Új hozzászólás Aktív témák

  • rsf

    senior tag

    válasz Cane #48917 üzenetére

    Ebben az idézetben benne van az én álláspontom!
    Én úgy gondolom, hogy egy autó üzemmelegen működik az élete kb. 90%-ában.
    Az autó motorjában alkalmazott technika szabja meg hogy hozzá milyen olaj az ajánlott. Nem véletlenül van az hogy a 30.000-es olajperiódust a motor tudja megfelelő olajjal.
    A fenti idézetben is utalnak rá, hogy az olajfilm fentartása a lényeg, hogy ne legyen fémes érintkezés a motorban. És mivel az x40-es használat során x30-as lesz ebből következik hogy az x30-as meg x20-as ami már annyira vékony filmet képez, hogy melegen nagy fordulaton már nem ken eléggé. Mondjuk egy hosszú autópálya tempó mellett.
    Ezért én csak az azonos vagy magasabb minőségen belüli hideg oldali olaj vékonyítást pártolom. Ugyanis hidegen még fontosabb a jó kenés mert a vastag olaj nem jut el mindenhová egyből és nem is fér be olyan könnyen mint a vékony. És ugye hidegen nem véletlenül nem szabad pörgetni és terhelni az autót. Ezzel biztosítjuk, hogy a vékonyabb olajfilm réteg nem fog elégni és elég lesz a kenése addig amig rendesen felmelegszik.
    Ezért vagyok most bajban ugyanis nem találok a piacon RN720 vagy Acea C4-es 0W30-as olajat.

    Üdv.

    “Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

Új hozzászólás Aktív témák