Új hozzászólás Aktív témák
-
Freddy76
addikt
Az egyik állami alkalmazás (cégbírósági eljáráshoz utalási utalványminta lekérése) sehogy sem működik semmilyen értelmes böngésző alatt. Felhívtam a helpdesket, a válasz: telepítsem az explorert. 2021-ben.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
j.bravo
addikt
crey: jól néz ki Néhány éve láthattam a hardcore vagy a light KV topikban?
kuntics, tvamos, rbalint88: köszönöm, informálódom mit lehet. A probléma vagy csak ideiglenes, vagy nem.
A teljes sztori, hogy mi jó ideje french press-t használunk itthon, illetve a ház túlsó vegen lévő irodában van egy papírfilteres rettenet (néha nem is olyan rossz ám) meg egy egyszerű, mini espresso jellegű DeLonghi (light/medium/strong fokozatban állítható, de nem tudom a placebón kívül hogy működik ez); ezekkel jól elvagyunk.
Após nem kávézik, de anyósnak reggelente ágyba viszi a kávét; náluk jelenleg egy talán Capriccio nevű, szarvasi mini espresso kaliberű, de talán dunaújvárosi (?) illetőségű gép üzemel.
Anyós nemrég kiszúrt egy ákcijós kapszulával és/vagy őrölt kávéval üzemelő gépet, de lebeszéltük róla, mondván túl olcsó hogy jó legyen. De annyira beütött nála a kapszulás marketing, hogy mondta hogy nagyon szeretné egyszer kipróbálni a kapszulásat, meg a fílinget. Rendes gyerek vagyok, szereztem egy kölcsön (Krups) Nespresso gépet húgomtól (csak nyaralni használják már, otthon átálltak őrlős automatára).
Egyelőre vettem Lidl kapszulát (sajnos műanyag, de a kávé meglepően nem rossz), Omniát mert őröltből azt szereti (alumínium de a kávé nem győzött meg, őröltben jobbra emlékszem), meg Illyt (alu, ez a legjobb, de legdrágább is ezekből).
Még reménykedünk kissé hogy mérsékelten lesz csak lenyűgözve, azaz úgy ítéli meg hogy az élménykülönbség és a költségkülönbség aránya nem teszi vonzóvá a kapszulás életet, de ez ki fog derülni.
Ha mégis elvarázsolódik, akkor rendelnék én neki ofisöl kapszulát, akkor vissza is tudnám küldeni a használtakat, de ez eléggé kétesélyes (pl ha a Lidlis ízlik a legjobban, vagy elvből nem akarna mondjuk egy százasnál többet adni egy kapszuláért, hiába nem múlik ezen a havi büdzsé; ajándékba meg nem fogadja el)[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
rbalint88
addikt
Azert ezt olvasva orulok, hogy a kavera nem buzultunk ra Nyilvan szeretjuk a jo kavet, de reggel csak a tuleleshez kell, szoval az akarmilyen cifra kavet is ugyanugy lehuznam, hogy kinyiljon vegre a csipam. A nespressoba a kapszulaval meg egy gombot megnyomni megy felig nyitott fel szemmel is
Akartam mar kerdezni, X3 bevalt, megvan meg?
-
rbalint88
addikt
Valamiert az remlett, hogy 30i, de akkor 20d. Volt vele dolog, de hat ez ilyen sport. Az eloregedesbol szarmazo dolgokat nem ronam fel neki, az elhanyagolasbol adodoakat is csak az elozo tulajnak. Megkotlas az nalunk se volt az Audival soha, de kopo-fogyora ment mar itt is par forint (vetel ota komplett vezerles, vizpumpa, termosztat, kiegyenlitotartaly, ekszijtarcsa, hatso gatlok, fektarcsa es betet e-h, olaj es szurok evente). 17 eves, parat talan letagadhat (az uj fenyszoro sokat dob rajta, meg a kep ota a felnit is felujittattam) [kép] [kép]
-
-
Jahno
őstag
Fűtésre Webasto a klasszikus, de szerintem ez nem akkora dráma, ha most is simán kint alszik az erdő szélén hálózsákban (:-
Tudja fene, idén csak szilveszterkor aludtam a kocsiban simán az első ülésen, az hosszabb távon nyilván nem kényelmes, de azt is csináltam egy jó darabig rendszeresen. Vízszintben V40es Volvo atomkirály volt, meg persze a VW T2es Most kombi Volvo/Mondeo, ha ez lenne a cél. Esőnapra minimál sátor (egy féloldalas komplett lakóautóhoz valót most dobtam ki...) is elég bír lenni, részemről erre odahaza sincs túl nagy ergonómia, leülök a csomagtartóra vagy mellé és kész. Esőben ott már alkottunk többen is. Jahh, igen, a Ford kihúzhatós csomagtértálca az baromi jó ötlet. De passz. Nehéz más fejével megoldani.
-
rbalint88
addikt
Amennyiert o dolgozik, az egy ilyen auto ertekenek a negyede legalabb, de inkabb a fele-harmada.
.mf: munka kozben nem tudtam rendes kifejtos valaszt irni. De nagyon leegyszerusitve egy ilyen projektben olyan autot kell keresni, ami nem rohad es tisztan latszik a muszaki allapota - ha az ar tukrozi az allapotot, akkor lehet hibas is. Ha megcsinaltattad, akkor onnantol az a resze rendben lesz legalabb. Ehhez azert ismert,alkatresszel jol ellatott tipust erdemes keresni. Teherauto alap azert jo, mert nagyobb terhelesre van meretezve, a te hasznalatodban problemamentesebb.
ja arrol nem beszelve, hogy a soklengokarps futomuveket dragabb javitani, de legalabb hamarabb tobkre is megy a szar utakon -
j.bravo
addikt
Érintőlegesen kapcsolódik, itt sajnos nem emlékszem részletekre az átalakításból, de sokat lakik-dolgozik furgonban ő is.
Vannak néha “van life” posztok is.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
.mf
veterán
Megnéztem a videókat:
L400 - egykor én is néztem, mert a Pajero alvázára épül, tehát elég jó a terepjáró képessége, zárt, a terepjáróknál egy fokkal nagyobb a beltér, de... Elég ritka, csak néhány eladót láttam belőle, és azok közül több már a képek alapján sem volt bizalomgerjesztő (elég leharcolt, rozsdás volt). A terepjáró képességét egy 4x4 személyautóhoz képest Európában ahol ki lehetne használni, oda általában nem lehet bemenni. A beltere pedig továbbra is kicsi (alacsony és szűk) az igazi vanlife-szerű benne lakáshoz. Viszont láttam már sok olyan videót, ahol a kis beltér ellenére is fél világot bejártak egy kocsival...TC Alhambra-sztori - *nagyot nyel* hogy ezt ennyire széteszi a rozsda, basszus.
Személyautó vs furgon - továbbra is a furgon a távlati terv, de olyan, ami nekem kéne (2014+ Ford Transit L3H3 AWD - ebben már én is elférek állva) az elég ritka (most ugyan épp van egy fenn hahun, de jóval kereten felül - L4H3-at már láttam 3-at is kereten belül, de az batárnagy). Viszont valami jármű rövidesen kéne, amivel ki tudok menni dolgozni, illetve fotós cuccot tudok ide-oda vinni. Ez egy átmeneti lépés lenne, amíg találok megfelelő furgont (kivéve, ha úgy tapasztalom, hogy egy ekkora autó is elég), ezért is nem szeretnék túl sok pénzt parkoltatni benne, ezért az aránylag alacsony keret. Pár év múlva még továbbadható legyen, és addig még megbízhatóan menjen.
Bálint: a problemo ott kezdődik, hogy látszik-e, hogy mennyire van átrohadva, vagy csak a második körben derül ki, amikor az ember szervizbe viteti átnézésre és felemelik... a motor belseje pedig még akkor is lutri. Az árban néha olyan csapongás van, hogy csak pislogok: egyik olcsón adja és sorolja mi minden van rajta kicserélve, másik hasonló évjáratot jócskán drágábban adja, és sorolja ugyanezeket, hogy még cserélendők... Így nehéz okosnak lenni, árból állapotra következtetni...
Jobban utánanézek ennek a 807/C8-nak, csak kár, hogy ezzel az összkereket fel kell adni - akkor meg már ott vannak a nem-összkerekes furgonok is...Cdl: ismerősnek volt Vitoja úgy emlékszem ebből a generációból, nagyon szidta, hogy mennyire rohadós fajta - nem volt régi, de még én is láttam rajta, hogy mindenütt jöttek rozsdafoltok, és milyen vékony, gyenge anyag, egyáltalán nem egy prémium márkához illő (és főleg nem az árazásához).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Jahno
őstag
Éppen ma mondtam azt, hogy összevissza járok autóval meg mindennel, most kipróbáltam, hogy gyárból végig tömegközzel jöttem haza, az most 70 percre sikeredett. Ennél rövidebb nem nagyon lehet, mert pontban jött minden járat, villamosra ahogy felszálltam indult, pótlóbuszra is úgy estem át lendületből a villamosról. Holnap ugyanezt megjátszom autóval is, reggel be és délután vissza. Még matekozom, hogy idehaza mennyi cuccom lesz és egyik verzió, hogy reggel bemegyek, autóból kényes cuccokat felviszem a gyárba, hazafelé fordított sorrend, ami gyárban van és nem kényes azt egy fordulóval leviszem majd maradékot kocsiba be és asszonyt felveszem meló végén. Vagy másik verzió, hogy gyárban bepakolom amit kell, jöjjek haza a kényesebb cuccokért és úgy menjek asszonyért a melóhelyre.
Amúgy mindenki folyton csak szélső esetekben matekozik, mert nyilván a bicajos egész évben tekeri és megmondja, hogy csak az a jó és kész, autós meg folyton azzal példálózik, hogy létrát cipel és azt másképp hogy...
-
.mf
veterán
"Az is röhej, hogy ha van egy kis kávézód, és kiraksz egy asztalt két székkel, akkor"
Akkor az terasz amiért járvány miatt nem fizetnek.
Ablakom alatt egyirányú kisutca túloldalán Kocsma1: nem csak a ~2.5 m széles járda nagyját, de az úttest parkolásra használt részére emelt pódiummal 3-4 kocsinyi helyet is elfoglalnak. Nem tudom, hogy bulizták ki, fizetős kisutca, az itteniek is alig találnak parkolót (még este is), erre ők még elvesznek belőle.
Kocsma2: szintén emelt 1.5 kocsinyi pódiumot vele szembe a sarokra, és a sarok másik oldalán még a széles, 3+ m járda nagyját szintén elfoglalják egy 12-15 m hosszan, alig lehet tőlük gyalog közlekedni, nemhogy a 1.5 m, ált. 1 m hely sincs. Jaésamúgy "Kocsma2" hivatalosan "Galéria", sosem egyeztünk bele, hogy kocsmaként működjön vagy melegételt szolgáljon fel. De mint "Galéria", az önkormányzattól 10%-os áron bérlik a helyet. Jó kapcsolataik lehetnek az önkormányzatnál, évek óta nem tudtunk velük szemben semmit elérni.
Ja és az utca túloldalának sarkánál is van Kocsma3, "Kávézó", akik szintén alig hagynak egy métert közlekedésre a 3+ m széles járdából.Ennyit a "kávézókról", akik "terasz" címén szabad rablást folytatnak a járdából az újranyitás óta. Aztán megy a zene, hangos röhögés, kiabálás zárásig, meg a hányás és húgyszag.
És ez még csak nem is a belváros.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#31733248
törölt tag
"Elég durva azt látni, hogy az agglomerációba kiköltözik a paraszt, mert ott olcsóbb a ház, meg van zöld, meg kert - élvezi a nyugalmat, utána meg nap mint telepöfékeli a levegőt azzal hogy autóval ingázik - és többek között én is szívom itt a külvárosban a szarát."
Csak arra nem gondolsz, hogy ezzel a logikával az angyalföldinek Te vagy a paraszt. Nem szabad így gondolkodni a másik emberről, egyszerűen csak megpróbálja a lehetőségeiből a legtöbbet kihozni, ahogyan Te is.
A budapesti közlekedés egyik legnagyobb problémája immár 30 éve éppen az általad favorizált önkormányzati irányítás. Azt kellene megérteni végre, hogy Budapest és a milliós agglomerációja egy közlekedési (és nem mellesleg gazdasági) egységet alkot, így is kellene elvégezni a tervezését, nem kizárólag a belpesti szempontok alapján. Következésképp nem az lesz a megoldás, hogy 23 kerület kezdjen el önállóan szabályozgatni, mert ennek a széttagoltságnak a következményeit szívjuk most is. Mert nem szabályozgatni (azaz korlátozni és tiltani), hanem fejleszteni kell(ene), pont a települési önkormányzatok felett átnyúlva.
Három évtizede volt a rendszerváltás, azóta nem készült el az M0. Nincsenek könnyen elérhető és gyors kötöttpályás kapcsolatok az agglomeráció és a város belső részei között, mert ez nem számított fontos szempontnak soha. Inkább mentek a völgyhidak és a löszdombokba fúrt alagutak. Csúcsidőben 1 órás az eljutási idő a belvárosig és jóval több, ha két gyereket két helyre kell vinni. Én nem a polgárt hibáztatom, amiért a külvárosba, vagy az agglomerációba költözik és kocsival jár. Ez természetes válasz a részéről. Évtizedek óta kísérleteznek azzal is, hogy megnehezítsék az életét, mert akkor majd tömegközlekedni fog. Te úgy látod, hogy bejött? Több lett a szitkozódó, stresszes, dühös ember, a közlekedési infrastruktúra viszont alig fejlődött. A Te példád is tökéletes ilyen szempontból: miért nincs a 3-as metró meghosszabbítva Káposztásmegyerig? Van ott egy bazi nagy lakótelep és nyilván kevesebb fóti, dunakeszi lakos ingázna autóval, ha megtehetné, hogy metróval menjen...
"Alapvetően rohadtul egyetértek a dugódíj gondolatával"
Személy szerint nekem akkor lenne a legjobb, ha minél magasabb lenne. De addig nem tartom ezt sem értelmes dolognak, amíg nem kínálnak a külső kerületekben és agglomerációban lakóknak alternatívát a közösségi közlekedés terén.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
"Erre még nem válaszoltam, ne haragudj - nem ignorálni akartalak."
Ugyan, eszembe sem jutna, hogy haragudjak, igazából ez csak egy "rant" volt, amivel csak annyit akartam bemutatni, hogy eleinte még én is sajnáltam a vendéglátó iparágat a járvány miatt (meg sok mindenki mást is, pl. turizmusban dolgozók), de ahogy ezzel a teraszozással vérszemet kaptak és pofátlanul, a szabályokra és a helyiekkel együttélésre fittyet hányva kezdtek el terjeszkedni, ott minden együttérzésem elpárolgott.
Teljesen egyetértek, én is zsigerből utálom ezt az urambátyám, kapcsolatosdi, egyenlőknél is egyenlőbbeket, illetve a következménynélküliséget. És az a gond, hogy az utóbbi években ez csak egyre rosszabb lett...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#31733248
törölt tag
Crey, a parasztozás pontosan az, aminek látszik, nem igényel bővebb magyarázatot.
Az angyalföldi crey semmit nem tud arról, hogy Te csak Káposztásmegyerről jársz be, nem mondjuk Gödről és őszintén szólva nem is érdekli. Számára Te vagy az, aki nem helyiként bosszantja. Ha csak nagyobb forgalmat, légszennyezést okozol, akkor azzal, ha parkolsz, akkor azzal. Akár azt is követeli, hogy tiltsanak ki a nem helyiekkel együtt még a környékről is (vagy gyere kocsi nélkül). Ez is érthető, ahogy a Te álláspontod is.
A belsőbb kerületekben élők egy része azért fúj, mert túl sok a vendéglátóhely és az ezzel járó felfordulás, több százezer oda látogató magyar polgár és több millió, a pénzét nálunk költő külföldi pedig éppen ezt imádja, rengetegen pedig konkrétan ebből élnek és tartják el a családjukat. Érdekellentétek mindig is lesznek, agglomeráció-belváros viszonyában is. A Te érvelésed is érthető, de az agglomerációban lakóé is.
Amúgy tanulságos volt a tavaly tavaszi állapot: beköszöntött a járványhelyzet, a zöldek pedig remegve várták az élettől azt igazolást, hogy a járműforgalom drasztikus visszaesése mennyivel csökkenti majd a légszennyezettséget. Csakhogy a légszennyezettség növekedésnek indult... Nyilván számít az autók okozta légszennyezés (főleg a dízeleké), ám nem annyit, mint elhitetni próbálják. De most bármilyen zöldnek tűnő baromságot kockázat nélkül le lehet írni, senki nem gyakorol forráskritikát.
A dugódíj pedig minél magasabb lesz, annál hatékonyabban csökkenti a forgalmat és annál jobban érinti a jó anyagi helyzetben levőket. Ha esetleg előírják, hogy csak elektromos autóval lehet behajtani, az is. Sokaknak már csak emiatt is fájdalmas lesz, aztán indul a köpködés.
Nem általában az önkormányzatiságot kritizáltam, hanem kifejezetten a közlekedés önkormányzati alapú szervezését és annak anomáliáit. Az esetedre tehát pont megáll a szalmabáb érvelés. A belvárosi polgármesterek nagy ívben szarnak a külvárosokban élők közlekedési problémáira, még nagyobban az agglomerációban élőkére. Nem az ő dolguk. Ezért kell egy olyan szerv, amely felismeri végre, hogy ezt rendszerszinten kell szabályozni, mert másképp nem fog menni. Szivatni persze lehet a polgárt, hozzá is szokott már a szerencsétlen. Ahogy Vitézy is tette. Mert ha összehugyozza magát a dugóban állva, akkor majd megtanulja, hogy ne kocsival járjon. Ha még mindig nem megy, akkor nagyobb dugók kellenek (a külvárosban is), mindaddig amíg a lassú tömegközlekedés versenyképessé nem válik az autóval szemben. Szívjanak, mert nem értik, bezzeg mi...
-
Studi
addikt
"A vendéglátósok azok, akikbe most nem rúgnék bele," - ezzel egyetértek, a lehetőségeik már másfél éve a semminél is kevesebb. Most tekertük két nap alatt körbe a Balatont. Május közepén - tudom nem a legjobb időben, de azért a két nap alatt kb 20 perc volt esős - az emberek száma kb október végét idézte. Minden kongott az ürességtől, hiába nyithattak már ki. Beléjük rúgni nem szabad!
"és egyetértek azzal, hogy átmenetileg segíteni kell őket" - ezzel viszont nem értek egyet. Amikor valamelyik vendéglátós a facebookon elsírta magát, milyen kevés támogatás kapott (mert kapott!!!) az alkalmazottaira, és valaki megjegyezte, hogy tán a valós fizetéseket kellene bevallani, és leadózni, annyi volt a válasz, hogy "de hát ez egy ilyen szakma". Akkor azt gondolom, hogy nem abból a közösből kell őket megsegíteni, amit ők nem építenek. Műkörmös, fodrász, konditerem, stb... dettó. Míg egymagam annyi adót és járulékot fizetek be, mint egy jól menő étterem a teljes személyzetére, addig aránytalannak érezném a magasabb szintű támogatást.
-
Jahno
őstag
Ahamm, aztán nagy cégeknél, mint nagy könyvelőirodák, vagy IT üzemeltetők, ahol egy köszönés is 100 Euró ott már nehezebb lenne ezzel indokolni, hogy nem lesz fizetőképes. A többin egy darabig meg segít a KATA. Synergon ezer éve elmúlt azzal bátran példálózhatok de szerintem mérvadó volt a piacon, meg is kérte az árát, ki is fizették, mégis ment a borítékolás.
-
Studi
addikt
"Az a fő gond, hogy nem lesz fizetőképes kereslet arra, hogy minden vendéglős kitermelje a teljes bért" - megfordítom: ha én is annyit adóznék, adóztam volna az elmúlt 20 évben, mint egy átlag vendéglátós, akkor nekem sem 15 éves Peugeot állna az albérlet előtt, hanem lenne saját házam, és nagy BMW-m.
Én normális munkáltatónál nem tudom elkerülni az adó és járulékfizetést. Ők könnyedén megtehetik, és így magasabb életszínvonalon tudnak élni, mintha mindent korrektül csinálnának. Ez igazából csak döntés kérdése. -
Mercutio_
félisten
"Az a fő gond, hogy nem lesz fizetőképes kereslet arra, hogy minden vendéglős kitermelje a teljes bért."
Az attól is függ milyen gyakran cseréli a tulaj az X5-öst, a házat, a fullos-mariskát a jobbegyen
Én csak az alkoholos italokra látok rá, de az, hogy a kereskedő viszi a borlapot, az italokat akár pár palackonként és emellett automatikusan megy a 3x szorzó a bolti (pedig a vendéglős jóval olcsóbban kapja) palackárra az nem kis nyereség. De ugyanez van az alkoholmentes italoknál is.És ugye alapszabály, hogy amennyi a hús kilója, legalább annyi az adag étel (köret nélkül).
Nyilván ott a bérleti díj, a rezsi, a munkavállalók bére, és a többi költség, de covid előtt amilyen árak voltak pl. a balcsin, az szerintem már mindenkinél kezdte kiverni a biztosítékot (nem is annyira az ár, inkább az ár-érték arány)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#31733248
törölt tag
"Ácsi, vendéglátásról volt szó. IT szektor egy másik tészta. Ott nem is Józsi bácsi a kiszolgálandó vevő."
Pontosan így van, ágazatonként is nagyon különböző lehet, hogy egy vállalkozás milyen béreket képes fizetni. A tőkeerős multik közül sokan hasonlóan simliskednek, de az átlagember ezt teljesen másképp hiszi, mert az újságokban soha nem olvasott még ilyesmiről.
Amikor az érdekvédelmi harcod vívod, azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy a cégeknek (főleg a sok országban, kevés, de kvalifikált munkatársakkal dolgozóknak) különösen fontos az állandó, kiszámítható működés. Ha többe kerülsz is, inkább fizetnek, csak menjen a biznisz. Így vagyok vele én is vállalkozóként: azért vannak évtizedes múltú munkatársaim, mert annyival többet fizetek a kulcsembereimnek, hogy nem érdemes új munkahely után nézniük.
Én azt mondom, hogy ha ilyen könnyű vendéglátózva ennyit keresni, próbáld meg.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
" akik 2-3 ezer forintot kérnek egy lángosért, meg 7-800 Ft-ot egy palacsintáért. Mert ezek éttermi árak"
Tök jó, mikor itt ilyeneket látok és az összes csoportban az megy, hogy mennyire lehúzós a Balaton, aztán mikor csak úgy véletlenül leszédülök arrafelé, akkor semmi hasonlóba nem futottam. Pár évvel ezelőtt teljesen jó áron volt szállásunk és mindenfélénk, az mondjuk tavaly már rendesen elkurvult. El is mentem harmad áron Bajára és teljesen jó volt. De lángos, sör, pizzával nem volt bajom.
Akadt egy hely ahova párszor visszamentünk, volt olyan is, hogy szezon végén mi voltunk az utolsó vendég, vagy kajáldában úgy kaptam szezon elején minimál ellátmányt, hogy csak 1 hét múlva nyitottak volna és igazából takarítani meg teraszt építeni jöttek. Necces, mert sokan próbálkoztak a szezon kitolásával, csak egyszerűen akkor kapott mindenki szabit, akkor jöttek a külföldiek és szeptember 1től kb. mint ahol lekapcsolják a villanyt és kész. Nagyjából az esküvő szezon és pár hasonló rendezvény kezdett kitolódni, amik viszont inkább hétvégére tömörültek.
Most ugye hiába nézem mikor kezdődik a szezon, mert tavalyra nincs értelmezhető állapot, de ez a világ olyan részein is, ahol aztán bőven van napsütés a nyaraláshoz, pld. Tenerife/Málta, satöbbi, ott is kb. május a nyitás, előtte csökkentett módban mennek a turistahajók is vagy nem is nagyon mennek.
Jó ég tudja. Amikor meg rendes kajáldába futottam bele ahol nem odabaszták a rántotthúst és meg is lehetett fizetni, ott is volt idő dumálni a csávóval, hogy rendes alapanyagért is messzebb kell menni, falu szélére a forgalom sem nagyon szeretne kimenni és nem tudja mi legyen tovább a koncepció, mert bevétele nem sok van belőle.
-
#31733248
törölt tag
Emlékeztem régebbről, hogy munkavállalóként jó alkuhelyzetben vagy, érdemes is kihasználni.
"Inkább a parton zabálta mindneki az olajos lángost, meg az ujjnyi vastag palacsintát, minthogy tisztességes kaját ett volna, nem sokkal drágábban 300 méterre a parttól.
És itt már tényleg nem arról van szó, hogy a vásárló nem engedheti meg, hanem talán arról is hogy nincs rá igénye, mert ha Balaton, akkor "hekk, lángos, főtt kukorica", meg kint vagyunk a parton, a franc akar mozdulni... Már csak Kádár elvtárs krumplilevese hiányzik, oszt' jók is vagyunk. Ha ez az igény, akkor ezt fogjuk kapni."Szívemből szóltál. Ha Balaton, akkor mi ide megyünk strandolni. Ne kérdezd meg, kié... Eltaláltad. Sokak szemében nyilván én leszek az a hülye, akit lehúznak, de majd csak túlélem valahogy.
Jól látod, a éttermi vállalkozás az a műfaj, ahol nem lehet megspórolni a strapás tanulóéveket.
Azért van jópár kivétel, pl. ha felmész a várba és beülsz egy étterembe, az valószínűleg Zsidai Royé lesz. De hozzáteszem, Ő a NER nélkül is remekül megél, profin csinálja.
-
Mercutio_
félisten
Mi ezért szoktunk át a Horányi révnél a Rév Büfére, mért picit túllép a hekk, sültkrumpli, lángos (utóbbi nincs is) szentháromságon ami a csurgó büfé "céglogója" (piszráng is van náluk, inkább azt toltam amíg csak ők voltak). Van sült édesburi, harcsasteak, görögsali gyroshússal vagy "simán", harcsa-gyros és 5 féle csapoltsör (belle vue, soproni ipa, többi nem ugrik be) a standard üvegesek mellett. Bár az utóbbi időben az árakba kicsit beleerősítettek. (gondolom a kereslet miatt rájöttek, hogy elmegy annyiért is + nőttek a bérek) Covid óta nem voltam arra, így nem tudom most mi a helyzet, de remélem ők maradnak.
Az indiai és a Pho-s helyet majd írd meg
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
.mf
veterán
Ha már gasztro: múlt héten hívott egy ismerősöm tibetibe, a Namgyal Momo-ba. Sajnos még csak elvitelre volt, akkor még nem lehetett beülni, pedig úgy hallom, hogy a galéria elég hangulatos. Ahhoz képest, hogy szürkemarha volt (mivel yakot nem tudott itthon szerezni), és egy rendes adag, meglepően baráti áron méri. Én biztos megyek még párszor, megkóstolni a többi fogást is
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
tvamos
nagyúr
Ettem mar mindenfele indiai kajat, de egy ideje nem birom ennek a sarga fuszernek a szagat sem, amit raszornak mindenre.
(#80816) Freddy76
"Én nemhogy nem ettem normális indiait, még nem is találkoztam eggyel sem..."
Nalunk a ceg egy idoben tele volt indiaiakkal...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Mercutio_
félisten
Csak ne akkor menj, amikor épp valamelyik "jól menő vállalkozó" bulizik ott
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Balinov
félisten
Koszi Crey, (es bocs, csak most birok rendesen valaszolni). a hangmintat kulon, az a szakallas csako az vagyol te?
Ennyt nem szanok ra, de gondolom ez nem ujdonsag. WFH-z kellene, nem privat celra (arra ott a sziaomi TWS earbuds, meglepoen jo a miki resze es zenehes is nagyon jo). Eltottottem par orat a 7vegen amazon.co.uk-t bongeszve, reviewek, satobbi es abba az arsavba, amit maszekba bevallalnek, egyszeruen nincs vallalhato igy tegnap betoltam egy request ticketet egy ujra,a cegtol. Big boss 10 percen belul jovahagytam, ma meg mar megkeresett a local IT, hogy koltseghely szam kene, mert rendelne.
Kerdeztem, kb mik a lehetosegek, kiemelve hogy a plantronics-csal nagyon megvagyok elegedve. Mondja, hogy a merge ota csak Dell-t rendelhet, szoval innet lesz valamelyik.
Igaz, Dell pll arul Jabra-t is, de valszeg nem lesz akkora faszmakom. Bar ki tudja, ez ugye a consumer site, ceges kinalat kulonbozik.
Koszonom megegyszer neked meg Jahnonak tippeket
udv
B6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Mercutio_
félisten
Nekem magában is bejön ez a mediterranean tudom, jár a B-betű pont a kellő "csavar" van benne az indianhoz képest. Esténként a naplemente mellé kis relaxhoz tökéletes
Nincs ebből nagyobb kiszerelés?Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Crey: Most megnéztem és analitikailag a Kinleyben kevesebb a cukor DE ez önmagában csak egy paraméter. Ettől még édesebbnek érezni, mert a beltartalmuk kb. úgy aránylik egymáshoz, mint Laposa bor a labancok smaragd rajnai rizlingjéhez
Konkrétan amikor lement az első korty kinley jött a "wtf, ebből hová lett az anyag"gorgo: Szóval ráérsz és unatkozol? roppant kicsi esélyt látok rá, a lakással vagyok elfoglalva + melóhelyen is féléves értékelések miatt mindenki most ébredt fel
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
j.bravo
addikt
várjunk csak, akkor most vitatkozol velem, vagy egyetértesz velem? (ld. #80971-et is)
Bevallom nem néztem végig a videókat, beletekertem, de nem úgy tűnt mintha a csecs+segg lenne a fókuszban. Semmi különösen kihívó ruházat/ruhahiány, ilyesmi.
A tvamos által linkelt gitáros csaj videóinál pedig fel sem merült más, csak a zene.(ellentétben az ázsiai bikinis dobos csajjal pl, vagy azzal aki a gitárral a cickót felnyomva danolta a highway to hell-t.)[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Lassú Víz
őstag
Éppúgy tudom magamról, hogy súlyproblémám van, mint ahogy Cyrano tisztában volt az orra méretével. Ettől még nem kell senkinek sem az arcába vágni azokat a szavakat, amikkel a teljes iskolaidőszak alatt csúfolták a szerencsésebb genetikával születettek vagy a más családi környezetben élők.
A fogyásodhoz gratulálok. Mi vált be?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
tvamos
nagyúr
Gratualaok a fogyashoz! Szep teljesitemeny. Sajnos a fele nekem jott fel. Ami azert nagy baj, mert a pandemia elott sem voltam egy nubiai hastancos alakt, es most mar ott tarok, hogy nem bir meg a bico, es ha hajtok, a kerek surolja a hatso villat. Kicsit rohadjon meg!
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
Meg tan paraszt se... esetleg egy jobbagy...
Amugy kivancsi lennek, milyen egyesseget kotott Putin a sargakkal, hogy ennyire nem erdekli a bevetel Nyugat felol. Mondjuk, a Kelet-Ukran termofoldekkel, szerintem kaja ugyileg legalabb onellatova valik a birodalom, szoval nem sok mindenre kell majd neki a nyugat.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Freddy76
addikt
Szép vas, szeretni fogod. Én ma elméláztam a szalon előtt, szinte lelkiismeret furdalásom volt, hogy lecserélem a Mazdát... 182e km műszaki hiba nélkül, nem tudom, milyen mai autó tudja ezt még.
Nagyon jókor vetted, megy fel az autók ára veszettül. Az én autómra a szalon már mától rátesz plusz 1,5 milliót (mármint nem az enyémre, hanem a még készleten lévő hasonló modellekre).
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
m3ss
veterán
"Érdekes hogy te is elmentél a SUV irányba"
par honap crossoverezes utan nem csodalkozok, hogy ennyire elterjedtek lettek a suvok. valojaban lenduletes vezetesnel sem hatraltat semmiben sztem egy atlag szedanhoz kepest. modern futomuvekkel, egyre merevebb kasztnikkal sportos vezetesre is booven jok. ha hataron autozunk vele akkor persze mas a tortenet, de akkor egy atlagos szedan hatranyai is mind ugyanugy elojonnek, mert azt sem arra talaltak ki...
felallhatsz vele barmilyen padkara, elmesz barmilyen szar uton. nem kell azon kombinalni hol akadsz fel 30 centis hasmagassaggal. nagyon praktikus. belso ter is sokkal tagasabbnak tunik a nagyobb magassag miatt, mint egy atlag szemelyautoban. mondanam, hogy tok jol ki is latni beloluk, ennek ellenere parom most 1 het alatt 2x zuzta be a lokharitotgrat a mazdahoz, fincsi. ja meg a hyundaihoz is. ez ix35?
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Balinov
félisten
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Nők, nőügyek (18+)
- Sweet.tv - internetes TV
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Synology NAS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs