-
GAMEPOD.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zserbox
őstag
válasz BobChemistry #20797 üzenetére
canon 15-85 IS?
én nagyon szeretem, tökéletes mindenes obi. (csodás képminőség, jó stabi és masszív felépítés)
oké nem fix f4 -
m3ss
veterán
válasz BobChemistry #20801 üzenetére
ebbol a vc (stabi) nelkuli verzionak jobb a kepe amugy, hasznaltan az 60-70e korul megy.
esetleg meg egy sigma 18-35-tel is meg lehet bonyolitani a dolgot. en hamarabb vennek 18-35 1.8-at dokkoloval apsc-hez, mint 17-55 2.8-at, vagy 24-105 f4-et.
attol fugg melyik latoszog jon be leginkabb, kell-e a fenyero...
amugy is, vegyel inkabb hasznalt d7kthttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
BobChemistry
őstag
-
zserbox
őstag
válasz BobChemistry #20804 üzenetére
17-85-öt NE, az egy kalap sz*r, 15-85 teljesen más kategória
kinti képekhez akkor nem feltétlen kell a nagy fényerő se[ Szerkesztve ]
-
Serius1974
tag
Segítsetek légy szíves! Vásároltam egy Tokina 24-70 obit, vázmotor nélküli. D90 Nikonon használnám, és nem mindig lát rekeszt. Lecsavarom és fel, akkor van! Mi a bű-bánat baja van?!
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Serius1974 #20808 üzenetére
A legszűkebb rekeszállással tetted fel a vázra?
-
torzo
Ármester
válasz Serius1974 #20810 üzenetére
Akkor passz. Kontakt OK? Kattan rendesen? Saruk tiszták?
-
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Tudnátok nekem mondani egy oldalt, ahol egy összefoglaló leírást el tudnék olvasni a Canon objektíveinek motorjairól? Érdemi különbségek, melyik mire való igazán, melyiket mire érdemes venni? STM-re találtam pld., hogy videóra nagyon ajánlott, ilyesmire gondolok.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Winne
nagyúr
válasz imyourfriend #20814 üzenetére
Azt néztem már természetesen, inkább csak amolyan motorok közötti különbséget keresek valahol leírva, nem konkrét obik közöttit.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Winne
nagyúr
válasz imyourfriend #20816 üzenetére
Ezt olvastam délután, de nem túl konkrét, azért köszi.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
pocak78
csendes tag
Sziasztok!
Lehet hogy nem jó helyen teszem fel kérdésemet, de valaki tudna segíteni két használt objektív beárazásában?
Egyik:
MC Rubinar 8/500 Makro M42
Másik:
MC Zenitar-m2 8/16
Előre is köszönöm a segítséget!
-
pocak78
csendes tag
válasz Real_Necro #20821 üzenetére
Köszönöm!
-
Gabor1123
tag
Sziasztok
Canon 6d - hez keresek objektívet, de nem tudok dönteni. A jelöltek : Canon 24-70 f4 L, tamron 24-70 f2,8 vagy sigma 24-105. Leginkább természetet fotózok és a legfontosabb az élesség lenne. Telének 70-200 f4 is - t használok, ahhoz hasonló képminőséget keresek, de árban kb ez a határ. Csak hobbiként fényképezek. Nagyon sokat segítene ha valaki tudna tapasztalatból pro és kontra véleményt írni! Előre is köszönöm! -
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20823 üzenetére
- Canon 24-70 L nem stabis, képe nagyon jó, de iszonyú nagy a focus shift-je, lepipálva mindent, amit eddig láttam. Ez nagy mélységélességnél még mindig nem akkora gáz, de azért jó lenne azt az üveget gondolom általános célokra is úgy használni, hogy telibe találjon a fókusz..
- Tamron 24-70 stabis, képe nagyon jó (f4-re rekeszelve még jobb is, mint az alapból f4-es Canon), focus shift pedig f/4-től már szinte elhanyagolhatóan kicsi, cserébe totál a Canon élességét hozza, CA is hasonlóan kevés..
- Sigma 24-105 elég gyengus üvegMeg is jelöltem, mit vennék a helyedben. Csak nagyon teszteld le a Tamit boltban.
[ Szerkesztve ]
-
Gabor1123
tag
válasz #40935168 #20824 üzenetére
Köszönöm a gyors választ! Én is picit a Tamron felé hajlottam, ami elbizonytalanított, hogy sok helyen hallottam a Canonra Canon a legjobb véleményt, vagy a sigma 105 - ös vége is biztos jól jönne néha. Viszont a legfontosabb a képminőseg! Arra van valami jótanács hogy hogyan tudom a legbiztosabban tesztelni üzletben?
-
Monya78
veterán
válasz Gabor1123 #20823 üzenetére
Túl jó a 70-200 F4 IS képminősége...nem egyszerű hasonlót találni alapzoom tartományban.
Nekem hasonló konfigom van 6D, 70-200 F4 IS, van mellette egy Canon 24-105 obi ezt a közös 70-105mm tartományban bucira veri a teleobi, viszont a 24-105 nagylátó tartományban azért erősebb mint tele tartományban, csak az nem tudom összehasonlítani. Van egy fix 100L makroobim és azt is rekeszelnem kell f4-re hogy azt az eredmény hozza mint a 70-200 F4 Is
sok teszt van a Canon 24-105 F4 vs. Sigma 24-105 F4-ről ugye, az az eredmény, hogy képminőségben egy kicsit erősebb a sigma mint a canon (de nem annyival hogy utolérje a 70-200 F4 IS-t).
Canon 24-70 F4: nem túl elterjedt főleg, relatíve új plusz az ára miatt, viszont a makrózási képessége nem rossz a többihez képest.
Tamron 24-70 F2,8: Ez nagy kedvenc FF vázon, aki olcsóbban akar 2,8-al alap zoomtartományban fotózni.
Élességben ez fog a legközelebb lenni a 70-200 F4 IS-hez...Én e mellé tenném le a voksomat. -
Alx.Mercer
aktív tag
válasz Gabor1123 #20827 üzenetére
Igaz hogy egyiket sem használtam még, de a Canon pénzvisszafizetési akció miatt elég jó vétel lehet a 24-70 F4 IS. Elég szép összeget visszakapsz utánna...
A Tamronnal már én is szemezek elég rég óta... Nagyon jó objektívnek tartják, mind képminőségben, mind felépítésben. Egyszer próbáltam APSC-n, de akkor elég felemás volt a fókusza, de az eltérés sokkal konstansabbnak tűnt, mint pl az általam kipróbált Sigmáknál... Ha elég időm lett vola, akkor lehet hogy mikrofókusz kalibrálással kiküszöbölhettem volna. Sajnos elég gyors volt az ismerkedésünk... A fókuszmizéria ellenére sem ment el a kedvem tőle.Eladó termékek (OneDrive galéria): https://1drv.ms/f/s!AhX-flNWpGw-hRUMHUQiLjQHjw5W
-
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20827 üzenetére
Bocs, nem Neked, mindenkinek: a 24-70 f/4 IS-t én nem tudom, miért ajánlgatják innen. A jövő egyre inkább tendál a nagyobb megapixelek irányába (bár Canon elég konzervatív e téren), olyan obit akartok ajánlani "Canonra Canon a legjobb" alapon, ami hiába jó makrós, iradtlant ugrik rekeszelésre a fókuszsíkja ?
Ez egy f/4-es üveg. Szépen belövi f4-en (tehát tágon) a fókuszt, finomhangolja is ha kell, lövögeti a képeket, minden szép és csodás. Aztán rekeszel az ember f/5.6-ra egy kis plussz élességért, vagy bármi egyéb ok miatt, esetleg f8-ra stúdióban (bár én nyitva is stúdiózok) és a fókuszsík akkorát tolódik hátra a kalibrált értékről, hogy utána jön a pislogás, mi történik a képpel.
Egy Sony fullframe milc-re (A7 széria) Novoflex adapterrel bármikor fel merném csavarni, mert a kontraszt alapú, behúzott rekeszen mérő fókuszt ez nem érinti, de Canon tükrösre soha nem venném. Nem lehúzni akarom, de irdatlant driftel az üveg hátrafele fókuszban, rekeszelve, amit nem lehet korrigálni, csak tudomásul venni (vagy arra kalibrálni és akkor f4-en gyenge).
Objektív tesztelése vétel előtt: már 2x írtam erről egy-egy kisregényt 1-1 topic-ba, de nyilván ezek süllyednek, ahogy teremnek a hozzászólások. Lehet nyitok neki nemsokára egy külön topic-ot, amit aztán ha a nagyérdemű fixre rögzít vagy kiemel, sokaknak segíthet.
-
#40935168
törölt tag
válasz Gabor1123 #20831 üzenetére
Nézd meg, ha ráállsz merőlegesen egy homogén felületre, aminek van némi mintája (fal, padló, akármi, csak a merőleges fontos):
- ráfókuszál-e egyből szépen a középponttal.
- ha igen, katt, az elkészült képet nézd meg:- középen éles-e (obifüggő persze),
- illetve ezután nézd, hogy decenter van-e:
- függőlegesen, majd vízszintesen kiindulva a középpontból, csekkold, hogy egyenlő mértékben "homályosul"-e a kép teljesen tág rekesznél, ahogy haladsz kifele a középponttól. Úgy képzeld, mint egy koordináta rendszert, y tengely mentén nézed, hogy a nullától távolodva +1 és -1 egyenlő mértékben éles-e, majd +2 vs -2, +3 vs -3, stb. míg el nem éred a kép két szélét felül és alul. Utána ugyanez az x tengelyen, a nullától egyenlő mértékben távolodva, a két oldalnak egyenlő mértékben kell "homályosodnia", ahogy haladsz az üveg széle felé (hacsak nem valami brutál üveged van, mert akkor tűéles marad minden és az is jó). A lényeg nem a homály vagy az élesség, hanem a szimmetria: egyforma legyen. Ha egyik oldal kicsit szoftos, a másik is annyira legyen szoftos. Ne jobban, ne kevésbé, mert akkor ott valami már nem oké.
- ezt a kéttengelyes gyakorlatot eljátszhatod még az átlók mentén is távolodva, azaz jobbfel versus balle, illetve balfent versus jobblent.
- ha mindenhol egyenlő mértékű az élesség (vagy felpuhulása a képnek), az jót jelent, ott nincs gond. Ha valamelyik oldal az ellentétes oldali párjához képest mást mutat, köszönd meg és tedd vissza a polcra és/vagy kérj másik példányt és gyakorlat elölről.
- ultrahangos motor ne sípoljon, töknéma legyen, stabi dettó, semmi cicergés, ezek tök némák Tamronnál.
- stabi ne rángassa a képet mikor beindul, ennek szép nyugisan kell indulnia. Az, hogy megfogja a képet azonnal és bestabilizálja, nem rántás.
- fókuszgyűrű szép finom egyenletes járása..
- zoom dettó..
- lencsék épsége, első, hátsó
- f/2.8-ról lefele rekeszelve f/3.2 a következő érték (vagy 3.5, nem emlékszem), szóval erre állítva a rekeszt, a mélységélesség ellenőrző gombbal csekkold szemből belenézve az obiba, hogy moccintja-e bentebb a rekeszt az obi, vagy csak kattan, de a rekesz marad ugyanolyan tág
- 45 fokban fotózd le a homogén, de érdes felületű (tehát mintás) padlót 70 milin, tágon, és nézd, hogy hova esik a fókuszsík: a középső pont vonalába (ami a lehető legjobb), vagy hátrébb, vagy előrébb. A vázad ha tud korrekciót, ki kell, hogy tudja korrigálni ezt AF micro adjust alatt, értelmes határon, mondjuk pluszminusz 10-es értéken belül. Utána megnézni, hogy 24 milin mennyit téved és annak is a pluszminusz 10-es korrekciós határba illene sztem esnie. Ha nem így van, add vissza, később alig tudsz majd korrigálni, ha elmászna esetleg (bár nem szokott).
- 220volt.hu készésges, én náluk próbálgattam 1 órán át, de fotós srác volt az eladó is, még az üzlet gépén is megmutatta az SD kártyára kimentett jpeg-et, hogy megnézhessem (bár kijelzőn is látszik a lényeg).Sok sikert
-
Clemi
veterán
válasz #40935168 #20832 üzenetére
Jó összefoglaló, köszi
Más! Portrézni meg mosni a hátteret ezerrel tervezek valami tutiságot a készletembe.
Szerintetek 85/1,8 vagy a 100 2,8 macro? (most van egy 60/2,8 macro-m) Vagy inkább gyüjtögessek és tegyem magam boldoggá egy 70-200 f4 IS-el? (mondjuk jövőre ezt mindenképp akarok) -
m3ss
veterán
válasz zserbox #20836 üzenetére
"100as macro nem portréra lett kitalálva, túl éles."
a nem L-es macro? az minden csak nem tul eles tavolra. ha ugy fotozol vkit hogy az egesz arca megtolti a kepet, lehet akkor jobban kiszurni a borhibakat...de ha ennyire kozelrol fotozol, valoszinu a 85-ossel is lagyitani kell majd...
viszont fokuszsebessegben, talalati aranyban, low light fokuszban sokkal jobb a 85-os mint a 100 macro. konnyebb is. viszont makrozni nem lehet velehttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz ROBOTER #20838 üzenetére
igen...nehogy mar baj legyen hogy eles a szeme a modellnek ha nincs hulyere sminkelve, es nem szociofoto ugy sem art lagyitani.
85 vs 100 macrora visszaterve. 85 azert ca-zik elegge. szedegetni kell gyakran. macron sztem egyszer nem vettem eszre. macro elesebb nyitva, mint a 85-os nyitva. hattermosas "mennyisegeben" sztem nincs tul nagy kulonbseg koztuk nyitva a gyutav miatt. viszont mar ez a -15mm is sokat segit neha
85 kozelpontja az borzalmas, semmilyen targyat nem lehet vele lefotozni...kivancsi vagyok a sigma 85 1.4, meg a canon 1.2 milyen ilyen teren.
de af elkepesztoen megbizhato. nem volt meg ilyen konzisztens obim. a 35 f2, 50 1.4 sokszor ennyit hibazik. targytav gondja sincs af-nek. meg hat 1 fe kulonbseg.
sotetben pl a macro sokat huntol. probaltam tancot fotozni vele parszor, gyorsan el is raktam
sokkal lassabb is...rohangalo gyereknel is sokkal tobbet fog talalni a 85-os.
viszont ha csak neha portrezik az ember, de szeret makrozni...siman jo a 100-as.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
ROBOTER
addikt
válasz zserbox #20840 üzenetére
Nem ebbe "kötöttem" bele.
20 éve volt értelme ebből a szempontból kategóriákba sorolni az objektíveket. Nem véletlenül gyártottak Soft Focus / Defocus Control objektíveket is.
De az élesség önmagában már nem érv valami ellen. Az SF/DC objekívek fejlesztése megszűnt.
A fényerő, a bokeh minősége viszont továbbra is fontos lehet ebből a szempontból.
-
Clemi
veterán
válasz ROBOTER #20841 üzenetére
Egy szó mint száz, akkor a 60-as makró mellé a 85/1,8-at szerintetek? Vagy az amúgy kedvenc 15-85-ös obim mellé legyen a 100/2,8-as macro és akár el is adhatom a 60-as makrót? Egyébként ritkán portrézok, ellenben szeretem a kis mélységélességű fotókat. Nem vagyok bokeh mániás csak egy kicsit
Csak mert a keretem véges, és jövőre a mostani 70-300-as (a drágábbik) Tamront is le akarom cserélni egy komolyabb rajzolatú telére. -
chipi-85
aktív tag
Használ valaki Nikon 16-85 VR obit?
Az mit tud, hogy ennyire ára? Normál fényerő, SWM motor, VR, nem is nagy zoomátfogás, nem értem!
Ennyire szépen rajzol? -
Alx.Mercer
aktív tag
válasz chipi-85 #20847 üzenetére
Ha jól tudom, akkor a Nikon egyik legjobb DX zoom objektívje. Hasonló, mint a Canon 15-85.
Nagy átfogás, jó képminőség, stabilizátor, jó felépítés. Nagyjából ennyi az oka a magas árnak. (persze a magas, néha irreálisan magas...)Eladó termékek (OneDrive galéria): https://1drv.ms/f/s!AhX-flNWpGw-hRUMHUQiLjQHjw5W
-
_seth_
veterán
Lecsereltem a 18-135 IS obit STM-re, teljesen mas az STM, persze jo ertelemben A stabija elvileg mindkettonek 4 lepeses de ennel bele lehet szedulni a keresobe mint egy 70-200 F4 ISnel, nagyon eros.
Nappal majd a kepminoseget is teszelem Az AF benne csucs, villamgyors a 60Dvel.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Throme
veterán
válasz Alx.Mercer #20848 üzenetére
Több helyről azt lehetett olvasni, hogy azért a kb dupla árát a 18-105-höz képest nem éri meg, mert képminőségben annyival nem jobb. Volt aki a háttérmosással volt elégedetlen.
Nekem a 16mm-es indulás ami szimpatikus.