Új hozzászólás Aktív témák
-
atosan
addikt
válasz kalmanchris #2701 üzenetére
Tulajdonképpen még az előző autómnál (P306) cseréltem és utána kezdett el szarakodni az alapjárati motor. Nem tudom lehetett e hozzá köze. Mivel töröljem ki a tartályt (vagy minek nevezzem) amiben benne van, ha ki kell egyáltalán? Természetesen újat vettem.
Maine coon
-
Pulsar
veterán
válasz molnarpeter #2534 üzenetére
jó volt a tipped. A váltó olaj leeresztő csavar ki volt tekeredve, és szépen elfolyt az összes olaj belőle. Még jó, hogy a hanja végett úgy döntöttem, hogy inkább járok cangával, amíg a szerelőhöz be nem kerül.
-
Tigi
őstag
válasz molnarpeter #2708 üzenetére
Váltóolajat én is cserélni akarok az 1.1 206-ban.
Milyen olajat érdemes venni bele?Más:
Van egy kis olajszivárgásom az olajteknő felett a szíjak oldalán, valamelyik tengely szimeringje mellett szivároghat, pár csepp mindig van a kocsi alatt. Érdemes ezzel foglalkozni vagy hagyjam a fenébe?Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
molnarpeter
nagyúr
Legyen gyári vagy más minőségi kenőanyag, úgyis kevés kell, és mindenképp menjen bele az előírt mennyiség (esetleg plusz egy deci), azt a 2-3 litert ki lehet bírni.
Érdemes, az olaj károsítja a szíjakat. A kartergáz visszavezetés is legyen jó, attól lesz vákuum a motor alján és tetején, így nem kifelé igyekszik az olaj a többi tömítésen.
-
Tigi
őstag
válasz molnarpeter #2710 üzenetére
A szíjjakra nem megy olaj, csak valahonnan a teknő fölül szivárog, sajnos nem vagyok autószerelő, így nem is értek annyira hozzá., ha lesz időm akkor leveszem a műanyag dobot, hátha akkor látok is valamit, mert így alulról sajnos nem nagyon lehet látni.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Pulsar
veterán
válasz molnarpeter #2708 üzenetére
a fügyülő hang igen, de van egy másik, zörgő hangja, ami még olaj nélkül borzalmasan hangos volt. Na az nem, de nagyon kell füleljek, hogy halljam. Azért már csak 300+ ezer kilométer van a váltóban.
-
atosan
addikt
válasz kalmanchris #2706 üzenetére
Ok, annál van valami trükk, mivel érdemes tisztogatni?
Maine coon
-
kalmanchris
tag
Kiszeded, féktisztítóval lepucolod, visszrakod, feltanítod gyújtáson, majd mehetsz.
-
atosan
addikt
válasz kalmanchris #2714 üzenetére
Feltanítom gyújtáson? Ez mit takar? Ráadom a gyújtást, várok kicsit, aztán indítok?
Maine coon
-
eumano
tag
Sziasztok!
Van itt a fórumban olyan aki vezérléscserét vállal?
DS DS5 2.0HDI lenne az alany.Alkatrészek megvannak csak csere kellene!
Megfizetném! (Pest megye)Köszönöm előre is!
-
proof88
addikt
Sziasztok,
2006-os C4-nél, mi az a búgó hang amit hátulról hallok akkor, amikor bedugom a slusszkulcsot a zárba? Nem forgatom el, nem adok rá gyújtást, csupán bedugom, és néhány másodpercig hallok valamit, mintha valamilyen mechanika mozogna. Mindig ez van. Kicsit hasonlít arra a hangra, amit a xenon lámpák automata mozgása okoz néhány másodpercig miután ráadom a gyújtást, de azok értelemszerűen elölről jönnek, ez viszont hátulról.
-
Pulsar
veterán
válasz molnarpeter #2716 üzenetére
Apám is ezt a Xado cuccot javasolta. Szerintem ki fogom próbálni.
Volt, azzal nincs gond. A hiba ott keletkezett, amikor a 4es henger megszorult és kiverte a blokk oldalát a hajtókar jó 1.5 eve. Olyan érzés volt mintha nekem jöttek volna, szinte ugrott egyet az autó. Gondolom ezt a váltó is megsínylette. -
Tigi
őstag
válasz molnarpeter #2715 üzenetére
Se a nívópálcán se a kijelzőn nem látni a fogyást egyenlőre, kb. két hónapos az olaj benne, de nem sokat van használva a kocsi.
Ja, meg az olajcsere előtt, mint korábban írtam, az olajszint kijelző össze-vissza mutatta a szintet, csere óta jól mutatja.[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
rumos XIII
aktív tag
Sziasztok.
Ránézésre láttok valamit ennél az autónál, ami kérdéses lehet?
Héten szeretnénk megnézni. -
Emu
őstag
válasz rumos XIII #2723 üzenetére
Az elejét alaposan nézzétek meg mekkorát kapott, egyébként mást nem látok rajta kép alapján. (Szerintem rendszám is ez miatt új)
-
rumos XIII
aktív tag
Eladó azt mondta, hogy a rendszám HZA volt a régi környezetvédelmi matrciával, amikor leszedték a matricát róla, ottmaradt a ragasztó, azt acetonnal lemosták, és szétmosta a rendszámtáblát, ronda lett, azért lett új kérve rá.
Hogy érted, hogy mekkorát kapott? Miből látod?
Köszi!! -
válasz rumos XIII #2723 üzenetére
Én még nem hallottam olyat, hogy egy rendszámtábla rondára kopjon. Vagy valaki murván hajtotta új korától kezdve. 2002-es autó, 16 éves....rengeteg ennyi idős autó rohangál a 'régi' rendszámával. Szerk.: közben látom leírtad az okát.
Szerintem esélyes, hogy a jobb eleje törve volt. A sárvédő más színűnek tűnik mint az ajtó...de lehet csak optikai csalódás.A másik: a bőrbevonatú kormány. A felszereltségi szint nem tartalmaz bőrkormányt...ebben mégis van. Úgy, hogy se könnyűfém felni, digit klíma...vagy bármi egyéb nyalánkság. A 206-osokban ritkán van bőrkormány, a sport illetve a Roland Garros modelleket kivéve. Jobb esetben csak elkopott az eredeti kormány (apám 14éves Pug-jában is borzalmasan néz ki) és kicserélték vagy durrant benne a lufi és ezért cserélték.
Első körben nekem ennyi tűnt fel.
[ Szerkesztve ]
-
válasz rumos XIII #2727 üzenetére
A szimmering téma engem aggasztana. Lehet nem folyik sok olaj, de akkor sem túl bíztató.
Tudom miről beszélek, nemrég volt hátsó főtengely szimmering cserén a kocsim. Mondjuk nekem nem látszódott semmi olajfolyás, egyszer csak nyekk...és elfojt az összes olaj.Nekem valahogy nem áll össze a kép. Mióta van nála a kocsi? Ha fontos volt a melójához, gondolom sok km-t tett bele. Ehhez képest 16ezer km-t volt nála. Én átlagos felhasználónak mondom magam, napi 50km melóba ingázással....de így is összejön mindennel együtt évi 20-25ezer km.
Valamint...azt írja, hogy átírásnál kért új rendszámot. A PEV...rendszám alapján ez nem lehetett mondjuk 1évnél sokkal régebben. Akkoriban mentek a hasonló rendszámok. Ha bő egy éve vagy másfél éve vette, akkor ez eléggé tekintélyes katalógus javítási szempontból. És nem két ft-ba kerül. Most meg eladná 550-ért?
Vásárlásnál rögtön fényeztetett két elemet...már ez sem túl jó.
[ Szerkesztve ]
-
Emu
őstag
válasz rumos XIII #2725 üzenetére
Ahogy fent a kolléga is leírta, enyhén más színű az egyik sárvédő, illetve az összes fényszórót cserélték az elején. Egy 16 éves autónak még polírozás után sem tűnnek ennyire újnak a fényszórói.
Ha a jobb első kerék képét megnézed a dobbetétek is eléggé újnak tűnnek. Nem rég én is kerestem autót, és rengeteg eladásra előkészített autóba futottam bele, vigyázz ez is nehogy olyan legyenEgyébként ha csak koccos volt az eleje, és a lufik sem nyíltak akkor simán bevállalható...
szerk: sajna melóban nem tudom megnyitni a felhőben lévő fájlokat, blokkolja a tűzfal.
[ Szerkesztve ]
-
Emu
őstag
válasz rumos XIII #2730 üzenetére
A karbantartások nagy része kényelmi extra javítás, illetve olyan kopó/fogyó dolog amit egyébként is időközönként cserélni kell. A főtengely szimeringet úgy tudom minden vezérléscsere alkalmával ajánlott cserélni (legalábbis nekem most ezért kell újra vezérlést cseréltetnem a saját autómban, mert a korábbi szerelő ezt elmulasztotta, és a vezérlés tiszta olaj)
Az meg tényleg kérdéses, ha egy év alatt beleborított ennyi pénzt akkor miért adja el? Meg kell nézni, ha minden oké akkor el kell vinni egy alapos átnézésre szakszervízbe.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz rumos XIII #2727 üzenetére
Ilyen sajtfecnit akárki írhat Wordben - de még ha a szervizmúlt le is igazolható, a rendszeres karbantartás sajnos nem növeli az autó értékét: a karbantartás hiánya csökkenti azt. Köznyelven ezt az autót érzésem szerint jóval piaci ár fölött hirdetik - függően attól, hogy az az olajfolyás mennyire súlyos. Persze legalább őszinte az eladó. Ennél többet látatlanban nem kísérelnék megállapítani, de személy szerint nem nagyon mernék belevágni a vásárlásba, amíg egy szervíz ajánlatot nem ad a motor főtengely tömítés javítására (már ha tényleg csak az a baja). A teljes javítási procedúra most nincs a fejemben meg épp szervízadatbázishoz sem férek hozzá, de gyanítom - hogy a filléres alkatrész ellenére - sok visszabontással jár és a munkadíj erősen növeli a csere árát, ezért nem végeztethette el a tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rumos XIII #2727 üzenetére
Ha ez igaz, akkor érdemes lehet megnézni és átvizsgáltatni. Lehet, hogy jó áron jutott hozzá kis kocc után, ez nem feltétlenül probléma, csak a javítás minőségét kell alaposan megvizsgálni.
-
starex
újonc
Hello
KFU 1,4 16 szelepes motorom elkezdett kerregni,mi okozhatja? Valami iránymutatás jó lenne,van e valami jellemző hibája? -
proof88
addikt
válasz molnarpeter #2720 üzenetére
Hát ehhez nem értek, de van racionalitás amögött hogy a pumpa elkezdjen bármit is csinálni ennyitől? Ha lesz időm akkor egy csöndes helyen kipróbálom, hogy ahogy berakom a kulcsot, hátraszaladok a kocsihoz hogy legalább azt meg tudjam mondani hogy balról vagy jobbról jön-e a hang.
Más: EW10A RFJ motor van a kocsiban, okoskerékkel van a változó szelepvezérlés megvalósítva. Olvastam hogy bizonyos autóknál adott fordulatszámtartományban kell maradni a kocsival hogy a sportosabb szelepvezérlés legyen érvényben, gondolom okoskeréknél ez nem a fordulatszámtartománytól függ, vagy igen?
-
Rick4
félisten
válasz proof88 #2738 üzenetére
Tele van racionalitással, más modellek csak gyújtásra adáskor, de ugyanezt csinálják, kb 3 másodpercig dolgozik, felállítja a megfelelő üzemanyagnyomást, hogy ne indítózás közben, 10.6V környékén kelljen ugyanezt csinálni. 30 éve tudják az autók ezt a funkciót.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Tudok embert, aki ilyenekkel foglalkozik 20 éve, az én 2014-es C4 Grand Picassomat is oda viszem Diósdra, pedig Szegeden lakom.
Cserébe viszont "hozott" alkarészekkel nem foglalkozik, amit ő vesz, azt rakja bele, ezzel még lehetne is probléma, de én magam tizenéve autóalkatrészekkel foglalkozom, nyilván nekem nem gond a vezérlés alkatrészek beszerzése, és én is elfogadtam, hogy ez így van, sőt....
Abban a pillanatban, amint csere után történik valami az új alkatrésszel, nem mindegy, hogy vagy a szerelő, vagy az alkatrész, nem kell senkire mutogatni, ő adott mindent, neki kell helyretenni is.Szóval vagy visszaviszed, vagy eladod, vagy marad, és esetleg kutyaütőhöz kerül az autód, én ebben a témában utazom 13 éve, 7 db autóm van, nagyjából tudom, hogy egy bizonyos típussal kb kit érdemes keresni az országban...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Most lesz eladó az 1.9 PD Alhambrám, 4 éve van nálam, és nem sok dolog maradt, ami ennyi idő alatt nem lett kicserélve, vagy megcsinálva, az csak egy dolog, hogy minden alkatrész számlás, még az ablakmosó, féktisztító is ott van a számlákon, de minden javítás fotókkal, szövegesen is vezetve dokumentált, ezekből a legutolsó dolgok közé tartozik 1.5 hónapon belül a komplett hengerfej felújítás, azon belül nyilván új csavarok, tömítések, szelepszár szimmeringek, pd elem tömítéseken keresztül a motortartó bakon, új vezértengely csapágysoron keresztül az új ina hidrotőke szetten át a komplett új vezérlésen, és persze új olajak- szűrők, mellé még pár apróság a 4 db vadiúj trw féktárcsa- komplett első- hátsó betétszett, trw hátsó fékbowdenig minden, csak ez a móka volt 450 ezres, de nem általlottam 3 éve 120 ezrest költeni az automata szolenoidpakkjára, 100-ast a xenon projektorok cseréjére, 100-ast az új torbo középrészre, 30 volt 2 db gyári kapcsoló, 60 az androidos navis fejegység, 120 a hűtő- belső fűtőradi- új gyári túlflyó, új gyári szűkítős cső, 50-est dobtam ki a vadiúj gyári ülésszivacsara és az ülésfűtésre, 2 éves akksi, 1 éves fűtőszálas szélvédő, 6.5mm-es öngyógyítós conti gumik, mint a 7 db ülés, tetőklíma, pdc elől hátul, komfortindex, esp, vagyis bőrön kívül full, szóval nem hiszem, hogy majd sokáig kell árulgatnom 1.25M-ért, de 800-akat kérnek egy szebb 2000 előttiért.
Igaz, bukónak így is bukó, mert az össz ráköltéssel kb 2M-nál járok már, de nem azt néztem soha, hogy jajj, marad-e hónap végére vajaskenyérre, nem a kosztpénzből vettem el a javításra szánt pénzeket, és nem is azért hoztam most mert meg akartam tartani, szimplán nem akartam egy másik, 300-at futott motort beletenni, úgy se látod, mi van benne, ki tudja, ez szét volt szedve, bármi, ami nem volt a szerelőnek szimpatikus, szó nélkül cserélve volt. Valahogy nem ez a mindennapos, de hozzám még sose jött vissza senki, hogy figyu, gond van az autóval, amit eladtál nekem... Igaz, ha új autó kell, azt a szalonban kell keresni, itt még van egy komplett fényezés addig, mert egy éve javítva lett pár apró hiba, és azóta nem lett fényezve, de azt garantálom, hogy ennél jobban rendbehozottat nem fogsz találni, és ez okból valószínű erre kevesebbet kell majd költeni a következő 2-3 évben költeni, mint másikra.elvileg ezt hívják a népek jó vételnek.Ha maradnál a PSA csoporton belül, de kell az egyterű, van egy 2004-es 2.2 HDI Fiat Ulysse, szintén minden tekintetben rendebe szedve, ami lehet az cserélve, szintén az a kategória, hogy csak bele kell ülni, és menni.
Ja, és nem autókereskedő vagyok, csak eladogatom azokat az autókat, amikre nincs szükségem, aztán majd lesz valami erősebb 3-400 lovas, mait havi 1-2x beindítok..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
veterán
sziasztok,
adott egy 2007-es 407, benne rd4 rádió (másfél din magasfent narancssárga kijelzővel, pontosabbat hogy lehet róla megtudni bontás nélkül?), cd-tár nincs, se usb, se bluetooth, lemezről játszik mp3-at (kivéve az utolsó 100-150 megát, ott már ugrál). van még egy nokia bt kihangosító, ami híváskor átváltja a rádiót auxra, majd vissza. ez utóbbit nem tudom, hogy csinálja viszont elég visszhangos, nem szeretjük. jbl logót nem láttam sehol
a cél: zenehallgatás telefonról. ha a fejről lehet számot váltani, és a kijelzőn megjelenik a szám címe, az jó, de nem létfontosságú.
a lehetőségek:
1. kidobjuk az rd4-et, helyére teszünk egy szimpla bt-s rádiót. ez biztos hogy működőképes megoldás, viszont probléma lesz a bc kezelése, amire talán vannak trükkök (sőt képen olyat is láttam, hogy a kijelző alá bekerül pár gomb ebből a célből). viszont ez mindenképp ronda lesz, és tartok tőle, hogy mire bekerül, keretet kap, megoldódik a bc kérdése is, addigra már nem is lesz olcsó.
2. kidobjuk az rd4-et, és beteszünk egy kínai 2 dines nagykijelzős androidos valamit, amiből van olyan, ami állítólag kezeli a bc-t is. de ez egyrészt nem olcsó, másrészt nem bízom a névtelen kínai droidos cuccokban, ha pedig instabil, kénytelen leszek felgyújtani.
3. marad az rd4, de kap egy gyári bt modult. ez nehezen beszerezhető, drága, és nem tudom, hogy kezel-e a2dp-t egyáltalán.
4. az rd4 kap egy dension dobozkát: 4a: a compact bt ára szimpatikus, és viszonylag könnyű beépíteni, viszont fm-en a minősége gyengébb, auxon számcím nincs, számváltás meg egyáltalán, viszont intézi a kihangosítást is, lehet hozzá bt-vel és jackkel is csatlakozni. ja és más autóba is át lehet vinni. 4b:vagy van a gateway lite bt, ami már a cd-tár bejáratra kapaszkodik fel, számot is lehet léptetni, viszont drágább, bonyolultabb valamivel bekötni, és ugyanúgy nem intéz számcímeket.a honlap szerint nem kompatibilis. 4c. gateway pro bluetooth. ez elvileg mindent tud, cserébe drága.
5. yatour vagy egyéb kínai megoldás: nem bízom a kihangosító minőségében, de igazából a hangminőségben se annyira.
6. valahol láttam olyat, hogy két aux is lehet, így az egyiken maradna a nokia, a másikból meg ki lenne vezetve egy jack. ez a legolcsóbb, de legfapadosabb megoldás, ha egyáltalán lehet ilyet.
7. ???
8. profitmit javasoltok?
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Clain
tag
Sziasztok,
Van esetleg ötlete valakinek az alábbi probléma megoldására?
Jelenség : az autóm hidegen kicsit rángat/dadog gázadásnál
Voltam diagnosztikán: porlasztók turbó egr rendben van, Fap adalék is, üzemanyagszűrőt 15ekm ezelőtt cseréltem, egyedül a vízpumpát kell cserélnem,de gondolom ez nem okozna ilyen tüneteteket
Sajnos a szerelő is csak tippelgetni tudott és ki szeretném kérem a Ti véleményeteket isköszi előre is
-
zzola
félisten
Üdv.
Találtam egy 308-as Peugeot-ot.
[link]Alváz szám alapján bukta!
10 éve működő korrekt autókereskedésnek vallják magukat...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Lunar Lander Beyond teszt
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Autós topik
- Alkoholista nevelde
- Gitáros topic
- BestBuy ruhás topik
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest