Új hozzászólás Aktív témák

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz Doggy dog #66673 üzenetére

    A gyári minőség csak nem lehet rossz. ;) Csak kíváncsiságból húzd már le a csatit,és nézd meg hogy ugyanúgy viselkedik e a visszajelző,mint amikor be van dugva.Ha igen,a hiba egyértelmű.

    A termosztát működését ellenőrizni legegyszerűbben házilag úgy tudjuk megtenni, hogy a hidegen beindított autónak megfogjuk a vízhűtőhöz menő vízcsöveit, és figyeljük a hőmérsékletüket.
    Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó kivezető cső alig melegszik, a felső bevezető cső (ami a termosztátról megy a hűtőre) hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső bevezető cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó kivezető cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz.Lényeges,hogy közvetlenül a hűtő csatlakozásoknál érzékeld a kezeddel,mert az alsó kimenő cső kicsit becsapós,mert már akkor is kezd a cső melegedni,amikor a termosztát még nem nyitott.Ez azért van,mert a termosztátból egy vékony csövön a tágulási tartályba vissza van vezetve a már meleg hűtővíz, a tartályból pedig az alsó kivezető csőbe van visszavezetve.Ezért maga a cső már érezhetően meleg,csak közvetlenül a hűtő kivezetésénél hideg.

    Ha elromlott, és nyitott állapotban megragadt, a fentiek annyiban változnak, hogy az alsó vízcső kis késéssel követi a felsőt, és már a hidegebb tartományokban is csak kicsivel hidegebb tapintású, mint a felső. Ha ezt tapasztaljuk, a termosztát megérett a cserére

    [ Szerkesztve ]

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

Új hozzászólás Aktív témák