-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
Hehe, és Te hol váltasz el (vagyis, váltanál el, ha nem ótomata lenne)?
Mondjuk itt, szívóbenya, 6000-nél nyomatékcsúcs, de azért nem baj, ha ki van forgatva 8000-ig. Persze, nem a városi menetben, hanem amikor haladni kell.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
-
rover45
senior tag
Sziasztok, speciális kérdésem lenne hozzátok
Ausztria és Németország az utazásom célja. Van az autón casco és kötelező is (allianznál).
A kérdésem, szükséges-e külön gépjármű biztosítást kötnöm a kocsira vagy sem?
Ha igen, akkor van olyan szolgáltató, ahol 10 évesnél idősebb autóra is kötnek? :s -
-
rover45
senior tag
válasz bitpork #76511 üzenetére
Szia, a biztosítóm ezt mondja:
Zöldkártya igénylés
Mikor van szüksége Zöldkártyára?
1. A Zöldkártyát kötelező kiváltani az alább felsorolt országokba gépjárművel történő utazáskor1:Albánia, Belarusz, Irán, Izrael, Marokkó, Moldávia, Oroszország, Törökország, Tunézia, Ukrajna
1 ha a jármű üzembentartója, vezetője nem rendelkezik érvényes Zöldkártyával, az illető országba való belépéskor, a határon kell az előírt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést megkötni.
2. A Zöldkártya helyettesítéseként - a magyar forgalmi rendszám és a gépjárművön a rendszámtól elkülönítetten, ovális mezőben lévő "H" országjel tanúsítja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet meglétét az alábbi országok területén:
Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia (és a Feroer Szigetek), Észtország, Finnország, Franciaország (és Monaco), Görögország, Hollandia, Horvátország, Izland, Írország, Lengyelország, Lettország, Liechtenstein2, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Magyarország, Málta, Montenegró3, Nagy-Britannia és Észak-Írország (a Channel-szigetek, Gibraltár és Man szigete), Németország, Norvégia, Olaszország (Vatikán és San Marino), Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia (kivéve az ENSZ felügyelete alatt álló Koszovó4 területét), Szlovákia, Szlovénia
3. Azon országokba történő utazáskor, amelyek nem részesei a fentebb részletezett megállapodásoknak, az illető országba való belépéskor, a határon kell az előírt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést megkötni.
-
-
veterán
válasz rover45 #76513 üzenetére
Röviden: az EU-n + néhány további nem kannibálok lakta európai országon belül nem kötelező a zöldkártyát kiváltani. Én nem szoktam vele foglalkozni.
Van aki azt mondja, hogy jó ha azért ha van, mert pl. az olaszok szokták kérni ( valójában nem kérhetnek az EU-n belül ).Ha aggódsz, váltsd ki. Ingyen kiadja a biztosítód, elvileg bemehetsz bármelyik Allianz fiókba.
Szerk: ha EU-s rendszámod van a baloldali kék sávval, akkor az EU-n belül nem kell a külön felragasztott H betű.
[ Szerkesztve ]
-
FoBCRaistlin
őstag
válasz Dr.Zoo #76349 üzenetére
"gyárilag a GT1749VA jelű csiga van fent, ez max. 1.3 bart tud nyomni..."
Őőőő, nem akarok okoskodni, mert nem értek hozzá, de a 96kw-os PD gyári nyomása 1,35
Van ismerősöm akinek ilyen cucca van, gyári csigával minimum ~190.000 km-el, és kb sosem ment "gyári" nyomáson.
Padon mérve 170 lovas a kocsi, 15 alja 402m-es idővel. De ezt persze csak hallomásból tudom
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
-
degec
senior tag
mik mennek ittt pff nyomaték görbék + miegymás naon tudományosak itt a fiúcskák!
-
válasz FoBCRaistlin #76518 üzenetére
Te ki vagy?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tomcsi23 #76502 üzenetére
Ennél egyszerűbb problémátok ne legyen, az egyes fokozatok közötti ejtés alapján teljesítménycsúcson tartani igyekeznék. Teljesítmény = nyomaték * fordulat, ne a nyomatékcsúcson versenyezzünk. Csak mert a beszélgetésből nekem utóbbi felhasználás jött le. Alap forgalomban természetesen könnyeden pörgetve, szvsz ezt könnyebb érezni, mint számszerűsíteni, de nem a nyomaték-grafikonon található első "part" után lehet, hanem lehelletnyit feljebb, pl. kenés okán. /uff, magánvélemény, uff/
-
-
Rick4
félisten
válasz tomcsi23 #76502 üzenetére
Természetesen nyomatékcsúcs fölötti/ utáni váltáson nem azt értem, hogy az első és legmagasabb ponton kell váltani, akár 2000-nél, hanem hogy a nyomatékcsúcs utáni kb vízszintes vonal az még mindig nevezhető nyomatékcsúcsnak, de a visszaesés után már felesleges pörgetni, mert nyilván a kézi váltó úgy van áttételezve, hogy ekkor a következő fokozatban váltva kb megint a nyomatékcsúcs elejére jutsz. Nem kifejezetten piramisformájú nyomatékgörbét feltételeztem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-v-
addikt
Ha a nyomatek elkezd esni, a teljesitmeny attol meg no sokaig, a fordulat miatt. Ne beszelj mar butasagot, hogy lenne mar felesleges tovabb porgetni ... Szakadj mar el ettol a nyomatektol, oke hogy a teljesitmeny egy abbol szarmaztatott mertekegyseg, de a teljesitmenytol fugg a gyorsulas.
-
Rick4
félisten
Gondolkodj kicsit, minek van értelme. tovább pörgetni a csökkenő nyomatékkal, vagy váltani, és ismét a nyomatákcsúcs elejére kerülni. Melyikkel gyorsulsz jobban?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
rihi1
tag
[Értekezés a nyomatékról, teljesítményről, váltókról]
akinek sok ideje van elolvashatja ezt a cikket! -
veterán
Már régen erettségiztem, de úgy tudom, hogy:
- a nyomaték az adott fokozaton belüli gyorsuláshoz kell. Jó sok nyomték, jó sokáig. (Forgatónyomaték = benne van a nevében is kb., hogy mekkora erővel lök előre)
- a teljesítmény meg a végsebességhez. (Teljesítmény = munkavégzés)A fokozatok meg csak "belezavarnak" az egészbe
-
Mágus2
Közösségépítő
Nyomaték csúcs, teljesítmény görbe? Tegnap nyúztunk egy 1.0 yaris-t, teljesen távol állnak tőle ezek a fogalmak. 6-os váltóval volt a szentem.
[ Szerkesztve ]
-
#89874944
törölt tag
fojtószelep tisztítás után hogy kell alapértékre állítani?
-
-
#89874944
törölt tag
válasz Mágus2 #76544 üzenetére
a4, 1.6, 98-as, ahl
erre a lamda szondás történetre van vmi ötleted? [link]
én elsőre a fojtószelepre gondoltam, mivel megtisztítottuk pár hónapja, de az akkulevétel lehet nem volt elég neki a beállításhoz. A tünet egyébként, hogy 7 literről 10literre nőtt a fogyasztás pályán, a városi 8,5 pedig 12,9-re[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz FoBCRaistlin #76518 üzenetére
VA, vagy VB?
Mert az ugye nem mindegy...
Mikor nekem Mica lekapta a szoftot, amivel megvettem, egyébként 1.7 bárra volt írva...
Egyébként meg, ja, hiányoztál, mint mókusnak az erdőtűz...
SOSOSSOSSSSS!!!!!
HELP ME!!! 1,4 polo classic, AUD motorkód, 2001-es, bal első ülés!!!! SOSOSSOSSSS kellene.
Budapesten a bontókban nincs.
És ki van szedve a régi.[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen