és jogilag sem kivitelezhető! Ha E8000 kell, akkor add el a mostani bringád és vegyél egy olyat amiben E8000-es rendszer van, más lehetőséged nincs!

    A nyomaték a gyorsításban játszik szerepet leginkább ez tény, de ha kevés, akkor az a végsebességben is megmutatkozhat, illetve a kisebb nyomatékú motorok kevesebb Wattot is adnak le. A 250W csak egy névleges teljesítmény, minden gyártó trükközik ezzel, rövidebb ideig többet leadnak, még a 25-ös korlátozás ellenére is, 250W-al nagyon gyengék lennének, pláne elinduláskor. Egyébként semmi baj nincs egy 40-50Nm-es motorral, amire kitalálták bőven jó. Nem olyan gyengék ezek, az átlagos bicajos tempónál ezekkel is bőven gyorsabb vagy és a kevesebbet fogyasztanak mint a nagyobb teljesítményű motorok.

    Somatom: Azt mondom, hogy egyik motor sem csak 250W-os, hiába van ez megadva gyári adatnak! Még amikor a 25-ös korlátozás benne van, akkor is úgy működnek, hogy elinduláskor ez inkább 400-500W és utána fokozatosan visszaveszi 250-re. Hosszútávon valóban 250W-nál megáll, de gyorsításkor rövidebb ideig sokkal többet is leadnak. Ezt minden gyártó így állítja be. Amikor meg kiveszed a korlátozást, kerékmérettel játszol, nyilván a Watt is feljebb kúszik, vagy legalább is több ideig működik magasabb Watton. A Bosch CX motorok egyébként 1500W-ot és 250Nm-t tudnának ha úgy lenne programozva! Az más kérdés, hogy a benne lévő fogaskerekek nem erre az erőre lettek tervezve, de a motor elvileg erre a teljesítményre képes! Szóval ezek a motorok rohadt erősek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2512 üzenetére

    Teljesen mindegy, hogy mit mókolsz a szoftverben, 250W-al fizikai képtelenség 40-45 el menni, akkor ha Te nem tekered bele még vagy a dupláját. Amikor a motorod nem áll meg 25-nél, a Wattok is kúsznak szépen fel! Ezért is merül gyorsabban. 500-600 Watt körül dolgozik a motor 40-45km/h környékén, sík úton. Illetve elindulásnál is bőven 250W felett vagy. 70km/h már 1000W körül igényelne. Nyilván a legalapabb motorok ennek a közelében sincsenek, max 300-350W rövid ideig.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2514 üzenetére

    Persze, hogy nem tud többet, nem is állítottam az ellenkezőjét!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2517 üzenetére

    Szerintem semmi problémát nem okozna, de azért ne akard 40-el húzni. :D A gyári s-pedelec-en egyébként az utánfutó és a gyerekülés is tilos! Ha nem száguldozni akarsz, akkor egy nyeregcsőre rögzíthetővel nem lehet gond.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2519 üzenetére

    Na hát ez pont sehogy nem lesz jó a meridádhoz! Ezt sima menetes tengelyre rögzítik hátul, neked olyan kéne ami a nyeregcsövedet fogja meg, más nem lesz jó a bringádhoz! Bár annyira nem vagyok képben az utánfutókkal, de az tuti, hogy neked csak a nyeregcsőre rögzíthető játszik.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2522 üzenetére

    Nem lesz baja a droppernek, de értelemszerűen ne a becsúszóra rögzítsd, mert az tényleg kinyírja, szétkoptatja! A dropper alsó részére tudod rögzíteni, ami a vázba megy.

    Joshi: Ha nem állandóan hegyet akarsz mászni, akkor tulajdonképpen elég az E5000.

    A forgalmazónak is úgy ad motort a gyártó, hogy tudja igazolni, hogy melyik bringába kell, és megvan a jogosultsága ennek a beépítésére. Magánszemélyeknek nem engedik meg a motorokkal való trükközést, de szerintem ez teljesen érthető! Itt komoly jogszabályok vannak, ebbe magánszemélyek nem kontárkodhatnak bele. És nyilván azt is el akarják kerülni, hogy valaki maga építsen Bosch, shimano stb e-bike-ot! Ezek a nagy nevű gyártók ilyenhez nem adják a nevüket! Csak a bajuk származna abból, ha boldog boldogtalan legózna össze bringákat az ő alkatrészeikből. Ha van egy bringád ami már nem garis akkor sincs semmi gond, ugyan úgy be tudsz sétálni a forgalmazóhoz, és intéznek neked motort. Miért ne lenne meg a régi, rossz motor? Egyébként a Bosch elég gavallér módon kezeli a garit, amennyiben nem tuningolt a bringa, sok esetben a 2 éves garin túl is cserélnek gariban motort vagy akkut. Csak a forgalmazónak kell fizetned némi pénzt, ha nem tőlük vetted a bicajt, mert az ügyintézésnek van némi díja, de jelentősen olcsóbb mint az új motor vagy akku. Ezért sem mindegy, hogy kitől vásárol az ember!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2528 üzenetére

    Fura, nem fura, ez van! De én értem a logikát, ha most például simán kapnál motort, csak úgy besétálva egy boltba, vagy webshop-ból, annak az lenne a hozománya, hogy mindenki össze vissza építgetne mindent, esetleg egymással nem kompatibilis alkatrészeket, aztán ha baleset van, a gyártó hírneve látja kárát! Ezek komplett rendszerek, szigorú jogszabályoknak kell megfelelniük! Más egy autó, ott vannak szigorú műszaki vizsgák, kitűnnek a turpisságok, szerintem ezt így nem lehet összehasonlítani. De amúgy nem is értem a problémát, végül is a felhasználónak nem az a lényeg, hogy jó legyen a bringa?

    Ha valaki legózni akar, akkor erre is van lehetőség, egy halom pedelec alkatrészt árulnak webshopok. Neki lehet állni ha valakinek ez a vágya! De azt kell megérteni, hogy egy Bosch, Shimano, Brose, Yamaha túl nagy és neves cég ahhoz, hogy megkockáztasson egy líthium tüzet és abból adódó baleseteket, halálokat! Ezt csak úgy lehet elkerülni, ha komolyan és szigorúan veszi az alkatrészeinek a felhasználását! Csak úgy tudja biztosítani azt, hogy teljes biztonsággal használhasd a rendszereiket, ha azt szakemberek szerelik és magánszemélyek nem tudnak trükközni az alkatrészekkel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2530 üzenetére

    Szerintem érthetően leírtam az okokat, egyebet ehhez nem tudok hozzátenni! Nem akarják azt, hogy például betold a garázsodba a bicót és leégjen a házad! Ez nem lenne túl jó reklám ekkora cégeknek! Egy 500Wh líthium akku több méteres lángcsóvával tud égni és erősen mérgező füstöt ereget, ez senkinek sem hiányzik!

    E5000-ből soha nem építenek 70km/h-s monstert mert ahhoz gyenge a motor! max 35km/h! Ha te hozzányúlsz a bringához, tehát például kiveszed a motor korlátozását, akkor onnantól Te vagy a kerékpár gyártója és minden felelősség téged terhel! Ennyi!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2532 üzenetére

    Motorról igen, de mint ahogy Te is felhoztad az E8000-re átépítést, nyilván másnak is eszükbe jut hasonló, ha ezt nem a megfelelő akkuval párosítod, nem jól kötöd, lehet belőle baj! Ez kb olyan, minthogy kérd meg az apple-t, hogy neked kell A13 bionic chip, ami az iphone 11pro-ban van, elhajtanak a fenébe!

    Azt egy szóval nem mondtam, hogy nem lehet tuningolni, hiszem, már a több éves cikkbe is beleírtam tuning lehetőségeket, ami alatt itt beszélgetünk! :) De az elmúlt években sok minden változott, a gyártók harcolnak a tuning ellen, és pl a Bosch elég szigorúan veszi ezt, nem csoda mivel ők piacvezetők e-bike piacon! Szigorú jogszabályokat kell betartani, hogy a termékük kerékpárként eladható maradjon! 2020-tól például minden Bosch motorban hardveres védelem kerül be, a tuning kiszűrése érdekében, és elég hatásosnak bizonyult eddig.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2534 üzenetére

    De ezen mi sántít, hogy egy órási cég nem akarja a rendszereinek a szerelését kiadni a kezéből? Nem akarnak füstölgő, kigyulladó Bosch pedelec kerékpárokról olvasni! :D

    De ez mitől szánalmas trükk? Kaphatsz új motort, de csak akkor ha már vettél tőlük komplett bringát, amit igazolni is tudsz, jelen esetben azzal, hogy a forgalmazó elküldi a rossz motorodat nekik és ezzel tudják, hogy az a motor ugyan abba a bicóba kerül be! Külön motor nincs! Ezen lehet még pörögni, de sok értelme nincs! Egyébként azért sem lehet csak úgy motorokat kapni polcról levéve, mert egy motort az adott áttételhez és váltóhoz kell felprogramozni! na most ilyen felprogramozást csak speciális harverkulccsal lehet megtenni, ilyen még a forgalmazónak sincs, csak a kerékpár gyártóknak! Egy programozás nélküli vagy nem a te váltódhoz, áttételedhez programozott motor meg se moccan a bringádban! Ergo semmire nem mennél vele!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2534 üzenetére

    A tuning egy nagyon veszélyes dolog! Ezeket a bringákat jelentős részben nem gyakorlott kerékpárosok veszik! Még egy fickósabb 25-ös pedelec is okozhat meglepetést, nemhogy egy 45-ös, mondjuk egy kerékpárúton, ahol 15-el, 20-al mennek a többiek! A Shimano is küzd a tuning ellen. Egyedül a Yamaha kezeli ezt kicsit lazán, tudtommal ott simán megy a tuning, még, aztán ki tudja mit hoz a jövő. És ahogy mondod, ott vannak a kínaiak, azokkal aztán lehet legózni ahogy jólesik, de az egy más tészta. Nekem biztos nem kéne ilyen gép, nem szeretnék arra hazajönni, hogy leégett a házam.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2537 üzenetére

    Én egy szóval nem írtam azt, hogy ez nem korlátozás, le is írtam szerintem érthetően a miértjét! Te ezt szánalmas trükknek nevezted és folyamatosan azon lovagolsz, hogy de miért nem adnak csak motort! Adnak motort, de nem külön és boldog boldogtalannak! A felhasználót nem hagyják cserben, de arra nem adnak motort hogy építgess! Ezt vagy megérted vagy nem, részemről ennyi! Többet ehhez nem tudok hozzátenni, ha nem érted nem érted.

    A líthium akku nem játék, még egy 30Wh-s laptop akku is 1 méteres lánggal tud égni, akkor képzeld el a 400-500Wh-t!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2540 üzenetére

    Igen, de gondolom nem azért veszel motort, hogy berakd egy vitrinbe. Ha nem a megfelelő bringába szereled be és nem a megfelelő alkatrészekhez párosítod akkor abból már lehet baj! De ezt is leírtam feljebb.

    Somatom: Valamit félreértettél! Nyilván nem a gyári konfigurációd fog kigyulladni, főleg nem egy Shimano vagy Bosch! De ha már összemixeled az alkatrészeket, nem jól építed be, abból már lehet baj! Kínai cuccokról ne is beszéljünk, jó pár kínai pedelec leégett már.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2540 üzenetére

    Én tökéletesen értem, és az autós példára is válaszoltam! Az autónak kell egy szigorú műszaki vizsga, míg kerékpárnak nem! És a tuning tiltása is teljesen logikus, de ha még is megteszed, onnantól értelemszerűen te vagy a kerékpár gyártója, se gari, se bármi felelősség nincs a gyártóra nézve!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2545 üzenetére

    1 hsz-el feljebb írtam le! Ha megtuningolod, onnantól Te, igen személy szerint a kerékpár tulajdonosa a felelős mindenért! A Bosch-nak onnantól semmi köze a kerékpárhoz! Ha baleset van, pláne ha halálos kimenetelű, akkor alaposan bevizsgálják a kerékpárt, és ha egy 25-ös pedelec megtuningolva, akkor mindent rád vernek! Ha pl nekimész egy 30 milliós mercinek, akkor még a mercis kötelezős biztosítója is rajtad fogja perelni a javítás költségeit!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2545 üzenetére

    Az is elég ha csak kinyitják előtted az ajtót figyelmetlenségből és nekimész, még akkor is te fizeted az esetleges károkat!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2548 üzenetére

    Szerintem már ezt is leírtam, több szempontból megközelítve, de akkor leírom még egyszer! :) Azért nem lehet külön motort venni, mert ezek a nagy, neves gyártók nem szeretnének házilag barkácsolt pedelec bringákat a saját rendszerükből is összelegózva, balesetveszély stb miatt. Illetve a motoroknak a szoftverében pontosan meg kell adni a váltód áttételét és az sem mindegy, hogy agyváltó vagy láncváltó és még agyváltó típusa sem mindegy! A láncváltós beállítással széttépnéd az agyváltót például, vagy letilt a motor. Ezeket a felprogramozásokat pedig a kerékpár gyártó tudja csak megtenni egy speciális hardverkulccsal! Tehát hiába is árulnának külön motorokat, az nem működne neked. Más egy univerzális átalakító szett, meg más egy speciális motor, amihez speciális váz is kell. Jogilag lehet, hogy működhetne a dolog, de a gyártók ezen érthető okokból nem akarnak bonyodalmakat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2550 üzenetére

    Úgy jön ide, hogy a műszaki vizsga pont azért van, hogy kiszűrjék a nem megfelelő műszaki állapotú, illetve közlekedésre nézve veszélyes járműveket. Tehát ha veszel is motort egy autóhoz, utána lesz egy kötelező műszaki vizsgád. 25-ös pedelec-nek ilyen nincs, tehát senki sem fogja leellenőrizni azt, hogy a Te építésed megfelel e a biztonságnak! Így már érthető?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2550 üzenetére

    Ez most valami kandikamera? :D Komolyan kezdem kellemetlenül érezni magam! :) Nyilván nem lehet 100%-ban a tuningot kiszűrni, bár a Bosch most eléggé bekeményített e téren, 2020-tól nem lesz könnyű dolguk a tuningolóknak az biztos! Mit kéne még neked elmondanom ezen felül mint amit itt több hsz-ben leírtam?? Azzal ha külön motort árulnának, csak egy csomó plusz bonyodalom lenne.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2553 üzenetére

    A Bosch gyár oktatójától! De nyilván te tudod jobban! :W Ha balesetet csinálsz a megtuningolt robogóddal, azzal is keményen megbüntetnek! Nyilván azt is pont leszarják Magyarországon, hogy te egy 25-ös pedelec-et megtuningolsz. Addig, ameddig nem csinálsz balesetet. A pedelec gyártóknak érdekük, hogy ne legyen tuning, mert ha kiveszik a 25-ös pedelec-et a kerékpár kategóriából, oda a bizniszük egy csapásra!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2550 üzenetére

    Szerintem pihenj le, mert valami nagyon megártott az este neked! :D Jó éjt!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2556 üzenetére

    7 éve foglalkozom pedelec bicajokkal, Magyarország legnagyobb pedelec kereskedőjénél dolgozom és jó pár gyári képzésen vagyok túl! Úgy gondolom valamit érthetek hozzá, de felőlem azt gondolsz amit akarsz és kérdezgesd a gyártókat!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2559 üzenetére

    Elég sokmindent, rendszerek működése, szerelése, jogi háttere, diagnosztika stb. De kezdem unni ezt a pökhendi, lenéző stílusod! Én egy segítőkész ember vagyok! Többek közt ezért is csináltam anno ezt a topikot és cikket! Illetve bárkinek szívesen segítek! Tudtommal hozzád is jófej voltam, talán még a boltban is voltál bent nálam bicókat kipróbálni, tanácsot kérni! Most meg úgy beszélsz mintha egy valami gyökér lennék! Ezt vagy befejezed, vagy megkérlek rá hogy hanyagold a nekem címzett hülyeségeid! Se kedvem, se időm nincs erre!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2561 üzenetére

    Ezek komplett rendszerek! Nincs legózás! De a hagyományos kerékpár iparban sem adnak például vázakat külön a gyártók, csak ritka esetben! Viszont a felhasználók nincsenek cserben hagyva! Ha tönkremegy a motorod megoldják, akár gariban, akár önköltségre! Ha legózni akarsz akkor ott a bafang és megannyi gyártó! Benne vagyok egy ideje a kerékpáros szakmában, szerintem jól működik ez a rendszer így! Akkor érteném a felháborodást ha 2 év múlva elengednék a felhasználók kezét a gyártók, de ez nem igy van! Sokszor láttam már garanciális időn túl is cserélt Bosch akkut és motort! Korrektek, de olyan nem engednek, mint amit Somatom is írt, hogy gyengébbet erősebbre, nincs kontárkodás, ezeket a rendszereket kitalálták jól!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2564 üzenetére

    Nem vagyok benne az autó iparban, nem tudom, hogy ott hogy működik ez. Az viszont biztos, hogy még ha meg is veszed az autódba a nagyobb motort, utána szigorú vizsga van, meg azt sem tudom, hogy jogilag az ok, hogy mondjuk egy 320-as BMW-be teszel egy M3 motort például.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2568 üzenetére

    De mivel külön vázat sem tudsz venni, így nem igazán értem, hogy minek kéne bárkinek is csak egy motor? Pláne normális szoftver nélkül! Egyébként a Bosch CX, az Audi-tól származó olajszervómotorra épül! Ha meg van bicajod, tudsz szerezni motort, nyilván a megfelelő kereskedőn keresztül. A Shimano annyival egyszerűbb, hogy a motor felprogramozását a nagyker meg tudja csinálni, nem csak a gyár. De csak motor ott sincs, csak ha van bicód. Ha csak motor kell, ott a Bafang, ők másféle üzletpolitikával rendelkeznek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2571 üzenetére

    Miért olyan nehéz azt elfogadni, hogy vannak gyártók akik nem akarják, hogy a termékeik kontárkodás áldozatai legyenek? Ha az én tulajdonom lenne a Bosch pedelec részlege, én sem biztos, hogy azt szeretném, hogy a motorjaimmal trükközzenek, aztán meg a közösségi médiában mindenki arról beszéljen, hogy így meg ugy nem működik, kigyulladt, szar stb! Jól van ez így, hogy az kap motort aki konkrét ügyfél, tehát vett Bosch vagy egyéb neves gyártótól biciklit! Aztán lehet én gondolom rosszul, meg a Bosch is, de szerintem ez így jól működik! Aki barkácsolni akar, erre is meg van a lehetősége Bafang és társaival, de Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, nem ezek a cégek!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz big-J #2574 üzenetére

    Te hol olvastál olyat, hogy nem kapsz csere alkatrészt pl a Bosch-tól?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2577 üzenetére

    Nem ilyen egyszerű ez! A motorokat egyedileg kell programozni az adott bringához! Tehát kell a régi amiből kiolvassák a Te bicódhoz való beállítást. Egyedi programozás nélkül a motor kb annyit ér mint egy nagy krumpli! Szerintem ti valami összeesküvés elméletet láttok bele! Pont, hogy nagyon kedvező még ez az időszak, mert a pedelec kerékpárok felfutóban vannak! Nagyon gavallérok a gyártók a garis cserékkel, lehet ez még sokkal rosszabb is!

    big-J: Én azt írtam, hogy csak külön motort nem lehet venni! És igen, kell neki a szoftver a bicódhoz különben nem fog működni! De ha neked van már bringád, akkor nincs olyan, hogy nem kapsz alkatrészt! 2 napja azon megy itt a hiszti, hogy micsoda szemetek ezek a pedelec gyártók mert nem adnak alkatrészt, pedig egy szóval nem mondtam ezt így! Úgy nem adnak, hogy besétálsz egy boltba, és csak úgy a polcról hazavinnél egy motort! Illetve erre kijelölt szervizek vannak, akik beépíthetik, kell hozzá gyári képzés, plusz a bosch szoftver a hardverkulccsal! Felhasználói szempontból teljesen korrektek!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2577 üzenetére

    Tudtommal a Shimano is bekéri a régit, de ott egyszerűbb a programozás.

    Meglepődnék azon ha a Paul Lange-nal a Vargánya csak úgy adogatna motorokat boldog boldogtalannak!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2581 üzenetére

    Igen, közben rájöttem, hogy a fékre gondoltál. Egy pedelec rendszer teljesen más tészta mint a fék. Egy féket otthon is könnyen fel lehet szerelni, motort programozni megint más. Tulajdonképpen mi ezzel a problémátok, hogy csak pedelec tulajoknak adnak motort? Mit kezdenél egy motorral?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2583 üzenetére

    Pont az a lényege, hogy így tudnak megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtani! És már eleve ott bukik a dolog, hogy a neves kerékpár gyártók vázat sem adnak! Akkor mibe teszed a speciális felfogatású motort? Most tekintsünk el attól, hogy felprogramozás nélkül egy tökéletesen használhatatlan motor lenne a kezedben, de még is mi a fenét tudnál kezdeni egy Bosch gen 4 CX-el, ha vázad meg nincs hozzá? Ezt nem a pedelec gyártók kezdték! A hagyományos kerékpár iparban már ezer éve nem adnak külön vázat! Csak akkor kapsz ha gariban kell neked cserélni! Jó persze egy két gyártónál előfordul elvétve pár váz, de alapvetően szinte mindenki komplett kerékpárokat árul. De ha annyira építeni támad kedved, esetleg itt van ez :) [link] 6000 euróért.
    Vagy ott a bafang és társai, ott kapsz mindent külön, lehet legózni! Értem én, hogy ott meg a minőség a végeredmény nem annyira jó, de egy Bosch és a többi prémium pont attól jó, hogy komplett rendszerben gondolkodnak!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2585 üzenetére

    Ok! El van nézve! De azt megértheted, hogy senki sem szereti ha lenézően nyilatkoznak arról amivel foglalkozik! Én ebben a szakmában 15 éve dolgozom, 7 éve már pedelec bicókkal is!

    Nyilván nem atomfizika, de azért nem is olyan primitív egyszerű ez a bicós szakma mint amennyire beállítod, pláne nem akkor ha még a pedelec rendszereket is hozzávesszük!

    Nem hiszem azt, hogy az mindenképpen jót tenne a prémium pedelec kerékpáriparnak ha mindent össze lehetne legózni és minden szoftver szabad felhasználású lenne, ezzel sokkal több lenne a probléma és egészen biztosan a minőség rovására menne! Elfogadom, hogy másképp gondolod, mindenkinek joga van azt gondolni amit akar, de engedd meg nekem Te is, hogy én is másképp gondoljam! Egyébként ha már építés, mindenki tudja aki kicsit is ért a bringákhoz, hogy ha bringa építésbe kezdünk akkor soha sem sikerül a legolcsóbban kihozni! Az építés mindig többe van mint a komplett bringa!

    Azért mert esetleg hoztál egy elhamarkodott döntést, és megvettél egy számodra túl gyenge kerékpárt, még nem feltétlen a gyártót kell hibáztatni, hogy miért nem ad erősebb motort!

    big-J: Ezt elsősorban a kerékpár gyártókkal kéne leboxolni, hogy adjanak vázakat! Másodsorban meg a prémium pedelec gyártókkal! A programozást illetően elsősorban arra gondoltam, hogy milyen váltóval használod a kerékpárt! Ezt kénytelen vagy manuálisan megadni, a can bus-on ezt nem kapja meg. Nem technikai akadálya van, hanem józanul végig gondolták mérnökök, cég vezetők, hogy semmi értelme nem lenne annak, ha a prémium márkák építését rábíznánk az egyszerűbb felhasználókra, ennek előbb utóbb a márka hírneve látná kárát! De megvan a lehetőség az építésre, csak nem a prémium szegmensben!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2588 üzenetére

    Miért is kéne kidobni egy bringát? Attól mert nincs garid, még kapsz motort, csak ki kell fizetni! A menete annyi, hogy beviszed a bicót a forgalmazóhoz, megnézik, diagnosztizálják a hibát, kiszerelik a motort, elküldik a gyárnak, ők kiolvassák a szoftvert, beállításokat, küldik az új motorod, a forgalmazó beépíti a kerékpárodba, te meg örülsz neki, és újra van két év garid az új motorra! Mi ezzel az a nagyon nagy probléma, meg összeesküvés? Az, hogy nem személy szerint a felhasználó szereli be a motort?

    big-J : Gen 2 Bosch CX-hez pl van felújító szett, ami a csapágyat és fogaskereket jelenti! Természetesen ennek a cseréjét is szakszervíz végzi, de a lehetőség adott a felújításra! Brose-hoz is lehet kapni szíjat például.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2588 üzenetére

    Tudtommal még első generációs Bosch classic motort is tudnak neked adni újonnan ha esetleg ilyen bicód lenne, pedig az már lassan 10 éves fejlesztés!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2590 üzenetére

    Semmi gond, nem vagyok haragtartó! De ha nem érted miért gondoltam azt, hogy lenézően nyilatkoztál irányomba, csak olvasd vissza magad! Nem vagy kíváncsi a véleményemre, a gyári oktatásokról is úgy nyilatkoztál, hogy mit lehet ezen oktatni. Nem bántottál meg, mert megbántani maximum az tudna aki a barátom, illetve olyan ember akinek a véleményére adok. Te semmiképpen nem tudsz megbántani! Maximum felidegesíteni ha sokszor kell elmondanom ugyan azt, de semmi gond, felejtsük el! :)

    Abból gondoltam, hogy megbántad a döntésed, hogy előjöttél ezzel az E8000-es beépítéssel, majd amikor mondtam hogy ez nem fog menni, na onnantól szabadultak kicsit el az indulatok! :)
    Mivel 25-ös pedelec, nyilván nem könnyű 25 felett hajtani, ez a legtöbb 25-nél korlátozott pedelec-re igaz! 20kg feletti súlyt nem könnyű saját erőből 25 feletti sebességen hajtani, ez teljesen természetes dolog.

    Az ebikeshop-ban egyelőre hitel nélkül is fogynak a bringák szépen, majd rákérdezek, de amíg az eladások ezt nem indokolják, nem hiszem, hogy lesz ebben előrelépés. Bár ez abszolút nem rajtam múlik. Viszont érthető, ha veszik a bicókat hitel nélkül is, miért fizessen a cég plusz kamatot a banknak? Egyelőre nem lehet annyi bicót rendelni ami ne fogyna el.

    Óriási pénzeket akkor sem spórolnál ha magad szerelnéd be a motort! Ha garis a bicód, értelemszerűen ingyen kapsz mindent, ha nem garis, akkor meg 250 ezer például egy új cx motor, szerelésért meg elkérnek kb 20 ezer ft-ot. Tehát azt a 20-ast meg tudnád spórolni, amennyiben ez hatalmas pénz, ilyen kiadások mellett. Szerintem megér annyit 20 ezer ft, hogy szakszerűen szerelik össze a bicód!

    Ha már szerelés és spórolás! Azzal többet spórolsz ha van egy rendes műhelyed és tudsz kerékpárt szerelni, gondolok itt fék légtelenítésre, teleszkóp szervizekre, csapágy karbantartásra, cserére, kerék centrirozásra, kerékfűzésre stb! Na ezekkel a munkákkal sokkal többet tudsz spórolni, mint azzal, hogy egy szerviz helyett kicseréled magadnak a motort!

    Azért nem tetszik nektek, mert nem látjátok át a rendszert, nem ebben dolgoztok, pedig a felhasználóknak is érdeke, hogy ilyen minőséget tudnak venni! Ez nem lenne meg ha mindenben szabad kezet kapnának nem hozzáértő emberek is!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Runner_fxr #2593 üzenetére

    Még annyit hozzátennék, hogy lehet Te is és még mások is máshogy látnák ezt a kérdést ha mondjuk lehúztatok volna 10-15 évet kerékpárszervizben! Elég sok olyan alkatrészt és bicót láttam már, ami pont így indult, hogy na majd én megcsinálom, engem nem húznak le a szervizek, aztán mégsem jött össze, nekem meg ötször annyi munkám volt a kontárkodás miatt mintha egyből behozta volna az illető a szervizbe! Ne csodálkozz azon, hogy fenntartással kezelem a lelkes amatőr "szerelőket"! :D

    Szerintem nagyon félreértettél engem, én szerintem többször és érthetően leírtam, hogy működik a garis és nem garis alkatrész utánpótlás. Fogalam nincs, hogy ebből neked hogyan jöhetett le az, hogy nem kapsz alkatrészt ha nincs gari, meg kidobhatod a bicót és társai! :) Ilyen baromságokat soha nem állítottam! Anno is maximum azt mondhattam, hogy prémium pedelec rendszer nincs külön, ez ma is így van! Csak komplett bicóban tudod megvenni! De alkatrész van ha meghibásodik, csak a motort nem engedik ki a kezükből a gyártók, ennyi!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #2594 üzenetére

    Nem ismerem ezt a progit, de valószínűleg a steps unlocker utódja lehet más néven. 32km/h szerintem nem okozna gondot az E5000-nek, bár az alapvetően egy városi motor, nem a nagy hegyekre és száguldásra találták ki. Sík utakon, illetve normál emelkedőkön szerintem elég lesz az a 40Nm. 32km/h is bőven élhető tempó, nekem sem kéne több egy kerékpáron, maximum akkor amikor az erdőkben zúzok lefelé, de akkor úgy is kikapcsolom a motort.
    Az átlag trekkinges átlagban szerintem nem megy még 20-al sem. Ha már stabil 25-el mész, akkor is gyorsabb vagy az átlagnál.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2597 üzenetére

    Persze, nyilván a megtérülése nem az első szerelésnél fog bekövetkezni. Nyilván olyan embernek éri meg akinek a hobbija a kerékpározás és sokat szereli a bringáit. Először is kell hely a műhelynek, ha ez adott, egy alap műhelyt nem olyan vészes összehozni. Nyilván ha egy komoly park tool szettet akarsz otthonra, na az luxus lesz a javából! :D De akár éves szinten visszajöhetnek a költségek ha sokat használod a bicót! Persze az sem mindegy milyen értékű a bringa, de itt most felső kategóriás bringákról beszélgetünk. Egy össztelós bicónál 2 teló szerviz szakszervizben legalább 20-30 ezr ft. Fék légtelenítések 6 ezer ft, lánc, sor cserék, centrirozások, fék beállítások, váltó beállítások, bovden cserék és társai, hamar összepötyög a pénz ha mindent szerviz csinál. Sokan elfelejtik, hogy egy komoly pedelec bicóban nem a motor a legnagyobb tétel és általában ezzel a részével van a legkevesebb baj!

    De amúgy igazad van, a legtöbb embernek nem érné meg a műhely, csak annak aki sokat bringázik, ebből adódóan sokat is szerel, esetleg másoknak is. Itt is 2 napja azon megy a hiszti, hogy a csúnya gonosz Bosch és társai, nem engedik gipsz jakabnak, hogy maga szerelgesse, kötögesse, a prémium pedelec motorokat. Pedig ha belegondolunk, mi értelme van kockáztatni 200-300 ezer ft-os alkatrészek épségét, csak azért, hogy spóroljunk mondjuk egy 20 ezres munkadíjat? Akinek nincs rutinja ilyen szerelésben, azt sem tudja milyen nyomatékra kell húzni egy motor tartó csavart, lehet még a menetrögzítésről sem hallott, simán oda lehet csípni egy vezetéket amikor rögzíted a motort, ez okozhat zárlatot, hazavághatja az egész rendszert motorostul és akkustól. Az átlag bicós sokkal jobban jár, ha ezeket a munkákat szakszervizre bízza! Én például most cseréltettem kazánt, furán nézett volna rám az Ariston-nál ha azt mondtam volna, majd én beszerelem, adják oda. Nyilván szakszerviz szerelte be, ez a dolguk, így kaptam garit stb.

    Joshi: Sajnos benne van a pakliban, hogy egy esetleges garanciális ügy esetén észreveszik, hogy módosítottad, akkor viszont ugrik a garanciád. Hiába ez a legális tempó az USA-ban.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2600 üzenetére

    Ezzel én is így vagyok, az bringáimhoz nem nyúl más az biztos, de egy szerelésben tapasztalatlan embernek nem biztos, hogy jó ötlet ha a maga szerel.

    StLui: Látom Te még mindig az összeesküvés elméleteknél tartasz. :D Sok egyéb termék is van, aminek a garanciája elvész ha nem szakszerviz nyúl hozzá! Autókhoz annyira nem értek, csak használom, de nem hinném, hogy az úgy működik, hogy veszek egy új autót és csak úgy otthon belenyúlok a motorjába, váltójába, legalább is ha észreveszik, mert elcseszek valamit, valószínűleg bukom a garit. Kompletten vett számítógépek is le vannak ragasztva, ott is bukod a garit ha belenyúlsz, de műszaki cikkekkel is így van, ha látszik a csavarfejen a megbontás, elhajtanak a fenébe ha garit akarsz érvényesíteni. Mondjuk űrhajónál nem tudom hogy megy, olyat még nem szereltem. :) A tapasztalatom az, hogy a legtöbb hobbi " kerékpár szerelő" még egy szaros tárcsaféket vagy egy váltót sem tud normálisan beállítani, amivel nyilván nincs semmi baj, nem ezzel foglalkozik. De akor könyörgöm, miért akarná bárki is az ebike motorját piszkálni? Tényleg megér 20 ezret az, hogy egy rutintalan szerelés miatt hazavágjuk az 500-600 ezres pedelec rendszert? Szerintem nem, de amúgy senki nem tiltja meg, hogy nekiállj szerelni, én is szedtem már ki motort, mert alá ment a kosz és recsegett, vagy épp kábeleket húztam be a vázba és le kellett szedni, ezt bárki megteheti ha ért hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2601 üzenetére

    Amikor a vadon sportban dolgoztam, évekig nem volt a Bosch-hoz jogosultságunk, hogy szereljük, még is mindent magam csináltam a pedelec bicóimon, többször szerelgettem a motort föl le, ha jól csinálod, a garit attól még lehet érvényesíteni. Pedig megtehetnék, hogy úgy rögzítik, hogy látszódjon ha nem a szakszerviz nyúl hozzá. Egyébként a gyári s-pedelec a macerásabb, azon még a gyári külsőt sem cserélheted másra, mert már szabálytalan a bringa!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2608 üzenetére

    Persze, ahhoz, hogy valaki elmondhassa, hogy szakszerűen tud kerékpárokat szerelni, ideértve a prémium kategóriát is, pedelec rendszereket is, kell a szaktudás, nem is kevés! De mint tudjuk mi a 10 millió kerékpárszerelő országa is vagyunk! :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2611 üzenetére

    Pontosan! Az ember egész életében tanul, ha valaki azt mondja mindent tud, az általában hazudik! Mindig lehet újat mutatni. Azt tegyük hozzá, hogy a Shimano pedelec rendszereknél a 38-as tányér van amikor felmegy, ez vázkialakítás függvénye, mondjuk úgy, hogy a Merida montik esetében valóban kell némi barkács, mint ahogy tapasztaltuka Te bicód szerelése közben is. :) De egy ismerősömnek a lapierre gépére pl simán felment a 38-as barkács nélkül.

    StLui: "Nem tudom eldönteni, hogy nem akarod, vagy tényleg nem érted mit szeretnék mondani." Ezt én is kérdezhetném tőled, mert 2-3 napja beszélgetünk ugyan arról és ugyan ott tartunk! Másrészt meg akkor fogalmazzunk pontosan, mert fentebb azt írtad, hogy mindent lehet csak az e-bike-ot ne piszkálja senki otthon! Nyugodtan szerelheted otthon, ha nem cseszed el, kutyát nem érdekli mit csinálsz a bringáddal! Én tökéletesen értem a problémád, nehezményezed azt, hogy nem lehet olyat csinálni, hogy besétálsz egy kerékpárboltba, azt mondod neked kell egy Shimano E8000 vagy Bosch CX motor és nem mondja azt neked az eladó, hogy parancsoljon uram, itt van, 250-300 ezer ft stb. lesz, csak úgy kapsz ha bringa tulajdonos vagy! Én ezt értem, de Te meg azt nem akarod megérteni, hogy a kerékpár ipar komplett kerékpárokban gondolkodik! Ezt már több mint 10 éve eldöntötték a kerékpárgyártók! A pedelec ipar már ebbe csöppent bele! Ha nincsenek külön vázak, akkor minek kéne külön motor, nincs is rajta az egyedi szoftver a Te gépedhez, akkor mi a lónak a fütyijét kezdenél vele? Egyik a másik nélkül teljesen értelmetlen! A kerékpár ipar komoly gondokkal küzdött a 2000-es évek végén, sokan csődbe is mentek! Át kellett gondolniuk az üzletpolitikát, hogy talpon tudjanak maradni! Ekkor szűnt meg például a külön vázak árusítása és az is, hogy hatalmas készleteket halmoznak fel! Épp ezért van az, hogy előrendelésre gyártanak, ha egy bolt nem rendel időben, akkor már tavasszal nem tud rendelni sok márkából, mert egy darab nincs! Pedelec meg pláne, akkora rá a kereslet, hogy a gyártási kapacitás ezt követni sem tudja!
    Az Apple ellenességet még csak-csak megértem, mert tényleg iszonyat árakon mennek, bár hozzáteszem a csúcs droidok sem éppen olcsóak. Viszont az Apple pont azzal tud hozni egy olyan minőséget amit hoz, hogy zárt a rendszer! És még ma is az Apple a legjobb telefon, legalább is szoftvereen egészen biztosan, ezt persze lehet vitatni, de teljesen felesleges! Ez pedelec fronton is működik! Épp ezért ennyire népszerűek ezek a prémium gyártók, épp ezért akarja ezt a többség és nem valami kínai vacakot, mert hoz egy minőséget egy megbízhatóságot! Ha már autóiparhoz hasonlítjuk a pedelec-et, aminek amúgy van létjogosultsága, akkor nem az átlag autókhoz, hanem az egyedi, prémium megoldásokhoz. Nem vagyok benne biztos, hogy Ferrari-hoz stb márkához, bárki rendelhet bármit, akkor is ha nincs ilyen gépjárműved, bár lehet, hogy igen, nem tudom. Egy pedelec motor viszonylag elérhető áron megy, nyilván nem szeretnék a gyártók, hogy ezek a motorok barkácsolás áldozatai legyenek, bár ha annyira az a vágyad, hogy neked mittudom én szivattyúd vagy fűnyíród legyen Bosch pedelec motorral, akkor vegyél egy használt kerékpárt, szereld ki a motorját, aztán azt csinálsz amit akarsz!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #2611 üzenetére

    Kicsit off, de láttad a Harley és a Davidson fiúk nevű minisorozatot? 3 részes, baromi jó, most nézem! Aki nem látta, nézze meg, több értelme van mint ennek a fing szeletelésnek itt! :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2615 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy mindennel egyetértek az Apple féle üzleti modell kapcsán, de azt el kell ismerni, hogy a termék amit adnak az komoly szinten van, és nagyjából a piac legjobbja!
    De a lehetőség adott, hogy az ember mást vegyen, ugyan úgy adott a lehetőség, hogy az ember ne Bosch rendszerű pedelec-et vegyen, hanem például Bafang-ot. Viszont ha nekünk akkor is a Bosch kell, mert az minőségibb, jobb stb, akkor fogadjuk is el a "játékszabályaikat" vagy ha nem tetszik, ott a többi gyártó, ahol szabadabb minden.

    Természetesen lehet venni mindenféle kerékpár alkatrészt, de vázat azért igencsak korlátozottan. Valószínűleg azért nem tűnik fel neked, mert nem olyan régóta foglalkozol kerékpárokkal. A 2000-es évek elején nagyjából minden komolyabb bicó megvásárolható volt vázként is! Na ez ma már rohadtul nincs így, egy-egy vázat találsz, boltban meg úgy ha szétbontanak bringát. Pedelec váz meg kb. nincs!

    Pedig általában a garis, repedt vázakat be szokták kérni a gyártók. Nyilván lehetnek kivételek, egyedi esetek, ha jó fejek és garin kívül megszánnak egy vázzal, mert mondjuk tudják, hogy az a váz ami eltört neked egy gyengébb sorozat, csak nem kötik az orrunkra. De sok esetben a vázakat is bekérik, mert nyilván a gyárnak fontos, hogy kielemezze a gyártási hibát. Hibás pedelec motorokat sem véletlenül kér vissza a gyár.

    Ragozhatjuk ezt akármeddig, a lényeg szerintem az, hogy a termék minőségi legyen amit kapsz a pénzedért, és ha már megvetted legyen alkatrész utánpótlás. Most az, hogy nem adnak motort olyan embereknek akik nem vettek komplett kerékpárt, őszintén szólva nem tudom miért probléma és nem is hiszem, hogy ez különösebben foglalkoztatja a felhasználókat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #2617 üzenetére

    Fentebb erről is írtam már. Bosch CX-hez van felújító szett, ez tartalmazza a hajtómű csapágyat és fogaskerekeket, illetve a motor burkolat jobb oldalát. 70-80 ezer ft körüli összeg egy ilyen felújítás. Brose esetében a szíjat szokták cserélni, 10 ezer km után ajánlott, nem egy vészes tétel, talán 20 ezer ft szereléssel együtt. De vannak esetek amikor olyan hiba keletkezik ami motorcserét jelent. Láttam már 50 és 100 ezer km körül futott Bosch pedelec motorokat is, ennyi km után egy új motor úgy gondolom belefér. Természetesen sok múlik azon is, hogy mennyire használod zord körülmények között és mennyire tartod be az előírásokat. Magas nyomású mosóval nem szabad mosni, legalább is nem közvetlen közelről, amikor autóval szállítod, a kocsi mögött egy tartón, a motorra érdemes ráhúzni egy nejlonzacskót, máskülönben esőben beázhat. Az autó mögött örvény alakul ki, ami több száz km/h erejű is lehet, ez megfelelhet akár 120bar nyomásnak is. Illetve a 2. generációs bosch érzékeny volt a beázásra, sarazásra, az újon már jobba tömítés és kapható a régihez is jobb tömítés utólag. De nyilván vannak esetek amikor idő előtt meghibásodhat, ezt nyilván nem lehet kiszámítani, alapvetően megbízható szerkezetek. A 4. generációs Bosch CX belseje full fém, nem véletlenül lett kicsit zajos, de mechanikai gondja aligha lesz! Alapvetően ezeket a motorokat úgy tervezték, hogy 50-100km futás, utána csere, a felújítás ritka.

    matt22: Alapvetően két külön kategóriát nézel, ez a KTM egy cross bicaj, a Focus pedig MTB. Tulajdonképpen a Cross is jó arra amire használni szeretnéd. A MTB stabilabb terepen, a Cross jobban halad aszfalton. A KTM-re könnyen felmegy a csomagtartó, sárvédő, lámpa stb, tehát könnyű trekkingesíteni, míg a Focus MTB-re sárvédő és csomagtartó már problémás lehet. A KTM-be gyárilag be vannak húzva a lámpa kábelek, könnyedén szerelhetsz rá olyan lámpát ami az aksiról működik. Én a Focust választanám a kicsit gyengébb váltó ellenére is, de nekem a terep fontosabb. A 625-ös akku sem rossz dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák