-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hombre[EU]
veterán
Akkor én bedobok egy ilyet:
More statement on PlayStation 5's PS4 Backwards Compatibility
"Currently, the dev team is putting all power on verifying whether they can secure a complete compatibility. Please wait for more information." (Famitsu)[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Tippeljünk
Launchra(+ ~6hónap): HZD2 és/vagy egy Fumito Ueda játék,meg persze Knack
GoW 2 generáció elsōfele, 3. második fele
Uncharted az új SanDiego stúdiótól (ex NaughtyDog és R* arcok)
Exkluzív From játék (Yoshida elintézi )
Egy Forza-like GranTurismo a Sport mellé
Insomniac Spidey univerzum
Az angolok (London) ráállnak a VR-ra
A Sucker,Bend,NaughtyDog pedig megnyomja a második felét a gen-nek. ND steampunk vagy scifi zsánerben mutatja meg a raytracing "varázsát"
Kimaradt valaki?Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz #10186752 #10 üzenetére
Nagytotálban ennyi az SIE
Személy szerint engem az sem zavarna túlságosan,ha nem játszana le ps4 játékokat, de persze értem miért akarják az emberek. Néha jó dolog,ha rád jön a "retrózás"...de az szerintem probléma,ha nincs olyan újabb jàték amit szívesebben játszanék,mint bármilyen prevgent. Most is van 3 elōzō generációs konzolom,de eszembe sem jutna bekapcsolni ōket (max évente egyszer haverokkal gitárhíró) annyi jó játék van körülöttem
Az elején ott lesznek a kötelezō crossgen játékok és késōbb inkább fizetek egy becsületesen elkészített remasteredért, minthogy ps4 minōségben játszak az új gépen. Az "enhanced patch"ekben én nem bízom,max a belsōsök hoznak a bestsellerekhezLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz #10186752 #13 üzenetére
A retró mindig divat lesz, én is úgy gondolom,hogy inkább újat,kreatívat...de inkább tolnál egy Bloodborne remastert (ami valahogy újabbnak hat),mint a jelenlegi verziót a ps5-ön,nem?
adalbert1 hát igen, illetve rengetegen "állnak az ajtóban" és várják a bc-t,mert kimaradt nekik a ps4. Úgy vagyok vele,mint a crossplay-jel. Nem érint,de ha lesz nem zavar
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Nem szép,nagy,kövér...de biztosan hatékony a hūtése
Az ötödik PS lesz, PS V... Elképzelhetō,hogy a dizájnba is bekerül a római ötös. A kijelzōk (tudom csak devkitekben van), ledek,világító izéket inkább hanyagolják. Az sem tetszik,hogy a kontrolleren nem lehet kikapcsolni
Apropó kontroller, az kapni fog egy force feedbacket ami nagyon babaLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Elméletileg hiteles a forrás
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
ahogy oriic írta Kleegamefan hsz-a és folytatódik
Röviden: a jelenlegi generációban engine-el renderelt átvezetōk minōségét (közel hasonlót) lehet kipréselni a devkitekbōl egy (openworld) gameplayben. Fōleg a fényeket emeli ki és ehhez hasonlította a látottakat. Elmondása alapján 2160p 30fps volt a demó ami egy játszható játék volt,nem promó cucc. ha jól emlékszem a scope (terület,level of details stb) sokkal nagyobb volt,mint az eddig ismert legnagyobb openworldök (lehet ezt nem ō írta,majd visszaolvasom a threadet) és az rdr2/last of us2 látványa jócskán elmarad a demótólLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz #10186752 #38 üzenetére
A raytracelt árnyékok sokat dobnak a látványon. Képzeld el,hogy egy nagyon részletes hajkoronát szálanként tudja árnyékolni
Kimaradt még,hogy a két konzol (xbox,ps5) szinte azonos teljesítményū (szerinte) és a különbség a játékfelhozatal/UI/szolgáltatásokban lesz. Mondjuk ez érdekes,mert az xbox chip a leak alapján majdnem 20%-kal nagyobb
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz #10186752 #51 üzenetére
Felejtsük el a hajszálakat
Gondolj egy chalice dungeon-re. Mész a szūk sötét folyosón,amelynek a végén jobbra egy elágazás van. Hallod,hogy valami van ott. Na most az rt-vel képesek egy precíz,pontos,részletes real-time árnyékot vetni,amelyen keresztül te pontosan be tudod azonosítani a fegyverét,páncélzatát és egyebeket.
Rengeteg lehetōség van benne,ami nem csak eyecandy
Arról nem beszélve,hogy minél jobb a világítás annál jobb a hangulat/atmoszféra[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz #10186752 #53 üzenetére
Jó,megtaláltuk a kottát
most képzeld el az új kontrollerrel képesek lesznek a fejlesztōk arra,hogy ha egy nagy pöröllyel támadsz (hosszan R2) akkor sokkal nagyobb "ellenállása" lesz a ravaszoknak (nagyobb erōvel kell nyomnod),mint pl. egy könnyū pengének (kisebb erōkifejtés)...és a haptic feedback pedig érzékelteti,hogy mekkora ütést/melyik testrészén kapott a karaktered.
Leegyszerūsítve: a kontrollered lesz a karaktered idegrendszere.
Szerintem a Last of Us2 (ps5 verzió) megkapja a supportot és Ellie szívverése ott lesz a tenyereidbenLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Ok úgy néz ki a DigitalFoundry megerōsítette (gondolom hiteles leaker),hogy a Prospero a PS5 CPU (8c16t@3.2ghz, turbo base vagy allcore nemtudom), ezenkívül: Gonzalo az APU és a GPU lesz az Oberon (~1.8ghz)ha minden igaz
A legnagyobb boost az SSD lesz,ezt nem kell magyarázni, de CPU-ban is több,mint 6x teljesítmény növekedés várható (nyers benchmark).
Érdekes lesz Alig várom,hogy fogják ezt lekommunikálni a mezei usernek,akit eddig az fps,pixel és tflops szentháromsággal "etettek" évek óta. Mert amit ezek az újítások hoznak (szerintem a legfontossabbak, ami a motorháztetō alatt történik, gameplay szempontjából) azokat nem lehet számjegyekkel,pár betūvel kifejezni. Itt le kell ültetni az ürgét 10-20 vagy 30percre és megfogni a figyelmét,hogy megértse mirōl van szó
Igen,ott a 4-8K és a raytracing (ami szintén nagyon fontos dizájn szempontból egy játéknál), de valójában nem ezek lesznek a game-changer features
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Ok,my bad, félreértettem (most újranéztem)
our own sources have confirmed that the PS5 codename is Prospero szóval nem cpu ahogy fent írtam. Az a Gonzalo, de annak is 99%-ot adnak (3.2 leak a végleges)A gpu még kérdéses, szerintem az egyetlen "komponens" amelyet még variálni fognak a következō hónapokban, ezért sem mondanak semmit. Tudunk valamit az RDNA2-rōl?
Én egyébként ezt a dedicated hw accel. ray tracinget sem igazán tudom hova tenni. Nem vagyok jártas a témában ezért rögtön az nvidia féle megoldás az elsō amire aszociálok, de egy konzolba az szilícium pazarlás lenne. Hacsak 21tōl a játékok min. 50%-a támogatná, amit én kétlek
A raytracinghez nem elég a standard compute egység és egy nvidia optix féle api a zajszūréshez? ...vagy ez nem ennyire egyszerū?Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
NaughtyDogLinkedIn alapján úgy tūnik PS5 launchra nem csak a Guerilla készül multi játékkal
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
A konzol ára nem is annyira lényeges, inkább a játékok árai ne emelkedjenek. Ebben a gen.ben a legtöbb komplett játék (értsd: post-launch dlc-k,season pass stb) már 70-100€ között érkezett. Egyre ritkább,hogy 50-60€-s induló áron megkapod a teljesértékū gamet.
Az pedig,hogy a friss digitális AAA játékok 10-20%-kal drágábbak,mint a lemezesek egyszerūen nonsense.Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Azt nem meri (még) egyikük sem meglépni. A lemez kölcsönzés/csere-bere ott van mélyen a konzolos kultúrában. Ahhoz meg kell várni míg felnō a digitális/subscription generáció. Ha jól tudom a Playstationnél idén volt elōször (19 Q1),hogy túllépte az 50%-ot a digitális játékok eladásai...
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Kleegamefan újra elhintett egy kis infót #6,740
Ha nagyon ügyes a MS akkor PS5 szinten lehet a nextbox játék teljesítménye, de még nincsenek ott. Még van cirka fél évük
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
A startnál azért az is számít,hogy melyik konzolon lesznek szebbek/jobbak a játékok. Amikor összeállítja az ürge a pro/kontra listáját felkerül ez is,mert sok exkluzívra nem lehet számítani az elsō évben egyik féltōl sem.
Ami ilyenkor a legfontosabb az a brand és a jövōkép amit felvázolsz az E3-mon.Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Igen, nagy AAA projektbōl, ha 3 lesz az már soknak számít ezért írtam,hogy inkább a készülōben lévō játékok lesznek a fontosak az E3-mon,amelyek csak 21-22 vagy 23ban jönnek.
Pl.: elég hozni launchra egy Gran Turismot,Last of Us multit meg egy Knack3-mat , ha utána bedobálja a többi franchise (GoW,Spidey,Uncharted,HZD stb) egykét perces vertical slice demóját coming soon felirattal.Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz SH4D0W2011 #86 üzenetére
Insomniac még csak 1 éve fejezte be a Pókot, a folytatás odébb van. A HZD2 esélyes,de a Sony politikájával (kiadjuk,ha kész van) nem biztos,hogy launchra ott lesz, remélem igen Inkább a Bluepoint,Japan Studios, London (VR), Ready at Dawn stb-tōl várok új IP-t ilyen kisebb/közepes scope-al
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz bulikavagyok #88 üzenetére
Kiválasztottad az egy stúdiót aki az elmúlt 15 évben nem dolgozott nagy AAA játékon...az a játék késōbb sem lett volna kész. Vagyis kész van,ennyire futotta tōlük most
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
-
hombre[EU]
veterán
válasz bulikavagyok #95 üzenetére
Pedig de,úgy van a technikailag legrosszabb játékuk droppol és textúra streaming problémái voltak(vannak?).
Ehhez képest a többieknél simán belefér,hogy first day patch nélkül kifagy,konkrétan jàtszhatatlan a game,nem megy a multi egy multiplayernél stb . Na az nincs készLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
A BC-vel kapcsolatban én is amondó vagyok,hogy újítsák fel vagy semmi. Ok, én megértem,hogy akinek kimaradtak pl. ps3/ps4 azok örülnek neki, de személy szerint nem érdekel. Újítsák fel, több polygon,jobb minōségū textúrák/fények,dobjanak rá raytracinget stb, de több pixelbōl vagy framerate-el ugyanaz nem érdekel
A ReRAM-mal kapcsolatban: az inkább már ps6 tech szerintem bár, ha már kész van (vagyis volt, softwares háttérrel) és a Sony pénzt akar csinálni belōle akkor elképzelhetō. Láttuk már rá példát pl. bluray, ami szintén elég "hightech" volt akkoriban (a ps3 megjelenése elōtt több ezer dollárban mérték) és benne volt a konzolban,mert... Nagyon durván lecsökkentené a cpu-adat közti teljesítmény különbséget
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
-
hombre[EU]
veterán
Nem akarok genyó lenni, de hol voltatok az elmúlt 20évben?
Minden generációban sokkal erōsebb gép jött és... valahogy nem jöttek a 60fps játékok csak ahol "kötelezō". Nem lobbizok a 30frame mellett, de ez a tendencia. Tudjátok mekkora teljesítménybeli különbség volt a ps2-ps3 között?? És nem a képfrissítés változott,hanem a LOD, a draw distance, az npc density, fizikája lett a játékoknak, jobb minōségū textúrák/fények, a zöld paca fūszál lett stb stb
Ok,hogy a RDR2 4K-ban fut a OneX-en. De akkora lesz a minōségbeli ugrás,mint a RDR1 és a RDR2 között volt : kép1 kép2Nem fogják frame-re "pazarolni" az erōforrást,ha nem indokolt
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Nyugi pompon lányok.
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Ezt írtam fentebb,hogy a fejlesztōken múlik, de maga a hw nem forradalmi (sōt az egyik legkisebb ugrás a félgen.ekhez képest), ebben sem marad tartalék csak,ha komolyabb kompromisszumokat kötnek. Lesz perf.mód?Lesz chb 4k? Akarja-e az art-os,hogy lásd a csúnyábbik arcát a játéknak? Ki lobbizza a gameplay director,hogy opcionális legyen a fluidabb harcrendszer? Az új engine demókat és feauture-öket (rombolhatóság, sugárkövetéssel számolt árnyékok, density of objects) elnézve marad idō a gpu-ban?
Én is örülnék neki, nem fogom élvezni,hogy a gta6 25-be fog droppolni (mert fog ), de a konkurenciával versenyeznek a kegyeinkért és a frame-rate nem eladhatóSzerintem ott lesz a ps5, natív 4K target (egyetlen vagy elsōdleges?) és kitömik feature-rel ami belefér. Aztán meglátják,hogy 20fps-rōl kell 30ra feltornászni vagy 50rōl 60ra inkább az elōbbi szokott érvényesülni a gyakorlatban. Lineáris játékokban (ha még lesz,mert az összes "nyílik ki") könnyebb lesz összehozni, ow-ben nem látom
Life, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
Ha alap nem is, de jó lenne,ha legalább olyan sūrūn jönnének,mint a ps2 érában. Csak az a helyzet,hogy ismerjük a ps5 hardware teljesítményét (+10-20%) és az ahhoz elég,hogy a 2-3 éve megjelent játékokat dupla annyi frame-el futtassa...na de mi van a 3 év múlva érkezō játékokkal
Ōszíntén szólva engem jobban érdekel az,hogy visszakapjam a cartridge-era sebességét,mint a képkocka frissítés. Anno haza futottam a sárgakazettával,belenyomtam és egy pillanat múlva a játékban voltam. Na most ez több ezer/tízezer pillanat és több játékra kivetítve ez még durvább.
Már nem vagyok tinédzser, az idō sokkal fontosabb,mint az fps[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
-
hombre[EU]
veterán
válasz bulikavagyok #149 üzenetére
Miköze ehhez a MS könyvelésének?
This is an engineering práblemLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz bulikavagyok #151 üzenetére
Azt hittem a részvény-kártyára játszol
Komolyra fordítva, fél év múlva már a gyártásban kell lennie...és még nem tudnak vele dolgozni. Ez messze van az optimálistólLife, Uh, Finds A Way
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen TV-t vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Parkside szerszám kibeszélő
- Asztrofotózás
- EAFC 24
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol extra kontrollerrel garanciával
- (2023.09)Playstation 5+2kontroller+kontroller töltőállomás
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- PlayStation5 lemezes 2025.12.16. Alza gari +azonnali termék csere gari!!!
- Nintendo Switch V2