Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
proof88
addikt
-
ace100
csendes tag
Én csütörtökön nem tudok indulni gyakfutamon,bocs srácok.De én a főgyakorlón indultam amúgy.
Proof a súlybüntetést elfogadom.A kérdésem az lenne,hogy ezt most a Monacoi futamon osztjátok e ki? -
proof88
addikt
válasz ace100 #13854 üzenetére
Igen, most osztjuk ki az időmérőre.
Egyébként azt javaslom, legyen most úgy, mint tavaly: a box kijáratnál annyi engedményt teszünk, hogy azért még ne legyen bünti, ha valaki a bal kerekeivel érinti a sárga záróvonalat. Persze ha már annyira átlóg, hogy nem is érinti, akkor jár a bünti. Azért ajánlom ezt, mert azért fél az ember a faltól jobb oldalon, ami ugye a való életben nem olyan szögletes, mint itt a játékban, és beleakadhat az, aki fél a záróvonaltól.
-
cila1
aktív tag
-
Iron Funeral
őstag
Nincsenek gyári csigazabálók többé
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
nagyúr
válasz Iron Funeral #13860 üzenetére
Lada után Lotus,mindenképp fejlődést mutat
az autó viszont szép lesz,nekem tetszik.Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Hát ez fantasztikus
-
Kleroo
veterán
Na én 19:00tól(és ztem most is,ha van fent vki) megkezdem a "gyakfutamot"
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
proof88
addikt
én is megyek majd fel olyan 7 után valamikor
-
proof88
addikt
Monitor csere történt, az elérhető felbontások listája változott ... minden játékot elindítottam, hogy beállítsam a natív felbontást. Szörnyű, hogy bizonyos játékokat hogy írtak meg ... szabálytalan művelet egyből ... én töröljem kézzel a cfg fájlt, hogy egyáltalán elinduljon pff ... szerencsére a GRID és Dirt2 automatikusan a natív felbontást választotta, volt olyan játék ami 640x480-at vagy ilyesmi, és persze volt ami a beállítási ablakot dobta fel egyből.
De a Shift meg az új Wolfenstein csesztek elindulni. Nem ellenőrzik hogy biztosan elérhető-e a display mode, csak lazán beállítják aztán csodálkoznak, hogy összefossák magukat.[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
Hát ha én 47kört meg tudok tenni hiba nélkül,akkor....de ilyen úgyse lesz.Most is minden 2.körben eldobtam majdnem a kocsit.
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
proof88
addikt
Rinya rinya hátán. Így hideg meg úgy hideg.
Mindenesetre az SC-t azért kéne kikapcsolni mert ma is volt érdekesség, mégpedig hogy 2 ember egymásnak ellentmondó felszólítást kapott az SC-től. Már nem tudom mi volt az, de Zoza volt az egyik.
Az igaz hogy megszavaztuk, de szívás hogy akárkit megbüntethet random üzenetekkel. Ráadásul megkavarni a mezőnyt úgy tudta élőben hogy le volt zárva a box. Most már nincs lezárva tehát nem kavarja meg a mezőnyt. Azzal kavarná csak meg a mezőnyt, ha random büntet valakit, az meg nem járja. -
Zoza24
senior tag
válasz proof88 #13878 üzenetére
igen nálam is volt,először azt "üzente",hogy ákoska mögé álljak
aztán pár másodperc múlva elé menjek majd megint mögéJcolee ma nagyon gyors voltál,nem tudtalak követni,bár a hátsó felfüggesztés már gallyon volt,miután ákoska a célegyenes végén egyszer kitett...egy kiállás?
Forza Italy!
-
proof88
addikt
SC-t elvileg kikapcsoltam, gyakorlatilag meg majd meglátjuk, mivel konkrét kikapcsolás nincs, csak értéket lehet megadni, hogy mennyire akarjon bejönni, ez 1.0-n volt, most 100.0-n van (kisebb értékre jön be inkább).
Nem kockáztathatom senki helyezését sem egy unfair SC-döntés miatt. Nem akarom, hogy akárki is azért kapjon büntetést, mert először A-t mond a szerver, aztán B-t, és nem tudja az ember, hogy mit csináljon.
Ez az SC úgy lenne a legjobb, ha úgy nyomná a köröket, mint időmérőn ... és nem pofázna bele a sorrendbe. Csak bejönne, bent lenne 2 körig aztán kész, nem osztogatna parancsokat.
Egyébként hideg gumi miatt nem kapcsolnám ki, egyszerűen ha kihűl a gumi akkor kihűl, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz Zoza24 #13886 üzenetére
nem én vagyok a főnök, hanem Szabesz
szerk.:
QUICK Flag Rules="2" // Level of rule enforcement, 0=none, 1=penalties only, 2=penalties & full-course yellows
MULTI Flag Rules="2"hmm... ezeket is talán 1-re kéne állítanom ... nem tudom már, hogy volt tavaly ...
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
-
HorCsa
csendes tag
válasz JColee #13890 üzenetére
Hát... A másodika az nem lehetetlen , de dec.26 azt 99.99% hogy nem tudjuk megoldani.
De ha kapunk replay-t akkor bármikor le tudjuk közvetíteni, vagy megcsinálni a közvetítést, aztán letölthetővé tenni.''Az a legszebb érzés az életben, ha valakinek szüksége van ránk.'' http://www.vcrc.hu , http://www.kiccsillag.hu
-
Mastre
tag
A szerver nem akarja az igazságot. Spanyolon van, és sehogy sem tudom Monacora átrakni. Vmelyik admin esetleg megnézné?
-
JColee
őstag
FSONE 2009 V2
Hi all, This weekend maybe we finish the last bugs for the FSONE 2009 V2, and will test all the new stuff during the next week ... and see if all its ok, one thing i have to say is that the V2 will Release two versions, 1º With Shaders and the 2º Without Shaders if some people have problem with its or simply don t like its. the other think is will include the simulation of the kers in a single player version ... and some update on physics, Sounds ... maybe we release a pack of physics ( Amateur, Pro and Expert ) will think about it this weekend.Majd ki kéne próbálni.
-
proof88
addikt
válasz Frenky89 #13889 üzenetére
őszintén szólva dec. 26. amúgy is kiesett szerintem, mert a fele társaság nem fog ráérni, ez a tippem, van akiről tudom is hogy biztosan nem ér rá mondjuk lehet hogy én sem fogok ráérni, de mindegy.
Jan. 2. meg ki is ment a fejemből, hogy nem tuti közvetítés szempontjából, de olyan jó hogy HorCsa mindig olvassa a topikot és egyből tud reagálni.
Gondolom jan. 9. lesz belőle, mert az a legtutibb mindenkinek. Az ~ 1 hónapos kihagyás.
Amúgy ígértem múlt héten, hogy leírom mit lehet csinálni a gumikkal, de ezer dolgom van és vigasztalok mindenkit, hogy ezen a pályán nem használom a múltkori fejlesztésemet, mert csak lassabb vagyok vele.
Mindenesetre most leírom a lényeget: megtankolva, hosszabb etapokon tesztelgettem, hogy a különböző felfüggesztés beállítások milyen változást okoznak gumi kopásban. Az ausztrál futamon nem vettem észre, hogy a gumi kopás hogyan okozhat hátrányt versenytempóban, mert 2-3 kör után megtörtem a kocsit. Malajziában már látszott a versenytempómon hogy valami nem kerek, de nem foglalkoztam vele mert tavaly is JColee és Farkas voltak előttem azon a pályán jó sok mp-re. Kínában egyértelművé vált, hogy a lágy gumi kb a 10. kör után olyan szinten elromlik hogy a versenytempómon lazán 1 mp-et lassít, annak ellenére hogy a benzin ugye folyamatosan fogy, majd Bahreinben is ez volt. Elemeztem az adatokat és ugye az a gond, hogy az első gumik jobban kopnak mint a hátsók, ezért az idő előrehaladtával egyre inkább alulkormányzottabb lesz az autó. A nagy változás általában azért a 10. körök környékén volt, mert akkor érte el nálam kb a 25%-os kopást a lágy gumi elöl és ott a tapadás többet esik, mint amennyit fokozatosan esett amíg el nem érte a 25%-ot. Mivel a hátsó gumi nem kopik annyira, ezért az folyamatosan jobban tapad, mint az első gumi, ezért válik egyre alulkormányzottabbá az autó.
Ezért a BMW kifejlesztette a spanyol futamra a HyperGrip technológiát, aminek az a lényege, hogy kevésbé kopjanak az első gumik, így jobb lesz a versenytempó hosszabb etapokon. Az továbbra is rejtély számomra, hogy más pilótáknak miért nem kellett ezzel foglalkozni. Pl. Farkast is simán követtem Bahreinben, de kb a 10. kör után csak lemaradoztam tőle egyre inkább, neki nem volt ilyen problémája. Máig nem volt időm kipróbálni más autókat, de nyilván a minimális különbségek a tengelytávban minimális különbségeket okoznak gumi kopásban is, ezért is érezheti más pilóta máshogy a gumikat, meg valószínűleg kicsit máshogy is melegednek. Farkas túlmelegedésről beszélt a Bahrein-i futamon a közepes keverékkel, míg én rángattam már a kocsit, csak hogy ne legyen túl hűvös.
Mindenesetre az F1 nem a nyafogásról szól, megpróbáltam megoldást keresni a problémára és úgy érzem, hogy találtam is. Mivel minden beállításnak hatása van sok mindenre, ezért sokféle lehetőséget teszteltem. Elméletileg minél keményebbre állítunk akármit is a felfüggesztésnél, az annál nagyobb kopást és melegedést okoz a gumiknál. A kérdés csak az, hogy gyakorlatilag minek mekkora hatása van. Ez modtól és gumi keveréktől is függ. Ezért az alábbiakat teszteltem külön-külön:
- stabilizátorok - rugók,
- kerékdőlés,
- nyomás,
- utánfutás,
- kerékösszetartás.Lágy gumival természetesen. És nem csak az segíthet, ha az első gumik kopását csökkentjük, hanem ha a hátsóékét növeljük. Mert nem az a gond önmagában, hogy kopik a gumi, hanem hogy elöl jobban kopik mint hátul, és közelebb kéne hozni egymáshoz őket.
Az eredmény az lett, hogy a stabilizátorok, rugók keménységének és az utánfutásnak nagyon minimális hatása van a kopásra, kb nulla, nem látta mkülönbséget a telemetriában, de a kerékdőlésnek, kerékösszetartásnak, nyomásnak már több hatása van. Éppen ezért, a HyperGrip implementálásához a következőkre van szükség:
- meg kell nyitni az aktuális setupot,
- elöl minimalizálni kell a dőlést a kisebb kopás érdekében (-3 fok),
- hátul maximalizálni kell a dőlést a nagyobb kopás érdekében (-2 fok),
- elöl érdemes növelni a guminyomást, bár ez egyébként is ajánlott lehet,
- elöl nem csökkentem a kerékösszetartást, de hátul növelem. Az mindegy, hogy hátul pozitív vagy negatív irányban növelem a kopás szempontjából, a lényeg hogy távolodjon 0 foktól az érték. Pozitív irányba növelve stabilabb lesz a háta, negatív irányban pedig túlkormányzottabb lesz a kocsi. Te választasz.Ennyit a HyperGripről. Meg még annyit, hogy így nem szenvedtem annyit a spanyol pályán, tisztességes tempóm volt. Hogy konkrét értékeket mondjak, ott a közepes gumival teszteltem hosszabb etapot és pl. ugyanaz a setup HyperGrip nélkül és vele így alakult:
-------------|-----------------------------------------------------|----------------------------------------------------------
| BE:80% ; JE:85% ; BH:92% ; JH:93% | BE:72% ; JE:79% ; BH:88% ; JH:90%
|100°C 129kPa; 90°C 122kPa; 98°C 124kPa; 92°C 121kPa |101°C 129kPa; 90°C 122kPa; 98°C 124kPa; 93°C 121kPa
-------------|-----------------------------------------------------|----------------------------------------------------------
-------------|-----------------------------------------------------|----------------------------------------------------------
| BE:82% ; JE:86% ; BH:92% ; JH:93% | BE:74% ; JE:80% ; BH:88% ; JH:90%
| 98°C 130kPa; 98°C 123kPa; 99°C 127kPa; 93°C 121kPa | 99°C 130kPa; 90°C 123kPa; 98°C 126kPa; 92°C 121kPa
-------------|-----------------------------------------------------|----------------------------------------------------------Bal oldalon a gumik állapota a 9. körben, jobb oldalon a 13. körben. A nyomásokat nem érdemes hasonlítgatni, mert itt már aszimmetrikus nyomás is volt, csak a kopásokat kell összevetni. De maga a HG okozta a kopás javulást, nem a többi módosítás, csak nem vittem fel mindent txt-be telemetriákból.
Tehát látszik, hogy a HG-vel ugyan nem sikerült a hátsó gumik kopását növelni, de az első gumik a 9. körben 2%-kal jobb állapotban voltak, mint HG nélkül. A 13. körben maradt a különbség. Ez elsőre úgy tűnhet hogy nem nagy változás, de valójában az, mert így a 25%-os kopást is később éri el az első gumi, valamint lehet hogy valamiért jobban tapadt az egész kocsi, mert úgy általánosságban jól éreztem magam vele. Kár, hogy a telemetria nem mutatja konkrétan a "contact patch"-et kanyarról kanyarra, lehet hogy az is nagyobb lett.Na szal ez most Monacoban valahogy nem okés. De majd törökben biztos jó lesz.
szerk.: tehát nem aero újításokat hozott a BMW spanyolba, ahogy HorCsa mondta, hanem mechanikai tapadást javítottunk.
A HyperGrip 2 pedig aeroban hozna javulást. Volt egy fellángolásom amikor úgy tűnt hogy működik, de azóta úgy tűnik hogy mégsem, úgyhogy most nem tom mi van.
A HyperGrip 3 meg a kettő kombinálása lenne, csak mondom most Monacoban az alap HG lelassít, alulkormányzott vagyok tőle. Mondjuk lesz**om.
[ Szerkesztve ]
-
JColee
őstag
válasz proof88 #13895 üzenetére
omfg, te nem aprózod el
hátul egyébként direkt raktad -ra az összetartást monacoban? csak mert az a normál, hogy elöl -, hátul meg + az összetartás.
Egyébként én Maláj óta 2es dőléssel megyek hátul, elől meg 3assal, és spanyolban mégis elég szar volt. Bár lehet azért is, mert 3 körnél többet nem mentem rajta egyhuzamra[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz JColee #13896 üzenetére
Valamit lépnem kellett, miután ti lazán elvoltatok elöl a távolban én meg mindig belassultam. Ráadásul a fejlesztés és a kísérletezgetés fontos az autósportban.
És ugye Zoza is megérkezett. A szerver problémáknak annyi haszna volt, hogy volt több időm tesztelni.
Amúgy Spanyolban nagy áttörést akartunk Szabesszel. Igazából én 3 fronton támadtam volna: egyik ugye a setup amit előbb magyaráztam, a másik pedig, hogy úgy gondoltam, hogy mivel spanyolban kevés a lassú rész, ezért megéri majd 0 kiállással megcsinálni. Hát nagyon nem. Bahreinben túl sok a féktáv, ott elvetettem a 0 kiállás ötletét, de sajnos spanyolban is el kellett vetnem. Szabesz meg pont 2 kiálláson akart lenni, tehát egyikünk se a megszokott alapján, és jól bekavartunk volna Horcsáéknak is, hogy most akkor a BMW-nél mi a taktika.
Nekem még annyi újításom is volt a spanyol futamra. hogy számomra kezdett gyanússá válni a hibázgatás a futamokon és ezért (is) átszoktam a délután 4 órai kávézgatásra. Mert délután szoktam kávézni, de ősszel 6 óra körül csináltam, verseny napján 7-8 körül!!! És azt vettem észre CS-ben, hogy nem tökéletesen megy a tervezett mozdulatok megvalósítása. Tehát a finom mozdulatok nem úgy mennek ahogy kéne. Ezért gondoltam azt, hogy a kávé miatt volt minden versenyen valami olyan fatális láb- vagy kézmozdulatom, ami bajt okozott. És spanyolban szerencsére nem is csináltam nagy bajt.
Tehát én a kávéval úgy vagyok, hogy szellemi munkához meg fizikai erőlködéshez jó, de ha óvatos fizikai meló van, pl CS, akkor csak felidegelem magam, hogy elbénázza a kezem a mozdulatot. -
proof88
addikt
válasz JColee #13896 üzenetére
Igen, hátul direkt teszem negatívra a kerékösszetartást, ha azt akarom hogy jobban kanyarodjon a kocsi. Elöl kb sosem pozitív, ott a negatív jól jön ahhoz hogy megkezdj egy ívet. Hátul a pozitív segít stabilizálni, a negatívval instabilabb lesz, de ugye ez segíthet is, ha jobban kanyarodsz vele.
Szóval lényeg a lényeg, Monacoban már állítgattam ilyen meg olyan HyperGripet, de még mindig a 2-es setupomra voksolok. Tehát setupban nincs előnyöm másokhoz képest (persze van, mert magamhoz csináltam). De mindegy, mert a pontokat nem időmérőre osztogatják.
Ja és még valami: spanyolban még az segített nekem, pl. a gyors jobbos emelkedőben ami a dombra vezet, ami után a hátsó egyenes van, szal a 2. szektor vége, hogy aszimmetrikus rugózást állítottam be: tehát asszem BE 130 N/mm, JE 120, BH 110, JH 100. Így általában jobban kanyarodott jobbra a kocsi. Úgy érzem, emiatt már indokolatlanul meredeknek tűntek a szárnyaim, de mivel már hétvége volt és olyankor nem tesztelek, ezért hagytam ahogy van, néha egy kis módosítás tönkreteheti az egészet, mármint ha alulkormányzottá válik a kocsi, az halál.
-
proof88
addikt
Szal jelenleg már hagyom a felfüggesztésbeli kísérletezgetéseket, most aerora koncentrálok inkább, abból is ki kéne hozni valami pluszt. Mondjuk Monaco tele van szaros huplikkal. Remélem a török versenypálya sima lesz, ott jobban tesztelgethetek aero-t. Az aeroval foglalkozó mérnökök is jobban szeretik a kemény felfüggesztést, hiszen kevésbé majomkodik a kasztni, kevésbé dől, meg mozog fel-le, dehát ilyen monacoban a kemény rugózás nem játszik mert belepattogsz a tengerbe.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
- LG OLED55C12LA 2 ÉV GYÁRI GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest