Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz mokus1 #26151 üzenetére
Az itt a keresztkérdés, hogy ha kulccsal állítod le, akkor nem csinálja?
(Ha a kitámasztót rúgod le, ám a kulcsot nem fordítod el, marad a gyújtás,
ekkor előfordulhat, hogy a vízhőmérő a hivatkozottkényszerkeringés miatt
átkapcsol, így beindul a venti, de ugye kulcsos leállításnál is indulna, csak
HA úgy van bekötve, hogy olyankor nem kap áramot, akkor nem tud.)Szerk: Madisonnál pont ez a helyzet... a gyújtáskapcsoló látja el árammal
az áramkört, amin a legtöbb fogyasztó van... Nincs gyújtás, nincs ventizés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #26154 üzenetére
Igen, mert ahogy a szerkben jeleztem, megnéztem a kapcsolási rajzot, és így
van bekötve. Megjegyzem, hogy pl. a szivargyújtó csatlakozó is kikapcsol, ha
nincs rajta gyújtás, ugyanezért, tehát nem tudsz bent hagyni mondjuk telefont
tölteni a kesztyűtartóban, ha lezárod a gépet. Ez kicsit suta megoldás, szvsz!Szerk: régen rossz, ha egy tizenpár wattos venti le tudja szívni az akkut.
7.5A-es biztosítékon van... Ha csutkára kihasználja (nem teszi, nem 90W-os),
akkor is órákig kellene mennie az akku leszívásához, nem percekig.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #26156 üzenetére
Ha a motor annyira bemelegedett, hogy még pár percig 86+ fokos a víz, akkor
valószínűleg mentél is vele annyit, hogy az akku fel lesz töltve. Nem tudom,
napi hány leállítással számolsz, de ilyenkor én inkább aggódnék az indítások
miatt, mivel az sokkal nagyobb árammal terheli meg az akkut, még ha sokkal
rövidebb ideig is... Nyilván a start-stop egy kis akkus gépnél nem jó megoldás.Ui: az autóm (22 éves) leállítás után ventizik, ha melege van: hadd tegye.
Pedig abban kicsit nagyobb venti van, de mégis így látták jónak a gyárban.
(Igen, cserébe az akku is jóval nagyobb kapacitású benne, szóval fifty-fifty.)Szerk a szerkre: egy 400-as Madisonnal futárkodni elég nagy marhaság lenne.
Javarészt a fogyasztása miatt, ami városban simán 6L plusz, de ha még ilyen
start-stop üzemben is van, és rendesen be sem melegszik, akkor akár 8L...Szerk2: régen amúgy mindent motorral intéztem a városban (futár viszont nem
voltam), soha nem volt gond napi néhány indításból... Súlyosan alulméretezett
akku, vagy töltésrendszer tud csak olyat csinálni, hogy "normál használatban"
egy nap alatt lemerül... HA tényleg ilyen, akkor megfontolandó, hogy nagyobb
akkut farag bele az ember, esetleg jobb fesszabot használ, vagy valami.Nem hinném, hogy pusztán fogyasztás megfontolásból jó, hogy nem ventizik...
(Nyilván kényszerkeringetéssel egybekötve több értelme lenne... de az a plusz
elektromos szivattyú önmagában többet fogyasztana, mint a hűtőventi...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz mokus1 #26158 üzenetére
Én általában a "vészleállítóval" állítom le a motort (hatása ugyanaz, mint az
oldalsztendernek, de én inkább a középsztendert preferálom), így szintén a
gyújtás még rajta van ekkor: ha megy a venti, hagyni szoktam hadd menjen.
(Nem szokott többet menni 10-20 másodpercnél ilyenkor. Ha nagyon sietek,
leveszem a gyújtást főjön a saját levében, de valójában nem baj, ha nem.) -
DigitXT
nagyúr
válasz mokus1 #26160 üzenetére
Én először a sisaktartót nyitom ki. Gyárilag az csak a gyújtás levétele után
nyílott egy borzasztó kényelmetlen bowdenes megoldással. De amióta egy
központi zár motor lakik a burkolat alatt, és gombnyomásra nyílik, kinyílt a
világ. Akarom mondani a csomagtartó. Szóval ha nem rögtön szaladok a
hátsó dobozhoz (az nincs automatizálva), akkor hagyhatom rajta...Ui: mivel nagyon menőn vészvillogóval vissza is jelez a nyitási kísérletre, de
a (tök saját) áramkört anno nem sikerült elsőre úgy megcsinálni, hogy csak
egy irányban működjön, ezért ha rajta van a gyújtás, még csak a távirányító
gombját se kell keresgélnem, rányomok a vészvillogóra a kormányon, nyílik!
(Vagy nem: akkor egyik kézzel nyomom a gombot, a másik kézzel ütöm.)[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. ABS utólagosan beépíthető pl. egy 2007-08 körüli 400-as burgmanba? Megérné anyagilag, mintsem inkább venni egy fiatalabb, gyárilag ABS-est? Lassan eljutok oda, hogy aktuális a vétel, viszont ahogy néztem a K7-K8 ilyen 800-900k, ami viszont már gyárilag ABS-es (L0-tól láttam ilyeneket) az mind jó 1.5M körül mozog.. Persze ha nincs rá mód, meg baromság, esetleg műszakin nem menne át módosítás miatt, stb, akkor elengedem, anélkül is lehet közlekedni, de mégis jó, ha van.
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
-
Burt1793
veterán
válasz bajnokpityu #26164 üzenetére
Tucano, kis tömeg, jó erőben lévő motor fontosabb sztem.
-
atomanti19
aktív tag
válasz bajnokpityu #26167 üzenetére
Írtátok, hogy 3-400k környékét felejtsem el, de 6-700k környékén is ugyan azokat a motorokat listázzák. Max kevesebb km, vagy szebb állapot, esetleg tényleg cserélgettek rajtuk ezt-azt.
Szivesen vennék 2M-ért is motort, de mivel ez tényleg csak munkábajárósnak kellene és fedett helyen sem tudom tárolni ezért nem ez a gép lesz a szívem csücske. Értitek mire gondolok szerintem...
192cm magas vagyok.Tucano is kellene mindenképpen rá.
Ránézésre ezek jönnek be:
Tmax 500 - itt az xp500 mit jelent a sima modellhez képest?
Nmax 125,155
PCX 125
Nexus 500
FJS 600Nmax, PCX - Nagy kérdés hogy ráférek-e? Ezekből 1 gombóc környékén van vatta új is. Szervizelés miatt nekem ez biztos pont lenne. Tmax vállalható 1Mft környékén (+- 100k).
Lopás ellen van valami bevált biztosítás, riasztó,zár vagy ilyesmi? Érdemes ilyenre költeni?
Köszi a segítséget!!Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
bajnokpityu
félisten
válasz atomanti19 #26168 üzenetére
6-700nál abs nélkül talán már akad, de én 250ccm fölötti robogóból 1M alatt már nem költeném az időt nézegetéssel. sőt, idén csak drágábbak lettek, szóval inkább 1.2+...
ami nálam már kizáró ok lenne, az az import. ezen az se segit, ha import, majd itthon volt 1 tulaja...1M alatt meg 99%ban import motorok vannak, garantált szopássaleladó topping dac
-
Mattb
senior tag
válasz atomanti19 #26168 üzenetére
Szia,
en pár hónapja vettem egy Nexus 500-at. Tudom ajánlani, igaz én majd a duplájáért vettem utolsó Szeriabol , de a facelift elottieket meg tudod szerezni annyiért.
Engem is érdekelne ki milyen riasztot vagy bármit használ mondjuk lakótelepen? -
yodamastah
őstag
válasz atomanti19 #26168 üzenetére
Nmaxot próbáltam, egész jól elfértem rajta még az első láb poziban is (183cm). Ulés alá be tudtam rakni Neotec-2t. Csak melóba járni elég lenne nekem is egy 155ös nmax.
-
#31733248
törölt tag
válasz atomanti19 #26067 üzenetére
Azonos a magasságunk és a súlyunk, én egy SH300-zal nyomom, a II. kerületből járok a Belvárosba és ide-oda. Ebben a kategóriában, városon belülre nincs nála jobb. a gyári köténye is jól funkcionál.
-
kcsa
veterán
Mivel hirdetni tilos, úgy hallottam hogy valaki költözött, és megtalálta a be nem szerelt (nem kínai) motoros riasztóját a cuccai között. Gondolom meg lehet találni valahogy az illetőt...
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #26175 üzenetére
SH350
-
lehella
senior tag
Sziasztok,
korábban említettem itt problémaként, hogy esős időben-vizes úton néha nincs alapjáratom, konkrétan annyira nagy a baj, hogy nem is tudom beindítani sehogyan se (karbis Kymco People 250). Kell várni pár percet, vagy volt olyan hogy beindult nagy nehezen, de gázadásra lefulladt.
Most amivel úgy néz ki, talán előrelépés volt az, hogy láttam némi vízet a légszűrőház belsejében. Kivettem a betétet és mögötte ugyan nem volt víz, de feltűnt, hogy a légszűrőház két része ahol illeszkedik ott nincsen semmilyen tömítés. Én most ezt pótoltam egy vastag cipőfűzővel és eddig mintha sikerült volna megoldani. Lehet valahogy bejutott némi pára, vagy egy kis víz a szívócsonkba Mindenesetre ma reggel meg pár hete is volt egy eső utáni utam és semmi gond nem volt útközben.[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #26175 üzenetére
Oké, tényleg van, de a 16-os kerék és a kifejezetten városra tervezett felépítés azért nagy jóság.
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #26179 üzenetére
Akkor éreznéd, ha hirtelen alákerülne egy 16-os és utána vissza kéne ülnöd. Nem véletlen, hogy ha rossz út, akkor mindenki a nagyobb kerekekre hajt.
-
DigitXT
nagyúr
válasz #31733248 #26180 üzenetére
Túl van ez misztifikálva: jó az SH, de messze nem akkora városi csoda.
(Eleve a mérete semmivel sem kisebb, mint a Madison, a nagyobb kereke
miatt viszont kisebb a csomagtartója.) Hirtelen alám került Burt SH-ja, és
aztán vissza kellett ülnöm: annyi volt a legkomolyabb különbség, hogy az
úttartása sokkal jobb volt, mert gatya volt a hátsó telóm... Van az a kátyú,
amiben a 13" kerék csúnyán koppan, így a 16" biztosan kisebbet, de azért
célszerűbb az ilyet kikerülni, s nem teljesen a futóműre bíznod magad.Menettulajdonságait tekintve Dr. Pulley görgőkkel tetszett, anélkül nekem
lustának tűnt: nem nagy különbségre kell itt se gondolni, csak nem ugrott
akkorát, mint vártam volna, Pulival meg igen... Amíg konkrétan nem olyan
kicsi a kerék, hogy mondjuk nyomvályúkra túlérzékeny (12", Maja 250), én
nem érzem akkora durranásnak a 16" kereket egy robogón. Tmaxon sincs
ekkora, mégis köröket ver bármilyen robogóra a futómű felépítése miatt...ABS viszont nekem is kéne... csak az sajnos nem egy ilyen utólagos extra.
(TC se ártana néha, főleg ilyen esős időben. De már nagyon rég toltam ki.) -
#50433536
törölt tag
Ez nagyon mellbe vágott, biztos láttátok Ti is: [link]
Nem akarok vitatkozni arrról, hogy ki miben volt hibás. Ennyire vakegér módon elgázolni valakit, nagyon durva. Tudom hogy nem fogják, de én elvenném a SUV-os jogosítványát.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #26181 üzenetére
Én se éreztem rosszabbnak a kisebb kereket, mondjuk ismerős úton mentünk tudtuk hol vannak a gödrök és másra figyeltünk. 😃
Városban jó ez a 17g-ps techpulley, autópályán tökmindegy, ott nincs csoda, de országúton túl ideges. Gondolkozom nehezebb techpulleyn. Legyen 19gos, mint a gyári, vagy nehezebb?
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #26183 üzenetére
Nagyon szar helyen állt meg... Simán kitakarhatta az A oszlop...
De a videó címe rögtön ítéletet is hirdet, hogy a robogós nagyon
körültekintő volt (tehát "nem hibás"). Csak ugye nem a felfestett
helyen állt meg, szinte bement a kereszteződésbe: rossz helyen,
rossz időben. Persze a SUV meg kicsit vágta az ívet, tiszta sor...
(Sajnos mindkét felet hibásnak érzem. De mindkettőt sajnálom.)Burt: ne menj gyári súly fölé a Pulival, semmi előnye nem marad.
Szerk: SUV témában jogosítvány elvételig nem mennék. Büntető
pont mehet, mert lendülettel, balfaszul kanyarodott, ám tekintve,
hogy az adott ponton nem szabadott volna senkinek lennie, jár a
motorosnak is, lábtartón való csomagszállításért meg plusz egy.[ Szerkesztve ]
-
beholder00
tag
válasz kaktusz2 #26186 üzenetére
Megnéztem én is párszor, sőt olvasgattam is kommenteket. Ikább hibásnak én az autóst mondanám, bár.... Kérdésem, hogy a elsőbségadásnál begurulhat a kereszteződsébe a motoros, nem? Tény, hogy a csomag nem segített az biztos és azt biztosra tudom, hogy nem lóghat ki oldalra csomag főleg nem ennyire rögzített csomag. Kivácsi lennék azért, hogy a rendőrök/kresszprofesszor/dr. Herpy mit hoznának ki
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #26185 üzenetére
Pont mostanában akadtam ki magamban, hogy milyen sokan levágják az íveket és csak centikre mennek el mellettem. Nagyon ilyesztő. Ezek az emberek nem félnek az ütközéstől?
Ebben a videóban is, milyen íven megy az autós? Szemből telibe csapta a robogóst, ott nem volt semmi A-oszlop kitakarás, max egy pillanatig, hisz a motoros állt egy helyben. Ebben a kereszteződésben ki ne csorgott volna előre, hogy biztonságosan át tudjon menni? Persze ennyire azért én se gurultam volna ki, de na... (mondom, nem akarok erről vitázni, mindketten buksik voltak.) Láthatóan nagy a forgalom, ha nem csorogsz előre, soha nem engednek át, mert a robogósnak macisajt van.
Ezzel egy időben elterjedt az is, hogy lakott területen kívül, nagyobb tempóval úgy veszik be a legkönnyebb kanyarokat is, hogy az autó kereke a felező vonalon megy, vagy simán átjön az én sávomba. A tükrömtől centikre mennek el. Ez már napi szintű élmény nálunk, egyáltalán nem ritka. Ezek nem látják hogy hol vannak az úton? Egyálalán mi a faszt (csúnya szó) keresnek az én sávomban, hogy merik megközelíteni a felező vonalat, nem félnek a haláltól?
Én a felező vonaltól fél-egy méterre szoktam autóval menni és jobbra húzódok motorral, nagyon félek attól, hogy összeakadok egy szemből jövő autóval, főleg ha kamion.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #26188 üzenetére
Erre mit mondhatnék? Max. egy klasszikus Vektor idézetet:
"Olyan ez, mintha egyre butábbá válna mindenki..."[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
A 400-as burgiban több balansz tengely van, vagy csak egy, mint a madisonban?
Állítólag simabb a burgonya járása, Kisebb3k a rezonanciak, de én ezt nem tapasztaltam, szerintem ugyanolyan. Vagy amin ültem, azzal valami baj volt? Dugattyút cseréltek benne és nem figyeltek a tömegre, dugattyú cserénén kell egyáltalán ezzel foglalkozni? Ilyen nagyobb gépek javításában nincs nagy tapasztalatom, csak a madison meg egy 250-es etz.[ Szerkesztve ]
-
kaktusz2
tag
Sziasztok ,Burgi találkozó volt 8hó30-án Kistarcsán,tudtatok róla?
-
DigitXT
nagyúr
válasz kaktusz2 #26192 üzenetére
Miután legjobb tudomásom szerint nem sok Burgis írt ide, szerintem nem.
(Ill. van egy tippem, hogy ki tudott róla.) A Madison csak rokona a Burgi
400-nak, kuplung, meg varió-barátok, talán még a hengerfej is stimmel, de
a blokk kicsit más, a külső dizájn meg nagyon: kinéznének ha mennénk. -
DigitXT
nagyúr
válasz kaktusz2 #26194 üzenetére
A történelmi Magyarország összes működő 400-as Madison tulaja ide ír.
Viccen kívül valóban célszerűbb a típusspecifikus fórumokat követni, ha az
ember márkatársak eseményeire ill. tapasztalataira kíváncsi: bizonyára van
sok ilyen jellegű összeröffenés minden évben. Kivéve ha karantén van ugye.Az Indexes Malaguti fórum sajnos halott, a Burgiban biztos több az élet, uis
abból néhány nagyságrenddel több fut az utakon: anno még én is írtam oda
azzal a nem titkolt szándékkal, hogy hajtás alkatrészektől szabaduljak. -
kaktusz2
tag
kb 2 éve majdnem vettem 1 400 malaguti madisont,csak ozt asszon ki oszott hogy mennyi motrot akarok még?így gondoltam jobb a békesség
-
palfitom
félisten
Sziasztok,
Szerviz-beszámoló: A nemrégiben vásárolt Burgmanunkat szerettem volna jó kezekbe adni szervizelés tekintetében, s a Hardveraprón találtam rá az újpesti Burgmanszerviz Kft-re. Mivel mi is Újpesten vagyunk, ezért kézenfekvő volt a cég "kipróbálása", és a tapasztalataink alapján jó szívvel ajánlom őket a kedves fórumtársaknak! Márkafüggetlen szerviz, tehát abszolút nem csak Suzukival, és nem csak robogókkal fordulhattok hozzájuk. Mi nagyon elégedettek vagyunk a hozzáértésükkel, rugalmasságukkal és az áraik sem magasak.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Windows 11
- Anime filmek és sorozatok
- eBay
- Battlefield 2042
- Facebook és Messenger
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs