Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz polimorf #41223 üzenetére

    "Ezért kell legalább 250-350kg-os képet venni, Ilyen súlyú gépen alig észrevehető az oldalszél. :)"

    Bikaszar. Nem csak a tömeg, a felület is számít.

    Larax, figyi, a legjobb tanács, amit adni tudok: menj el valami vezetéstechnikai oktatásra (akár ingyenes, akár fizetős; tavasszal pl. a Safety-s képzésekből az OBB 10k-s kedvezményt ad), majd menj sokat számodra kényelmes és biztonságos körülmények között, nem elfelejtve, néha finoman gyakorolgatva azt, amit a képzésen tanultál; ha teheted, valamikor egy kisebb pályára is nézz ki olyankor, amikor kevesen vannak. Az első 1000, majd 5000 km után visszaemlékezve, hogy hogyan vezettem a legelején, azon csodálkoztam, hogy hogyan úsztam addig meg nagyobb baleset nélkül. Helyes elmélet, rutin, gyakorlás.

    Szélhez: a legrosszabb az, amikor impulzus-szerűen ér alacsony sebességnél. Pl. hídon. Ahogy Feree is írta, sebességgel nő a stabilitás (persze ésszerű mértékig). Kis rádőléssel lehet korrigálni. Arra vigyázz, hogy szeles napon mindig nagy oldaltávolságot tarts, meg amikor szeles részről szélvédett helyre mész és megszűnik a nyomás oldalról (pl. kamion, híd, stb.)

    Bogyo: ismerem az érzést... nekem egyszer kanyarban volt ilyen, én hegyre fel baloson, nyerges vontató hoszú pótkocsival lejtőn le. A kanyart olyan sebességgel és ívvel vette, hogy az én sávom felét is elfoglalta. Amikor megláttuk egymást, akkor én korrigáltam sáv szélére ki, ő meg húzta beljebb az elejét a saját sávja felé. Igenám, de ettől a manővertől a pótkocsi elkezdett felém dőlni... elég hosszúnak érződött az az 1-2 másodperc...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák