Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • crey

    MODERÁTOR

    válasz #31733248 #80768 üzenetére

    Köszönjük! - csak rámutatnék az érvelési hibádra.

    "Csak arra nem gondolsz, hogy ezzel a logikával az angyalföldinek Te vagy a paraszt. Nem szabad így gondolkodni a másik emberről, egyszerűen csak megpróbálja a lehetőségeiből a legtöbbet kihozni, ahogyan Te is."

    És most én is tökéletesen leírhatnám ugyan azzal az érvelési hibával hogy a te gondolatmenetedet teljesen eltérítve, új magyarázatot adva. Szándékosan kijelentettem, hogy a belvárosba a lehető legritkábban járok autóval, sőt úgy intézem a dolgaim hogy ne kelljen bemennem ha nem muszáj. Erre kifordítod, hogy az angyalföldinek én vagyok a paraszt, mert Káposztásmegyer a városhatárhoz közelebb esik. What?

    De akkor így írom:

    Időszerű lenne az egyéni felelősséget, meg talán morális kérdéseket is firtatni, amikor erről a témáról beszélgetünk, meg egyéni döntések következményeiről - nem mindig csak azt, hogy "de hát a lehetőségek nem adottak".

    Ha az a választási lehetőség, hogy kiköltözöm mert ott kényelmesebb, tágas tereim lesznek, annak lesznek hátulütői, például a nehezebben elérhetőbb szolgáltatások, a távolabbra kerülő munkahely, esélyesen alacsonyabb szinvonalú oktatás a gyermekemnek, stb.

    Ha ezt te azzal hidalod át, hogy csak azért is autóba ülsz (sőt mind a ketten a pároddal hogy a napi ügyes-bajos dolgaid elintézd, munkába járj, gyereked hord az iskolába), akkor nekem legyen megengedve hogy ez ellen tiltakozzak - és a saját, a családom, és a közvetlen környezetem érdekeit képviseljem - és felszólaljak az önző magatartás ellen. A "parasztot" meg főnévként használom, nem pejoratív jelzőként - még sokszor magamra is. Ebbe bele lehet kötni, de nem a vidéki embert jellemzem ezzel.

    "A budapesti közlekedés egyik legnagyobb problémája immár 30 éve éppen az általad favorizált önkormányzati irányítás. Azt kellene megérteni végre, hogy Budapest és a milliós agglomerációja egy közlekedési (és nem mellesleg gazdasági) egységet alkot, így is kellene elvégezni a tervezését, nem kizárólag a belpesti szempontok alapján."

    Újabb szalmabáb érvelés, gratulálok! Az "általam favorizált önkormányzati irányítás". Mindaddig amíg a mondanivalód tartalmával egyetértek, az érvelési hibát egy karrierista politikust meghazudtolónak tartom.

    Na akkor következzen a valódi véleményem. Az enyém, nem a te általad kifordított.

    Az "általam favorizált önkormányzati irányítás" és önrendelkezés (ugyan mióta 2019-ben az emberek épp úgy önrendelkeztek hogy a bátor 133 képviselőnek nem tetszik) igenis fontos dolog, ez akadályozhatta volna meg (ha nincs kiherélve vagy felülről presszionálva) hogy a Balatont körbe lebetonozzák, teleépítsék szállodákkal, luxus apartmanokkal, vagy Tihanyban elhordjanak egy hegyet csak hogy valakinek rohadt menő villája legyen. Hozhatok a környékemről is jó példát, ahol a sportcentrumok országában az erdő közepére akartak íjászközpontot telepíteni, és a kerületi Fideszes vezetés áment is adott erre, mert ez jól mutat majd feljebb - a helyi lakosok tiltakozása ellenére. Ezt a választások után sikerült elkaszálni. Erről az önrendelkezésről beszélek, ahol nekem mint ittlakónak van beleszólásom abba, hogy mi történik a környezetmben, és ahol az Önkormányzat az ittlakók érdekeit veszi figyelembe, nem a felülről érkező parancsot teljesíti. Továbbá ha nincsenek az önkormányzatok szelektív támogatása, és elvonások a vészhelyzetre való tekintettel, meg az ingyenes parkolások, akkor talán nem állna minden kormánynak nem kedves önkormányzat legatyásodva, és mondjuk mondhatta volna azt, hogy márpedig Ő parkolódíjat szed. Erre írtam azt, hogy röhej hogy lassan már csak kézimunkázni lehet az önkormányzatoknak.

    Jelenti-e ez azt hogy egyetértek Budapest önkormányzati struktúrájával, és szeretem-e a 23 kerület + főváros kombinációt, a szétzilált feladatköröket, az egymásra évtizedek óta mutogató kerületi- és fővárosi vezetőket (megjegyzem hogy tejhatalommal a kezében sem merte átalakítani a budapesti önkormányzati rendszert a Fidesz, mert a saját kerületi polgármestereik, élén Nagy Gábor Tamással, Láng Zsolttal meg Pokorni úrral nekiálltak hisztikézni Tarlósnak)?

    Örülök-e annak, hogy az 1986 óta megtervezett és papíron meglévő M0 körvonalat minden Budapest környéki önkormányzat azzal blokkolta hogy azóta több területet belterületté nyílvánított (mert robbant a kiköltözők száma, meg jó bevétel volt nem csak az önkormányzatnak, de a mutyizó önkormányzati képviselőknek is, akik felvásárolták a külterületeket, majd egy tollmozdulattal átminősítették belterületté, megtriplázva a telekárakat), oda lakóházak épültek, és hogy zavarná a zaj és szmog az ottlakókat? Úgy, hogy ismert a tervezett nyomvonal 35 éve! Szereti a fene, persze hogy baromság. De neked szándékosan sikerült egy mondatot kiforgatni annyira, hogy megálmodd helyettem hogy mit gondolok.

    Viszont lenne egy javaslatom, mi lenne ha szalmabáb érvelések helyett inkább mondjuk kultúráltan vitáznánk a gondolatainkról? Valahogy így:

    "Azt kellene megérteni végre, hogy Budapest és a milliós agglomerációja egy közlekedési (és nem mellesleg gazdasági) egységet alkot, így is kellene elvégezni a tervezését, nem kizárólag a belpesti szempontok alapján."

    Szerintem ennek senki nem mond ellent, sőt én teljes mellszélességgel támogatom a Vitézy Dávid féle terveket és elgondolásokat. De ott sem azzal terveznek, hogy még több autót az agglomerációba - vagy Puzsér féle sétáló Budapestet. De ehhez nagypolitikai akaratra is szükség lenne.

    A Te példád is tökéletes ilyen szempontból: miért nincs a 3-as metró meghosszabbítva Káposztásmegyerig?

    Mert mindenkinek csak választási ígéret marad, és azért mert még a helyi lakosság fele is ellene van, mert akkor "jönnek a csövik, és Kápmegyer olyan lesz mint a Köki". Szó szerint. Érdemes lenne egyszer elolvasnod a tervek körül kialakult vitákat. Ugyan ez a lakosság vért hány az autótengertől, és attól hogy nem tud sehol leparkolni, meg attól hogy rázúdul a forgalom a környékre az agglomerációból. De senki nem mondja azt, hogy oké, csinálják meg a vasutat, meg a metrót, és a két autóból egyet eladunk, mert ezentúl közösségi közlekedni fogok (megint felvetődik az egyéni felelősség kérdése).

    De mondok jobbat, itt halad el mellettünk az egyik legforgalmasabb, és legjobb infrastruktúrával megáldott vasútvonal, a S70/Z70-es (Nyugati-Vác). Úgy hasít keresztül egy negyvenezres lakótelepen, meg Rákospalota-Kertváros mellett hogy le sem lassít.

    Ezt a hozzászólásomat négy éve írtam, ugyan ebben a topikban. Most sem változott sokat a véleményem.

    A végéhez egy kis kiegészítés: a pandémia előtt én rengeteget jártam külföldre repülővel és autóval (erre vonatkozott a más bioritmus, más meló). A második autóból azóta sem lett semmi, és valószínűleg nem is lesz - mert mi is csak hozzá adnánk a felesleges autók számához.

    Személy szerint nekem akkor lenne a legjobb, ha minél magasabb lenne. De addig nem tartom ezt sem értelmes dolognak, amíg nem kínálnak a külső kerületekben és agglomerációban lakóknak alternatívát a közösségi közlekedés terén.

    Szerintem ebben sem lesz közöttünk vita, igenis fel kell fogni hogy az nem alternatíva hogy mindenkinek a picsájához van nőve az autója. 30 év politikai elitjét lehet azért kárhoztatni, hogy minden fontosabb volt, csak egy jól átgondolt közlekedési koncepció - ami mára megbénítja a várost.

    Évtizedek óta kísérleteznek azzal is, hogy megnehezítsék az életét, mert akkor majd tömegközlekedni fog. Te úgy látod, hogy bejött?

    Ezzel nem értek egyet, ugyanis egyetlen szivatást sem mertek véghez vinni, és be is tartatni, mert a rövidtávú politikai érdekek és a népszerűség kérdése mindig felülírta a józan ész szavát. Lásd a körúti bringasáv (ami ellen fél Budapest és az autós lobbi kelt ki), vagy az Egérúton - vagy talán Budaörsi - bevezető BUSZ sáv, ami ellen kikeltek a helyi autósok, és azonnal vissza lett csinálva, Vitézy pedig el lett mozdítva a BKK éléről (Tarlós által).

    Értem, és egyetértek az élhető alternatíva szükségességével. De ezt úgy is el lehetne érni, de nem kerülhetjük meg az egyén felelősségét sem. Továbbá a közösségi közlekedés fejlesztése mellett vannak más megoldások is a kisebb autóforgalomra, hogy kicsit decentralizáljuk a fővárosból a munkahelyeket / minőségi oktatást az agglomerációba - amivel helyben tartjuk az ingázók egy jelentős rétegét.

    Ezek nem csak önkormányzati feladatok, hanem állami ösztönzők - amivel lehetne akár a távmunkát (vagy modern nevén home officet) preferálni, digitalizálni a munkahelyeket (kezdve például az állami szektor dolgozóival - ahol excel tologatáshoz mindenképp munkahelyen kell lenned reggel 8-ra - pedig pont ez a pandémia mutatta meg, hogy pl. a feleségem is sokkal produktívabb, ha nincs elvonva a figyelme örökké a főnöke és a kollégák által, a kedve is jobb, hogy nem kell 6-kor kelnie, és több ideje marad magára is).

    [ Szerkesztve ]

    Sarcasm: just one of the many services I offer.

Új hozzászólás Aktív témák