Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #7449 üzenetére

    Az előző karbon verzió "csak" 150-et mozgott, viszont a neve annak is e-one sixty volt. :) Az első generációs, külső akkus, alu e-one sixty rugózott 160-at. Egyébként az egyik tesztben lemérték a karbon e-one sixty rugóútját és a 150 helyett csak 143mm volt. Viszont azt olyan jól osztotta be, hogy még is jónak ítélték, még Enduro mércével is. Ezt én is tapasztaltam, mert érzetre nagyon nem egy 140mm-es trail gép, mentem párszor a 160-at mozgó Cube stereo hybrid-el, az kevesebbnek tűnt rugóútban, meg az egész sokkal butább volt. Ehhez képest a 174mm elég nagy előrelépés. Szinte biztos voltam amúgy, hogy az analóg E-One Sixty lesz a minta és kb úgy fog kinézni. Az analóg verziót sokan tesztelték már és elég jó véleménnyel vannak róla. Én így a geo táblázat alapján bevállalnék magamnak egy L-es méretet a 7000-es verzióból. [link]
    Mivel volt már mind az első és második generációs modellből is, tudom, hogy ezek jó gépek, nagyon kényelmes, természetes, kezes. Kiemelkedik a tömegből, hiába nem egy könnyű ebike, de sokkal játékosabb mint a legtöbb full power gép. Szóval teszt nélkül is meg merném rendelni, szerintem nem csalódnék ebben az újban sem. Az új 801-es motor még érdekelne is. Viszont nekem egész napos túrákra is kéne a bringa, nem csak pályázás, ahol mint egy felvonót használom, így nekem a hatótáv egy fontos kérdés. A 600Wh meg még egy kicsit visszalépés is az előző generációhoz képest. Hogyha nem ezt a bumburnyák range extendert tervezik hozzá, hanem kap egy ízléseset ami mondjuk egy normál kulacs forma, talán el is gondolkodnék rajta, de ezt biztos nem tenném rá, 600Wh-s gépet meg már nem vennék ezen az árszinten.

    A Bosch-t nem azért szeretem jobban mert erősebb, vagy mert jobban működik. Működésre nekem a sima EP800-al sem volt semmi bajom, bőven elég erős volt. Még a régi E8000-el is elvoltam. Ami miatt a Bosch-t szeretném választani, garanciális ügyintézése sokkal gördülékenyebb, és számottevően kevesebb a megmagyarázhatatlan meghibásodás, főként motor, akku, vezérlő kommunikácó. És nem utolsó sorban a Bosch motorban a csapágycsere is egyszerűbb mint a Shimano-ban.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f4lcon #7452 üzenetére

    Tulajdonképpen a Bosch gen 2-őt kivéve (bár abban is csak részleges), egyikben sincs csapágycsere lehetőség. Legalábbis a gyártó semmi ilyet nem támogat. Az egy másik kérdés, hogy van egy-két szerviz akik bevállalják. Eddig valóban nem lehetett Shimano-ban csapágyat cserélni, mert szétszedés közben leszakadt a nyomatékszenzor az alaplapról, akármilyen óvatos is voltál. Viszont már EP8-ban volt akinek sikerült. Múltkor szembejött velem facebook-on egy ilyen poszt az egyik külföldi motor felújító műhelyéből. Bár ezt azért érdemes fenntartással kezelni, ami biztos, hogy Bosch-ban már tulajdonképpen rutin szerűen végeznek csapágy cserét, erre szakosodott műhelyek. Még én is be merném vállalni, csak időm nincs még ezzel is foglalkozni. De kacérkodok egy 10 tonnás hidraulikus préssel, ha más miatt nem is, legalább a saját Bosch motorom javítására.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #7506 üzenetére

    Szerintem jelenleg az abszolút csúcs ebike fronton az Orbea.
    Akár a light verziót nézem akár a full power-t.
    A Rise/Wild sorozatnak nehéz alternatívát állítani.

    Bár hozzáteszem, én lehet inkább Fazua60-al, vagy TQ HPR50-el építettem volna a Rise-t. Szebb és könnyebb is lehetne mint a Shimano motorral, bár így is egy jó gép.
    Ami a Wild-ot illeti, egyetlen hátránya a fix akku, de amúgy agyonveri a mezőnyt.
    Végig gondolva az igényeimet, nálam az abszolút top az Orbea Wild. Mondjuk én különösen nem szimpatizálok a light ebike kategóriával, mert szerintem sok értelme nincs, de biztos vannak akik vitatkoznának velem ebben a kérdésben.

    Én most abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy nagyon kéne már újra egy jó E-Enduro, de olyan ára lett ami már az én torkomon sem akar lemenni, pedig ezzel sok évig nem volt gond. :) Nagyjából 2M körül van a lélektani határom, de sajnos ebben az ár sávban még nem kényeztetnek el a gyártók.

    Ami a szervizelhetőséget illeti, ha ez fontos, csak is Bosch.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #7516 üzenetére

    A kevésbé ismert márkákból nekem ez egy szimpatikus darab: Crestline

    #7517 Ijk
    Városi bringához tényleg kiválóan passzol az agyváltó, de ha defekt van hátul, az felhasználói szempontból elég nagy szívás egy láncváltóshoz képest. Meg azért a motorok programozása is kevésbé erőteljes mint a láncváltós e-bike-ok esetében.

    #7518 StLui
    Pont ezért nem vettem még Orbea-t, meg kb semmit, mert 2M-ért kapok egy lebutított bringát. Ehhez meg semmi kedvem, mert azért ez sem kevés pénz. Nem azt mondom, hogy mindenből az abszolút csúcsot kell megvenni, megvagyok karbon kerekek nélkül, az sem érdekel ha nem az elérhető top telók vannak a bringában, egy szinttel alatta is teljesen rendben vannak. De azért egy erős felső közép kategóriát meg kell ütni mindenből, hogy értelmezhető legyen a végeredmény sportolói, teljesítmény orientált szemmel nézve is. Én személy szerint meglennék alu vázzal, és vannak egész jó aluvázas bringák is, de tény, hogy amikor a karbon verzióba teszik a fejlesztési potenciált, akkor az alu már csak az olcsósítás végett jelenik meg, amolyan szükséges rosszként. 24-25 kilót még el tudtam képzelni a Wild H20-at illetően, de a 27 az tényleg egy mellbevágó adat. Ott már hiába remek a geo, azt a súlyt nehéz leplezni. A merida E-One sixty-m alu vázzal, M-es méretben 22,5-23 körül volt, igaz abban egy 500-as akku volt. A karbon E-One sixty-m, aminek csak az első háromszöge volt karbon, a segge alu, az 630-as akkuval volt 23,5kg, L-es méretben. Ez még egy olyan súly volt, ami abszolút jól kezelhető volt, de ennél nehezebb bringát biztosan nem szeretnék venni. Nagyjából ott a határ 22-23 kiló, ahol még játékos marad a gép. 25 kilós és felette súlyok mellett már kezd ügyetlenné, nehézkessé válni a kerékpár.
    Tulajdonképpen adná magát, hogy akkor tessék, vegyek megint Meridát, a 3. generációs E-One sixty-t, hibátlan bringa is lenne, súlya is baráti. Még egy jó árat is kapnék rá, de nem akarok Shimano pedelec rendszert, csak ez tart vissza. Az utóbbi 1-2 évben megingott benne a hitem, annyi problémát láttam Shimano rendszerekkel kapcsolatban. Abszolút Bosch fanatikus lettem. :D
    Orbea Wild-ból amit most meg mernék rendelni, az legalább az M20, kicsit átkonfigurálva. Mindjárt 3,2M. De ennyi pénzt nem adok érte. Szóval egyelőre sakk matt, nem tudom mit hoz a jövő, talán valamit használtan, esetleg ha jól el tudom adni a motorom, meglátjuk.

    Ami a light ebike-ot illeti, a Wild-ban eleve Bosch motor van, ha a Rise-ban egy full power Shimano motor lenne, még akkor is gyengébbnek érződne mint a Bosch CX, nemhogy így. 20kg környékén nem tudom mi értelme van a kicsi akkunak és a gyengébb motornak, ezt úgy 16kg környékén még érteni vélem, de igazán ott sem győz meg. Egyszerűen úgy gondolom, akinek csak egy kicsi segítség kéne itt ott, az még mindig jobban jár egy full analóg, könnyű géppel, aki meg rendesen ebikeozni akar, annak egy full power gép adja meg az élményt, mind hatótávban, mind teljesítményben.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Uzmany #7521 üzenetére

    Ez a sima AXS, nem a T-Type.
    Amúgy a bringa nem rossz, ismerem a márkát, a geo is rendben van.
    A súlyára azért kíváncsi lennék.
    Nem rossz, de annyira nem tetszik, hogy meg is vegyem, amúgy ár/értékben egy egész jó darab.
    Aluvázasból nekem ez a gép tetszik nagyon: [link]
    Ha Bosch rendszerrel szerelnék, valószínű meglenne a bringám.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz fungi #7546 üzenetére

    Szia! Elképzelhető, hogy a fogaskoszorút is cserélni kell. Vannak ebike specifikus láncok, de működik a normál lánccal is. Csak arra kell figyelni, hogy hány sebességes a rendszer.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz asdasdasd #7548 üzenetére

    Ahhoz, hogy a váltó megfelelően működjön, sok tényezőnek kell stimmelnie. Mivel új a bringa, kopás kizárva. Szerintem a váltó tartó fül lehet ferde, érdemes lenne ránézni egy szerszámmal.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Vesa #7562 üzenetére

    24 kilóból nagyon nehéz lesz érdemben faragni. Sajnos ott a nagyobb akku, masszívabb váz sokat dob. Ha mindenből megveszed a top szintet, akkor is valószínűleg bőven 20 kiló felett leszel. Viszont egy zsák pénzt elköltöttél. 20 kiló alatti ebike csak a light e-bike kategóriában lesz, az pedig bringa cserét jelent.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz lanszelot #7549 üzenetére

    A fő probléma az, hogy ezek a samebike és társai, mind iszonyatosan gagyi alapra épülnek. Ipari hulladék kategória, mint bármelyik legolcsóbb parektikeres bringa. A minőséget nem tudod megkerülni, ha olyan kerékpárt szeretnél amihez van alkatrész és be is lehet állítani, akkor valami márkásat kell venni. Sajnos az internet tele van szeméttel. Én valami Bosch rendszerű folding bike-ot vennék, de az nem is lesz olcsó.
    Ha mindenképpen ezeket a kínai vackokat szeretnéd toldozni foltozni, akkor annyit tudsz tenni, hogy az összes szar alkatrészt elkezded lecserélni minőségi darabokra, talán akkor lesz belőle valami, ami nagyjából használható. Ami a tárcsaféket illeti, a legjobban azzal jársz ha lecseréled, például veszel shimano vagy avid mechanikus tárcsafék nyergeket, shimano vagy sram féktárcsákat, adaptereket. És ehhez lesz fékbetét, be is lehet állítani és meg is tudsz vele állni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #7575 üzenetére

    Esetleg csinálj róla egy hang/video felvételt, aztán megszakértjük. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz yle_greg #7577 üzenetére

    A legtöbb mechanikus tárcsafék rendkívül gyenge minőségű, ráadásul a pontos beállítása is kb lehetetlen. A fékhatása meg általában nem éri el egy közepes minőségű vfék szintjét se. Fékbetét is vagy van vagy nincs. Ezért ajánlott lecserélni, vagy még inkább ajánlott meg sem venni olyan bringát amin noname mecahnikus tárcsafék van. Egyébként vannak jó mechanikus fékek, például a Shimano-nak is van, iletve a Sram-nak is, viszont ezek egy árban vannak az alap hidraulikus fékekkel, akkor meg inkább jobban jársz azzal.

    A hidraulkus fékkel is hasonló a helyzet, ha valami noname fos, akkor azzal is lehet szívni, de már a legalapabb shimano hidraulikus tárcsafék is nagyon megbízható. Nagyon kicsi az esélye, hogy olajat ereszt, a beállítása sem nehéz. Szerviz igénye sincs sok. Átlag felhasználás mellett 2-3 évente elég benne olajat cserélni. A fékbetét cseréje sem bonyolult. Csak akkor kell sűrűbben olajat cserélni benne ha intenzív használatban van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #7580 üzenetére

    Szerintem rendben van a motor, a shimano-nak ilyen hangja van. Ha bármi gond lenne vele, úgy is változni fog a hangja. Ha telefonról átkonfigurálod a nyomatékgörbét, reakció időt, lehet rajta halkítani.

    #7592 trialboj
    A hibalehetőségek amiket elkövettél. Dugattyúkat célszerű úgy visszatolni, hogy a fékkarnál nyitva van a rendszer, rajta a tölcsérrel. Azt jól csináltad, hogy a fekete olajat először lefelé engedted, de nem kell szívni fecskendővel, ez nem olyan mint a Sram, nem kell vákuumozni, csak folyatni egy csövön keresztül egy tartályba, zacskóba az olajat. Közben a nyerget lehet kézbe véve forgatni, kocogtatni, fékkart pumpálni.
    A következő hiba, hogy a fékkar távolságot nem kell koppra kiengedni, egy fordulatot vissza kell tekerni. Ha koppra ki van tekerve az légtelenítés szempontjából nem jó, maradhat levegő, vagy épp nem megy át megfelelően az olaj a rendszeren. A Freestroke csavart sem kell teljesen kitekerni, először koppra be, aztán 3-4 fordulatot ki.

    A következő hiba, hogy a tökéletes légtelenítéshez meg kell csinálni a hagyományos módon a fékkar felé is visszatolni az olajat. Amikor már lent tiszta olaj jön, akkor mehet rá alul a fecsi, friss olajjal, és tolod fölfelé a tölcsérbe, a fékkar 45 fokban előre döntve legyen ilyenkor, majd alul zár, fékkar pumpálás 3 pozícióban és újra nyit és még egy kis olajat átnyomsz rajta, aztán alul végleg elzár, leveheted a fecsit és még felül megpumpálod 3 pozícióba forgatva. A lefelé folyatáshoz nem kell a bleed blocker, a fölfeléhez igen.

    És még egy tanács, amikor fölfelé tolod az olajat, az legyen azért határozott.

    #7594 sebgutkopf
    Részben igazad van, ezért is kell utána fölfelé is tolni az olajat, mert így jön ki az összes levegő. Viszont előfordul, hogy a nyeregnél megrekedt levegő meg csak akkor jön ki amikor lefelé folyatod a gravitációt kihasználva. De a legfontosabb, hogy a koszos olajat nem célszerű a fékkarig tolni, mert dugulást okozhat a rendszerben. Ha viszonylag tiszta az olaj, meg sűrűn légtelenítesz nem gond ha csak fölfelé tolod, de a koszos, fekete olajat mindig előbb lefelé érdemes ereszteni. A kosz a féknyeregnél kezd összegyűlni és onnan halad fölfelé a rendszerben, ezért jobb ha lefelé kiereszted. A féknyeregnél nehezebben alakul ki dugulás, a fékkarnál sokkal könnyebben.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #7600 üzenetére

    A kosz a féknyeregnél elkezd összegyűlni, mert a dugattyúk szépen bedolgozzák, aztán halad felfelé a fékkarig. Előfordul, hogy az olajban úszkálhatnak olyan szennyeződések is amik dugulást is tudnak okozni, de ehhez azért nagyon el kell hanyagolni a karbantartást. A vizet inkább a DOT olaj gyűjti össze, ásványi erre kevésbé érzékeny.

    A nagyon koszos olaj, főleg a fékkarnál, bárhol okozhat gondot, teljesen mindegy, hogy mit írnak a service manual-ban, vagy mint mutatnak a gyári videókban. A Nagyon koszos olajat ki kell engedni a nyeregnél, az a biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jilian #7638 üzenetére

    Nem ismerem a Vas megyei szervizeket, de 1200 km után amit megnéznék. Lánc állapota, váltó tartó fül, fék, teló, kerekek. A motor rögzítési pontjait célszerű ellenőrizni. Össztelós bringa esetén a forgáspont rögzítéseket is. Illetve szoftver frissítés.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jilian #7641 üzenetére

    A fékolaj állapota csak akkor derül ki ha megnyitod a rendszert és légteleníted. A nyomáspont akkor is lehet jó ha az olaj már koszos. 1200km amúgy nem olyan sok, de egy új bringa esetén az első szerviz jobb ha hamarabb történik, illetve egy E-MTB azért nagyobb terhelést ad az alkatrészeknek mint egy hagyományos kerékpár. A váltótartó fül is csak célszerszámmal ellenőrizhető, bár ha pontosan vált a bringa, valószínűleg azzal nincs gond. A teleszkópok is általános használat mellett 2000-2500km-t elmennek egy szervizzel, de az új telókba sajnos sokszor kevés a kenőanyag, így ezt is jobb hamarabb szervizelni. A teleszkópok működésé utalhat a kenéshiányra, pl amikor kicsit tapadós, nehezen indul meg, de ezt megvárni nem célszerű. Az a biztos ha le van szervizelve és akkor tudod, hogy 2000-2500km-ig nincs vele gond. Nagyjából úgy lehet számolni, hogy évenként 1 teló szerviz és egy fékolajcsere szokott kelleni ezeknek a bringáknak. Igen, garanciális idő alatt fontos, hogy szakszerviz nyúljon a géphez, amit számlával is tudsz igazolni.

    Szerviz csomagokat mint kis generál nagy generál, általában egyszerűbb bringákhoz szoktak kínálni, az összetettebb, modernebb gépek esetében minden munkát külön szoktak árazni. Ehhez mindenkinek van egy árlistája, ezt az adott szerviz oldalán általában meg is találod. Amit kérsz azt csinálják meg és mindennek van egy munkadíj és egy alkatrész vonzata.

    Természetesen tudom vállalni, viszont számítógépes diagnosztikám csak Shimano és Bosch rendszerhez van. Így az elektromos rendszerek diagnosztikáját egyéb rendszerek esetében nem tudom elvégezni. De azon kívül minden részét tudom vállalni. A munkák átfutási ideje kb 2-3 nap, de előfordulnak 1-2 hetes határidők is, ez abszolút leterheltség függő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #7693 üzenetére

    SX-el még el is gondolkodnék rajta. De jelenleg leginkább a wild tetszik cx race-el. Csak hát az ára borzasztó. 😀

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #7693 üzenetére

    Azért ez a gép is megér egy misét:

    Propain Sresh CF 160/150mm

    Miért nem lehet ebben a gyönyörűségben egy Bosch CX? :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f4lcon #7705 üzenetére

    Nekem sem szimpatikus ez így ebben a formában. Inkább egy amolyan techdemo, hogy ezt is meg tudjuk csinálni. Elismerem a mérnöki munkát benne, de egy lépést előre, kettőt hátra érzésem van. Az, hogy a motor és a váltó közös házba kerül, lehetne jó dolog is. Védve van a szennyeződéstől, fizikai sérülésektől. Nem állítódik el, nem kell karbantartani. Ez így jól hangzik a mezei user-nek. Viszont a mérete, súlya tekintélyes. 4kg körül van. Ehhez normális vázat gyártani kb lehetetlen, már ha egy sportos MTB-ba szeretnénk használni. Ehhez képest még a 9 éve piacra dobott, gen 2-es Bosch CX is egy kompakt eszköz, pedig már az is egy nagy krumpli a mai motorokhoz mérten. A másik bajom a szervizelhetőség, még a hagyományos pedelec középmotorok sem javíthatóak gyártói támogatással, hát még ez. Az én véleményem az, hogy első körben azt kéne megoldani, hogy egy középmotorban a csapágy csere rutin feladat legyen. Úgy kéne ezeket megépíteni, hogy hasonlóan, mint ahogy egy monoblokkot vagy pressfit-es csapágyat kicserélünk egy analóg bringában, cserélhető legyen a csapágy, de amíg ez nincs megoldva, és már így is túl bonyolult a rendszer, minek tovább bonyolítani? Inkább bevállalom a láncváltó okozta hátrányt, minthogy tovább bonyolítsam, az amúgy is bonyolult középmotorom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák