Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #54738 üzenetére

    Így képről tetszetős. Sok-sok boldog, balesetmentes kilométert kívánok hozzá! :)

    (#54739) runner 125: Ha ilyen jó dolgokat írnak a PC-ről, az mindenképpen elgondolkoztató. :K

    (#54742) baboss: Én szintetikus-párti vagyok, minél jobb API jelöléssel. Ilyen szempontból nem a legjobb az az olaj. Viszont hallomásból csak jókat hallottam róla. Szóval azt hiszem, a nemtudom a legkorrektebb válasz, amit adhatok. :B

    Igazából ha nem jó, azt észrevenni. Az SV nálam az 5100-al sokkal később "melegedett be" (lett sima a váltás), viszont hamarabb "melegedett el", amikor dugóba kerültem vele. Én ebből arra következtettem, szűkebb az a tartomány, ahol jól ken. A motor járása is "nyersebb" volt a félszintetikus 5100-al. Ráadásul elég gyorsan lett meglehetősen visszataszító színe/állaga, a szintetikus 7100 ami most van benne sokkal jobban bírja. :K

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #54753 üzenetére

    Ez így leírva szépen mutat. Mégis az SV is jobban szereti az etanol nélküli 98-ast... Pedig ott aztán nincs határon a sűrítési arány.

  • HSM

    félisten

    válasz fattyu #54773 üzenetére

    Én is így vagyok vele. A legtöbbet a műszerfalat látom a motorból, elvárom, hogy szép, ízléses, és jól használható legyen. :K

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #54828 üzenetére

    Nekem sántít ez a történet több ponton is. Én megvárnám a "hivatalos" verziót is.

  • HSM

    félisten

    válasz mm89 #54860 üzenetére

    A gyári 15/43-as áttételhez képest az csak 5% eltérés, annyit csal csak felfelé az óra emiatt.

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #54844 üzenetére

    Kérdés az, egyáltalán létezik-e olyan motor, amiről álmodsz. Amivel mentem/amiről tudomásom van akár motor, akár autó, azok mind elkérik a magukét a tankból, ha keményebben húzzák neki.

    Tény, hogy a VFR800 nem tartozik a legtakarékosabb motorok közé forgatva, de megy is, ha kihuzatják rendesen. Az FZ6-os barátod erős a gyanúm, hogy jóval kevésbé huzatta ki gyorsításokon, mint Te, az a motor annyiból takarékos, hogy a világból ki kell pörgetni, hogy ereje legyen, de a fogyasztás is csak ekkor nagy, ott nincs olyan intenzív váltás, mint a VTEC-el.

    Alul sosem lesz egyik motor sem olyan túlzottan dinamikus, nagy a váltóáttétel, cserébe kicsi a fordulatszám, szóval két oldalról vágod arcon szegény technikát egyszerre. ;) Azért is javasoltam eredetileg a váltót, mint megoldást. :D

    Én összességében ezt dönteném el először a helyedben, mi a fontosabb, jó fogyasztással menni kisebb mosolyfaktorral, vagy maximális mosolyfaktorral nagyobb fogyasztással zsebbenyúlósabban.

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #54878 üzenetére

    Suzuki SV1000S. A kuplungkosarukat érdemes helyrepofozni, és lehet is menni velük. Igaz, inni is kérnek keményen ha hajtod, cserébe jó kicsi a tankjuk. :B Nekem nagyon bejönnek, a fogyasztásukat leszámítva. :D
    Ugyanannak a blokknak az új verziójával van még az új DL1000, de az ugye már kicsit más kategória.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz runner 125 #54887 üzenetére

    A kisebb első fogaskerékkel csak az áttételt rövidíted le, amivel bár erősebb lesz, de hamarabb is kell majd elváltanod a kisebb erőt adó nagyobb fokozatba. Ha meg belenyalsz a VTEC-fordulatba, ugyanúgy kuka a fogyasztás.

    "Nah oké, de ha pl az 1.2-es nyomatékból 6,5 liter mellett tudja ugyanazt, mint az enyém szétforgatva 8-ból, akkor inkább jövőre átülök arra."

    Persze, így leírva nagyon szépen hangzik, de szvsz éppen fordítva szokott lenni. A kisebb motor szétforgatva éppen takarékosabb szokott lenni, mint a hasonló sebességgel hajtott nagyobb hengerűrtartalmú vas. Ennek csupán annyi az oka, hogy a magasabb fordulatra belőtt nagy hengerűrtartalmú motor nem fog a hatékony tartományában dolgozni, míg a kisebb hengerűrtartalmú "forgatott" motor sokkal közelebb lesz az ideális üzemállapotához. Tehát ha gyorsabban akarsz menni (és van felesleges egymilliód, ami azért jó sok benzin lehetne a kis 800-asodba, gondold végig), akkor hajrá az 1.2-essel. De szinte kizártnak tartom, hogy lényegesen kisebb fogyasztással jöjj ki vele. :N

    A 800-as VFR helyett én sem vennék SV-t, csak megemlítettem, mint ilyen kategóriás vasat. ;)

    (#54888) Daywalker: Pedig jó motorok. :B Nekem pl. jobban bejönnek, mint a VFR-ek. Bár nyilván nagyon más kategória. :R

  • HSM

    félisten

    válasz mm89 #54957 üzenetére

    A lényeg, hogy neked jobban tetszik. Nekem meg az SV jön be jobban. ( ;] ) Az a fontos, a saját vasad tetszen, és örömöt lelj benne. ;)

    Érdekes ez a 2-3000-es fordulat, mikor hozzám került az SV, nálam is makacskodott ebben a tartományban (rángatta a láncot), de mióta friss, jobb olaj került bele és meg lett húzva egy rovátkával a lánc, azóta 1800rpm felett már finom gázkezeléssel szépen működik, nem rángat. Ami elég jó, mert eléggé utálatos volt korábban, hogy 3000 felett kellett sokszor tartanom, pedig kettesben városban igen hasznos, ha le tud menni 2000 környékére a fordulat, rengeteg felesleges egyesbe váltást lehet ezzel megspórolni.

    (#54958) canniball: A fiatalabb SV-k esetén tényleg nem lenne ekkora különbség. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #54960 üzenetére

    :K
    Főleg az ABS, ami eléggé úri hóbort, szvsz erősen megkérdőjelezhető előnyökért.

    (#54961) KoVee84: Szerintem nem létezik olyan, hogy a világ legjobb motorja. :N Ha létezne, mindenki csak olyat venne. :P

  • HSM

    félisten

    válasz canniball #54964 üzenetére

    Nem kell profinak lenni. Szerintem sokkal jobb befektetés az ABS-nél egy vezetéstechnikai képzés (fele/negyed áron), ahol rendesen megtanítanak fékezni. Amúgy ami mókás, a hátsó keréken minden motor "ABS-es"... Ha nem húzod be a kuplungot. ;)

    A "legjobb motor" tekintetében épp az a lényeg amit írtál, mindenkinek más. :K
    Nekem pl. nem lenne az a pénz, hogy egy Z750-re üljek az SV650-emről, míg másnak egy kisebb vagyont megért a csere. :D

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #54966 üzenetére

    Ha esős, nyálkás az idő, akkor alapból jóval lassabban és óvatosabban megyek. Ez ABS-el sem lenne más, azzal is ugyanúgy hosszabb a féktáv. Ezt meg Te felejtetted el csúnyán. ;) Sőt, bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel. Én nem bízom a technikában. :N

    Ja, igen, Mariska nénitől nem szabad a gatyába csinálni, nekem heti rendszerességgel fordul ez elő, hogy elém hajtanak, aki ettől betojik, jobban jár, ha inkább gyalog közlekedik. :R

    (#54968) canniball: Sajnos a kuplungba kapaszkodást vész esetén én is előfordul, hogy elszúrom, régen volt már a tréning. :B De dolgozom rajta, hogy javuljon a helyzet. :R Előbb utóbb úgyis 100%-ra fejlesztem. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Daywalker #54971 üzenetére

    Nézd, kinyílik a bicska vagy sem, nekem ez a véleményem. Ha olyan borzalmasan fosatós szituba kerül az ember, ott már szvsz korábban elrontott valamit, pl. túl gyorsan ment. A kihajtós Marika nénik pedig tényleg annyira mindennaposak, hogy egyszerűen számítani kell rájuk akár kocsival, akár motorral. Természetesen volt már, hogy alaposan befostam motoron, de mindig én voltam a sügér vagy így vagy úgy.

    Amiről beszélsz, az a verseny ABS, és tudtommal csak a Honda egyes sport típusain volt még csak néhány évvel ezelőtt, azóta nem tudom, mennyire terjedt el, de nem félek tőle, hogy túlzottan. A normál átlagos motoros ABS-ek én ugyan nem tudom, milyenek, de az tény, hogy akik terepeznek, első dolguk kikapcsolni, mert nem működnek olyan körülmények között. Ez nekem éppen elég, hogy erőteljes fenntartásaim legyenek a rendszerrel kapcsolatban. Ha pofára esek, az inkább legyen az én hibámból, mint egy gépéből. Nem kívánom senkinek azt az érzést, amit ott a kocsiban átéltem. :N Elég rossz dolog teljesen tehetetlenül, kiszolgáltatva lenni egy gép rossz döntésének, ezt nem lehet leírva átadni, mennyire... Amikor tudod, már rég meg kellett volna állnod, de csak mész előre tovább....

    Azt nem tudom, az emberek többsége mennyire tud fékezni, elképzelhető, hogy van, aki minden esetben nyer az ABS-el. A progresszív fékezést mondjuk szerintem ABS-el sem lehet megúszni, ha csak ész nélkül bucira berántod, azzal nem fogsz azért úgy megállni, ahogy lehetne normálisan, a stabilitásod is elveszted úgy.
    Esős időben persze, hogy fosok, hogy megcsúszok, de ABS-el sem mennék gyorsabban, mert ha meg nem is csúszok a féktől, a féktáv ugyanúgy alaposan megnő, és kanyarodás/elkerülő manőver közben sem tapad jobban az ABS-től.

    Ami a valós helyzeteket illeti, éppen elégszer "törtek már az életemre", hogy nekem a "nyugis hétvégi túrázás" is úgy teljen, hogy minden bokorban felkészüljek az ellenségre... Én a nyugis vezetés közben is fel vagyok lélekben készülve arra, hogy bármikor, bárhonnan beüthet a sz@r. Mert sajnos beüthet. A vezetés veszélyes üzem, pont.

    A 240-ről való megállás valóban más téma, de ahogy írtam, ha Marika néni kihajtott eléd és 240-el mész, ott valószínűleg már jóval korábban elrontottál valamit, ráadásul itt nem látom, mit segítene az ABS az eset várható végkifejletében....

    Azt természetesen nem írtam, hogy az ABS szar, azt írtam, úri hóbort, megkérdőjelezhető előnyökkel. Ezt az álláspontom továbbra is tartom. :R

    (#54974) kcsa: Sajnos nem én vagyok. :C

  • HSM

    félisten

    válasz Something_ #54976 üzenetére

    ABS-es motort valóban nem próbáltam, de teljesen ugyanaz a rendszer dolgozik bennük, mint autókban. Ott viszont volt hozzá már szerencsém éppen elégszer. :U Nincs okom azt feltételezni, hogy motoron bármilyen módon is más lenne a hatása ugyanannak a rendszernek, mint autóban. :N Természetesen ha van bármi meggyőző érved, miben tévedek, szívesen meghallgatom. :R

    (#54977) Daywalker: Ahogy jólesik. Ugyanakkor továbbra is kíváncsian várom, miért ne lennének érvényesek az autós ABS-el szerzett tapasztalataim, amikor tökugyanaz a rendszer dolgozik motorokban is.
    Ami a véleményem illeti, igen nagy mértékben osztom ezen videó készítőjének véleményét: [link]. Saját tapasztalatom is hasonló, pedig én is messze vagyok (sajnos) egy profi pilótától. Alul a kommentek között is akadnak igen érdekesek. :K

    Érdekes, hogy csak azzal az érvvel nem jöttök, amit a legnagyobb előnyének gondolok motoron az ABS-nek, hogy azzal az első kerék blokkoltra fékezése esetén megmentheti a usert a biztos bukástól...

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz kcsa #54980 üzenetére

    Maga a jeladó és a tárcsája ugyanaz (ez asszem egy régi Ford Escort) [link], az ABS elektronika/pumpa is eléggé erős hasonlóságokat mutat. Pl. Suzuki Swift: [link] és Suzuki DL650: [link].
    A mérnöki gondolkozásmód szerint sem logikus valami újat kitalálni, amikor ugyanarra a funkcióra már van megoldás. Nyilván lehetnek eltérések pl. a programozásában, de alapvetően az egységek és a működési elv vélhetőleg igen hasonló, ha nem tökéletesen ugyanaz.

    Egyébként maximális tiszteletem, amiért ennyire képben vagy a képességeiddel, és hogy le is mered ezt így írni. :R Ilyen esetben tényleg ajánlható az ABS.

    Amúgy amit linkeltél videó, az nem egészen esik egybe a tapasztalataimmal, volt párszor, hogy vizes úton kellett fékezzek, és ennyire sosem kacsázott be alattam. Persze, nem elképzelhetetlen, hogy elő tud fordulni az eset. :R

    Nekem sima enyhe nyári esőben esett meg, hogy megviccelt a technika: [link].

    (#54981) Mosquito34: Én ugyan csak decemberig/márciustól motorozok, de eddig nem igazán éreztem hiányát az ABS-nek. :N
    Az ABS törvénybe iktatása csak arra jó, hogy megdrágítsák vele azoknak is a motorvásárlást, akiknek az égvilágon semmi szükségük erre az eszközre. Remélem, legalább kikapcsolhatatlanul kell majd beszerelni, hagy szívjon vele a jónép. :C
    Autós videót azért linkeltem, mivel ugyanúgy működik rajta a fék/ABS, mint motoron.
    Egyébként szerintem az is tapasztalat, hogy mondjuk eddig sosem volt szükségem ABS-re...

    (#54983) persuader: Így tizenkétezer főleg városi km motorozás és durván 5 szezon után azért úgy gondolom, a fotelfizikánál némileg több tapasztalatom van.

    Az útra kóválygó óvodáscsapatot olyan jól megfotelfizikáztad, hogy az eddigi (szerencsére) egyetlen motoros esésem is ilyenhez kapcsolódik. (Utolsó előtti bekezdés innen: [link]) Igen, úgy elfektettem, öröm volt nézni, ugyanakkor garantáltan nem rajtam állt a dolog, ugyanis még kb. el sem értem a fék nyomáspontját, mikor huss, már ment is el az eleje... Szerintem itt az ABS se nagyon tudott volna mit tenni, olyan volt, mintha a tükörjégen mentem volna. (Mentem már bicajjal tükörjégen, még mielőtt megkérdezed, tudom milyen.)

    Nézd, az esetek mondjuk 99%-ában én is biztonságosnak érzem az ABS-t, sőt, biztonságosabbnak, mint a sima féket. De ha abban a maradék 1%-ban valami nem úgy adja ki, ahogy az ABS gondolja, akkor oltári szívás. Én pedig inkább bevállalok 99%-ban néhány százalék plusz kiszámítható fékutat, minthogy abban a 1% maradék esetben megszívjam az ABS-el, mert éppen kicsit elszámolta magát. Nyilván, van az a réteg, aki kevésbé tapasztalt vagy nem érzi úgy a féket, és sokkal többet nyer a 99%-on, nekik érdemes olyan motort venni. Ennyi.

    (#54984) kcsa: A fő bajom a kiszámíthatatlanság abban a bizonyos 1%-ban. Akár üzemzavar, akár elszámítás miatt visszadobálja a féket, az igen kemény balesetveszély. :K

    (#54987) persuader: Alapvetően defenzíven vezetek, tehát igyekszem nem esélyt adni másoknak, hogy kinyírjanak. Ugyanakkor, mivel nem célom végletesen lassan sem menni, így bizony néha elég keményeket kell fékezzek. Az ha nem is heti rendszerességgel, de szezononként 3-4X mindig előfordul.
    Az ABS egyébként itt tud(na) beleköpni az életembe, hogy én tudom, mennyi hely kell megállnom az adott útviszonyok mellett, de ha visszarúgja nekem a féket, borul az egész.

    Namost, az élet pont nem az, amit Te írsz. Az a fotelfizika. Eddig akárhányszor kellett vészfékezzek, soha nem satuztam be az első féket, hanem ahogy írtad, szépen felépítettem a fékerőt, ahogy kell. Persze, volt amit elbasztam, pl. néha (rossz) reflexből behúzott kuplung, vagy túlfékezett kicsit megcsúszó hátsó, mindenre én sem tudok figyelni. Az azonnali satuval egy rendes motoron csak pofáraesni lehet. A kikerülésnek sincs semmi akadálya normális fékezés mellett, nyilván az irányváltás idejére elengeded a féket, ahogy remélhetőleg az ABS-es motoron is, satufékezve nem biztos, hogy túl jól venné a fordulást.

    És igen, pont ez a lényeg, amit mondtál. Hogy az irányíthatóság a lényeg az ABS-nél, nem a fékút hossza. Éppen ez vele a bajom. ;) Hogy ő abban az 1%-ban is irányítható akar maradni, amikor mocskosul de megállni kéne mindenáron, és te SEMMIT nem tehetsz ez ellen... (Hacsak előzőleg nem szedted ki az ABS biztosítékát. ;] )

    A valóságban a fejlesztéseket a piaci igények szabályozzák. Az embereknek nagy igényük van a mindenféle ehhez hasonló biztonsági kütyükre, ezért fejlesztik őket. Ez üzlet.
    Ha annyira hiperszuper nagy csoda lenne, akkor nem ilyen demagóg sz@rokkal lenne tele a net, amikben megmutatják egy satura fékezett kerekű jármű mellett mennyire szépen/rövid úton áll meg az ABS-es. Pl. ez: [link]. Nézni is fáj az ABS nélküli fékezést. Az persze nincs ott kis betűkkel, hogy ez a szituáció csak súlyos vezetői hiba esetén áll fenn...

    (#54988) vlevi: A biztonsági öv szerintem egész más történet. Ezeket a legújabb fejlesztésű ABS-eket nem ismerem, nem tudom, ezek megbízhatóbban működnek-e a régieknél abban az 1%-ban. :)

    (#54989) bogyo112: :R

    #54991) yodamastah: Így van. :K Mindenképpen el kell engedni a féket irányváltáshoz. A kanyarban fékezéssel is ez a gondom, akár ABS nélkül is az első dolog első fék behúzásakor, hogy felállítja a motort. Namost lehet, az ABS kanyarban fékezve megvéd a kerék blokkolásától, és nem egy lowside-ot dobsz, hanem feláll a motor, és a következő megálló a korlát vagy az árok. Hát nem is tudom... :D

    (#54993) mm89: Persze, tudom, ilyen pici fordulaton sokkal simábbak a négyhengeres motorok. 600-as Hornettel mentem párszor. ;) Veztech tréninget is azzal nyomtam végig.

    Az ABS tesztre kíváncsi leszek, de azt javaslom, a tiéddel próbáld ki, ABS-el, majd kiszedett ABS biztosítékkal. Így el lehet kerülni a különböző tudású pilátókból, gumikból, fékrendszerekből, felfüggesztésekből és hasonlókból eredő különbségeket. ;)

    Amúgy mint írtam, a szerelem az szerelem, szóval a lényeg, hogy Te úgy érezd, hogy megérte. Semmi más nem számít. ;) :R

    Viszont... "Hagyd, néhány hete ült át robogóról az sv-re. Valószínűleg sokkal többet tud mint bárki más itt!.. "
    2012 nem néhány hete volt. :U Előtte meg 3 szezont nyomtam le nagyrobogón.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #54996 üzenetére

    Nézd, teljesen nulla volt a tapadás valamitől. Az ott ABS-el is kicsúszott volna alólam. Minden másodpercére pontosan emlékszem az esetnek. Leírnám, ha én fékeztem volna el magam.

    (#54997) persuader: Na, akkor ebbe pont belenyúltam. :DD

    (#54998) Burt1793: Nem volt satuzás, épp ez a lényeg. Kb. hozzá sem értem a fékhez, és azonnal kiment alólam az első kerék jobbra, de valami iszonyat sebességgel.

    Hát nem tudom, 2009 óta van jogsim, azóta (autóban) az ABS révén megúszott balesetveszélyes szituációim száma kb. 0, viszont kétszer kerültem ABS miatt életveszélyes helyzetbe, igaz, egyszer "csak" utasként. Elég rossz statisztika.

    Az ESP-t viszont igen hasznos dolognak tartom, még a "kötelező" ABS tartozéka ellenére is. Az már húzott ki bajból pár jóbarátom. :K

    (#54999) Burt1793: Ez így jó videón, de motoron ugyanúgy elfeküdhettem volna fékezés nélkül is, ha picit elfordítom a kormányt, ahogy az jégen is az azonnali zakó. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz fattyu #55001 üzenetére

    Nem hülyéztem le senkit. :N Legfeljebb ahogy állnak a dolgok, úgy fest szélsőséges a véleményem a többi fórumoséhoz képest. ;)

    (#55002) kcsa: Nem arcoskodásból írtam. :N

    (#55003) Feree13: Szerintem marhára nem a km-től függ a tapasztalat. Kell hozzá km, de önmagában nem sokat ér.

    (#55004) Daywalker: Nézd, a hegyikerékpáromon 185mm-es hidraulikus tárcsafék van elöl hátul, amivel kétujjal bármikor blokkolóra fékezhető az első kerék. Ha azzal meg tudok állni homokos/murvás mindenféle talajokon, jó nagy lendülettel hegynek lefelé, akkor talán a motorral is boldogulok, aszfalton. Rossit Ti kevertétek bele a történetbe....

    (#55005) amdk7: Látom nem nézted meg a videót, amit linkeltem. A gond ott van, ha csúszáshatárra fékezed az első kereket, akkor könnyen blokkolódik egy pillanatra, és azzal már be is kapcsoltad az ABS-t. Másik eset, ami gyakran előfordul, ha nem teljesen sík az út, ott is az úthibákon pillanatokra elveszhet a kapcsolat az aszfalttal, ismételten bekapcsolva (feleslegesen!) az ABS-t.

    (#55006) KoVee84: Z750-en nem ültem. De nem is nagyon vágyom rá, az az igazság, nekem nem jön be. Viszont 600-as fiatal Horneten mentem sokat, úgy gondolom, az elég jó összehasonlítási alap, mit tud egy jóféle sor4-es motor, papíron komolyabb fékekkel, futóművel [link], mégsem vágyom olyanra az SV helyett.
    Az az érdekes, bár sokan szidják az SV fékeit, nekem az égvilágon semmi bajom vele (gyári tárcsa+betét, k8-as gépen). Utassal (én vagyok bő 100kg, utas még 55-85kg, attól függően kivel megyek) már nem az igazi, viszont ha egyedül ülök rajta teljesen jó a legdurvább fékezéshez is.
    Amit a futóműről írsz, viszont tény. Az elég gyenge. No, nem mintha a legtöbb kategóriatársán sokkal jobb lenne. Majd ha kicsit jobban állok pénzügyileg, megy majd egy GSXR futómű rá, és akkor nem lesz gond se a fékekre, se a rugózásra. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz fattyu #55011 üzenetére

    Mentél Te már valaha hegyikerékpárral durvább tempót? :D
    Gyanítom nem, mert akkor nem írnád ezt. ;)

    Nem mondtam amúgy, hogy "fú de advanced" motoros lennék. :N De tény, hogy úgy gondolom, hogy a 12k km-hez képest erős a tudásom. :R Viszont ebben elég sok munkám is benne van. :K

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    (#55013) V.Stryker, (#55014) fattyu, (#55015) Daywalker: Szerintem a fő gond a fórum. Nem ismerjük egymást, és nem úgy mennek át a dolgok, ahogy én gondolom. Szerintem nagyon félreismertek. Bár leginkább nem ismertek, és ezért az a néhány apróság alapján próbáltok megítélni, amit leírtam.

    Én nem tartom magam "kurvaf@sza gyereknek", úgy gondolom, tisztában vagyok a képességeimmel, és bőségesen az alatt motorozok az esetek döntő többségében. :R Kicsit ki lett forgatva ez az egész most ennél a fékezéses témánál. :(

  • HSM

    félisten

    válasz Daywalker #55018 üzenetére

    Persze, hihető hogy nem tudsz rövidet fékezni ABS nélkül... :C

    Amúgy csak az eléd kihajtásoknál gáz befosni, mivel az szinte mindennapos. Márpedig ki szeret rendszeresen becsokizni mondjuk munkába menet? ;]

  • HSM

    félisten

    válasz pakriksz #55020 üzenetére

    Érdekes, nekem éppen az a tapasztalatom, hogy motoron sokkal könnyebb volt hirtelen megállni aszfalton, mint kerékpárral földúton, hasonló tempók mellett. :)

    De ezekszerint ez nem mindenkinél van így. :R

  • HSM

    félisten

    válasz pakriksz #55022 üzenetére

    De akkor miért az aszfalton használt motorra kéne az ABS, amikor azzal könnyebb megállni? :F

  • HSM

    félisten

    válasz pakriksz #55025 üzenetére

    Áh, értem. :D Valóban. :R ;]

    (#55023) fattyu, (#55026) bogyo112: [link] :)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Archer #55031 üzenetére

    A mozgási energia a sebességtől és a tömegtől függ. Tehát a vezetővel együtt kb. harmad súlyú kerékpár egyfelől harmadakkora mozgási energiával bír, ugyanakkor a tapadását biztosító súrlódási erő is csupán a harmada, mivel harmadakkora súly nyomja össze a felületeket fékezéskor. Ezenkívül a motorkerékpár kerekének is általában jobbak a tapadási tulajdonságai egy átlagos kerékpáros gumihoz képest. :)
    Sőt, kerékpáron a tipikusan jóval magasabb súlypont is extra nehezítés, egy ész nélkül behúzott fék ott sokkal nagyobbat büntet, mint motoron, mert szempillantás alatt megelőzi olyankor az ember az első kereket....

  • HSM

    félisten

    válasz fattyu #55039 üzenetére

    Hol írtam baromságot? :F

    Érvek nélkül ezek erős szavak egy fórumon.... :U

  • HSM

    félisten

    válasz Archer #55042 üzenetére

    Oké, a kerékpár 15kg nagyjából, és nem ül rajta senki? Vagy a rajta ülőt mi fogja lelassítani? A vezető súlya ott is ugyanúgy hozzáadódik a járműéhez, mint motoron. (Fékezés és még sok más szempontból is.) Tehát egy 80kg-os vezető esetén mondjuk 95kg a kerékpáron megállítandó tömeg, míg egy 220kg-os motoron ugyanez a 80kg-os vezetővel 300kg. Tehát amit írtam, durván a harmada.
    Amikor az a bizonyos tömeg megindul mondjuk megcsúszásnál, akkor az is a súlyoddal együtt csúszik, hiszen a Te alátámasztásod is azáltal biztosított...
    Én sem vagyok fizikus, én is csak józanul próbálok gondolkozni. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz LustaDick123 #55049 üzenetére

    Igen, magam is ezen csodálkoztam, hogy igazából ez az esés dolog úgy eltörpült az ABS mellett érvelésben a "kormányozható marad" és rövidebb a "fékút vele" típusú megjegyzések mellett. [link] Pedig szerintem is ez a legfontosabb érv mellette, messze fontosabb, mint bármi más.

    (#55050) Archer: Ez amúgy tényleg igen érdekes, hogy ennyire kevés van drágább motoroknál is. :K

    (#55051) Mosquito34: Naviban sajnos nem nagyon lennék hasznotokra. :P

    (#55053) yodamastah: Az ötlet jó, de én tuti sajnálnám a motorom pályán kockáztatni... Pláne azokkal a fos gumikkal, ami rajta van. :B Akkor jó ez a módszer, ha mindkét félnek van egy hasonló kategóriás pályamotorja, amit nem sajnál határon kergetni, és esetleg elfektetni a kavicságyban. Le lehet játszani, és pacsizni utána. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz yodamastah #55080 üzenetére

    Jaja, jóféle. Bár nem olyan erős, mint a 600-as sportgépek, de tisztességes tempót lehet vele menni azért. :))

    Idén viszont már nem fér bele sajnos a költségvetésbe a gumi. Meg igazából sajnálom is kidobni a régit, amíg nincs vele különösebb gondom. Nem olcsó dolgok ezek.
    Aztán majd ha elfogyott, jöhet rá valami rendes papucs, Michelin PR4-el és PP3-al szimpatizálok. :) Sanszosan a PR4 lesz a befutó, nem hiszem, hogy ki tudnám használni a PP-t, viszont elvileg jóval hamarabb elkopik.

    (#55087) persuader: Remélem nem fog kiürülni azért a fórum, mert nem sikerül mindenkinek mindenben egyet érteni. Ilyen ez a világ....

  • HSM

    félisten

    válasz pakriksz #55093 üzenetére

    Az 5100 félszintetikus nálam is elég rosszul szerepelt, hogy nagyon finoman fogalmazzak. Hidegen is rosszul kent, és kicsit melegebben a kelleténél is. Cserekor is olyan állaga/színe volt, hogy elképesztő. A 7100 10W40-el most viszont meg vagyok elégedve, az állagát/teljesítményét is eddig jól tartja.

    Ha melegben elmelegszik, akkor a 7100-ból lehet megpróbálhatnád a 10W50-et, ha a gépkönyv is úgy gondolja. Bár a 10W40 is kicsivel jobban bírja belőle a meleget, mint az 5100-ból, de a 10W50 az sokkal. 20W50-et én nem nagyon raknék bele, az indításkor is jóval sűrűbb, az úgy nem biztos, hogy ideális.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz yodamastah #55097 üzenetére

    Na, erre nem mondhattok semmit, saját tapasztalat, első kézből. ;]

    Azt nem tudom, érdemes-e Motul 7100-at tenni a gépekbe, milyen más olajokhoz képest, de az 5100 nálam biztos, hogy többet nem kerül motorba. :N A 7100 viszont szerintem hozza az elvárhatót.

    (#55098) Archer: Azért, mert arról viszonylag jókat hallottam ismerősi körből, és nem tudtam jobbat. Annyira nem is volt drága. Ajánlani nem ajánlom, annyi tapasztalatom nincs más olajokkal, de az tuti, hogy az 5100 nem az igazi. :N

    (#55100) Daywalker: Én meg a Motulhoz tudok megbízható (és igen kedvező árú) beszerzési forrást, viszont a MOL-hoz nem. :D Emiatt is került bele az....

    (#55101) persuader: Itt leírtam: [link]
    Leginkább a váltó működésén, valamint a motor működési rezgéseiből érződött a különbség.
    Mikor elvittem szervízeltetni a motort, odafelé az 5100-al mentem, vissza viszont már a 7100-al, rá sem ismertem a motoromra...

    (#55104) Daywalker: Jó, azért ennyire nem volt csúnya, ami lejött 5100 a motoromból. :C

    (#55112) Mosquito34: Sajna kicsit jobban utána kellett nézzek a dolgoknak, mint szerettem volna. Nem baj, nem volt elpocsékolt idő. Viszont a Motul 5100/7100 tapasztalat abszolút személyes, első kézből. :R

    Viszont az olaj témát én itt le is zártam. :R
    Amit írtam, csupán segítő szándékkal tettem, nem azért, hogy szájkarate legyen megint. :(

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #55118 üzenetére

    A rezgést nem tudom, elméletben mi okozhatta, viszont amit tudok, hogy mi változott a motorban:
    -olaj és szűrőcsere
    -légszűrőből minimális darabos szemét (1-2 icipici bogár/levél) kitakarítása
    -fékfolyadék-csere
    -hűtővíz-csere
    -láncfeszesség egy rovátkával feszesebbre állítása

    Namost ezek közül az egyetlen, ami az én felfogásom szerint kapcsolatban lehet a motor rezgéseivel, járási kultúrájával, az az olaj.

    Abban tévedsz, hogy alacsony fordulaton használom. :N Egyedül kettőből nem szeretek egyesbe visszaváltani, így kettesben 2000rpm-ig le szoktam engedni, az durván 20km/h pl. ahol elsőbbséget kell adni meg ilyenek ott sokszor jól jön. Amúgy 3500-5000 között használom leginkább városban, városon kívül nagyobb tempónál szigorúan 4000 felett, nem szeretem erőltetni a motort kis fordulaton, és a dinamika is sokkal jobb így. Fojtószelepet akkor tavaly nem kellett szinkronizálni a gépen, most lesz aktuális majd az ellenőrzése a következő szervízen.

    A leeresztett 5100 korom fekete volt, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez annyira jó. Érvek ide is jöhetnek. Ami jobban aggasztott, az inkább az állaga volt, nem volt bizalomgerjesztő, eléggé híg lett. Persze, ennek lehet nincs információ értéke. :B

    A kuplung hibátlan volt mindkét olajjal. Mindkettő MA2-es volt. Igazából a váltó is, én nem hibának mondanám a nehézkességet, inkább jelzésnek a motortól. Ami a viszkozitásstabilitást illeti, éppen az mutatja szvsz, mennyire jó a kenés. Ha nem megfelelő a viszkozitás, nem lesz jó a kenés sem. Én legalábbis ezt olvastam a témában, hogy se a hőtől túlzottan elvékonyodó olaj, sem a túl sűrű, még fel nem melegedett olaj nem ken optimálisan.
    De ha nagyon pontosan akarnék fogalmazni, úgy írnám, a 7100 sokkal szélesebb hőmérsékleti tartományban volt a váltó számára megfelelő viszkozitású. :R Lényegesen hamarabb elérte és lényegesen tovább megtartotta. Szerintem ez árulkodó arról, a motor megkapta-e a megfelelő viszkozitású kenőanyagot. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Daywalker #55123 üzenetére

    Én is ezt írtam, hogy 20W-t ne [link]... Esetleg 10W50-et, az annyira nem gáz még hidegen. Bár ahogy most utánanéztem, az is majdnem olyan sűrű hidegen mint a 20W50, szóval lehet mégis a 10W40-nél kéne maradnia. :R

    Nézegettem korábban a topikot, nem igazán találtam az említett "20x leírtuk" olajos témát. Majd akkor még próbálkozok. :R

    (#55124) fattyu: Nekem viszonylag drága/márkás nyári kesztyűm és sisakom van, amiket olcsón vettem nagyonakciósan, és olcsó kabátom, csizmám, téli kesztyűm. A sisak/nyári kesztyű olyan még, mint az új, pedig a sisakkal a robogón is toltam, a téli kesztyű, csizma viszont már eléggé nem olyan, mint amilyennek szeretném. A kabátom még jól bírja. :DDD Én amúgy nem az árat vagy márkát nézem, hanem hogy mit kapok a pénzemért. :R

    (#55133) persuader: Nagy kár. :D

  • HSM

    félisten

    válasz Daywalker #55163 üzenetére

    Igazad van, viszkozitást kell nézni, én azt értettem a sűrűség alatt, nyilván pontatlanul. :B

    A MOL-nál elég durván el van szállva a 20W50! :Y Én a Motul 7100-at néztem, annak tudom kapásból az adatlapok elérhetőségét. :B
    Ott a Motul 7100-nál így néznek ki a viszkozitások (40fok/100fok):
    10W40: 88,8/13,5
    10W50: 120,5/18,1
    20W50: 126,5/18

    Láthatod, annál minimális a difi. A 120-as viszkozitás is azért látványos ugrás a 90-ről, de a 162 tényleg durva. Mondjuk a 120-ast még megérheti bevállalni, ha nagyon elmelegedős a motor, a 160-as már nekem neccesnek tűnik.

    Így van amúgy, sajnos nem 40 fokos indításkor az olaj, hanem jóval hidegebb. :K
    Ami viszont a meleg oldalt illeti, szerintem ez abszolút konstrukció-függő. Pl. barátomnak volt 3-as Golf TDI-je, azon gyönyörűen 90-120 fok között volt üzemmelegen az olaj, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ezzel szemben pl. a saját SV650-emen hideg időben takargatni kell az olajhűtő jelentős részét, különben egy nem túl hajtós de lendületes 50km után alig 60 fok lenne az olaj, amit még a 7100-as Motul sem szeret. De még durvább 35 fokos kánikulában sem volt különösebb gondja, akkor nagy keservesen felmászott 85 fokig az olajhőfok. Ami amúgy nem baj, mert azt vettem észre, mikor nagyobb dugóban kicsit elmelegszik 100 fok környékére, azt már sem a motor, sem a váltó nem szereti, a legjobban 85fok +/-5 fokos olajjal működik, akkor viszont olyan pontos, precíz, mint a svájci óra, a váltó is gyönyörűen jár, és a motor is. Szóval vélhetőleg úgy lett tervezve, hogy az olaj ott sosem érje el a 100 fokot, vagy legalábbis nagyon ritkán, esetleg csak a motoron belül, én ugye csak azt tudom mérni, az olajteknőben, hűtőben, szűrőben hány fokos olaj kering, ez nyilván néhány fokot azért magára szed még, míg átér a blokkon.
    Ja, igen, ezek közúti körülmények. Versenypályán nyilván egészen más terhelés éri a motort, ott nem méregettem még. ;]

  • HSM

    félisten

    válasz polimorf #55170 üzenetére

    Marha egyszerű, ugord át, ami nem érdekel téma. Én is ezt teszem. ;) A fórum már csak ilyen.

    Téged most a túrák érdekelnek, engem meg mondjuk most más témák, mivel jelenleg nincs keretem nagyon túrázni menni, legfeljebb a környékre egy rövidre. Aki meg olajcsere vagy ruhavásárlás előtt áll, őket meg az érdekli. :R

    (#55178) amdk7: Tök jogos. Ha már a "régi motorosokat" ennyire ingerli a ruha/motorolaj téma (ami végülis érthető), akkor ki kéne ezzel bővíteni a topikösszefoglalót, és máris megtizedelődnének az ezzel kapcsolatos kérdések. :K

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz polimorf #55180 üzenetére

    Remélhetőleg jövőre megoldódnak a pénzügyi dolgok, és akkor több utazás lesz kevesebb bütyköléssel. :)
    A visszakereséssel az a bibi, hogy nehéz megtalálni a megfelelő keresőszavakat, és néha túl sok a "szemét" is a találatok között. Pedig gondolhatod, hogy tíz év és 17000 hozzászólás után van némi tapasztalatom a PH keresővel.... Nyilván aki itt volt, és részt vett benne, emlékszik erre arra az megtalálja, de aki csak nemrégóta olvassa a topiko (pl. én) az nem sokra megy ezzel.

    Egy ideális világban tökéletesen úgy van, ahogy írod, az ember rábízza a szerelőjére a motort, az pedig tökéletesen szakszerűen és lelkiismeretesen megcsinálja. Ha van ilyen szerelőd, marhára becsüld meg. :R
    Én sajnos még nem találkoztam ilyennel. :( Persze, mivel valamennyi rálátásom van a dolgokra így megértem, sokmindenben még a szerelők között sincs teljes egyetértés, ki így látja jónak, ki úgy. Én inkább magam is utánanézek, aminek tudok, és úgy a szerelőmmel is jobban át tudom beszélni a dolgokat, és az esetleges átvágási/lehúzási kísérleteket is időben ki tudom szűrni. A lényeg az, hogy így én is döntési helyzetben vagyok, amiből csak előnyöm származhat.
    Én úgy vagyok vele, ne pis*ljon bele, mert lehet fél évet elmegy azzal is, ameddig szavatossággal tartozik a munkájáért, de nekem nem fél évig kéne kihúzza a szerkezet a javítás után. ;)

    (#55181) persuader: Nekem más csapágyakkal van tapasztalatom. Ventilátorok. Ha csak sima híg olajat raksz a siklócsapágyukba, egészen más lesz a járási kultúrája, mintha megkapja a rendes csapágyba való megfelelő sűrűségű zsírt. :K Egyikkel sem kopik el, csak máshogy jár. Kenőanyag nélkül járatva pedig rövid idő alatt kuka.
    Az olajfilm sem egyformán ken legjobb tudomásom szerint, és az olajfilm megszakadása sem ilyen digitális módon működik, hogy még van olajfilm, már nincs olajfilm. A hideg vagy nem megfelelő olajjal széthajtott autók sem egyik pillanatról a másikra mennek tönkre legjobb tudomásom szerint, mégis lényegesen rövidebb idő alatt, mint a kellőképpen odafigyeléssel használtak.

  • HSM

    félisten

    válasz BoB #55186 üzenetére

    Nálam meg a fél robogót ki akarták cserélni, pedig csak a gyertya volt öreg... Nekem kellett rájönnöm....

    (#55187) Archer: Én se kezdtem volna el foglalkozni az olajos témákkal, ha azt tapasztalom, mint Te, azaz hogy "csak minden működik". ;)

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #55210 üzenetére

    Érdekes. :R

    Mondjuk amit hallottam különbséget a motor hangjában olajcserekor az minimális volt, nem ilyen fémes zörgés és egyéb szörnyűségekre kell gondolni. :DDD Inkább rezonálása terén volt nagyobb a különbség, lényegesen simább lett a járás az új olajjal.
    Nem tudom, ez kenési tulajdonság avagy sem, de ezt tapasztaltam. :R

    (#55213) persuader: Mindkettő 10W40 volt. Én az új olaj szintetikus mivoltának (is) tulajdonítottam a dolgot, az 5100 csak rész-szintetikus. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Daywalker #55218 üzenetére

    Ez lehet látod. :R Viszont azt tegyük hozzá, hogy az 5100-al már a legelső kilométereken sem volt "az igazi" a motor. Valahogy az előtte benne lévő olajjal jobban működött. Az sajnos nem tudom milyen volt, talán valami Castrol. Ez a rossz tapasztalat pedig csak erősödött ahogy egyre többet mentem vele. A végén már alig vártam az olajcserét. 5000km után ment is az olaj kifele a gépből. Ehhez képest a 7100-al már lassan 2000km-nél tartok (nagyon keveset mentem idén sajnos) és még mindig olyan érzésre, mint újkorában.

    Ami a régebbi kawák hangját illeti... Imádom a 2000-es évjárat környéki ZX6-ok hangját... :D [link]
    Valahogy az még nem olyan steril sor4 hang, mint a mai "modern" gépeké. Szóval nekem biztos tetszene a ZX9-ed hangja. :D

    (#55219) persuader: Az olaj ne tudná csökkenteni a vibrációt? Látod, hogy mégis. :D

    A keverékképzésben nem változott semmi, az nem okozhatott változást a 2000-3000 közötti rángás/nem rángás terén.

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #55228 üzenetére

    Az alapismereteid nyilvánvalóan neked sokkal jobbak, hiszen ezt tanultad, míg én csak egy műszaki érdeklődésű ember vagyok. :R
    Nekem csak tapasztalataim vannak, amiket leírtam.
    Tudom, mihez lett nyúlva a motoron [link], és hogy milyen lett utána. Végig ott voltam a szerelés alatt, nem lett más piszkálva, ez 100%. ;) A benzin sem változott, hiszen azzal a tankkal mentem haza, amivel odamentem.

  • HSM

    félisten

    válasz kcsa #55237 üzenetére

    "Illetve arról is hogy már érzem hogy emelkedik a kompresszió."

    Gyorsan gyere le arról a szerről... :C

  • HSM

    félisten

    válasz bigdady #55294 üzenetére

    Kicsit kihúzod a pisztolyt, és látod meddig van a benzin... Amúgy a kézikönyv szerintem írja is, meddig lehet tölteni. Letöltési lehetőséget nem tudok, keresni kell.

    Amúgy nekem egyedül a gyönyörű gyári tükrök hiányoznak a paripádról, az szvsz kb. a típus ékköve. :B [link]

    (#55295) bogyo112: Szval az FZ6-on a betöltő cső aljáig lehet tölteni a gyár ajánlása szerint. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz bigdady #55297 üzenetére

    Arra vigyázz tankoláskor, ne dugd túl mélyen a tankba a töltőpisztolyt, én sikereren megkarcoltam vele egyszer a tankom alját, amíg "zöldfülű" voltam (nem FZ6-on), szerencsére csak alig. A robogón nem volt ezzel baj, meg a másik motoron, amivel néha mentem, viszont sok nagymotoron a légszűrőház miatt nem valami mély a tank a betöltőnél. ;)

    (#55298) canniball:Tényleg, jó hülye helyen van. Eddig fel sem tűnt. :B

    Régi nagybanditon van még hülye helyen, két kis vacak elöl a teleszkópon a lámpa alatt, szinte világít az is: [link]. :D

    Az SV-n szerencsére szépen, diszkréten elbújtatták a radiátor mögé.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #55302 üzenetére

    Dehogy nézem le... Csak nem tetszik. ;)

    (#55306) HGabor89: Több okból is szokott... Pl. a kerékméret sem állandó, kopik, nyomásfüggő is. Valamint ha többet mutat, és picivel lassabban mész az kisebb gond, mintha többel mennél. ;)
    Ezért szoktak 5-10% tartalékot tenni a rendszerbe "felfelé csalás" képében.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Something_ #55310 üzenetére

    Hát ezaz... Mindennek pontosnak kéne lennie. Guminyomás (ami a hőfokkal elvileg változik is), kerékméret, és amit úgysem tudsz beleszámolni, a kopás.
    Csak a kopás, ha 7mm-es túragumi barázdával számolok, egy 180/55-ös guminál az elméleti 1978mm-es kerület ha 7mm-t kopott a gumi, már csak 1934mm marad a végére. Ez kapásból bő 2% difi, ugyanis az óra csak egyféle kerék-kerülettel lehet pontos, az csak azt tudja mérni, hányszor fordult át a kerék. ;)
    Na, gondold végig, mennyit számíthat akkor a guminyomás, vagy nem gyári abroncs.... Elég nehéz pontosra belőni. :K

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Bogyó bá' #55314 üzenetére

    Szerintem csak simán védik magukat a gyártók a túlméréssel. Ha többet mutat, és pár %-al lassabban mész, abból nem lehet bünti/baj, a fordítottjából annál inkább. :)
    Gondolj arra, mikor beperelték a mikrosütős céget, mert nem sikerült benne a macska szárítása, és nem volt ráírva... :D Jobb a békesség. ;]

    (#55313) Mosquito34: Ezek szerint jogszabály is van rá. :R

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz V.Stryker #55439 üzenetére

    Mit jelent, hogy forr a vize? Nálam minden motornak "forrt a vize" városi araszolásnál vagy felvonulásnál. 100 fok magasságában felkapcsol a ventilátor, és lehűti. Akinek ez nem tetszik, tehet külön kapcsolót a hűtőventilátorra és bekapcsolhatja a szelet hamarabb.

    (#55442) V.Stryker: Nálam riasztós tárcsafékzár van. Nem kell bolygatni így a vinnyogóhoz a motor elektronikáját, és ha elfelejtem leszedni, egyből üvölt, ahogy egyenesbe döntöm a motort, vagy még előtte is. ;)
    Persze, a láncot nem helyettesíti sajnos, viszont félórás beugrásokra 100X-os biztonságot ad a kormányzárhoz képest, és felrakni/leszedni sincs több ~10 másodpercnél, és a lánccal ellentétben kicsi, és viszonylag könnyű is.

    (#55449) bigdady: Nekem ez az Abus 10ks lánc van, nem olcsó, de egy méretes erővágós támadást már túlélt. ;) [link]

  • HSM

    félisten

    válasz Something_ #55460 üzenetére

    Elméletben ez jó megoldás, viszont nálam a gyakorlatban nem igazán működik. Az első kerékre mivel jól hozzáférhető könnyen felpattintható, a hátsónál viszont akadályok vannak, a forró kipufogó, a lengőkar, a felniről is belógnak részek. Lehet, fel lehetne rakni, de sokkal macerásabb, így inkább előre szoktam tenni. A kétemeberes felkapós történettől csak azért nem félek, mivel ha üvölt a riasztó, egyfelől meghallani, másfelől az azért könnyen gyanús lehet az arrajáróknak, hogy ketten cipelik a tiltakozó járművet....

    Amúgy a másik gond, hogyha hátra rakom, megemelik a hátulját, és mivel egy kerék ér csak le, akkor meg az első keréken gurítják el a furgonig, kormányzár ide vagy oda. Szóval a tuti megoldás, egy olcsó pici tárcsazár hátra, egy nagy frankó riasztós meg előre. :DD

    (#55461) V.Stryker: Ez ilyen. Dugóban nincs szél, ami hűt, felmelegszik a víz. Ha rendben van a hűtés, bírnia kéne így. Még az SV-m is bírja, pedig ugye az részben levegős/olajhűtős. ;) Mondjuk épül hozzá a kapcsoló, mert szerintem kicsit későn kapcsol a gyári gomba, nagy dugóban túlzottan átmelegszik a gép, de a gombát meg nem akarom piszkálni.

    (#55462) canniball: Abszolút éles támadást. Vitte volna a drága ember a robogómat egy durván egyméteres erővágóval. :K Nem sikerült neki pár felületi karcolásnál tovább jutnia, pedig szorgalmasan próbálkozott. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák