-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
addikt
válasz Szabi® #82379 üzenetére
Ez nem tudom hogy jön ide, a CELL nem volt valódi többprocesszoros CPU. Az SPE-k nem processzormagok, hanem vektorprocik, és csak stream típusú feldolgozásra voltak jók, a kialakítás is ilyen volt (ringbus kötötte őket össze). Volt egy darab általános célú ppc magja. Nagyon sokáig, évekig nem tudták normálisan a multiplatform fejlesztők kihasználni az SPE-ket, ezért szinte minden szarabbul futott PS3-on, mint X360-on, ami viszont valódi multiproceasszoros rendszer volt (abban a PPE-hez nagyon hasonló, PPC magból volt 3 ha jól emlékszem). A CELL abba "bukott" bele, és azért nincs ma már, mert az egy átmenet volt a CPU és a mai GPU-k között, de CPU-nak az 1 magjával nem volt túl fürge, a GPU-k meg közben szabadon programozhatóvá váltak, így nem sok értelme maradt ennek a felépítésnek. A sony eredetileg nem is akart GPU-t a PS3-ba, úgy gondolták, ezt a feladatot el fogja látni a CELL is, így is indultak a szoftverfejlesztések, de a fejlesztők megőrültek az egésztől, és végül "belesírták" az nvidia gpu-t, de emiatt csúszott a gép végül 1 évet, és lett $600, és bukott a sony rajta nagyon sok pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz Szabi® #82396 üzenetére
Bizonyos feladattípusokra volt fürge, általánosan meg nem volt az. A játékok viszont ma is úgy épülnek fel, hogy a processzort általános feladatokra használják, és itt ez volt a lényeg. Készült rá olyan játék, ami nem ezt a felépítést követte, de ilyenek főleg a sony stúdióktól jött, általánosan szinte minden jobban futott X360-on a jobb prociteljesítmény miatt (pedig az grafban még talán gyengébb is volt, erre már nem emlékszem biztosan).
-
Moby
addikt
válasz Szabi® #82399 üzenetére
Nem, csak próbálod a cell-t valami akkoriban még elérhetetlen multiprocmagos pécékel összehasonlítani, miközben a cell nem volt az, és pont a valódi többprocesszormagos rendszerek mellett bukdácsolt erősen. A ps3 akkoriban erősebb tudott lenni, mint az átlag gémerpécé, csak nemigazán volt olyan, aki ezt ki tudta hozni belőle, szóval a gyakorlatban, végeredményben nem igazán mutatkozott erősebbnek, mint egy jobb gamerpécé. Amire megérkeztek rá azok a címek, amik ki tudták hozni belőle a teljesítményt, addigra meg gémerpécék is feljöttek rendesen. Az elméleti teljesítmény meg soha nem volt releváns egy felhasználónak.
-
kecsu10
aktív tag
válasz Szabi® #82399 üzenetére
Igen így volt, és köszönöm mindenkinek a kifejtést. Olybá tűnik, hogy csak az elmúlt időszakban lépett el ennyire a pc minden tekintetben. Igen, árban is. De számomra nagyon érdekes kérdések ezek. Nem véletlenül nem itt tettem fel eredetileg a kérdést, hanem a konzol topikban, oda való ez a kérdés.
-
Moby
addikt
válasz Szabi® #82403 üzenetére
Nem keresek fel senkit, elég egy prohardverre egy Abu85 aki generációról-generációra fossa ugyenezeket gyagyaságokat a pécéket elpusztító konzolfícsörökről és teljesítményről, aztán jönnek a játékok, és mindenki csak röhög Szép, hogy próbálsz a nyomába lépni, és hogy tudsz aláhúzni pirossal, mindkettő értekelendő teljesítmény
[ Szerkesztve ]
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82403 üzenetére
Bár eddig úgy voltam, hogy amíg nincs meg a PS5 addig csak passzívan veszek részt a topikban, de most azért erre a témára, ha nem gond hozzáfűznek pár dolgot.
Ebben a 2005-ős! Index cikkben írt dolgok nagy része kamu Sony pr volt. Az akkori E3-as konferenciájukat sokan a mai napig egy lapon említik a MS 2013-as, az Xbox One-t bemutató rendezvényénél. Csak itt nem azért mert nem a játékokról szólt, hanem azért mert akkor a a Sony a csillagokat is lehazudta az égről, kamu gamplay videókkal (a Killzone-t aztán évekkel később megcsinálták aztán közel olyanra),vagy olyanokkal amik valójában egy PC-n vagy X360-on futottak.
Azt kell tudni az akkori Sony - főleg Ken Kutaragi metalitásról - hogy szeretett nagyot mondani. Pl. volt olyan is, hogy a PS3 majd dual 1080p/120fps-re lesz képes a 3D játékok (itt a TV-s 3D volt még a cél) esetében. De anno a PS2 megjelenése előtt is simán behazudta azt, hogy az Emotion Engine valós időben rendereli majd a Toy Story-t, meg hogy feleslegessé teszi a PC-t (bár nem adtak neki túl nagy hitelességet, de pl. pont ezek és ezekhez hasonló kijelentések miatt döntött úgy Bill Gates, hogy zöld utat ad az Xbox fejlesztésének).
De visszatérve az eredeti kérdésekre. A PS3 megjelenésekor nem volt erősebb mint egy akkoribban kapható PC. Abban az árban lévő PC, ammenyiért a PS3 debütált, annál erősebb volt (de ez igaz volt a PS4-re is, de az ugye a 2013-as mércével már nem volt akkora előnyben). De pl. egy $1000 vagy drágább PC simán túlszárnyalta a tudását.
Az általad linkelt Index cikk meg ahogy írtam, a 2005-ős hivatalos Sony bejelentés alapján készült. az azóta eltelt több mint 16 évben azért megmutatkoztak a valós a teljesítmény, tudás adatok. És azok a közelében sincsenek, azt itt közölt adatoknak. Utána lehet nézni, mert ahogy mondják... google a barátod.
Az, hogy az amerikai hadsereg, PS3-ból akart szuperszámítógépet éppitteni... nos, lehet annak ugyan annyi a valóságalapja, mint hogy Saddam Hussein PS2 alapú szuperszámítógép rendszert akart használni, rakétairányító rendszernek.
"Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."
-
veterán
válasz Szabi® #82424 üzenetére
Mindeközben a PS3 tech spec Wikipedia oldalon meg ezt írják a grafikus egységről. Állást nem kívánok foglalni, csak megjegyeztem, hogy máshol mást írnak.
According to Nvidia, the RSX—the graphics processing unit (GPU)—is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture. The GPU is clocked at 500 MHz and makes use of 256 MB GDDR3 RAM clocked at 650 MHz with an effective transmission rate of 1.3 GHz.[5] The RSX has a floating-point performance of 192 GFLOPS.
solfilo
-
Marky18
aktív tag
válasz Szabi® #82424 üzenetére
Almat hasonlitasz kortehez.... az X86 PC-k es a PowerPC ket kulon architektura, nem lehet 1:1-ben osszehasonlitani. A fejlesztoknek bele is tort a bicskaja, mert a vegleges devkitek kesobb keszultek el, addig alacsony szinten kellett matatni, ami miatt a multiplatform jatekok el voltak hanyagolva.
-
Macccy
senior tag
válasz Szabi® #82424 üzenetére
Szia
Én nem vitatkozni írok most, annyira nem követtem a PS3 korszakot, deee ..... mégis mivel lehetett FullHD -ban játszani azon? Sem az Xbox 360-am, sem az Xbox One -om, de még a Playstation 4 -em sem nagyon futtatott natívan FullHD felbontásban játékokat. Vagyis utóbbi már futtatott párat persze, főleg first-party, de nem inkább a DRS és az általában 900p körüli render felbontás volt jellemző a PS4 PRO -ig? -
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82424 üzenetére
Tényleg engedjük el, de a válasz, az, hogy bár a PC-se tudta ezt, de a PS3 se (ezt láthattuk az elmúlt 15 év távlatából). Vannak számítások, melyek szerint elviekben ennyire is képes lehet az RSX chip, de ez egy elvi maximum volt már akkor is. Sima Sony pr. hazugság (de inkább legyen csúsztatás).
Vagyis a bejelentéskor ezt mondták, de az elmúlt 15-16 év mást mutatott ez ügyben. A legtöbben ~230 GFLOPS környékére teszik a valós, használható tudását.
A kérdésre már jött válasz: vagyis, de el lehetett érni azt a teljesítményt már akkor is, de nem annyiért amennyiért magukat a konzolokat adták akkor (valós teljesítményt, és nem a soha el nem ért elméleti maximumot!).
PS5/XSX esetében is vannak a valós kézzel fogható adatok és vannak olyan elméleti maximumok amik matematikailag felülmúljak a konzolt, de valószínűleg azt csak matematikai számításokban fog megmutatkozni (mint a PS5 esetében az elviekben elérhető maximális 22GB/s olvasási sebesség).
Macccy: PS4-en azért a multiplatform játékok többséggé is 1080p volt (Frostbite alapú játékoknál volt a 900p/720p PS/Xbox arány, de a többinél azért 1080p/~900p volt). És ha jól tudom akkor az ex.-ek szinte mindegyike 1080p-be futott PS4-en. Ugye a Xbox One 1.31, a One S 1.4, míg a PS4 1.84TFLOPS-t tudott. illetve PS4-es hardverközelibbek voltak az API-k, illetve maga a PS SDK-val is sokkal könnyeben boldogultak a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
"Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."
-
BusinessGuy
senior tag
válasz Szabi® #82441 üzenetére
Még jó hogy a színe java felskálázott 1080p, szinte nem volt natív maximum a full csőjátékok...
Ott bukik el az egész hogy 2006 2007-es hardveren egytől egyig az összes multiplatformot jobban ki tudtad tolni pc-n. 2007 crysis.. A ps3 verziót gyakorlatilag szénné kellett butítani a pc low szint alá hogy egyáltalán fusson. Ha pedig már 2005-2006 akkor egy 7800gtx-től fölfelé már többet kaptál mint a ps3-tól.
A ps3 játékgépnek egyszerűen gyenge volt, a sony mérhetetlen pénzt ölt a hype-ba és a benne lévő processzorba olyan marhaságokkal mint rakétavezérlésre is jó ps3 és társai. Péhán Abu tolta a szokásos tech halandzsát mint minden gen elején ami szépen és jól hangzik csak egy jókora parasztvakítás szinte mindig, főleg mióta AMD irányba mentek a konzolok... Közben a jóval egyszerűbb x360 a játékokban gyakorlatilag hülyére verte a ps3-at...Azt viszont elismerem, a legközelebb a ps3/x360 állt a felsőkategóriás pc-k szintjéhez megjelenéskor. Ezért is volt nevetséges az alap ps4 ami már megjelenéskor is "csak" egy közepes pc szintjével volt azonos.
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82441 üzenetére
Az X360/PS3 indulásakor azért voltak annyira jó opciók a konzolok, mert annyiért amennyiért adták őket, azért PC-n nem sokkal rosszabb minőséget kaptál. Többért persze már jobbat, sokkal többért meg még jobbat (mint ahogy most). A különbség a mai állapotokhoz képest, hogy ez konzol/PC pénzügyi arány akkor sokkal jobban kijött. Leginkább azért mert az előtte lévő konzolokhoz képest (Xbox/PS2), azok sokkal nagyobb ugrást jelentettek mint ma. Kb. olyan mintha tavaly a XSX/PS5 teszem azt 36/30TFLOPS-al jött volna ki 32GB RAM-al (igen erre mondják azt, hogy a konzolok visszahúzzak fejlődést... ).
Az Xbox/PS2 korszak volt az alapvető kezdtette annak amikor a multicímek szinte egy időben jöttek mindenhova. A X360/PS3 korszakban ez már standard lett. Pl. egy CoD 2 egy 2005-ös megfelelő P4-es PC-n sokkal jobban nézet ki mint X360-on amit már $299-ért hazavihettél (hogy aztán azt az otthoni CRT TV-n használd). $299-es PC-n meg persze, hogy nem úgy futott minden.
De igaz mára is (még akkor is, ha a hivatalosan ajánlott árat nézzük PC alkatrészben, és nem a mostani magas hardver árakat), hogy pl. egy $499-es PS5-őt ennyiből nem lehet összerakni, hogy ugyan azon a színvonalon vigye a játékokat (Digital kiadás, XSX/XSS-ről nem is beszélve).
De utána lehet nézni, hogy az akkor kijött multiplatform címek ajánlott hardverre mennyibe került akkor (az volt a konzol színt kb.).
"Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."
-
BusinessGuy
senior tag
válasz Szabi® #82464 üzenetére
Ja mégis 2007-ben 8XXX szériával lehetett vele vígan játszani. Már akkor is nevetséges volt rávágni hogy nem fut semmin pláne az ilyen 5 oldalas cikkek. Amúgy nem véletlen volt tesztalap is...
A lényegen nem változtat. Ps3-on a multiplatformok kvázi egytől egyig gyengébben muzsikáltak hiába a hype meg a papíron szép adatok.[ Szerkesztve ]
-
negyven2
veterán
válasz Szabi® #82487 üzenetére
Console exclusive címeket (főleg PS exclusive címeket) nem érdemes és nem is szabad összehasonlítani multiplatform címekkel (maximum Rockstar játékok esetében). Rengeteg olyan technológia dolgokat tudnak kihozni amik PC-n csak később valósul meg. A Gears of War pl. azért lehetet korának egyik legszebb játéka még konzolon is, mert konkrétan az volt az első UE3-as játék. Sőt magát a X360-at is módosítottak a UE3 miatt. Ezért lett benne 512MB RAM a tervezett 256 helyett, mert mondta az Epic, hogy a GoW-ot annyiból nem tudják megcsinálni. Ennek meg is lett az eredményé, mégpedig az, hogy szinte az összes UE3-as játék jobban nézet ki, jobban, magasabb felbontásban futott X360-on, mint PS3-on (ott általában 720p/640p volt az arány).
Az RDR1 nem jött ki PC-re, de ott is jobban futott a RAGE Xbox-on (ott is X360 jelent meg az első ilyen motorú játék. És bár a konzolos GTA IV-nél jobban nézet ki, de leginkább azért RDR1-nek nem kellet egy forgalmas nagyvárost megjelenítenie. pluszban azért jobban tudták optimalizálni a grafikus motort 2010-re.
És igen, egy Rift Apart szintű játék jelenleg nagyon nincs PC-re, de leginkább azért, mert elenyésző lenne azon PC-k száma amik normálisan futtatni tudnák úgy ahogy azt a fejlesztők elképzelték (a hardver elérhető, az API-k is, csak ugye nem igazán érné meg egy fejlesztőnek se kizárni felhasználók nagy részét).
"Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."
-
#72042496
törölt tag
válasz Szabi® #82496 üzenetére
A Last of Us első részét épp az idén játszottam (Pro patch-csel már), nagy élmény volt. De manapság már nem tudok viszonyítani. Egy GTX 1060-am van még, AAA játékokat pedig ezer éve nem játszottam PC-n. A Windows retek HDR-kezelésével a jövőbeli PC-s terveimet is föladtam.
Ami kimaradt, azokat már XSX-en vagy PS5-ön pótolom. Én vagyok az, aki az újgenerációs remastereket is alig várja.
[ Szerkesztve ]
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz Szabi® #82583 üzenetére
Én meg a Marvels Avengersen gondolkodok. 8500 ft. Tudom, sokak szerint szar lett, de én kipróbálnám. Igazából attól tartok, hogy ez nemsokára benne lesz gpu+ps plusban is.
A Godfall az elvileg durvára nagyon grindelős játék és hamar önismétlődő lesz. Erre szoktak panaszkodni.[ Szerkesztve ]
-
ricshard444
veterán
válasz Szabi® #82583 üzenetére
Én megjelenéskor kijátszottam. Olyan God of War érzésem volt végig csak sztori nélkül, mert az 0.
Kb 30 órát beleraktam, úgy 15-nél éreztem, hogy ebben nincs több, monoton és kevés a harc animáció. Endgame szintén nem volt, de a világa annyira bejött, hogy nem bántam meg egy percét sem. 9000 Ft -t minden további nélkül kifizetnék érte.Vannak dolgok...
-
F-ECT$
titán
válasz Szabi® #83776 üzenetére
Ezen már én is gondolkoztam 40 éves fejjel, hogy meddig fogok még játszani. De amíg van egy jó sztori, addig szerintem én tolni fogom. Lehet, hogy a legújabb verekedős és fps játékok már nem nekem fognak szólni, de van még elég sok más műfaj.
A nagyszüleimet elnézve olyan 80-85 éves kor körül kezdenek el mindent is unni, szóva még van jó 40 évemDive ever, work never.
-
veterán
-
-
Macccy
senior tag
válasz Szabi® #85547 üzenetére
Mindent értek, de .... én most a játékos vagyok, vagyis lennék. Általában nem zavar mit csinálnak a cégek, el lehet lavírozni egy géppel is akár, nekem ez 2016 óta PS4/PS5, előtte Xbox-ok voltak, épp ami kellett, vagy nekem jobbnak tűnt, mindegy. Ha a Sony vásárolna meg egy/több stúdiót és a már meglévő Xbox játékoknak vágná meg a supportját, arra is csúnyán néznék, erre mondom, hogy buziskodás. Játékost szerezni ér, de ne bassza már föl a konkurencia ügyfelét, attól én pont nem fogok dobozt venni. És igen, wesder mondja, hogy nem, ez a Ninja Theory döntése volt, ők nem akartak / nem tudtak (?) upgrade-et csinálni, akkor bizony ők is megnyalhatják, nem tudjuk az igazságot úgysem. Valaki blogolja, hogy ők függetlenek, de lehet egy faszi meg búzavirágkék ingben, microsoft logós nyakkendőtűvel bemegy hozzájuk pofavizitre pacsizni minden hónap végén, jól halad e az exkluzív H2, néha visz egy kis pénzt krokodilbőr aktatáskában. Nem tudjuk, lehet.
És igen, ez a support megvágásának is tekinthető, mert ha nincs is next-gen upgrade, legalább a PS Pro verzió fusson hiba nélkül, de sajnos a redditen és más fórumokban nem erről számoltak be. Gondolom az applikáció kipofozása nem a platform holder feladata. Ha meg van egy supported játék, kérnek hozzá devkitet, UPS átviszi szerintem akár a szomszéd államba is, csak akarni kell, máris nem lenne a Store -ban odaírva, hogy "game may exhibit errors or unexpected behaviour" ...
Túlbeszéltem, mindegy.
Érdekelt a Hellblade, de akár a Ninja, akár a gazdája volt, a zsozsó marad a számlán. Én a Sony helyében nagyobb betűvel odaírnám ezt, ugyanis ha úgy van, ahogy gondolom, akkor Ninjáékat nem annyira szeretik ők sem most. -
kigyi_23
addikt
válasz Szabi® #85802 üzenetére
BF 3 beta volt ilyen, hogy szaggatott helyenként meg a BF 4 is hasonló volt bár ez optimalizáltabbra sikerült csak a szerverek voltak problémásak. És ezekben is szarabb volt a látvány mint a véglegesben. A kettőnek nagyon köze sem volt egymáshoz ahogy emlékszem szóval ebből még akármi is lehet.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest