-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve.bp
újonc
válasz Kronos3000 #85550 üzenetére
köszi ezt is, ja nagyjából képben voltam, hogy valahogy így néz ki.
-
#86883328
törölt tag
Sziasztok! 3-as Laguna 2 literes 150 pacis diesel motorral megbízható autó? Még nem ültem benne sajnos. 6-os Passat lenne a mérleg másik nyelvén.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Hát srácok én szerelem a kocsikat és látom, hogy megy fel az ára mindennek. De amikor ma rákerestem a vágyott 2010 utáni 1.6os 110le 6sebességes meganeokra akkor elkerekedett a szemem. 2.millió egy 10-12 éves kocsiért? Hát megvárom a május végét amikor beszakadnak a piacok és mindenki a kocsiját akarja majd elsőnek eladni.
Tragédia ami ezen a bolygón megy.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Joker88
őstag
válasz rob210 #85556 üzenetére
épp ma voltam ilyen autókereskedésben..
nézelődni.
Aztán kicsit elbeszélgettem a nepperrel.
Szerinte, drasztikusan meg fognak nőni az árak fél éven belül. Miért? Amiket most hirdetnek kocsikat, na azok kétszáz- vagy többezerrel meg fognak drágulni,ugyanis nincsen megfelelő mennyiségű és minőségű autó külföldön,illetve ennyire sza* az euró/forint árfolyam. Amik most vannak nála ügyintézés alatti kocsik,már drágábban kell hogy adja a jelenlegieknél.In loving memory of Garrett Lockhart
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #85559 üzenetére
Sok embernek teher a jelenlegi árakon is a kocsi fenntartása. Ha 600-700 forintért kell majd tankolni ne adj isten drágábban, akkor nem fogják tudni fenntartani.
Plussz sokan a kamatemelések miatt is meg fognak borulni.
Ez sok éves visszatekintés piac figyelés eredménye. Az emberek túlvállalják magukat és nem tanulnak belőle.
De ha drágább lesz ennél is akkor nem nyertem és marad a 22-23-24-25 éves autóm amíg nem normalizálódik a reálértéke a fiatalabbaknak.Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #85560 üzenetére
Bárcsak hozzád képest fele ilyen felelősen gondolkodnának a zemberek!
DE!
Benne van a pakliban, hogy forintosan nem mennek le sosem az árak, mert mindent elinflálnak...
+ ugye folytatva a 12 évet, szépen gyengítik tovább a forintot...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85556 üzenetére
Most őszintén. Én is pillázok folyamatosan. Azért vágom épp tüchtig perfekt állapotba a cc-t, hogy a legjobb áron tudjak kiszállni belőle, olyanhoz kerüljön aki továbbra is foglalkozik vele és váltani plugin hibridbe, mert az legalább 50km-t el tud menni amit a garázsba beletöltök, míg pár éven belül nem cserélem egy elektromosra.
Sokkal, de sokkal rosszabb a helyzet, mint amit érzékelsz belőle. Nem az a para, hogy drága az alkatrész, hanem, hogy lassan nem is lesz. Sem gyári, sem utángyártott, hanem a bontottból kell kukázni.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
domper2015
senior tag
válasz Xantomas #85563 üzenetére
A Covid idején nem volt kereslet, azután hirtelen elfogytak a chipek, most nincsenek új autók. Számomra mesterségesen gerjesztett folyamatnak tűnik, csak a palackból kiszabadult szellem és jelenleg nem látszik a folyamat vége.
Más területen is ugyanez az helyzet, szivattyúkat és kompresszorokat 5 - 8 hónapra szállítanak, szinte havonta árat emelnek a beszállítók..... -
tiop
tag
Üdv.
Ha már használt renault árakról van szó,szerintetek egy ilyen ajánlatba bele szabad ugrani?
[link] -
Xantomas
őstag
válasz domper2015 #85564 üzenetére
Ez nagyon is féligazság és nem számolsz bele egy halom plusz tényezőt.
Sajnos itt nincs semmi mesterségesen generált dolog.A covid kezdetével megugrott a szórakoztató elektronikai termékek iránti kereslet is, így a nagyobb volumenben gyártott IC-ket azonnal le is apasztotta a piac. A félvezető gyártók azonnal elkezdtek bevásárolni alapanyagból, a nyers szilicium ostyából, az úgynevezett waferből. Ezzel párhuzamosan a termék gyártók elkezdték a konzumer elektronikai alapanyagok helyett az járműipari, és az industrial minősítésű IC-ket is lefoglalni maguknak, amiket, a nagyobb ár miatt inkább csak a célpiacra gyártottak.
Nincs itt semmi mesterséges dolog. Csak baromi szar raktározási, rendelési metodika, valamint az, hogy mindenki meg akarta lovagolni, hogy covid miatt újabb elektronikai hulladékot gyártson le, pár alkatrész nepper cégek meg sokszor, csak azért lefoglaltak, és beraktároztak maguknak egy nagyobb szállítmányt, hogy azt 1-2 hónappal később eladhassák. Csak nem számoltak vele, hogy ezzel szemben a tervező cégek is fejlesztési stratégiát váltottak, és gyorsabban terveztek át komplett termékeket, másik alkatrész bázisra.A szivattyú, kompresszor gyártás meg… drágább lett a szállítmányozás, drágább a nyersanyag, sajnos pont a mostani helyzetben jön ki, hogy nem annyira baba ez a globalizált világ, és gyártás, hogy egy termék nagyobb utat jár be a gyártás alatt, mint amennyit egész életciklusa alatt megtesz.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Kronos3000
senior tag
válasz rob210 #85560 üzenetére
Ha semmi rendkívüli nem történik,(újabb hábosó,stb) igazad lehet majd. Pont a benzin árak miatt kezdtem el nézegetni valami alacsony fogyasztású kis valamit munkába járásra, a Thalia meg jó lesz hosszabb távra, de a horror árak miatt letettem róla. Inkább bele tankolom a másik kocsi árát, ebben legalább megbízom.
Wasabi...
-
domper2015
senior tag
válasz Xantomas #85568 üzenetére
Ezt sokkal okosabb emberek se látják át teljesen, én egy pici pont vagyok.
A gyártási pólusok szépen eltolódtak. Kína, India lett a kiszolgáló háttér, de ott belső piac és az életszínvonal elmozdult egy kissé.
Emlékszem, hogy tàvol-keleten gyàrakat zártak be hónapokra és ott nem sikerült utolérni magukat. Gépiparban ezt tapasztalom.Sör mellett még szoktunk világot megváltani a haverokkal , ideje időpontot egyeztetni velük. Hátha. ( remélem 🍻 még lesz a bázison)
-
Somatom
veterán
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85572 üzenetére
Dikk má more, legyí pící, topicgazdaként. XD Amúgy, teljesen egyet értek, és még szépen is fogalmaztál.
Mod: inkább okba teszek mindent.domper2015, sajnos vagy nem sajnos az utóbbi hónapokban elég közel sikerült kerülni a félvezetőgyártáshoz, és siralmasabb a helyzet, mint gondolnád. De egy halom cikk is ezt igazolja, semmi belsős infót nem árulok el ezzel.
Kínában, indiában pl semmi félvezetőgyártás, sem ahhoz alapanyaggyártás nincs, pedig igény volna rá. Nem is kicsi, de nem ok nélkül nem engedi nekik nagyjából senki sem eladni, csak a nagyon “atomi” alapanyagok onnan szerezhetőek be olcsón. Kína, India csakis összeszerel, bio gépsor, azokból, amit kívülről kap. Taiwannal, technológiailag függetlenítené magát a nyugati világtól. Viszont a mai napig senki sem tudja biztosan megmondani, hogy mi igaz abból, ha beindul a vész forgatókönyv, akkor nem lesz tényleg az, hogy az összes ottani gyárban és fejlesztőközpontban lerohanás esetén, automatikusan beindul az önmegsemmisítés.
A 90-es évek óta, az USA, és régi EU félvezetőgyártása át lett költöztetve Taiwanra, Malajziába (meg a közel keletre, de ott is csak prototipus volumenben), ők látják el az egész világot. Most pedig megy pánikszerűen ezen gyárak felhúzása az anyaországokban, ha Taiwant lerohanja Kína, ne essen vissza a fél világ a digitális kőkorszakba. Perpill a Maláj gyártókapacitás nagyjából arra elég, hogy a hadiipart ki tudja szolgálni, amikor arra át kell állni.
A berlini Gigafactory megépítése sem ok nélkül volt ilyen sürgős, és gyors.
Az orosz helyzet, ezt a statusquo-t bolygatta meg kína-taiwan-nyugati világ tengelyen. Ha Taiwan borul és nem elég gyors az ipari átállás, akkor jöhet a steampunk világ, vagy csodálkozunk, ha mint a Fireflyban, az egyezményes világnyelv a jövőben a mandarin lesz, nem az angol. Persze ez fikció, de a mostani helyzet, az baromi para."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Somatom #85575 üzenetére
Eu-n kívül már elkezdték a forgalmazást. Szerbeknél, Montenegroban, törököknél, Marokkóban, főként ott, ahol nagy az alkatrészbázis is és még megvannak az eredeti gyártósorok, begyakorolt kezek. Elvileg nem vészes. Lekapják ami régi, felrakják az új alkatrészeket. Ha nem volt deformálódás, szalon állapot.
Főként Daciákat, meg a Renault emblémás Daciákat újítják így fel. Azokat nem is nehéz szalon állapotra hozni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
hotibi
aktív tag
Üdv. renault clio MK2 1,5dci ben szeretnék cseréltetni toronycsapágyat szilentekkel, hátsó kerékagycsapágyat és lengőkarokat. Milyen márkát kell vennem? Köszönöm !
-
Xantomas
őstag
válasz hotibi #85583 üzenetére
Egy ökölszabályt véss be. Ha Renaultod van, ami futómű, csapágy, vagy motortartó, KYB, TRW, Hucthinson, Meyle négyessel nem tudsz mellélőni, valamint a nagy nevekkel, mint SKF, Gates, Dayco.
Amúgy az első három a gyári beszállító.
Ha pedig visszakeresel, rob210 mindig írogatja folyamatosan, mely gyártók aktuális szériái a nem éppen jók
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Steve.bp
újonc
válasz rob210 #85549 üzenetére
Most jutottam el az ismételt "szétkapáshoz" hétfőn nem fért bele, megcsúsztam a locsolkodással
Nem vagyok boldog, nem sikerült megtalálnom, lehet, hogy ott van az csak nagyon bontani kéne arra meg nem mertem vállalkozni.
@rob210 nem tudnád bevállalni?
Vagy ajánljatok valakit légyszi Bp. xx. ker. környékén.
Twingo RS 1.6 133 ló, felső holtponti jeladóra kéne "ránézni".[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Helló
Milyen izzító gyertyákat érdemes venni 1.5dci 2004-es Clio2-be? 82HP.
Köszönöm a választ előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
rob210
Topikgazda
Sorolom.
Nem veszünk autót facebookról, nem előítélet tapasztalat.
Az hogy az "eladó" olyan amilyen, csak egy dolog.
De ez az autó, ha megnézed áh mindegy , nincs magyarázat, ha elhiszed, hogy ennyiért kapsz egy jó M2-őt akkor vedd meg.
Higy nekem, ha ez jó lenne, már valamelyik nepper lecsapott volna rá és kétszerennyiért lenne a kereskedésbe, mert kb. a jók most ott tartanak, 750-800-e körül.
Az már csak az én szuvenyír véleményem, hogy bolond ember az aki 2-es meganet vesz, főleg PH 1-est.
Vagy szerelő, vagy az apja szerelő, vagy a húga vagy a nagyannya, de földi halandónak nem javaslom.Renault power
-
addikt
Én tavaly vettem 2003-as Mégane 2-t, 400.000 Ft volt (és olcsón vettem!), na az most kb 600.000-be simán eladható, szóval, ez újabb, 650-700.000-be kéne adni legalább ha egy normálisabb példány, így az ára már sejteti hogy itt valami nem kóser, mondjuk akár az eladó eleve (tisztelet a kivételnek!). Bár ha van időd, és egy jó szerelő ismerős, nézd meg, hátha, de a jelek azt mondják, ez nem lehet jó ennyiért.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen