Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki42
őstag
válasz rayoliviero #3091 üzenetére
Igaza van a szerelődnek, de azért nem árt gyári csere alkatrésszel kicserélni😎
Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés
-
Shad0w
senior tag
válasz molnarpeter #3100 üzenetére
Még csak foglalóztam, de ha ezen múlik majd töltök fel képet a váltóról
-
#48613632
törölt tag
No de miért tennéd 6.-ba? Oda kellő fordulatszám is szükséges, hogy igényelje, nem csak úgy passzra odakapcsolok. Fordulatszám, plusz nyomaték. Bár ez a kettő azért jórészt együtt mozog.
Egyszóval, ne aggódj, nem lesz indokolt a 6. sebesség, egy 5 sebességes autóban, esetleg nagyon nagy sebességnél.
Egy 6 sebességes autóban, rövidebbek az áttételek, tehát nem az van, hogy az 5 sebességesből, csak szimplán kivették a 6.-at, hanem el is osztották az egész sebesség, vagy teljesítmény tartományt.
Nagyon ritka az, amikor egy 5 sebességes autóban, hiányérzet alakul ki, egy 6. fokozatra.[ Szerkesztve ]
-
#48613632
törölt tag
válasz echterion #3110 üzenetére
Hová? Az 5. után pluszba? Kizárt, hogy elbírná. Ahogyan írtam is, a 6. fokozat, az nem egy extra fokozat, az 5 sebességes váltókban, hanem egy másik fajta elosztás, a nyomatékgörbén.
Ilyen szinten, mondjuk úgy, hogy ugyanazt a szelet tortát, nem 5, hanem 6 részre osztották. De ettől még nem nagyobb a tortád.
Erről egyébként EZ jut eszembe -
Rick4
félisten
válasz echterion #3110 üzenetére
Anno volt egy CNG-s Multiplám, ami ugye benzin üzemben volt 100 lovas, CNG üzembem meg 93 lovas. Ott volt trükk, hogy vett az ember Marea benzines 1.6-os váltót, és annak az 5. fokozatát átrakta ebbe a váltóba, tök egyszerűen, 7-8 csavar kitekerésével, egy oldalsó fedelet leszedve 1 óra alatt lehetett cserélni, az alap 5. fokozat 0.767-es volt, ezt kellett 0.876-ra cserélni, de egyszer rápróbáltam a dízel marea 5. fokozatára, 0.946-os áttétellel, az autó max 140-et ment padlógázon, többet kajált, mint a sima 6-kel magasabb fordulaton, de félgázzal. Szóval nem egészen úgy van az, hogy a forgatónyomaték végtelen, és csak berakunk egy plusz fokozatot, vagy másik áttételt.
Megjegyzem, most olyan autóm van, ami ha sietek, 180-nál rakja fel magát 6-ba, és 190 -nél 3000-et forog, de ennek ellenére 200-nál elfogy, jó eséllyel 210 vége, nem lehet vele 300-ig gyorsítani, pedig a fordulatszám szerint kiadná. Ez nem egészen így működik. Ki van az számolva, mi az az áttétel, ahol még gyorsulni is tud, a megengedett sebességhatárnál optimális a fordulat- fogyasztás.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
batai15
félisten
Nem rosz az a 6. Sebesség,de inkább az pályára való már , tekintve hogy van amelyik autó 130nal 2000 alatt forog .
Automata megint más ,mert ott kvázi rövidek a fokozatok a jobb gyorsulás érdekében . -
echterion
nagyúr
válasz #48613632 #3111 üzenetére
Nyilván nem csak úgy beszúrva gondoltam. A technikai részleteket nem ismerem, de már 130-nál is eléggé üvölt szegény egyhatos a 4000-es fordulattól, a fogyi is ilyenkor már az egekbe kerül. Manapság már nem kell ilyenre használnom szegénykét, de régebben jól jött volna, ha tud ilyet is.
De amúgy mondhattam volna a T5-ös S60-ast is, ott azért erő is maradt volna bőven a hatosnak, ha úgy tervezik meg a gépet.
**********
-
-
Shad0w
senior tag
Uhh, jól belenyúltam a tutiba. Cserkészbecsszó, nem akartam hitvitákat indítani...
Ha vissza tudunk kanyarodni, az egész bonyodalom abból indult, hogy most két eltérő autót fogok használni, ugyan nem napi váltásban, de mondjuk havonta többször is fogok ülni mind2-ben. Az teljesen jogos, hogy 5 sebességesben mások az áttételek és alapvetően nem fogja kívánni a nagyobb fokozatot. Viszont akkor már bedobok még egy paramétert: a 6 sebességes 110 LE turbóval, az 5 sebességes 82 LE (nem tudom turbós-e, nem is igazán érdekel). Szal a turbós 80-nál már mondja, hogy mehet a 6-os, és 90-nél 1500-at pörög. Az 5 sebességes meg majd pörög valamennyit 90-nél, tippre sztm 2000 fölött lesz. De igazából nem is fontos a fordulatszám. És megint megemlíteném, hogy a szokásaimat kell leküzdenem, hogy 90-nél se akarjam rakni 6-osba. Biztos én vagyok fura, de a sebességet figyelem, hogy melyik fokozatba kell rakni. (ofcoz, ha emelkedőn megyek nem fogom 4esbe rakni, mert 50-nél már ott a helye, de azért gondolom érthető )
Btw, ha nem lesz holnap UFO támadás akkor már haza is hozhatom .
-
-
Shad0w
senior tag
válasz molnarpeter #3108 üzenetére
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #3121 üzenetére
Nekem is ez van 206ban .
-
XanD3R
aktív tag
Sziasztok!
Az alabbi autohoz tudnatok adni magyar nyelvu kezikony elerhetoseget?
Peugeot 3008 2.0 HDi Hybrid4 4x4 (2013/5)
-
Vigneau
félisten
Bár ez egy évvel frissebb sajna.
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Feketelaszlo
senior tag
Gyári, magyar nyelvű kézikönyv minden, 2000 után itthon forgalmazott PSA típushoz:
1. Kiválasztod a "Documentation de bord" menüt és ott a jármű márkáját.
2. A sarokban magyarra váltod a nyelvet.
3. A következő oldalon a típust, majd a karosszériaváltozatot és évjáratot.Ha akarod le tudod tölteni .pdf-ben a pdf ikonra kattintva vagy böngészheted online.
-
XanD3R
aktív tag
válasz Feketelaszlo #3125 üzenetére
Koszonom szepen mindkettotoknek. Meg is talaltam
-
nesa
veterán
Ide is beírom hátha, a 110 lovas1.2 puretech motorról van valakinek tapasztalata, hogy alakul a fogyasztása (5-7 személyes berlingoba)?
Szeretnék egy új autót csak nem tudom dízelt vagy benzinest, bár opel emblémával a dizel se drágább de a citro tetszik legjobban a három közül Rifter a közép út.
Szóval a sorrend
Rifter vagy Doblo doblo is tetszik de lehet kiesik a listamrol már csak egy 9 éves széria míg a másik három frissebb.
Combo ez nekem kicsit a szerencsétlen hülye gyerek a családba...
-
Rick4
félisten
Saccolok, városban még csak csak elvagy 7 literből, de pályán 9-10-et be fg nyelni, kis benzines a nagy homlokfelülettel, és a nagy légellenállással sose volt jó kombó. Más kérdés, hogy a direkt befecskendezéssel és a turbóval a hibalehetőségek és a javítási költségek tekintetében gyakorlatilag ugyanott leszel mint ha dízelt vettél volna, csak mindig 2-3 literrel többet fog kajálni.
Amúgy a fogyasztás igencsak jelentős tétel egy autó fenntartásánál, már 10 ezer km-nél is komoly összegek jönnek ki, nem hogy 50 vagy 100 ezer km-es távon.
Egyen csak 2 literrel kevesebbet a dízel, vegyesben egész biztos számolhatunk ezzel, 6 vs 8 liter. 6X 392=2350ft/100km, vs 8X365=2920Ft, 100km-en 570ft, nem sok, a kutasnak 200Ft, meg egy csoki, de amikor mész az autóval, szépen gyűlik ez. 1000km-en már 5700ft, 10 ezren 57 ezer, ha egy 20 ezres olajcsere- intervallumot tartasz, két olajcsere alatt visszajön 114 ezres, 2-3 év alatt belemegy 50 ezer km, 285 ezer ft, 100 ezernél megmarad 570 ezer. Ezt ha a dízelre költenéd, még mindig csak ugyanott vagy, de az első 100 ezernél nem hinném, hogy bármit is kell csinálni, sőt, a második 100-nál se nagyon.
Nekem a 2 literes 150 lovas 2014-es C4 Grand Picasso 130 körül 6 litert kér, az 1.6-os dízel még kevesebből elvan, míg egy benyás tuti megeszi a 8-at. Még az is a dízelt választja, akinek sok város lesz, mert a dízel ott is levan, több olyanról tudok, akik még a régebbi 10 év körüli Picassokból 1.6 HDI-t használnak ovijáratban, meló, bevásárlás, majd megint ovi, napi 20km-eket mennek, és semmi baja sincs a motornak.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
nesa
veterán
Én is úgy gondoltam hogy a wltp is mindent elbír, így marad a dízel, abból ugye már csak az 1,5 ős blueHDI van ami új, az autót kb 3 év 1 napig akarom megtartani aztán csere egy ugyanilyenre újabb 3 év 1 napig.
Arról van valakinek információja hogy a kötelező szerviz díjak hogy alakulnak, kb 40k km lenne benne mikor eladom. -
nesa
veterán
Nem nincs cégem, állami támogatásra venném, és eddig úgy néz ki 3év múlva lehet eladni és cserélni, jelenleg úgy néztem valami 3 év 4honapig fog menni a program, ha nem hosszabbítják meg, tehát ha elsők között kihozok egy kocsit és nem módosítanak rajta kitudok hozni még egy másikat is.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz molnarpeter #3132 üzenetére
De van megtartási kötelezettség 3 év és ha nem változtatnak 3 ev múlva újra vehetek fel rá támogatást.
3 évig viszont semmilyen módosítást nem lehet rajta végezni,( nem mintha akartam volna) és 3 évig rajta kell lenni az EMMI matricának.Meg ha 3 éven belül PL elválnék akkor is egy összegbe kellene visszafizetni, de nem terveztem ilyesmit.
[ Szerkesztve ]
-
bazsimano
őstag
mi a grand space tourert nezegetjuk...
mivel mi inkabb kisebb tavokat teszunk meg, nincsenek olyan hatalmas kulfoldi utazasok, arra ott van a repulo...ha belefer...de nalaunk dunakanyar es balaton jatszik...
meg itt Budapest kornyeke...es egy ket belfoldi ut...
szoval szerintem mi majd maradunk a benzinesnel. -
Rick4
félisten
válasz bazsimano #3136 üzenetére
Ilyen C4 Grand Picassom van, igaz ez már 4.5 éves, de nem is 5.9 volt új korában.
Van annyi extra lehetőség, hogy lehet mazsolázni, de a fullos nagyon nagyon messze van az alaptól, ha már csak olyan apróságokat említünk is meg, mint a motoros hátsó ajtó, holttér figyelő, automata váltó, 12"-os nagy színes lcd, de van ott önbeparkoló, ami valóban tuti annak is, aki tud parkolni, nomeg a fulloshoz ott van a teljes bőr, hangszigetelt oldalablakok, panoráma tető, szóval lehet ezt fokozni... igaz mindkettő elvisz ugyanoda, de jelen pillanatban még alapmodellként is ez az egyik legjobb választás, most se nagyon tudnék mást venni helyette.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
bazsimano
őstag
persze az a baj, hogy mindegyik autonal ez van ha szepen tele legozod/pakolod extrakkal...akkor nincsen hatar.
Persze valszeg ez az akcio julius 1ig meg fog szunni, es az sem tiszta, hogy a kormany tamogatsa mit fog muvelni az arakkal...lasd csok...(multkor neztem valami musort ahol az autoszovetseg elnoke beszelt, es azt mondta, hogy nem lesz valtozas...na erre majd kiancsi vagyok).Amugy egy "normalisan" osszerakott grand tourer hol tud megallni? milyen motort erdemes valasztani? (azon kivul h fix a benzin, es nem vagyok egy nagy schumacher szoval autopalyan is 120at tartom, de azert ha kell elozni akkor sikeruljon )
udv
b. -
Rick4
félisten
válasz bazsimano #3138 üzenetére
Az érdekesség, hogy most vettem át egy hétre egy 1.5 dci Kadjar-t, nos, lehetne jó is, mert 4500 km van benne, de nem az, borzalom. Az ülés anyaga gagyi, a beállítási lehetőségek 3 dologból állnak (előre- hátra, fel-le, támla előre- hátra), a középkonzolon nekem a 193 centimmel még jó a könyöklő, de egy 170 centis csak hátrafordulva látja, telefont nincs hova rakni, ha két vizespalackot kirakok, útban vannak a kezemnek a váltáskor. Az ajtókárpit egy bazi nagy műanyagdarab, az ajtó kapaszkodó annyira elől van, hogy sem én, sem az utas nem tudjuk megfogni menet közben, és persze értelemszerűen akkor már nem is tudom becsukni, amikor beültem az ülésbe, előre kell hajolni rendesen. A műszerfal habosított műanyag, de kopog, céltalan, funkcionalitását vesztett idétlen forma, amennyivel magasabban ülsz, annyival a padlólemez is feljebb van, tehát kb mint ha egy régi Swiftben ülnél, csak 30 centivel magasabban. Az üvegek árnyékoltsága nulla, 100%- UV-t átengedi, leégette a fejem a nap, pedig nem nyár van, és körben nem látni ki a kocsiból, jobbra a padkára semmit.... Ja, és hab a tortán, hogy kívül nagy, belül nagyon kicsi, az ajtón hülye helyen, az ülés mellett vana térképzseb,a mi kb 1 db 1.5 literes palackot nyel el és annyi.
Sose vennék ilyen kocsit, pedig kis kemény rugózású ( 215/60-as gumikkal), végülis halk, nem kajál, közepesen megy, de az egész egy szedett- vedett valaminek tűnik, a zene jól szólt benne, de ennyi....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
FrankMonzano
őstag
Üdv! Ki lett cserélve a szelepfedél tömítés, de úgy látom hogy a blokk tetejénél folyik az olaj. Honnan folyhat onnan felülről, illetve mi lehet a hiba oka? Peugeot 207 1.4 16v kfu.
-
erik365
aktív tag
válasz FrankMonzano #3141 üzenetére
A szelepfedélnél, vagy a hengerfejnél? Esetleg a vezérműtengely végénél?
1.4 T-jet M32
-
bajnokpityu
félisten
Ezt, hogy 3 év múlva megint fel lehet venni, ezt hol hallottad?
mert egyéb nagycsaládos kedvezmények eddig úgy szóltak, hogy 1x felvetted, és pipa életed végéig.egyébként nagyon sokat gondolkodom a témán, hogy mit kéne tenni. az a baj, hogy szeretek gyorsan menni, útálom, ha sokat fogyaszt, és ez a két paraméter kb kizárja az egyterűeket is és a suvokat is. a maradék meg ugyan elég 3 gyerekülésnek (mondeo, passat, insignia, superb utolsó szériáiban övvel jók 3 ülésnek) de nincs belőlük 7 személyes.
5008 hátsó felfüggesztése csatolt, innentől gondolom a c4 grandnak is, és utódjainak is, és ez engem zavar. az 1.5 diesel meg elhiszem, h takarékos, de az én normál 155ös utazómhoz kevés. 2.0 meg pl már csak az 5008ban létezik
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #3144 üzenetére
S-Max alatt még van vmi futómű, meg félig-meddig földszintes az is
-
bajnokpityu
félisten
válasz molnarpeter #3145 üzenetére
1.6 turbo benyással mentem még a régebbiből. az asszem 160lovas volt. az úgy éppen elég, de nulla tartalék hatású volt pályán. de az új ha jól látom, szélesebb, nehezebb pluszban, szóval kb a 180 lovas diesel lehet ott a "normális". namsot ez a bajom ezekkel a citroen, 5008 félékkel, hogy ezek se sokkal kisebbek, és ott a 120 meg 130lovas a mainstream, bármi más húzós feláras..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nesa
veterán
válasz bajnokpityu #3144 üzenetére
Valami tag fejtette ki valami műsorban de ugye pontos részleteket még nem tudni hiszen most kezdik a parlamentbe a részleteket tárgyalni.
Ha nem lehet 3 év múlva újra vásárolni akkor szerintem kihagyom, mert akkor nekem nem biztos hogy kiadja amit szeretnék, akkor inkább egy villany autót (használt leaf) veszek és hét közbe azt használom ha meg kell a tér előveszem az egyterűt.Én nem megyek gyorsan, ugyan mentem már az egyterűvel (német pályán terméseztessen) 170-et is, de nem a fogyasztás a nagy gond hanem hogy rohadtul nem szereti 100-110 jó neki hosszúba, nagyon max 120 de ott már szétforogja magát, pont 3000 en, ezért is inkább 110 en használom a széltolót.
-
-
Rick4
félisten
válasz bajnokpityu #3144 üzenetére
Szeretek néha gyorsan menni, és nem szeretem, ha sokat forog, és sokat eszik a gép, viszont szeretek elférni, és ha kell, pakolni, de nem akarok az 5m-ból 1.6-öt a motorháztetőre áldozni, majd a maradék métereken másokkal nyomorogni, ezért van egyterűm.. Hidd el, jó ez, ha sietek, 185-nél rakja a váltó a 6.-at....
Most itt van egy 4500 km-es Kadjar, a Grand Picaso keresztbe- hosszába megeszi, jobb futóműves, a pályán a keresztbordákon nem ver fel, mint ez, a rossz úton (Monor- Nyárlőrinc között) nem billeg, dűlöngél, mint ez... A picasso feszik az úton, és keményen 140-nel is le lehet menni egy lehajtón, ha úgy alakul..
Meglepődnél, de totál jó a Grand Picasso futóműve.Nyilván ez nem az 1.6-os, hanem a 2 literes 150 lovas van benne, ha lett volna még erősebb motor, azzal vettem volna. A Kadjar a 110 lovas 1.5 dCi, hát, elég öszvér, de végülis fel tud gyorsulni 160-ig is...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #3148 üzenetére
A 68 lovas csapásmérő SDI pl 120-nál 3000 rpm
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen