Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #26950 üzenetére
Koszi!!
Tudtam, hogy te tudni fogod. -
kcsa
veterán
válasz runner 125 #26942 üzenetére
Meh, valami ilyen vétel kéne nekem is... *irigykedősemoji*
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
lehella
senior tag
válasz runner 125 #26942 üzenetére
Nekem valahogy 16-18ezer km körül jött elő a nem töltés probléma a Kymcomnál, szóval üdv a klubban Állórészt kellett újratekercseltetni, a háromból egy fázis elpattant. Cseréltek fesszabályozót is, biztos ami biztos alapon. Azóta minden oké (már 49ezer km van benne)
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
runner 125
nagyúr
válasz lehella #26953 üzenetére
Hm, akkor lehet itt is az lesz..
Amúgy hol tekercseltetted újra?kcsa
Azért várjuk ki a végét, ha az állórész is szar akkor már zsebbenyúlósabb a ráköltés
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26954 üzenetére
Az állórész a tekercs. Vagy mire gondolsz?
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #26955 üzenetére
Arra.. Azt írta ő is, h azt tekercseltette újra. Ezt kérdeztem h hol.
lehella
Nálad amúgy h jelentkezett a hiba? Egyik napról a másikra vagy menet közben megállt és se kép se hang? Vagy a motor ugyanúgy indult, járt csak nem volt töltés?
Ma itt beugrott egy villamosmérnök cimborám, amit lehetett kimértünk, szerinte az állórész jó és a fesz.szab gyanús lesz.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26956 üzenetére
Akkor a soltvart fesszabot gyorsan szerezd be mielőtt a tekercs is elmegy.
Karbisnál kevesebb Akkufesszel is járóképes. A legtöbbet a világítás viszi el meg az indítás. Injektorosnál kisebb a tűrés határ.
Egy-két óra alatt le lehet cserélni a szabot.
Van egy öreg szaki, ha kell a címe megszerzem. Asszem 15K ért tekercselte meg az 500-ast, plusz posta.
De ehhez a bolti sem drágább jelentősen. -
lehella
senior tag
válasz runner 125 #26956 üzenetére
Én azt vettem észre, hogy nem indul a motor, mert gyenge az akksi Aztán feltöltöttem és sokáig megint jó lett, aztán megint lemerült miközben állandóan használtam. Az akksi új volt és úgy emlékszem, hogy töltésem is rendben volt, 13V felett, de ez már nem biztos.
Aztán épp a mára már bezárt üllői úti Kymco szervizben voltam kötelező ellenőrzésen, ott kimérte a szaki az állórész problémát. Nekik volt állórészre cseredarabuk, mert típushiba[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
gps76
őstag
válasz runner 125 #26942 üzenetére
A Kymco-nál sokszor a feszabályzó adja meg magát, főleg ha az eredeti nagy hűtőbordás van még benne. Mérd ki a tekercseket is, ha már széthúzgálod a csatlakozókat, meg kontakt spray-zd is át. 0,1-0,5 ohm körül kell mutatnia egymáshoz képest, a testhez képest pedig szakadásnak kell lennie. Ez a 250 xcitingé, de szerintem ugyanaz vagy hasonló lehet benne.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #26958 üzenetére
Igen sztem ő lesz az.
-
runner 125
nagyúr
Köszi nektek!
Igen, biztos h eredeti a fesz.szab, 17.000km van benne, ténylegesen annyi, nem fakók a nyers műanyagok sem, nulla váll a féken, szóval nem tekert.
Tekercseket kimértük már, 0,3 OHM-ot mért a cimborám mind három körön, ezért is írtam h szerinte az állórész jó és fesz szab lesz rossz.
Mind1, berendeltem tegnap egyet, meglátjuk.
Egyébként azon meglepődtem, h nincs benne olajszűrő.. Még papírszűrő sem, csak az a rácsos durvaszűrő.. Bár a blokk koppra megegyezik szerintem a 250-es X-citing blokkjával (meg valszeg a többi 250-es Kymco blokkal is), márpedig azokból nem ritkán látni 50-60.000et futottatokat, szóval talán annyira nem gond, h nincs szűrő.. Annyit azért elkövettem h a gyári olajleeresztő csavart kicseréltem egy mágnesesre, valamint 3000km-enként ledobom belőle azt az 1 liter olajat. Ha egy 50.000-et elmegy bontás nélkül, elégedett leszek."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #26962 üzenetére
Sose értettem miért spórolnak az olajszuron... Dupla olajcsere periódus,dupla élettartam.
eladó topping dac
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26962 üzenetére
Honda licenc a blokk. Abban sincs.
3ezerenként egyébként is kell olajat cserélni bennük.
Ha nem írták elő a Scooter olajat, már pedig sztem nem.
Akkor simai motor olaj 10W40 jó bele. -
gps76
őstag
válasz csongi #26964 üzenetére
Én kb. 2000-ként cseréltem azt a 0.9 litert benne. Érdemes motorkerékpár olajat tenni bele, mert hiába nincs kuplung, sebességváltó, a kocsikba valók teljesítményszintben megfelelők lennének, de súrlódási viszkozitásban elmaradnak a motorkerékpár olajaktól, amit viszont igényelnek ezek a blokkok, mert átlagban 6000-es fordulaton dolgoznak, ami kocsinál már elég magas fordulatszám. (Gajdán Miklós említette)
Úgyhogy nem kell sajnálni a jó minőségű motorkerèkpár olajat tőle.(MA vagy MA2-es)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Mert forog 6 ezeret? De ha Gajdán mondja, biztos úgy is van.
De ha Ő felül tudja írni egy API minősítést akkor tuti igaza van.
Egyedül a gyártó javaslat ami ezt kiegészítheti és nem felül írja.
Vagyis pár éve jelentek meg a Scooter olajak. Azoknak az adalék anyaga több, de Az API minősítésnek meg kell felelni.Ez egy régi konstrukció.
RecommendedOil:
SAE: 15W40#
API: SG/CD
Ez ásványi olaj.
Egy 10W40 motor olaj ami megfelelő egy 120LE 100Nm motorba, az kevés lesz egy 250-es blokkba amibe minden csapágy golyós csapágy és a traktor olaj is megfelelő?Véleményem szerint túl van ez misztifikálva ezeknél a blokkoknál.
Én is vettem a drága motorkerékpár olajat az FS250-be de semmivel nem tudott többet, mint egy autóba való olaj. De legalább több párlak került a légszűrő házba
Autó olajjal azóta is megy, köszöni jól van.Ebben a felállásban sztem teljesen felesleges a kettő.
Teljesen felesleg bele a 3000Ft os olaj 2000km-ként.
Fajlagosan eltolja az üzemeletetési költséget, nem is kevéssel, és tényleg felesleges környezeti terhelés.
A mai besorolású olajokból a legolcsóbb áruházi olaj is megfelelő bele.
De ez csak én véleményem.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #26964 üzenetére
Motul 5100-am van itthon DR-Z-m miatt, az került bele.. félszinti olaj, szerintem több mint elegendő. A VFR-emben használtam 7100-as Motul-t.
Amúgy a gyári leírásában is 2000km-es csereperiódus van írva.
mod. Egyébként melyik Honda blokkot másolták?[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26967 üzenetére
Sztem az FS250 az alapja. Onnan emlékeztem a 3000 csere periódusra. 5100 bőven jó.
-
astrojoe12
tag
Sziasztok!
A kofferhez lehet valahonnan új kulcsot szerezni?
A zárra 138-as szám van írva.
Eredetileg nem kaptam hozzá kulcsot magamnak faragtam egyet, de már egyre nehezebben nyitja.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #26969 üzenetére
Beviszed egy kulcsmasolo vagy ilyesmi uzletbe dobozt vagy csak a betetet, es csinalnak bele kulcsot.
-
astrojoe12
tag
válasz csongi #26970 üzenetére
Reszelni én is tudok bele, egy régit át is alakítottam hozzá, csak már nehezen nyitja. Ezek szerint újat kell csinálnom.
Nálunk a kulcsmasolo egyben a bicaj szervíz is. Szezonja van a bringának, úgyhogy rengeteg munkája van. Pár éve voltam kulcsot másoltatni és egy hetet vártam rá, annyira el van havazva.
Azért köszi!Jah, a madisonnal magyon jókat motorozok, zsír ez a gép. Dinamikus, jól veszi a kanyarokat, kényelmes, pakolható, élvezet menni vele. Bár a plexit lehet hogy le kéne venni, mert megsulok mögötte, ha lassítani kell.
Jó motorozást mindenkinek!
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #26967 üzenetére
Na, megjött a BetWin 250-hez a fesz.szab. Az volt a baj. 13,97V már alapjáraton is. Je.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #26971 üzenetére
Nem reszelni kell.
Ha lehet akkor javítja és összefésüli a betét a kulccsal.
Vagy keress google, és cseréld a betétet.runner 125
És 5000-es fordualton?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
válasz runner 125 #26974 üzenetére
Milyen akku van benne, ami azt elviseli?
-
csongi
Topikgazda
válasz runner 125 #26974 üzenetére
Nem árt.
Igen a régebbi típusoknál a 15V még megengedett. Az akkori Akksik kevésbé voltak érzékenyek a túltöltésre. -
atomanti19
aktív tag
Hali!
Yamaha X-Max 300 2017 gyári dobozhoz csak egy kulcsom van. Hogyan tudok csináltatni hozzá? Nem szoktam elhagyni dolgokat, de ebből csak egy van aztán, no buenoSok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
csongi
Topikgazda
válasz atomanti19 #26978 üzenetére
Kuocsmasolos.
Ha gyariast akarsz, akkor egy gyari nyers kulcs, aztan a kulcsmasolo. -
atomanti19
aktív tag
Rendben, rápróbálok!
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
Micsurin
nagyúr
C.Grip 2 és Angel Scooter közt melyik barátibb ötlet Beverly 500-ra?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #26981 üzenetére
Roadtec scootert próbáltátok? Nekem motoron hatalmas meglepetés volt a roadtec, robira milyen?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
atomanti19
aktív tag
Yamaha X-MAX 300-hoz, létezik valamilyen katalógus, ahonnan megtudhatom milyen o gyűrűk, tömítéseket, szerelő anyagokat kell vegyek a szervizekhez? Van olyan webshop, motoros bolt Bp.-en ahol szívesen vásároltok és van is kínálat a márkához, típushoz? Miből kell gyári és miből jobb a nem gyári?
Most gumizást szeretnék (ez már berendelve + szerelés), fagyálló, fékolaj, olaj, hajtóműolaj, szűrők, tömítések cseréje. Ha gumizás miatt úgy is lekerülnek a kerekek, egy féktárcsa és betét csere is mehet, nem tudom ez indokolt e? Milyen vastagságig kophat a tárcsa elől és hátul. Fékhatás, ABS, rendben, sugár irányban talán picit "hullámosak" a tárcsák, főleg az első de nem veszek észre hibát a működésben.
Egyedül a fékolaj cserét és a hűtőfolyadék cserét nem csináltam még motoron. Az ABS miatt gondolom nem egyszerű, az utóbbi szintén a légtelenítés miatt. Ezek otthon elvégezhetők szakszerűen? Ezekben kérnék tanácsot! Köszi szépen!
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
csongi
Topikgazda
válasz atomanti19 #26984 üzenetére
Altalanos szerviz anyag.
Nem indokolt semmibol a gyari.
Tipus szerint valaszthatsz szinte barmelyik Webshopbol.
Fekfolyadek csere, nem ordongos, azert mert ABS van.
Legalabbis nem ezeken az egyszerubb rendszereken.Rendszeresen elhagyott szervizeles.
Szelephezagvallaitas.
Feknyereg karbantartasa.
Teleszkop olaj csere.
Szilentek karbantartasa.Olaj, szuro csere otthon is elvegezheto egy kis muszaki erzekkel, de ennel tovabb nem erdemes menni, szerszamzat es muszaki ralatas nelkul.
Fektracsan jelolve van a vastagsag. Kopasi limit altalaban 0.5 mm.
De ha nem talalod, akkor merd meg egy kivagott reszen, es a kopofeluleten.Keresd itt a topikban nyogo83 forumtarsat.
Pesten mast nem ismerek. -
atomanti19
aktív tag
válasz csongi #26985 üzenetére
Szilentek pl. a blokk és a váz kapcsolatánál vannak?
Be tudtam szerezni kb mindent ami kell. O gyűrűkkel vagyok bajban, variátor szíjjal meg a hajtómű olajjal.
Yamaha azt irja 85W API GL3, az interneten meg azt látom mindenki 10w30-at tölt bele , mondván ezt javasolja a Yamaha. Most akkor milyen olajat vegyek a végáttételhez..
Köszi a részletes választ az előzőre!Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
yodamastah
őstag
válasz atomanti19 #26986 üzenetére
Nehogy már egy 300as xmax-on szilenteket kelljen cserélni. Mikori évjárat? 2017es a legöregebb, csak nincs szétnyúlva már
-
atomanti19
aktív tag
válasz yodamastah #26987 üzenetére
Igen 2017-es, nagyon jó állapotban van, volt gazdája szerencsére. Kétlem, hogy gond lenne vele, csak tudni akartam merre találhatóak
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
csongi
Topikgazda
válasz atomanti19 #26986 üzenetére
Ott, leginkább . De egy 2017es kiadásnál még nem lenne szabad, hogy gond legyen vele.
Láttam 250-es 12 évesen 120K kilométerrel. Inkább a km ami befolyásolja az alkatrészt.
Azt tedd bele amit a manual ír. -
atomanti19
aktív tag
Jelez valahogy az X-Max, ha alacsony a hűtőfolyadék szint?
Reggel éreztem, hogy glikol szaga van a gépnek. A has tálcára cseppent, majd onnan a földre 5cm-es tócsát hagyva. A lábtartóban baloldalt lévő kiegyenlítő tartály alsó csatlakozóján a cső, hosszirányban meghasadt kb. 3cm hosszan. Ez a cső a fő beöntő nyíláshoz megy. Mikor szedtem le a csövet, bár nem tudom mi tartotta ott, még vagy 200ml kifolyt, de a tartály már ez előtt üresnek tűnt. Előző nap normális hőfokon ment, nem jelzett semmit.(hőfokot nem tudom, de a Cold/Hot skálán félig volt végig).
Ilyenkor járhatok úgy, hogy menet közben elfolyik a hűtőfolyadék és károsodik a motor?
Vettem egy méter hűtő csövet és kicseréltem azt a szakaszt, tettem rá bilincset is. Yamalube Yamacool kell bele, vagy bármilyen zöld fagyálló jó bele? Mert ugye vissza kellene töltenem valamennyit, 60/40 a Yamaha gyárija.
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
Zodiacus
tag
Levegőszűrő papírbetétet szoktak cserélni vagy csak kompletten szűrőt?
-
csongi
Topikgazda
válasz atomanti19 #26990 üzenetére
A szintet nem jelzi, csak hofokot. Legabbis en nem tudok ilyenrol.
Nem tesz jot, ha igy kozlekedsz, mert hutfolyadek hianyos a rendszer.Sztem barmelyik Aluminium kimelo hutofolyadekeot betoltheted. GL jelolesuk van.
Zodiakus:
Hogy mit is? :).A papirt korbe vevo muanyaggal egyutt kapod meg.
Lehet alakitani, ha a pairt kiszeded, es olajos szivaccsal valtod ki belsejet. De ebben az esetben mx 3000 km es tisztitani kell. De a.ilyen szaraz az evszak, es magas a por koncetracio, 2000 es. tisztitas.[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Sziasztok, némi megerősítést vagy tippet szeretnék kérni. 2006-os karburátoros Kymco People az alany, alapjáraton állok a lámpánál mondjuk és elmúlt két nap kb 4x leállt gázadásra, amikor indultam volna. Utána pöcc-röff, fordulaton gyönyörűen húz meg szól, alapjáraton se vettem észre semmit előtte. Lehet, hogy szegény a keverék és alapjárati csavarral dúsítani kell rajta? Ha gázadásra lefullad... Más tünete nincs, akksi-töltés rendben, vasárnap tankoltam, lehet valami szar ment bele? Köszi
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #26994 üzenetére
Nekem tuti eldugult az összes fúvóka a karbiban, mert csak a szívató tartja életben (az ezen a típuson egy külön mini karburátor). A legkisebb gázra megfullad, le is videóztam. A benzin is már száz éves benne nagyjából (2021. márciusi), szóval rá fog férni a takarítás. (Majd...) Esetedben nem tudom, mi lehet: valószínű, hogy szegényedés, csak az okát kéne kideríteni. Ami biztos, hogy nem állítgatnám el a karbit, akkor sem, ha tünteti kezelést jelentene... Ha mondjuk az átmeneti rendszer szart be, akkor az alapjárat dúsítása elfedheti, de szarabbul fog menni, és sokat fog zabálni. Nálam is valami ilyesmi volt, még amikor mentem vele, azóta benzinszintet kellene állítani, stb. De ezek olyan dolgok, amik nem romlanak el maguktól. Hacsak nem falsot szív, mert a bekötő cső bizony el tud porladni. Nem is mindig látványosan. És ha ahhoz állítod a karbit, megint nem teszel jót a motornak. Ne kérdezd, honnan tudom... Amióta bent van a "turbo" cső, azóta kellett drasztikusan szegényíteni az alapjáratot, csak így meg elmászott az átmenetitől.
Szerk: a linkelt poszt óta mindössze 100 km ment bele, hirtelen gázra torpant emlékeim szerint, de azért nem fulladt le. Lámpától indulást sokat nem teszteltem, mert tényleg mély alvásban volt (van). De jó ideje tervben van a felélesztése... (Aztán le kéne újra vizsgáztatni, ha használni is szeretném.)
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Köszi a tippeket, összvissz 1 fordulatot tekertem ki a alapjárati minőség csavaron, érzésre stabilabb lett az alapjárat, bár eddig se volt annyira rossz Holnap megyek vele egy nagyobbat és kiderül. Két benzinszűrőt is használok, illetve nem nagyon lett volna ideje megromlani a benzinnek (vasárnap előtt két hónapja tankoltam meg). Ha marad az anomália, visszatekerem és megpróbálom tisztítani.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
nagyúr
válasz lehella #26997 üzenetére
Esetleg ha mást tankoltál, mint a szokásos, az bezavarhat. Nekem a tiszta benzintől úgy fuldoklott, hogy csak... amilyen (szar) beállítással mentem, azzal kiderült, hogy csak az E10-et szereti. (Szegényebb valamiért...)
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Lehet, hogy a tankoláshoz van köze, semmit se lehet kizárni. Bár olyanra korábbi éves szervizelésen is volt példa, hogy játszott egy kicsit a szerelő az alapjárati minőség csavarral. Azért is tekertem rajta bátran. Igaz, akkor éppen nehezen visszaeső fordulat probléma volt megálláskor, vagy valami hasonlók. De ma reggel eddig jövetkor nem volt semmi gond, míg korábban már kétszer is ugyanezen az úton
Bezzeg, ha nem kéne járnom a várost napközben, jönnék csak simán a Xiaomival[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest