Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4096 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű. És mégis akkor hogyan jön létre az adásvétel a vásárló és eladó között ha csak kölcsönzés van? A kerékpár amit "kikölcsönöz" a vásárló, az hogyan kerül a vásárló nevére? Az papíron akkor továbbra is a bolt árukészlete marad.
6120: Persze változhattak a szabályok szép kártya ügyben, saját tapasztalatom ezzel kapcsolatban kb 2 éve volt. A kerékpárüzletben ahol akkor dolgoztam, mi is elfogadtuk a szép kártya szabadidő zsebet kb mindenre. Ment is ez jó ideig, majd egyszer csak egy vásárló kicsapott egy NAV igazolványt és kérdőre vont minket. kaptunk egy 50 ezres büntetést és egy figyelmeztetést, hogy a következő alkalom 1 milliós bírsággal fog járni. Felhívták a figyelmünket, hogy csak szolgáltatásra fogadhatjuk el, mint pl kölcsönzés! Nálunk akkor télen sí kölcsönzés volt, így arra tudtuk elfogadni a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4103 üzenetére
Persze lehet trükközni, amiket itt leírtál működhet abban az esetben ha a jó barátod a bolt tulajdonosa és pl odaadja neked “tartósbérletre” a bringát. Lehúzzák a szépkártyádról az összeget, bringa nálad, persze papíron a bolté, aztán majd lesz valami. Viszont azt te sem gondolhatod komolyan, hogy ez működhetne nagyobb tételben, bárkinek. Ezt épeszű kereskedő nem fogja bevállalni. Amikor el kell számolni a NAV felé az adásvételekkel, bevételekkel, akkor mi lesz? 1-2 éven belül hatalmas káosz lenne ebből. Kap a bolt egy nagyobb ellenőrzést és nagy bukta lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mindaddig amíg nem fut bele egy ellenőrzésbe a bolt. Akkor már nem dumálod ki magad. Persze azóta változhatott a szép kártya elfogadás, őszintén szólva nem követem, 1-2 éve még úgy volt ahogy írtam, nem fogadhattad el csak szolgáltatásra. Trükközni is lehet, meg elfogadni, mindaddig amíg nem buksz le. Van bolt aki bevállalja, sokan meg nem. Szóval amit itt írsz az nem fehér, hanem okosba megoldás. Persze engem ez nem zavar, nem azért mondom. Vásárló csak jól járhat ezzel, a bolt meg úgy is megfizeti a büntit ha elkapják.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem az a nem fehér, hogy van tesztbringa, meg leértékelt darab, hanem, hogy a szép kártyát ilyen formán felhasználd, termékre. Nem állítom, hogy nekem van igazam, de az tény, hogy minket megbüntettek már a szép kártya miatt, mert termékre elfogadtuk. Most ezt így nem tudom, hogy így megcsavarva a történetet, hogy elviszed kamubérlésre, de közben csak egy sima adásvétel történik a szép kártya felhasználásával, hogy ez így megáll e vagy sem jogilag. Lehet, hogy igen, de azt is el tudom képzelni, hogy ha egy NAV-os megy be a boltba próbavásárlóként és neki szeretne valaki így eladni bringát, a szép kártya felhasználásval + kp-vel, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz belőle gond. Persze simán lehet, hogy nektek van igazatok, a lényegen nem változtat, nektek mint vásárlóknak ebből semmi bajotok nem lehet, akár legális akár nem, a bolt tartja majd a hátát az esetleges kellemetlenségekért. Szóval hajrá, ahol elfogadják, ki kell használni.
-
Runner_fxr
Ármester
"Papíron ettől még kölcsönadás, de ugye mindenki tudja hogy gyakorlatilag vásárlásról beszélünk." Pont ez a problémám ezzel, hogy ha létezik ez a jogi kiskapu, akkor minek az egész tiltás, hogy termékre nem szabad elfogadni? Na mindegy, én elhiszem, hogy így van, de kíváncsiságból megkérdezem a könyvelőt, hátha meg tudja erősíteni.
-
Runner_fxr
Ármester
Kezdő terepezésre jó lehet, de a villa lesz a gyenge pontja. Ha normálisan MTB üzemmódban szeretnéd használni, akkor a villa elég hamar cserés lesz. Második körben a fék és a kerekek lesznek kevesek. Illetve a 400-as akku ma már viszonylag kicsinek számít. Az egész azon múlik, hogy mire fogod használni, mik az elvárásaid a bringával kapcsolatban. Amúgy a Cube kifejezetten jó ár/érték arányú kerékpárokat ad, szóval bármelyiket is választod, a kategórián belül nagyon nem nyúlsz mellé. Csalódás akkor lehet ha az elvárásaid nagyobbak mint amire a kerékpárt szánták.
cettlee: Attól függ, hogy melyik felszereltségi szintet választod. Az alap Hybrid 160 HPC race-en csak a villa "lockolható" a tag nem. A Hybrid 160 HPC TM-től fölfelé már van rendes lock a tagban és a villában is. Amúgy ekkora 160/170mm körüli rugóutaknál már ne remélj teljes lockolást, egyik teló sem lesz merev, inkább csak felkeményednek, compressio-t tudsz rajta növelni, de ettől még tudnak azért mozogni csak nem annyira mint nyitott állapotban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a Fox telók jobban tudnak lockolni mint pl a Rock Shox. A Cube-nál jobb ár/érték arányt nehéz lesz találni máshol, pláne ebben a helyzetben ami most van. Jó ár/értékben YT, Canyon, Commencal kínál még bringákat, de ezeket nagyon gyorsán kifosztják. Nekem személy szerint azért nem jött be a 160-as stereo (pedig nagyon szemeztem egy ilyennel: [link]) , mert a tesztek alapján a hátsó felfüggesztési rendszere túl aktív. Nagyon hamar elhasználja a teljes rugóútját, persze nem rossz bringa, de ha már a legjobbakhoz hasonlítod a vázat, akkor azért alul marad. Ettől függetlenül biztosan jópofa bringa, egész jó geometriával és kiváló motorral. Tudnám még ajánlani a Meridát is, mert amit ez a váz tud, gondolok itt az eone sixty-re, főleg a karbon verzió, az brutális. Viszont a Merida árazása magasabb, ugyan azért a pénzért a Cube jobb felszereltséget ad. Az viszont a Merida mellett szól, hogy nagyon szuper a hazai képviselete, van egy szuper bemutató terem és rengeteg bringát rendelnek, tehát van belőle választék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szervizköltséget a gari ideje alatt is kell, vagy legalább is kellhet fizetni! Ugyanis a garancia nem a karbantartásra vonatkozik. Ha elkoptatod a hajtást garanciális időn belül, vagy elkoszolódik a bovdened a sártól, esetleg kap egy pofont a váltó és elgörbül a fül, akkor az mind saját zsebből fog menni. A telókat is évente illene szétszedni egy alap karbantartásra. A garancia elsősorban a vázat érinti, pl ha elreped, azt nyilván cserélik. Persze lehet a telókkal is néha probléma garanciális időn belül, mint pl Somatom-nak, hogy leeresztett a tag, az is nyilván garanciális probléma, mert 1 éven belül volt, de azért ezek igen ritka esetek. A garancia az egységes egy adott márkán belül, ebből a szempontból mindegy hol veszed. Ami viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a szerviz háttere az adott kereskedőnek ahonnan a bringát vetted! Na ennek kell alaposan utána nézni. Sajnos sok kereskedő van, akik eladják a komoly bringát, de pl a telókhoz már nem értenek. Itt kezdődnek a bajok. Elektromos bringa esetén meg pláne fontos, hogy aki eladja annak legyen benne tapasztalata és megfelelő szerviz háttér is adott legyen, sajnos ez sok helyen nincs meg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4121 üzenetére
Ez igaz, feltéve, hogy Bécsben elsőre tökéletesen megoldják, és a Bécs is 2 út, mert egy telószervizt nem fogsz tudni ott helyben megvárni. Ott is csak átveszik és egy későbbi időpontban mehetsz érte. Jobban megéri inkább elpostázni nekik a tagot és majd visszapostázzák ha kész, én tuti nem utazgatnék oda. Amúgy amit a Berguson csinált az esetedben az valóban gáz, de ettől még máshol simán mehet gördülékenyebben is egy ilyen ügy. Olyan kereskedőtől kell vásárolni aki tudja szerelni is az eladott portékát. Egyébként ilyen erővel bármilyen márkával be lehet szopni, ha a telót nem tudja megjavítani a kereskedő akitől vetted a bringát. Vagy legalább is elhúzódhat mint esetedben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Személyesen nem ismerem őket, de rosszat nem hallottam róluk. Egy normális kereskedő simán megjavítja amit tud, nem küldözget sehova semmit. Persze amit muszáj, pl akku, motor, repedt váz, azt nyilván. A Dr.Bike amúgy az elfogadott hivatalos telószerviz, rengeteg kereskedő náluk javíttat, csak ugye szezon közepén ők is leterheltek és nyilván elhúzódhat egy garis szerviz, de ha a boltnak megvan hozzá a tudása és felszereltsége, 1-2 nap alatt megoldja neked, nyilván amennyiben javítható.
Somatom: Emlékszem a kálváriádra azzal a taggal, akkor is elmondtam és most is csak azt tudom mondani, hogy neked a kereskedővel volt a problémád, nem a forgalmazóval. Hiába mentél a forgalmazóhoz, ő a vázzal kapcsolatban tud neked segíteni, egy Rock Shox tagot nem tud neked a polcról adni. Ehhez a Rock Shox hazai képviseletéhez kell fordulni. Ha veszel Bécsben egy bringát, akkor sem fog neked az ottani forgalmazó adni egy új telót a polcról, ott is a bolthoz kell fordulnod ahol vetted a bringát és Bécsben sem gondolnám, hogy egy amúgy filléres alkatrésszel javítható telót újra fognak cserélni. Csere akkor lehetséges ha javíthatatlan az alkatrész. Bécsben sem gondolnám, hogy minden boltban tudnak amúgy telókat szerelni. De aki tud, ott nyilván megoldják gyorsan, ugyan úgy mint ahogy nálunk is megoldja egy normális kereskedő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4129 üzenetére
Való igaz, hogy a forgalmazó dolga, hogy figyeljen a partnereire, legalább is akire sok a panasz, azokkal nem érdemes együtt dolgozni. Nyilván a Rock Shox esetében nem tud mit tenni egy hazai kerékpár forgalmazó, de azt megteheti, hogy azt mondja egy kereskedőnek, amennyiben nem kezeli jól az adott kerékpármárkához kapcsolódó garanciális ügyeket, elveszi a forgalmazás jogát. Ugyanakkor a Berguson a Merida legnagyobb kiskerpartnere itthon. Feltételezem, hogy amúgy valamit jól tudnak csinálni, különben nem adnának el annyi bringát. Persze én azt is megértem, hogy esetedben ez nem volt annyira gördülékeny és vevőbarát, de azért azt se felejtsük el, hogy a tavalyi szezonban elég brutális leterheltsége volt a kerékpáros szakmában dolgozóknak. Nyilván ez is közrejátszhatott abban, hogy hosszabb időbe telt annak a telónak a javítása. Én ismerem a Meridásokat, jó srácok, nem legalja brigád. Bár minden márkát így képviselnének idehaza!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4132 üzenetére
Én nem ismerem a Bergusont személyesen, csak látomásból, hallomásból, annyit tudok róluk, hogy iszonyat sok bringát eladnak, vevőtalálkozókon kb minden díjat ők kapnak. Olyan nagyon problémákat sem hallok felőlük. Ettől még nyilván neked ez nem volt jó tapasztalat, hogy kétszer 2 hetet ott volt a bringád, még az is előfordulhatott, hogy nem a tényleges okot mondták, hogy miért volt ott annyi időt a bringád, ezt már nem fogjuk megtudni, az is lehet, hogy a kommunikáció volt rossz, egyik elfelejtett szólni a másiknak. Annyit tudok neked mondani, hogy ami tavaly a kerékpáros szakmában történt a váratlan és brutális volt, iszonyú leterheltség mindenhol, fejetlenség nyilván előfordulhatott bárhol, szóval ez nem egy átlagos év volt és nem is csak ez alapján kell megítélni a hazai kerékpáros szakmát. Ami a Merida garanciális szervizhátterét illeti, Dr.Bike, hát nem tudom milyen nyomkodógépről beszélünk, de szerintem ilyet amúgy senki nem használ, legalább is én még nem láttam szervizben ilyet sehol. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem létezik, főleg tesztlaborokba, de az biztos, hogy a teleszkópszerviznek nem kelléke. A Dr.Bike-ban olyan arcok dolgoznak akik brutális több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, főleg a hidraulika területén, de nyilván bárki hibázhat. Én mondjuk a Meridát ebből továbbra is kihagynám, mert itt a Rock Shox-al és annak a hazai garanciális hátteréről beszélünk. Akárhonnan is nézzük, a legjobb az, ha a kereskedő ahol veszed, ért mindenhez. Ilyen viszont valóban kevés van. Egyébként külföldön is sok esetben úgy működik a teló szerviz, hogy elpostázza a kereskedő a hivatalos szerviznek az alkatrészt. Persze ott is vannak boltok akik saját maguk megoldják mert értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez mondjuk korrekt hozzáállás. Nekem az a véleményem, hogy bárki hibázhat, főleg nagyon leterhelt, stresszes időszakokban. Bármilyen sikeres vállalkozásnak, olyannak is akinek akár több száz pozitív visszajelzése van mondjuk a facebook-on, biztos lesz negatív értékelése is. Előfordul. Azt sem gondolnám, hogy külföldön aztán minden úgy működik mint a Schafhausen, ott senki sem hibázik, minden vevő elégedett mindig, persze, nyilván nem igaz ez ott sem. Én megértem Somatom felháborodottságát, hogy kétszer javították a telóját egymás után, kétszer két hétig és ez nem volt jó, de azért ebből nem vonnám le azt a következtetést, hogy az egész magyar kerékpáros szakma egy nagy szar és menjen mindenki külföldre vásárolni, szervizeltetni. Ha időbe is telt, de azért neki is megoldódott a problémája, mert csak elkészült az a teló.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Ugyan ezt a telót választják még kb ezer másik bringába. Értem a gondolatmeneted, de ez sajnos nem így működik, hogy az adott kerékpármárka adja garit minden alkatrészre. Ez külföldön sem így működik. A kerékpár gyártó a vázra adja a garanciát, mert azt gyártja! Az összes többi alkatrészre az adott alkatrész gyártója adja a garit! A Te esetedben ez a Rock Shox volt és nem a Merida! Ez jogilag így van, ezen persze lehet zsörtölődni, de nem tudsz ezzel mit csinálni, a világ bármely pontjára mehetsz kerékpárt venni, egy teleszkópra neked semelyik kerékpár gyártó nem fog vállalni garanciát, csak az adott teló márkaszervize. Ezt meggyorsítani csak úgy lehet amit már többször leírtam, ha a kereskedő akitől vetted a bringát, tud telót javítani, ez esetben nem küldik sehova és megkapod azt a kényelmet és gyorsaságot amit amúgy joggal elvártál. Én nem mentegetni akarom a kereskedőt, aki miatt 2,5 hónapig húzódott a telójavítás, csak azt mondom, hogy ez nem a Merida sara.
Egyébként volt pár olyan bringa ahol a telóra is a kerékpár gyártó adta a garit, pl ilyen volt anno a Bionicon, és a Specializednek is volt régebben saját telója. Illetve van a specinek a mai napig részben saját telója, a Fox-al közös Brain. De a Meridának nincs saját telója, épp ezért ez ügyben nem ők az illetékesek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Volt nekem is Merida kapcsán garis ügyem, mármint én intéztem, mert tőlünk vásárolták a bringát. A Manitou villa elkezdett kotyogni, Meridának írtam egy mailt, közölte, hogy a Boneshaker a Manitou forgalmazója, menjek oda. Elvittem hozzájuk a telót, 2 nap múlva kész volt, villa lábat cseréltek. A tulaj kb 3 nap múlva vissza is kapta a bringát. Egy olyan tagot mint a tiéd, pillanatok alatt megcsináltuk volna ha pl a bringa tőlünk van. Van hozzá egy nagy doboznyi cuccunk. Pár nap max és bringázol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4144 üzenetére
Nyilván nincs rendben, de az sincs rendben, hogy az egész magyar kerékpáros szakmát kutyaütőnek, meg legalja brigádnak degradálunk, csak azért, mert volt egy negatív tapasztalatod egy garanciális Rock Shox taggal és a Bergusonnal kapcsolatban. A Dr.Bike egy nagyon komoly tapasztalattal rendelkező szerviz, meg is csinálták azt a tagot ha jól értelmezem. Ez az állítás, hogy azt a telót nem tudják itthon normálisan javítani, nem igaz! Ugyan úgy az sem igaz, hogy a Merida hazai képviselete legalja brigád lenne. Egyébként a kerékpárnál is úgy működik mint egy autónál, beviszed a kereskedőhöz, és ő intéz mindent ami garanciális, neked valóban nem kell tudnod, hogy melyik alkatrész hova tartozik, függetlenül attól, hogy amúgy jogilag bizonyos alkatrészeknek megvan a saját maguk garanciális szervize. Sajnálatos módon nálad valami miatt elhúzódott az ügyintézés. De mint mondtam ez egy kereskedő a sok közül, ráadásul egy különösen leterhelt időszakban. Továbbra sem gondolom, hogy a Meridát kéne ezért fikázni, azt meg pláne nem gondolom, hogy mindenkinek Bécsbe kéne mennie bringát venni, mert itthon aztán csak kutyaütők vannak a szakmában. Elfogadom, hogy volt egy rossz tapasztalatod, de azért túlzásokba sem érdemes esni. És ezt úgy mondom, hogy nekem jelenleg semmi közöm a Meridához! Ismerem őket, dolgoztam is olyan kereskedőnél ahol árultunk Merida bringákat, de ennyi. Azon kívül, hogy nekem is Merida bringáim vannak, amiket amúgy vettem, nem kaptam ajándékba tőlük szponzorációként, semmi közöm a márkához. Tehát semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy védjem őket akkor is ha tudom, hogy nem kéne. Az én tapasztalataim kifejezetten jók, ellenben tudok olyan márkákról ahol fél évet meg egy évet kellett várni a garis alkatrészre. Akár külföldről vásárolt bringa esetében is találkoztam már hasonlóval, szóval ott sem megy azért mindig minden úgy mint ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Nyilván egyetérteni nem fogunk, Te továbbra is ragaszkodsz ahhoz, hogy kutyaütők, legalja brigád stb. Mondhatok én akármit, szóval engedjük el a témát. Nincs értelme ezen rugózni.
StLui : A radwelt nyilván külön kategória, több ezer bringa készleten stb. Nem mondom, hogy feltétlenül rossz döntés oda menni, főleg mivel magyarok is dolgoznak ott, tehát még az esetleges nyelvi nehézségek sem jelentenek gondot. Viszont mint említetted, ha nem garis, jelentősen drágább. Ha meg garis, utazgathatsz. És azért külföldön sem minden bolt olyan mint a Radwelt, viszont ha bármihez hozzányúlnak a bringán, az legalább háromszoros szorzó árban. Autó nyilván más kategória, mivel "picit" több benne az alkatrész mint egy bringában, de akkor még egyszer mondom, nem kell külön rohangálni sehova, a kereskedő intéz neked mindent, az persze, hogy mennyi idő alatt és milyen igényességgel, ez már a kereskedőn is múlik. Mindenhol előfordulhatnak fennakadások, kelletlenségek, de egyből mindent és mindenkit lehúzni a szakmán belül, szerintem nem kéne. Ilyen erővel akkor autót se vegyél itthon, ismerősömnek simán összetörték az autóját márkaszervizben és el akarták sunnyogni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4148 üzenetére
A Berguson nyilván nem kezelte ezt az ügyet kellően precízen. A Merida képviseletnek pedig semmi köze a Rock Shox telódhoz, tudom, hogy Te ezt másképp gondolod, de ez ettől még így van. A Dr.Bike feltehetően nem cserél rögtön full service kit-et, mert általában az alap kit is elég egy ilyen hiba orvoslásához, a Te esetedben nem volt elég, ez még tetézte a bajokat. Ettől még a Dr.Bike precíz és jó szerviz és rengeteg ilyen telót javítanak, minőségben. Nálunk heti szinten, szezonban, 5-10db tag van javításon, nyomkodó gépünk nincs, de konkrétan 1 azaz 1db tagot nem hoztak vissza tavaly. 1db villa volt ami visszajött, kinyomja a szimmeringet, hiába cseréltünk ki benne mindent, utána is ezt csinálja. Végül kiderült, hogy volt vele egy baleset, feltehetően akkor szenvedett olyan belső károsodást ami miatt már nem tudta tartani a levegőt, kapott akciósan új villát. A kollégám 20 éve szerel telókat, de nyomkodógéppel még nem találkozott amúgy. Elnézést kérnie itt a Bergusonnak kellett volna, az mondjuk valóban érdekes, hogy semmit nem ajánlottak fel kárpótlásul, amiért ennyit kellett várnod. Az biztos, hogy ezek az ügyek általában sokkal gyorsabban is tudnak menni, vagy lehet én dolgozom mindig "rossz" helyen, ahol nem tapasztalom ezt a sok negatívumot. Úgy gondolom, hogy a téma alaposan körbe lett járva, ehhez egyebet hozzátenni nem tudok. Esetleg annyit, bár már ezt is mondtam, hogy ott vásároljon mindenki ahol rendes szerviz háttér van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A villa lesz leginkább a szűk keresztmetszet, mert ezek nagyjából 70-90kg-os testsúlyra vannak beállítva. Neked elég puha lesz, illetve ezekben a villákban csillapítás szinte nincs és nagyon gyengék a perselyek, hamar kotyogósodik. Persze nyilván ez felhasználás függő, de túl sokat ne várj tőle. A váz bírni fogja, azzal nem lesz gond, de az összes többi alkatrész inkább trekking szintű, nem igazán MTB-ra lettek ezek kitalálva. Nyilván így fér bele ebbe az árba. Nagyjából az alap bringa, ha nem számítjuk az akkut és motort, kb egy 200 ezer ft-os szint. Úgy gondolom, hogy a kezdéshez jó lesz, de amint kicsit jobban ráérzel az ízére a bringázásnak, egyből el fogod érni a bringa határait. A méretre figyelj, jó legyen neked. Aztán hajrá, később meg fejleszted ha szükséges.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem sem érnek ezek amúgy ennyit, de ha valakinek ennyi a keret, akkor nem tudsz mit csinálni. Persze lehet a használtakat nézegetni, de azért ott van buktató bőven ha nem értesz hozzá. Feltételezem, hogy nem a trekkingekbe való rugós nyeregcsőre gondoltál hanem az útállítósra (dropper post). Jó dolog a dropper, de egy ilyen alap montin azért nem ez az első alkatrész amire fejleszteni kéne. Előbb mindenképpen a villa, ez magával hoz egy átütős első agy cserét vagy komplett kerékszett cserét, majd a fékszett. Ezek után már nagyjából alkalmas a bringa kicsit komolyabb terepre és majd itt jön képbe a dropper.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4160 üzenetére
A manual nem olyan könnyű, analóggal sem. Először is meg kell tanulnod egykerekezni, majd ha már az megy, utána jöhet a manual. Elektromossal valóban nehezebb megtanulni, de nem lehetetlen. Nyilván a nagyobb súly miatt nehezebb kirántani az elejét, de simán kivitelezhető, sokaknak megy. Sokat kell gyakorolni, meg kell találnod a megfelelő rásegítési és sebesség fokozatot hozzá, mármint az egykerekezéshez, ha az megy stabilan, utána a manual már hamarabb fog menni.
-
Runner_fxr
Ármester
Felszereltségét tekintve kiváló, ennyi pénzért Bosch gen4-el, 625Wh-s akkuval és RS telókkal sehol máshol nem adnak bringát! 1M-ért márkásabb bringákból merev vázast kapsz. Szóval ha így nézem, best buy. Azonban nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy ez a váz már ránézésre is csapnivaló geometriával rendelkezik. Rákeresve egyéb fórumokon, igazolva látszik aggodalmam, rövid az eleje, de mellé veszettül hosszú láncvilla, alacsony a közepe. Ebből aztán minden sportosságot kiöltek, de úgy, hogy ír magja sem maradt. Szóval ha egy kényelmes trekkinget vagy túra bringát keresünk, nem is érdemes tovább keresni, mert ez ennyiért nagyon megéri. Viszont ha sportosabb MTB-ként szeretnénk használni, akkor meneküljünk ha meglátjuk.
-
Runner_fxr
Ármester
A pályázatban szerintem nincs, kicsivel felette vannak az alap neuzerek. Persze elképzelhető, hogy akad valami a tesco-ban, obi-ban és hasonló helyeken, de ezek kb olyan minőséget és megbízhatóságot jelentenek mint egy vargáné táp egy pc-be. Már ha mond neked valamit a legendásan hírhedt vargáné.
200k nagyjából egy normális minőségű hagyományos kerékpár. Egy ugyan ilyen szintű, megbízható, márkás pedelec kb 650-700 körül indul.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz robaGB10 #4255 üzenetére
Aszfaltra jó megoldás. Előnyei, hogy karbantartás mentes a hajtás, nagyon hosszú az élettartama, kb 20-30 ezer km is lehet, csendesen működik. Hátránya, hogy kevésbé hatékony az erőátvitel mint egy láncváltó esetében, de ez városi körülmények között szinte észrevehetetlen különbség. Terepen, illetve nagyobb emelkedőkön már kevésbé hatékony, meg ugye bejönnek az agyváltó miatti kompromisszumok is. Sportos bringázáshoz, nagy hegyekre jobb a láncváltó, de amúgy teljesen jó a szíj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gömbike #4280 üzenetére
Te konkrétan mit vettél? Talán akkor jobban megértem a problémád.
Ja bocs, most olvasom, hogy Neuzer Zagon. Szerintem nem a bringával volt a baj, hanem a Te elvárásaiddal, ez egy első agymotoros, nagyon alap bringa. Valami 275 ezer az ára, ennyiért analóg bringából lehet venni egy épkézláb trekkinget.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A teherbírási problémák akkor kezdődnek amikor forgatni akarod rajta a bringát szerelés közben, nem bírja, vagy ha bírja is, ideig, óráig aztán elfárad. Főleg ha még terheled is hajtómű, monoblokk szereléssel. Végül is annyi pénzt megér amennyiért árulják, de azért csodák nincsnek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mint ahogy Joshi is említette, az újabb motorokban már jelentősen kisebb az ellenállás.
Pl újabb Shimano rendszerek, Bosch Gen 3,4, Brose S.
A legnagyobb hátráltató tényező a hagyományos bringákhoz képest a plusz súly, ezt akkor érzed amikor elindulsz a bringával és amikor emelkedőre kell feltekerni. De ha már megindítottad, sík úton simán el lehet velük tekeregni rásegítés nélkül, nem olyan drasztikusan nehezebb. Emelkedőkön viszont mindenképpen extra szívás kikapcsolva, ezt érdemes elkerülni. Bizonyos rendszereknél lehet konfigurálni a rásegítés mértékét az adott rásegítési fokozaton belül is és ezzel nagyon jól a saját stílusodhoz, edzettségedhez tudod állítani a bringát. Én ezt imádom a legjobban a Shimano EP8 rendszerben, van 2 profil, itt az egyiket hagyom gyári beállításon Eco, Trail, Boost, a másik profilban viszont csináltam egy takarékosabbat. Az Eco-val nekem sokszor az volt a bajom, hogy amíg fitt voltam a túra elején, túl sokat segített, kikapcsolva meg ugye rosszabbul jártam mint az analóg géppel. Valahogy nem volt az igazi, EP8 esetében beállíthatod külön a rásegítés karakterét, hogy mennyire intenzíven avatkozzon be, a nyomatékot is lehet állítani és a nyomatékszenzor érzékenységét is. Találtam egy olyan beállítást pár próba után, hogy az Eco-val teljesen szimulálni tudom egy analóg bringa érzetét, szinte nem is érezni mikor kapcsol ki be a motor, hangját sem hallod, épp annyit és akkor segít, hogy elvegye a plusz tömeget. Így tényleg alig fogyaszt, de magadat sem szívatod meg, hogy teljesen kikapcsolva kell tekerni a jelentősebb spóroláshoz. Az, hogy mennyit bír majd ki a bringa, sok mindentől függ, ahhoz a váltót is jól kell használni és optimális fordulaton pörgetni, hogy sokat bírjon. Meg ugye az sem mindegy mennyi a szint, mert inkább az merít mint a távolság. 500Wh akkuval, ha ésszel használod, 1200m szint mellett meg tud lenni a 60-70km, de ha túl magas rásegítésen mész, nem jól használod a váltót, akkor 35-40km alatt is le lehet meríteni. Kevesebb szinttel 80-100km táv is meglehet. Szóval elég tág határok között lehet bármi. Hidegben, 10 fok alatt is csökkenhet 20-30%-ot a hatótáv. -
Runner_fxr
Ármester
Én most a gyári etube szoftverről beszélek, neked ez már egy mókolt szoftver nem?
Steps unlocker?
Alaphelyzetben nálam az e8000 így nézett ki:
Adott rásegítési fokozatban low, medium, high beállítás és kész. Se külön Nm, se egyéb beállítás.Az EP8 meg így néz ki gyári etube-al:
Assist character, hogy adott rásegítési fokozaton belül mennyire legyen aktív, mennyire nyúljon bele a pedálozásba, Max nyomaték és a nyomatékszenzor érzékenysége. Mindez 2 külön profilon.
Tudtommal az E6100 és az E5000-es max annyit konfigurálható, mint az E8000-es.
-
Runner_fxr
Ármester
Azért szerintem a kettő közé ne tegyünk egyenlőség jelet. AZ EP8 eleve úgy készült, hogy részletesen konfigurálható legyen. Egy utólagos szoftverrel ezt nem lehet olyan tökéletesen megoldani. Ráadásul egy lényeges opció hiányzik, a nyomatékszenzor érzékenységének a beállítása. Brutális amilyen szinten az EP8-at lehet konfigurálni, én ilyet még soha nem tapasztaltam rásegítős rendszeren, hogy gyakorlatilag beállítod úgy mint egy analóg gépet, nem érzed ahogy a motor bekapcsol, hangja kb nincs. Nagyon jól eltalálták, amúgy E5000 esetében a konfigurációnak szerintem olyan sok értelme nincs, ez inkább az erősebb, mtb felhasználású motoroknál tud érvényesülni. E5000 alapból sem túl erős, én azt hagynám gyári beállításon. E8000-et sem nagyon babráltam, ott is a gyári értékeket tartottam jónak. EP8-nál viszont bejön, hogy át tudok váltani bármikor az átkonfigurált beállításokra, annak függvényében, hogy mennyit akarok menni. E8000 ha felmelegedett amúgy is visszavette a teljesítményét, EP8-nál még ilyet nem tapasztaltam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jocoka75 #4520 üzenetére
Én úgy gondlom, hogy egy használt, de jó állapotú benzines robogóval jobban járna az asszony, mit azokkal a lomokkal.
Jogosítvány így is úgy is kell hozzá.
Az, hogy mennyire nézi a rendőr, szerencse kérdése. Általában a kismotorokat és a kisebb elektromos járműveket leszarják, de bele lehet futni ellenőrzésekbe és akkor meg lehet szívni ha nincs jogsi az adott járműre, vagy egyéb okmányok, biztosítás nincs rendben. Sok száz ezer ft is lehet a büntetés. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Igazán a fene tudja, meg is érheti meg nem is. A teljesítménye, felszereltsége alapján megérheti, de én is feleslegesnek tartom ezt a motor teljesítményt egy kerékpáron. Inkább legyen kisebb, könnyebb és kicsit gyengébb a motor, de cserébe esztétikusabb lesz a végeredmény illetve könnyebb az össztömeg. Biztos nem cserélném le az ep8-at egy ilyenre, de ízlések és pofonok.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Ez azért nem elhanyagolható különbség, nem mindegy, hogy a váz közepében 2,6kg vagy 3,9kg van. Már a vázgeometria miatt sem mindegy. Anno Bosch gen 2-es gépeim voltak, mindegyiknek jó hosszú láncvillája volt, nyeletlen balta volt a mostani bringámhoz képest. Túrázáskor ez nem annyira jön elő, de technikás traileken azonnal. Egy vázgeometria táblázatot tudnál linkelni a vázadról?
-
Runner_fxr
Ármester
Nyilván mindenkinek más az igénye, én legalább 50-60km és 1200m szintet megyek, de van 80-100km és 1800-2000m szint is. Hiába is tudnék 25 felett rásegítést használni, úgy sem használnám, mert az akksi nem bírná ki a túrát. De a lehetőségem megvan rá, szoftveresen bármikor kiiktatható a 25-ös korlát, viszont akkor ugrik a garanciám, ami komoly érvágás mert egy ep8-as motor kb 500k önköltségen. Ebben előnyben vagy, mert neked úgy garis, hogy mehetsz 25 felett is.
-
Runner_fxr
Ármester
Annyira nem vészes, rosszabbra számítottam. Bár a 458-as láncvilla hossz nem rövid, de még vállalható. A nyeregvázcső is kicsit túl hosszúra sikerült, nekem az M-es kicsi lenne, az L-es meg túl nagy. Fura ez a méretezés, bár máshol is előfordul.
Sajnos rosszul tudod, ha megváltoztatod a régiót az sajnos garancia vesztéssel jár. Ha már átállítottad, utána nem tudod visszaállítani, amint rádugják számítógépre, látni fogják hogy belenyúltál a rendszerbe. Egyéb tuning megoldások pl a lámpa funkciót kapcsolják be, azon keresztül kommunikálnak. Azt is látni fogják. Persze mindig okoskodnak a tuning gyártók, lehet már van olyan megoldás amivel vissza is lehet állítani gyárira, de ha pl bekapcsolt tuningal szarik be valami és nem tudod életre kelteni, akkor vissza sem tudod állítani gyárira. Utána lesheted a garit és egy 500K értékű EP8 motor esetében az nagy érvágás lehet.
Bosch gen4 még macerásabb. Igen elméletileg 3 szor tilt kb 1-2 órára, ha utána is tuningolod, akkor végleg lekapcsolják és csak a kereskedő tudja újra indítani. A harmadik ilyen újraindítás után végleg elalszik a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4709 üzenetére
Nem hiszem, hogy csak EP8-ra értendő, tudtommal bármely shimano motorra igaz. És még akkor sem tudod visszakapcsolni ha megveszed hozzá a PCE1/2 eszközt. Ezt csak a Shimano nagyker tudja visszakapcsolni. Persze én nem vagyok annyira jártas a shimano-hoz létező tuning szoftverekben, nem használtam ilyet, nekem nem ért meg ennyit a garivesztés.
Próbáld meg vissza állítani EU régióra, kíváncsi vagyok sikerül e?2 év a hivatalos gari, tehát elméletileg 2 év után már azt csinálsz amit akarsz, de előfordulnak egyéni esetek amikor jófejek és 2 év után is cserélnek vagy kedvezményesen adnak csere alkatrészt. Tudtommal motor alkatrész árusítás nincs, ha baj van a motorral, akkor azt a shimano-nak kell visszaküldeni és ők javítják/cserélik. A tapasztalatom az, hogy elég megbízható a Shimano motor. Van már talán szerviz akik javítanak garancia vesztés után is motort, főleg csapágy csere szintjén, de ehhez is kell egy hidraulikus prés. Kevés még ebben a tapasztalat, én egyébként szeretnék venni ilyen hidraulikus prést és mindenképpen beleásom magam a témába, mert egyrészt nagyon kevesen értenek hozzá, másrészt érdekel.
Ha a fekete piacról, bizonytalan forrásból szereznél motort (én ilyet nem javaslok senkinek), fontos, hogy lehetőleg ugyan olyan bringából származzon mint a tiéd, mert más vázgeometria és más hajtásrendszer esetén, más a motor programozása és simán előfordulhat, hogy nem fog rendesen működni a te bringádban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4716 üzenetére
Mivel értékes és feltűnő bringa, igen, valószínűleg jóval nagyobb az esély, hogy ellopják mint egy olcsó bringát. De ha azt kérdezed, hogy csak a motor miatt, szerintem csak amiatt biztos nem. Akinek csak motor hibája van, az nem fog ezért bringát lopni, nem tartom életszerűnek. Az a réteg aki bringákat lop, nem a klasszik pedelec felhasználó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #4725 üzenetére
Ezek közül én vagy a Cube-ot vagy a Haibike-ot választanám neki. Esetleg egy ilyet, ez már rendes MTB alapra készült. [link]
Hátsó agymotorosat nem ajánlom.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4767 üzenetére
Van rákötve lámpa az akkura? Csak mert ha igen, akkor simán csinálhat ilyet jó akkuval is, főleg tuningolva, szándékosan tartalékol a világításra. De úgy tudom ez pce eszközzel átállítható, hogy ne tartalékoljon. Az akkut inkább úgy teszteld, hogy maxra töltöd és megnézed mit tud úgy a bringa. Ennyi idő és km után még nem kéne döglődnie az akkunak, főleg ha figyeltél a tárolására is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz AuraSync #4761 üzenetére
Rengetegszer volt már itt téma, hogy "kis" pénzért mit kaphatsz, elég lett volna visszaolvasni.
Szívesen segítünk, de azért ez a topik nem olyan pörgős mint a hagyományos bringás topik, nyilván ott hamarabb jön a válasz is.500-700km az kb semmi egy évben, elképzelhető, hogy sokkal többet fogsz menni, főleg ha megtetszik az ebike használat. Magyarországon rendes szerviz háttere a prémium rendszereknek van, Bosch, Shimano, Brose. Ha mást veszel, az sem feltétlen javíthatatlan, de macerásabb. Viszont prémium rendszerrel aligha kapsz 500K-ért új bringát.
Ezek a gépek 800k-1M közt találhatóak (kezdődnek), vagy használt, akkor beleférhetsz az 500k-ba. A karbantartás pedig minden bringánál fontos, ahhoz, hogy hosszú távon kiszolgáljon, futás teljesítménynek megfelelően karbantartani kell, ez mindegyikre igaz, a 2-3 milliós gépekre is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Napelem
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...