Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Doki42
őstag
válasz molnarpeter #2551 üzenetére
A klímát még én se nézettem meg, egyenlőre teszi a dolgát.../mechanikus/
Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
válasz molnarpeter #2551 üzenetére
A váltóolajon gondolkoztam. A kézikönyvben az van írva, hogy nem igényel karbantartást. Én egy kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Ártani biztos nem árt neki, így kapni fog egy cserét hamarosan.
-
őstag
válasz hdanesz #2554 üzenetére
100ezrenként ajánlják a cserét a nem hivatalos források
Nekem is kell majd, de holnap első közös motorolaj és minden szűrő csere.
Váltóolaj jövő hónap szerintem.Amúgy eddig nagyon bejön, mindig C5-t akartam, pont olyan amilyennek gondoltam, kellemes lágy hajó, de padlózva azért odébb gurul a 204 paci
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
válasz molnarpeter #2556 üzenetére
Tiptronic, az Aisin hatos. Sajna nem tudom mikor cserélhették előtte...
[ Szerkesztve ]
-
fecus
őstag
Peugeot 308 1.6 THP-t. Benzines, 2014/10
Eltekintve a "veszélytől" hogy a vezérlés megmakkan nagyon jó kis kocsi.
Beszélgettem a márkaszervíz szerelőjével és azt mondta, hogy kb. 60e km-enként kell cserélni a láncot vezetési stílustól függően. De azt nem volt hajlandó kifejteni, hogy mi árt neki. Magas fordulat, rángatás, gyorsítás. Mire kellene ügyelni?[ Szerkesztve ]
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
echterion
nagyúr
válasz molnarpeter #2559 üzenetére
Ezt hol érdemes megcsináltatni? Nekem is 6-os tiptronic van a 607-esemben, és nem volt benne biztosan cserélve, mert az előző tulaj végig márkaszervízbe hordta. Most 185ezernél jár.
fecus: arra, hogy nehogy megvedd azt a kocsit. Olyat nezegettem én is tavaly az 508-asok között, de amiket olvastam arról a motorról, inkább vettem meg a dieselt, pedig abszolút benzinpárti vagyok.
[ Szerkesztve ]
**********
-
echterion
nagyúr
válasz molnarpeter #2561 üzenetére
Köszi, holnap megkeresem őket.
(#2563) Vigneau: Bezony, ezért írtam, hogy kerülendő.
**********
-
őstag
válasz molnarpeter #2561 üzenetére
Ők a nagytarcsaiak? Lepattintottak, hogy nem foglalkoznak ezzel a váltóval
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
molnarpeter
nagyúr
1.6 THP, 177 ezernél injektor és nagynyomású pumpa csere [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz addamka #2566 üzenetére
Igen. Kár, bár érthető, ZF a fő profil, nem Aisin Ez esetben ha nincs power flush lehetőség, vagy olyan szerelő, aki hajlandó levenni a váltót és kiengedni az összes olajat, legrosszabb esetben figyelni kell az olaj színét, és annak függvényében eggyel-kettővel több "kis" cserét csinálni x ezer km eltéréssel.
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
válasz molnarpeter #2567 üzenetére
Hali,
pont ez az egyik autó ami miatt idejöttem ebbe a topikba érdeklődni, úgyhogy most már nem linkelem.
Hasonló ár, hasonló felszereltség, hasonló kg/LE, ugyanaz az évjárat.
Melyik felé érdemes húzni és miért?
[ Szerkesztve ]
-
Doki42
őstag
válasz Feketelaszlo #2572 üzenetére
Értem...
Nekem 2004 sx van ahoz mértem, közepes felszereltségIphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
proof88
addikt
válasz molnarpeter #2570 üzenetére
C4 Hungary csoportba beléptem (2-be is), és még a tulajt is megtaláltam!
De azért tisztítani lehet rendesen ezt az ülést is, ha elviszi mosós tisztíttatásra az ember?
Doki42: 2009-es évjáratig valóban ez a legdrágább C4 a benzinesek közül, a felszereltség és a 2 literes motor miatt.
-
Doki42
őstag
válasz molnarpeter #2570 üzenetére
Szia
C4 vezérműszíj csere hány km. után esedékes?Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
Doki42
őstag
válasz kalmanchris #2578 üzenetére
Köszönöm
Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
klambi
addikt
szevasztok,
Érdeklődnék egy hogy 1.6 ehdi 84KW-os (2012-es gyártású) érdemes-e ha igen akkor mennyire chippelni?
(etg6-os robot váltó, ezért van bennem kétkedés.)
Köszönöm."Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
Feketelaszlo
senior tag
Semmilyen részecskeszűrős jármű esetében nem ajánlottak az ilyen utólagos módosítások (de egyébként nem-részecskeszűrős esetében is csak ha tudja az illető mit csinál). Ha valaki lefelé módosítja a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, nem fog rendesen lezajlani a regenerálódás és eltömődik a szűrő, ha pedig felfelé, akkor felhígulhat az olaj, rontva a kenést (-> turbóhalál), még rosszabb esetben a tűzoltóság hűti majd le az autódat.
-
klambi
addikt
válasz Feketelaszlo #2581 üzenetére
ebben a válaszban azért vannak kétségeim, mert ugyan ez a motor csak ennél a márkánál asszem 4 féle "erő" beállítással kérhető. Terszemészetesen nem 200LE-t szeretnék hanem +15 max.
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez igaz, de minden változatnál van "hardveres" módosítás is (szelepszám, VGT, intercooler) ami lehetővé teszi azt, hogy az alkatrészek elbírják a megnövekedett terhelést és nagyobb teljesítményt facsarjanak ki a motorból. Nem azért volt nemleges a válasz, mert bármi bajom lenne a tuningmaestrókkal, de a meghibásodási lehetőségek növekedése mellett ha kókány módon csinálják még egy azonnali értékvesztést is elszenvedsz. Ha ezeket összeadod, abból már simán elcserélhetnéd az autód egy magasabb felszereltségű, erősebb kivitelre.
-
klambi
addikt
válasz Feketelaszlo #2583 üzenetére
értem amit mondasz de az kb akkor következik be amikor 1.6 ról 2.0 motorra térünk át vagy 1.6 75 ló ról 130 ra ott már van alakatrészváltás. Azonban én 10% os nővekedés szeretnék max amit úgy vélem még az alkarészek méretezésekor is ennyit minimum belekalkulálnak. Értem a válaszod, igazából jogosnak is tartom és nem is, ezért tettem fel a kérdést. Többi más autósoktól akik csinálták vegyes véleményeket kapok vissza, pl passátos barátom kimondottan szereti ment velem 30e km-t és semmi gondja nincs eddig és 200+ van az autóban.
Köszönöm a türelmes és okfejtő választ!!
Még érdekel a többiek véleménye is továbbra, 1.6 ehdi 84 kw chip, ha igen hol kinél, ha nem miért nem."Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem is a forgattyús mechanizmus alkatrészeivel van a baj - azok valóban bírnának nagyobb nyomásokat és magasabb fordulatot is. A probléma, hogy a plusz befecskendezett üzemanyagnak valahova mennie is kell. Egyik része elég, hogy előállítsa azt a plusz pár lóerőt - ez oké, de ha a részecskeszűrő nem tudja, hogy több kipufogógáz is fog érkezni és hagyományos ciklusokban regenerálna, akkor előbb-utóbb eltömődik (vagy túlmelegszik és valami lángra kap körülötte). Sufniműhelyek ezért szokták általában DPF kiiktatással egybekötni a diesel tuningot, de ez még annyira sem javasolt, mint a motorvezérlés megbolygatása.
Egy határon túl viszont a keverékképzés hatásfoka is romlik - az az üzemanyag, ami nem tud elégni megy az olajba (de az elégett is tovább kokszosítja azt), az olaj kenési tulajdonságai pedig drasztikusan csökkennek, aminek következtében már tényleg minden elromolhat, ami mozog. Szóval oké, hogy csak kis teljesítménynövekedés, de már ez is komoly mellékhatásokkal járhat. Mivel a chiptuning cégek szeretik a szolgáltatásukat hátrányok nélkülinek reklámozni, erre azért szerettem volna felhívni a figyelmet - jó ha tudsz róluk, még ha tuning mellett is döntesz. 30e km alatt valószínűleg tényleg nem lehet megölni vele a motort (hacsak el nem felejt valaki olajat cserélni), de nem kívánatos kockázatokat növel.
Egy sima benzines autóra azt mondanám egyébként, hogy hülyeség ugyan, de aki akarja csinálja, még az eredmény is látványosabb lehet. De egy modern dieselnél inkább ne, ha nem muszáj. -
Sziasztok!
Hátsó főtengely szimeringet kell cserélni az autón. (2009, Citroen C5 (X7), 2.0HDi (136LE))
Ehhez le kell venni a váltót ugye. Hülye kérdés, de ilyenkor cserélik a váltóolajat? Vagy a váltó ilyen jellegű levételekor nem távozik a váltóműolaj? -
klambi
addikt
válasz gainwardgs #2585 üzenetére
jóó ez erősen alulméretezett annak a motornak, nekem az 1.6 visz ennyit
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
klambi
addikt
válasz Feketelaszlo #2586 üzenetére
Köszönöm a részletes indoklást. Igazat adok neked. Nem mondom, hogy kikerül a látókörömből de most elvetettem.
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
válasz kalmanchris #2591 üzenetére
Maszek szerelő. Majd ma felhívom.
-
nOvOp
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2004-es C3 gépkocsim. Besárgult, bemattult a fényszórója és vizesedik, párásodik is egy kicsit. Érdemes polírozással felújítani? Vagy pénzkidobás és cserélni kellene? -
nOvOp
senior tag
válasz molnarpeter #2594 üzenetére
Köszi, akkor bevállalom. Amiket kérdezel, sajnos arra nem tudom a válaszokat...
-
-
Doki42
őstag
Sziasztok
Hol tudnék apróságokat venni a kocsimhoz? C4 sx
Pl: kalaptartó műanyag idom ami tartja azt, belső kárpit bolha, motorháztetőn lévő króm csík rögzítő?
Nagyon sok bontót végig néztem nincsenek ilyenek csak picassóhoz, de ez nem az. Köszönöm[ Szerkesztve ]
Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
Szia!
A Citroen kereskedésekben sok minden van központi raktáron még régebbi típusokhoz is. Nekem a 2009-es C5-höz volt naproló beakasztó fül. 2-3nap alatt megjött és 2ezer ft volt, ami nem annyira vészes. Bolhát viszont lehet kapni a Bárdinál is. Én ilyet vettem tegnap.
Pontosan milyen C4? Benzin v. dízel? Évjárat?
Ebből kellene valami?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen