-
GAMEPOD.hu
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siriq
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10393 üzenetére
Vagyis az adott magok évről évre 10-15%-os teljesítmény-növekedést produkálnak azonos fogyasztás mellett.
Ezzel a rossz fogyasztassal nem lesz nehez novekedest elerni majd.
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
-
siriq
őstag
-
frescho
addikt
válasz Oliverda #10398 üzenetére
Az IGP teljesitmeynet tobben is megvaltasnak tekintik, pedig csak arra eleg, hogy a mai jatekok medium alatt kis felbontason elfussanak rajta. Igen, ez tobb, mint amit az Intel fel tud mutatni, de nem a megvalto. En is elegedett vagyok az AMD gepemmel es tobb embernek is tokeletes a Llano az ismerettsegi koromben. De jatekra ajanlani nem merem.
Abu: A kep feldolgozas jelenleg, ami tenyleg kihasznalja es elonyt jelent. Szuper az otlet, de egyelore a vegyes feldolgozas nincs kihasznalva, csak 2-3 program blokk passzolgatja az adatokat. Ez az adatmozgas minimalizalasa miatt van, mert igy dGPU-n is siman futnak a dolgok. Ugy erzem meg kell minimum 1 generacio, amikorra tenyleg mindennapiva valik a heterogen programozas hasznalta. 2-3 amig az APU kis kesletetesenek elonyet is kihasznaljak, tehat a programon belul teljesen vegyesen hasznaljak majd a GPU/CPU erejet.
https://frescho.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz frescho #10404 üzenetére
Az OpenCL esetében építeni kell a Zero Copy funkcióra. Ez az AMD követelménye a fejlesztők felé. Ez persze most nem befolyásolja a dGPU-kat, mert csak az APU-n gyorsít. Nagymértékű kommunikáció tényleg nincs, az már negatívan érintené a VGA-kat. A Fusion persze jól érezné magát, de gondolni kell még a VGA-piacra. Az útitervek szerint 2013-tól már nem lesz a mobil és az asztali piacon tisztán CPU (a szerverben még megmarad, de az most mindegy). Akkor durván meg lehet lovagolni ezt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #10406 üzenetére
Az útitervek szerint 2013-ban már nem lesz lehozva asztalra a szerverbe készülő processzor. Ez mindkét oldalon így lesz. Csupán ennyi történik. Az AMD-nél marad az a két vonal, amit most a Brazos és a Llano képvisel csak új fejlesztésekkel. 2012-ben jön pár olyan játék, amik az IGP-t használhatják a fizika vagy esetleg az AI számítására, és ezt végre szabványosan OpenCL-lel vagy C++ AMP-vel. Elsősorban az előbbi terjedése várható. A C++ AMP a gyártóknak annyira nem tetszik. Az MS csak a Winre tartja meg a felügyeletet, míg a többi OS-re az AMD készíti a fejlesztőkörnyezetet. Ez nyilván nem tetszik a konkurenseknek. Nekem sem tetszene.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz frescho #10404 üzenetére
Átlagosan 113% gyorsabb mint a korábbi top integrált megoldás.
"pedig csak arra eleg, hogy a mai jatekok medium alatt kis felbontason elfussanak rajta"
Nem is gondolnád, hogy ez mennyi embernek elég.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
dezz
nagyúr
válasz frescho #10404 üzenetére
Ha PC vonalon (desktop+mobil) csak APU-k lesznek, akkor kvázi az alaprendszer részévé válik az IGP (itt már szerencsésebb SIMD blokknak nevezni, vagy ilyesmi), a fejlesztők úgy vehetik, hogy adott és építhetnek rá, pl. a fizika default kihasználja, stb. Ez ráadásul nem olyan fizika lesz, mint a dGPU-s, mert vannak latency-érzékeny részek, amiket jobb, ha a CPU csinál, de dGPU-nál nem elég szoros a kapcsolat a sűrű adatcseréhez.
Kérdés, 2 év múlvára vajon be tudja hozni az Intel a lemaradását GPU téren? A Haswell alkalmas lesz a szoros integrálásra?
A Bulldozer cache-rendszere a CPU szempontjából nem nagy szám, csakhogy állítólag ezt már az integrálás jegyében alkották, legalábbis egy lépés abban az irányban, a Bulldozerben lényegében tesztelik. A Steamroller tape-outja elvileg jövő év közepetáján lesz, addigra talán be tudják építeni a tapasztalatokat. Ehhez képest az Intel elgondolásai ugyanerre megbuktak a Larrabee-vel és az SB-vel, állhatnak neki valami mást kitalálni.
Aztán itt van a GPU-t is érintő virtualizálás (és ezzel együtt egységes memóriakezelés) kérdése, ami pl. az SB-E-nél szintén "köhög" (bár ezt talán javítják egy későbbi revízióban, akkor talán nincs nagy gond vele).
A félvezetőgyártásban lassan őrölnek a malmok...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már az Ivy Bridge tud OpenCL 1.1-et. Valszeg a C++ AMP-t is, mert az a GPU oldaláról DX11-es rendszert igénye. Az integrálás pedig az Intelnél is szoros. A sebesség más kérdés. Valószínű, hogy az IGP oldalán nem lesz erős, de meg tudja csinálni.
A Larrabee-ről kevés az adat, hogy pontosan melyik ponton bukott el, de kiértékelhető, és még lehet belőle valami. A Sandy Bridge is ugyanarra az alapra épít mint a Larrabee. Persze 4 maggal és egy IGP-vel jóval egyszerűbb bánni a gyűrűs buszon, mint 32 maggal. A magok növelésével a busz terhelése természetesen kritikus lesz, de a Larrabee ebből a szempontból Binned Render (egyfajta TBR megoldás), vagyis a lehető legkevesebb terhelést adja a busznak, és a lehető legtöbbet számol magon belül. Az AMD és az NV továbbra is az IMR-re épít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
frescho
addikt
"Akkor durván meg lehet lovagolni ezt." Pontosan. Majd 2013-ban, addig fokozatos atmenet lesz, de a mai nem APU-s cuccok is jok lesznek meg egy-ket evig.
dezz: Igen, ezt nem vitatom, de csak lesz. Majd. 2013-ban...
Oliverda: Az a 100% novekedessel eleri azt, hogy nem veszett lassu, csak lassu egy dGPU-hoz viszonyitva. Sok embernek eleg, mert a laptop 1366-os kijelzojet hasznalja jatekra. Annak viszont nem merem ajanlani, aki egy ujabb jatekkal akar 1280 felett jatszani.
A legnagyobb reteg, aki abszolute nem jatszik, max flash jtekokat. Nekik tok mindegy, hogy mennyivel erosebb a GPU-ja, csak az szamit, hogy a youtube-ot gyorsitsa. Talan a flash gyorsitas mar szamit, de egy farmeramahoz tok folosleges.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz frescho #10411 üzenetére
Természetesen a játékélményben nem fog hátrány érni, ha nem az APU IGP-je gyorsít egy folyamatot, hanem mondjuk a VGA, vagy szimplán a proci számol. Egyelőre csak extra sebesség szintjén gondolkodnak a fejlesztők ilyenen.
A Flash esetében a 11-es verzió GPU-val gyorsítja az animációt. [link] Attól függ, hogy számít-e a GPU, hogy mennyire komplex a játék. Amiben állandó előny, az az alacsonyabb fogyasztás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz frescho #10411 üzenetére
Annak viszont nem merem ajanlani, aki egy ujabb jatekkal akar 1280 felett jatszani.
Hát azért ez így erős. A legtöbb játék nagyon jól van optimalizálva Medium beállításokig. Csak a High, Very High és Ultra fokozatok szállnak el, azok is csak azért, hogy szükség legyen SLI meg CF rendszerekre.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
dezz
nagyúr
Úgy hallottam, az Intel által választott protokoll nem vált be, sem az SB-nél, sem a Larrabee-nél, és IB-nél is ugyanez van. Így a Haswellnél valami újjal kell próbálkozniuk, ami vagy beválik, vagy nem. Közben az AMD már a BD-nél új alapokra épít, amit tovább csiszolhat már a Steamroller alapú fejlesztésekben is. Az Intel TBR-es megoldása inkább szükségmegoldás. Akkor már a Cell jobb ilyen szempontból, de ott sem kedvelik.
Meg persze a GPU-s teljesítmény sem mindegy, amiben az Intel szintén le van maradva.
(#10411) frescho: A flashes játékok is kezdenek durvulni. Bár ma még elbír velük egy kétmagos proci (mármint a durvábbakkal).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az SB-ben jól működik a koherencia protokoll, és a gyűrűs busz is, szerintem az Ivy-ben is jól fog, elvégre nem változik semmit. Az SB esetében valszeg az IGP érdekes működéséről olvastál. Az egy speciális helyzet. Természetesen, hogy ha az IGP 96 szálának megadod a jogot, hogy egyenként 32 kB-ot bepiszkítsanak az LLC-be, akkor az nyilván nem mindig ad pozitív eredményt. Erre van bevezetve a driveres tiltás, vagyis azokban az alkalmazásokban, hol ez probléma, a driver utasítja az IGP-t, hogy csak olvasnia szabad az LLC-ből. Ez persze a sebességre nem egészséges, de jobb, mintha programonként 3 MB adatot odaszemetelne. Az Ivy is így fog működni, azzal a különbséggel, hogy az IGP kap egy saját L3 gyorsítótárat, amibe úgy írhat, ahogy akar. A Hasswell esetében is ugyanez várható. Az a rendszer ebből a szempontból nem frissül.
A Larrabee esetében természetes, hogy ez a megoldás nem volt a legjobb. 4 mag vs. 32 mag ... .nem ugyanaz a terhelés amit kifejtenek. Ahogy mondod a binned render pont azért került előtérbe, mert a a buszt kímélni kell, és ezzel kímélve volt. Persze nem eléggé. Kíváncsi vagyok, hogy a Knights Corner miben változik.
Ha csak a számítási képességeket nézzük, akkor abban a Larrabee magja nem volt olyan rossz. A részletekben bukott el. Na de még van idő összelapátolni, hiszen az integráláshoz csak a Skylake-ben kell felhasználni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
frescho
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10413 üzenetére
A prohardveres teszt es a sajat tapasztalatom nem ezt tamasztja ala, azonos aron jobbat lehet epiteni desktop gepben, a mobil darabok meg meg jobban visszafogottak.
Abu, dezz: Igen, a flash gyorsitas elony, de egyelore meg nem hatalmas elony. A gyartoknak a legjobb elso korben a Llano, mert egy chippel kevesebb van a lapon, egyszerubb tervezni, huteni. Kar, hogy ez nem jelentkezik jelentos ar elonyben. De ez meg csak a kezdet, az Intelnek van 1-2 eve reagalni.
https://frescho.hu
-
dezz
nagyúr
Ha igazán jó lenne, nem kellene letiltani a hozzáférést... A külön L3 miatt a CPU és a GPU közötti adatcseréhez igénybe kell venni a külső memóriát, ami nem igazán kedvez a heterogén programozásnak...
(#10416) frescho: Nyilván, mert a Llano egy kissé drágácska. Viszont a legtöbb tescós gépben még ilyen tudású VGA sincs (nem csak a legnagyobb Llanót alapul véve).
Egyszer egy rokon mutogatta nekem az új gépét, valamilyen autós játék ment rajta, kb. 15-20fps-sel. Mondom, kicsit mintha kevés lenne az fps. Erre: mi az az fps? Plusz megsértődött, mert "leszóltam a gépét" (pedig semmi mást nem is mondtam).
-
P.H.
senior tag
"A külön L3 miatt a CPU és a GPU közötti adatcseréhez igénybe kell venni a külső memóriát, ami nem igazán kedvez a heterogén programozásnak..."
Miért is kell? A GPU L3-része ugyanúgy egy szelete lesz a nagy közösnek, mint a többi magé.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az LLC továbbra is elérhető az IGP-nek az Ivy-ben. Ami változik, hogy az IGP-ben lesz egy L3 is, ami olyasmi, mint a procimagokban az L2. Szimplán az a szempont, hogy ha letiltják az IGP-nek az LLC írását, akkor ne kelljen elszenvedni egy nagyobb teljesítménycsökkenést, mert a saját L3-ába továbbra is irkálhat. Ettől függetlenül marad az írás az LLC-be is.
(#10418) P.H.: A logikai dizájn alapján nem teljesen. Az IGP L3-ja saját lesz. Kizárólag a GPU-é. A procimagok nem tudnak majd belőle olvasni. Írni meg amúgy is a saját szeletüket írhatják.
Ettől függetlenül a heterogén programozás ettől valóban nem függ. Az IGP kiírhatja az adatot az LLC-be. Természetesen ezt kulturáltan kezelni kell a fejlesztőnek. A mostani probléma is abból adódik, hogy ez a megoldás még sosem került elő, és a fejlesztők nem készítették fel rá a programokat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
Ebből a "A procimagok nem tudnak majd belőle olvasni." nekem új. Ha ez így van, akkor miért hívják L3-nak, miért nem szimplán IGP L2-nek? A késleltetése miatt, vagy amiatt, hogy milyen CPU-cache-sel van egy szinten, vagy miért?
Az SB IGP-je azért volt újszerű, mert a CPU-k L3-ába írhatott, és onnan olvashatott is, Carmack ezért szerette, és emlegette más is, mint "tighter integration"-t, nem? A következő generációban miért lépnének ettől vissza?
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
dezz
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel LLC-nek hívja hivatalosan a nagy közös cache-t. Erre megy a CPU-magokban az L2 és fölött ez L1. Az IGP-nél L3 ami a ROP mellett van, L2 papíron nem létezik, de lényegében a texture cache, míg az L1 az LDS, de ezt az Intel Shared Local Memory-nak hívja, persze Local Dara Share-ról van szó.
Úgy tudom, hogy az IGP-n belüli L3 késleltetése meglehetősen magas, de ez egy GPU-ban nyilván nem számít. Úgyis elfedik ezt a shaderek.
Semmi gond ezzel az Ivy-ben, nem lépnek vissza. Az IGP az L3 cache-en keresztül van összeköttetésben az LLC-vel. Tulajdonképpen az történt, hogy az SB IGP-jében a ROP mellett nem volt gyorsítótár, így a legközelebbi az LLC volt. Most elvileg kapott egy dedikált L3-at, amibe a shaderek is írhatnak, de az LLC-t továbbra is képes úgy kezelni az Ivy, ahogy a Sandy. Carmack-nek nem kell aggódnia ebből a szempontból. Az egész szimpla kényszer, de ettől csak jobb lesz a rendszer. Ha letiltottad az LLC írási jogát az IGP-nek, akkor az nem tett jót az SB teljesítményének. Nem omlott össze, de érezhetően visszaesett a sebesség. Most ez nem lesz annyira érezhető, esetenként semmit sem fog számítani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
Ebben csak az sántít, hogy az LLC a Last Level Cache rövidítése, ami az L3. Így meg szóhasználatban ferde a dolog.
És az IB slide-okon én (ami nekem hozzáférhető) L3$-t látok, pl.
L3$ lowers bandwidth needed from Ring Architecture
Media Applications benefits from infrastructure changes in EU/L3$/etcA média-alkalmazások hogy tudnak profitálni abból, hogyha az IGP L3-a teljesen különálló egység? (És mekkora ez amúgy?)
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom mekkora. Egyelőre az van, amit a média leírt az IDF-ről, aszerint ez egy dedikált cache, és nem az LLC része. Aztán lehet, hogy az Intel előadásán hangzott el ez rosszul. Az Intel nem fogalmaz pontosan a diákon sem, szóval itt tartunk.
Meg kell várni a részletesebb logikai rajzot a felmerült kérdések megválaszolására. Esetleg ha lesz nem photoshoppolt die kép, akkor abból sok dolog kiderülhet. Ami van az bevallottan át van formálva, hogy ne lehessen belőle "olvasni".
Nekem egyelőre ez van:Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
Meglátjuk. Visszalépés nagyon ritkán szokott történni, a tick-tock óta pedig talán sosem volt rá példa.
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Oliverda
félisten
válasz frescho #10411 üzenetére
"Az a 100% novekedessel eleri azt, hogy nem veszett lassu, csak lassu egy dGPU-hoz viszonyitva."
Melyik dGPU-hoz viszonyítva? A HD 6450-hez képest például nem hiszem.
Amúgy pedig kukkants be ide, és esetleg kérdezz rá, hogy ki hogyan használja.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
frescho
addikt
válasz Oliverda #10428 üzenetére
Ahhoz, ami mar alkalmas jatekra. Egy 6570-et irt Rudi es az ertekelese szerintem teljesen realis. [link]
Úgy gondoljuk, valahol a Radeon HD 6570 környékén, picivel 20 000 forint alatt kezdődik az a szint, amire már rá lehet mondani, hogy játékra is alkalmas grafikus kártya. Ennyi pénzért azért sokra ne számítson az ember, a 480 számolóegység és inkább 512 GB GDDR5 memória, semmint 1 GB DDR3 arra elég, hogy némileg visszafogott grafikai részletességgel 1366x768 pixeles felbontás mellett futtassuk a legújabb játékokat. Értelemszerűen a régi, nagy címek jobban futnak majd, de ilyen befektetéssel szerintünk az alkalmi játékosok kielégíthetik igényeiket, ugyanakkor a jövőre nézve nem sok tartalékuk marad.
Beneztem, de nem latom ertelmet a kommentelesnek. Nekik eleg 25fps, engem a mozi villogasa is zavar.
https://frescho.hu
-
zoltanz
nagyúr
1366 -os kjelzőhöz elég belépő szinten egy notiban a HD6490 GDDR5 -el, csak azért bonyolúlt műtét az MXM -ek cseréje, hely, hőtermelés csatlakozó, gyártó nem mindegy (általában nem nagyon cserélgetik az emberek).
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
timarsandor
csendes tag
válasz Oliverda #10432 üzenetére
http://vr-zone.com/articles/report-amd-trinity-details-revealed/13807.html
Úgy fest hamarabb itt lesz, mint gondoltuk volna!
"Trinity production is expected to be prepared by November, with volume production beginning in January."
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz timarsandor #10433 üzenetére
Talán márciusra lehet belőle valami.
Engem az a 17 wattos BGA tokozású verzió érdekel most a legjobban. Mondjuk az pont később jön.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Fooler89
őstag
válasz Oliverda #10434 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a képeket, mindenképpen izgalmas idők várnak ránk, ha ezeknek a trinity APU-nak jók lesznek a kihozatalai. Egy kérdéssel viszont zargatnálak mivel te jobban informált vagy nálam. Mit várhatunk a desktop szegmensben? Llanoból csak szorzózár mentes lesz?
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Oliverda #10434 üzenetére
bár gondolom a Trinity nem épp a felsőkatba készül, ha ilyen jól alakulnak a TDP értékek, én még egy 3/4 modulost is el tudnék képzelni.
arról van info, hogy FM2-t milyen hosszú távra tervezi az AMD? befolyásolja az AM3+ életciklusának meghosszabbítása az FM2-ét? esetleg kompatibilitás FM1-gyel?
jah még valami: a GPU része WLIV4 lesz vagy belevágnak a GCN-be?
hm, a dia szerint FS1, FS1r2 és FS2 lesz a tokozások neve. kérdés, hogy vajon milyen mértékben lesz átjárhatóság köztük. talán mint annak idején AM2+/AM3-nál, trinity jó lesz FM1-be és FM2-be, a kaveri már csak FM2-be, a Llano meg csak FM1-be. persze ez szigorúan spekuláció a részemről.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz FireKeeper #10436 üzenetére
WLIV4.
A Trinity újítása a Piledriver lesz, a GCN majd csak a Kaveri-vel jön.
A diákon a mobil platformok vannak, úgyhogy ne számíts nagy átjárhatóságra asztali FMx és AMx felé...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
timarsandor
csendes tag
válasz FireKeeper #10436 üzenetére
VR-Zone szerint WLIW4 lesz a Trinity APU-ban. (Közben megelőzött valaki. )
Jelenlegi Athlon II X4 630-amnál kíváncsi leszek, hogy erősebb tud-e majd lenni az asztalra szánt Trinity...
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz FireKeeper #10436 üzenetére
Az VLIW4 lesz inkább.
Azok pedig mobil foglalatok.
timarsandor: A 630-nál már a Llano is erősebb.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
timarsandor
csendes tag
válasz Oliverda #10439 üzenetére
Tudom, hogy erősebb a Llano, viszont elnézve a jelenlegi thread-enkénti (magonkénti) Bulldozer-teljesítményt, nem vagyok annyira elájulva... Jó, Piledriver magos lesz már a Trinity, tudom... Remélem kicsit izmosítják az IPC-t, különben nem igazán lesz érdemes váltanom, max a sokkal kedvezőbb fogyasztás miatt...
Jut eszembe, Trinity-t is GloFo fogja gyártani, nem?
-
Oliverda
félisten
válasz timarsandor #10441 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #10432 üzenetére
Elfelejtettem mire is jó pontosan a SAMU (a biólógia szertárban való porosodáson túl). Ha valaki hasonló cipőben járna annak egy kis emlékeztető a Deccan platform adataiból:
Újdonság viszont a SAMU, ami a Secure Asset Management Unit rövidítése. Ez a rendszer tehermentesíti a CPU-magokat a védet tartalmak titkosításának feloldása alól, így például Blu-ray filmek lejátszása mellett csökkenhet a fogyasztás.Korábban is volt egy kissé meredek elképzelésem, miszerint a CPU-tól egyre több (nagy vonalakban) lebegőpontos számítással kapcsolatos feladatot vesz át a GPU, de akkor nem is akkora hülyeség?
-
FireKeeper
nagyúr
válasz timarsandor #10445 üzenetére
csak az L3 eltűnése minusz jó néhány száz millió tranyó, illetve feleannyi modul (és L2 cache) lesz, valamint néhány szerver környezetben használt alegység is eltűnik. viszont jön mellé az IGP és néhány PCI-e sín.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
stratova
veterán
válasz TESCO-Zsömle #10444 üzenetére
Igen de én odáig mentem, hogy pedzegettem a teljes lebegőpontos egység átköltözését. Aztán Abu szólt, hogy annyira ne rohanjak előre
(Pedig mit használ ki Opteron + Fermi + FMA4 ha nem ezt valamilyen formában)
Csak nem poénból jutott Bullba modulonként egy 2 integer és 1 float egység.[ Szerkesztve ]
-
-
stratova
veterán
válasz TESCO-Zsömle #10448 üzenetére
No meg a fejlesztőkkel is meg kell szoktatni el kell terjeszteni (ahogy írtad is, kompatibilitás), nem először került olyan helyzetbe az AMD és anno az ATI, hogy jó lenne ez csak nem most
Csak minden másban úgy fejlődnének, mint ahogy a Dual Graphics táltosodott meg.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.