-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #128663 üzenetére
Enyem is rezgett. F4i fs
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Daneee527
csendes tag
válasz gergo5991 #128696 üzenetére
Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy egy tapasztalt motorosoktató ne tudná lazán megcsinálni bármelyik feladatot, ha ismeri a pályarajzokat.. én 0 perc motoros tapasztalattal kezdtem el az A-t nemrég, az első (dupla) óra alatt még bénáztam, a második már sokkal jobb volt, a 3-4-5. alkalmakkor már elég magabiztosan és jó tempóban ment mindhárom pálya, simán meglett a rutinvizsga 10 óra után.
A kikerülős feladat szerintem nem vészes, ha 40+os stabil tempóban érsz az akadályhoz (~látszólag "gyorsan") az elvileg elég, a manőver maga meg szerintem pofon egyszerű. Én a vészfékezős résznél hibáztam először többet, sok volt a hátsó fék és megcsúszott a hátsó kerék, de erre is sikerült pár kör alatt ráérezni.Kipróbáltam a régi feladatsort is, én nem éreztem nehezebbnek az újat, aki meg nem tud egy ilyen laza szlalomot meg egy rendes fékezést, stb. megcsinálni 10 óra alatt biztonsággal, azt a régin is meghúzták volna és szerintem tök jogos, ha nem engedik ki a forgalomba.
-
fattyu
veterán
vannak azok a napok amikor érzed nem kéne motorra ülni.
na ez ilyen volt.
felhúztam a jobb csizmát a bal lábamra. és vagy 10 másodpercig nem esett le, csak próbáltam feldolgozni mitől ilyen kényelmetlen. éreztem a jeleket... de menni kellett.na ezután át kellett vágnom 9 kor a városon, meg hazajönni. 100km
EXTRA óvatosban megúsztam a mai napot pedig az univerzum mattot tervezett szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Max_218
tag
Sziasztok!
Lassan megérkezik a keeway RKF 125-s motorom. Kabát beszerzésén agyalok éppen.
Milyet érdemes, 30-70ezer között venni? Néztem textil és farmer kabátot is,de nem tudom melyik lenne jobb. Tetszik mindkettő.Illetve nadrágban gondolkodom de az elején lehet mennék simán utcaiban. -
Geresics
addikt
válasz gergo5991 #128693 üzenetére
Ne higgy el mindent, amit hallasz!
(#128695) A Zéé
Ha nem elég a 10 óra, kell venni még. Ne már azon a pár órán múljon, hogy túlél-e valaki forgalomban. Persze, amíg ez nem a lehúzásról szól, addig értek vele egyet, de annyian jelentkeznek motoros jogsira, hogy kétlem, hogy bármelyik oktatónak az hiányzik, hogy valaki feleslegesen legyen ott még 10 órát a nyakán, amíg százával jönnek az újak...(#128696) gergo5991
"ismerek olyanokat akik ilyet még videóban se láttak, nem hogy egy kezdőtöl ilyet várjanak el"
Videón még anyám is látott ilyet, pedig életében egyszer motorozott, mikor apám ráültette a Jawara, és nem mert megállni, hogy ne essen el. Addig ment fel-le az utcában (két kvázi-körforgalom között), amíg ki nem fogyott a benzin, mert apám annyira röhögött, hogy nem tudta leszedni a motorról!
Aki nem akar megtanulni kikerülni egy akadályt, az ne akarjon motorozni. Ígyis tele az ország olyan motorosokkal, akik tudnak egyenesen gyorsan menni, és ennyi."Azért kivancsi leszek mennyien vágják földhöz a mocit."
Aki eddig hülye volt, eztán is az lesz. A régi pályán is volt, aki eldobta. Lehet, most jobban fog figyelni. (Mondjuk kétlem )"Meg hátsó fékkel stabilizálás? ismeros 6 éve motorozik mikor erről kérdeztem aztmondta a hátsó fék csak disz ahhoz nem szabad nyulni xDD többiről nem is beszélve."
Igen, sajnos tele a világ ilyen világtalanokkal. Inkább örülni kell neki, hogy végre visznek némi értelmet a gyakorlatokba! Az ilyen hülyéknek meg köszönd meg a véleményét, és mosolyogva válts témát. Attól, hogy van 6 éve motorja, még nem fog tudni motorozni. Már 1000x leírtam, hogy a jogosítvány nem motoros tudást ad, hanem engedélyt a forgalomban való részvételre! (Olyan ez, mint a fegyverviselési engedély. Attól, hogy megszerzed, még nem fogsz tudni jól lőni...)
A hátsó fék meg felfoghatatlan számomra, hogy emberek szerint miért csak dísz? Még Dodor is hangsúlyozza a videóiban, hogy az fontos! Csak a legtöbb ember ezen gálánsan átsiklik, mert csak a beszólásra koncentrál, hogy mondjon már végre valami vicceset... A többi oktató meg úgyis mindegy mit mond, mert az meg dögunalmas..."szerintem tulzás egy jogsi csinálótól ilyeket elvárni"
Nem az. Én mégszigorúbbáintenzívebbé tenném! Akkor talán nem halnának meg úgy motorosok a mecseki szerpentinen, hogy a posta még ki sem ért a jogsijával.Nagyon régóta nagyon sokat hangoztatjuk, hogy az oktatás egy kalap sz@rt nem ér. Most, hogy végre olyan irányba indult el a dolog, hogy picit, de tényleg csak picit értelmesebb gyakorlatok is bekerültek, inkább örüljünk neki! Ja, hogy a jogsiszerzés nem csak arról szól, hogy befizetem a pénzt, és megkapom a jogsit? Én örülök ennek a legjobban! Így is tele vannak az utak világtalanokkal! Még csak youtube sem kell hozzá, hogy ilyet láss, elég ha nyitott szemmel közlekedik az ember...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Vityaa
tag
Érdekes, én is ugyan ezt éreztem, hogy lehet ma hanyagolni kéne a motorozást. Azért egy 100 Km-es gurulást csak összehoztam, de nagyon óvatosba. Biztos volt valami a levegőben.
(#128696) gergo5991
Teljes mértékben egyet értek ezzel én is. Végre nem csak arról szól a jogsi szerzés, hogy kifizeted + jattolsz, hogy átmenjél a vizsgán, hanem valamennyire meg is tanítják az embert biztonságosan motorozni. Ezt nem ártana ha B-s jogsinál is bevezetnék. Biztos kevesebb marha lenne az utakon. -
#56573440
törölt tag
válasz Vityaa #128711 üzenetére
"hanem valamennyire meg is tanítják az embert biztonságosan motorozni."
azért ez nagyon nagyon messze van tőle, de az irány legalább jó. azért az ideális esetben nagyjából 26*45 perc képzésben jelenleg talán az időd negyedét se töltöd A kat motoron, a többit 125 és fölfele, mert nincs elég gép, féltik, akármi. Az oktatók meg nem változtak, most is többség aki kiküldi egy a4-es papírral körözni a diákokat rutinpályára, aztán old meg, de el nem hangzik hogy oda mész ahova nézel, hogy kis sebességű körözésnél mire figyelj, hogy told le a gépet, hova tedd a testsúlyt, a kva első féken ne is legyen a kezed mert csak magad alá bszod a gépet és egyébként két részfeladaton kívül nem igazán kell használni úgy eleve, gázmarkolat használata, testtartás, nem csipaszkodik senki a kormányon, etcetcetc. Ebből is nyígás van sok helyen mondjuk hogy "nehezítettek" meg kell a gear, képzelheted ha lenne kresz után egy elméleti alapozó 5x2 óra, meg még korlátlannál jogsi szerzés utáni két évben kötelező vezetés technikai tréning vizsgával...
Autónál sem tudják megoldani hogy teljesítménykorlátos legyen a jogsi, mert az oktatóknak kéne akkor 2-300 pacis gépeket venni, amit utána értelem szerűen nem párhuzamos parkolásra kéne főleg használni, az meg eszi a technikát, tehát drága, tehát kevesen mennek el rá. Max ha a jövőbeli aktuális állam aktuális bábja csinál sulit és ott lesz kötelező a képzés talán. Addig marad ez.Egyébként szerintem így a családom idősebb tagjait elnézve simán elég lenne, hogy amikor lejár a jogsi, akkor az orvosi mellé szépen kap 20 kérdést, pár 3 pontos, meg tök normális alapok, átmegy átmegy, ha nem akkor még egyszer nekifut, ha akkor se akkor mehet full kreszvizsgára. Nem fáj hogyha mondjuk nem utánfutós hanem rendőri karjelzéses cuccok vannak benne, táblák, etc... Semmi olyan amit alapvetően ne kéne tudjon a delikvens. Nyilván ez se fog semmit se jelenteni azoknak a tömegeknek akik a kormány mögött forgalomban sem tudnak leszakadni a kva telefonról, de legalább a fogalmatlan rész foglalkozna kicsit vele, illetve ha van válozás az is bekerülne hamarabb a kollektív tudatba...
-
#31733248
törölt tag
-
nagyúr
válasz Max_218 #128709 üzenetére
Vegyel 45-ert egy mugenrace 3 evszakos cordura kabatot (kiveheto termo és eső bélés) + egy akarmilyen motoros kevlar farmert a maradek osszegbol. Az utcai nadragot meg felejtsd el gyorsan
Gerincprotektorral is szamolj, ha nem is veszel kulon felveheto teknospancelt, a kabátban levo szivacs helyett mindenkepp venni kell protektort.
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #128712 üzenetére
A jogsi egy szerzett jog, nem lehet csak úgy újra vizsgáztatni.
Az orvosi egy marhaság, pillanatnyi állapot, a szemészet átverhető, így csak pénz lehúzás. Miközben több embert ismerek aki pl félig béna, agyvérzés után van és vezet!
Szerintem meg nem nehezíteni kell, hanem
1. Minden lépcsőn végig vinni, nem kell azonnal korlátlan A
2. Ezzel párhuzamosan gyorsitani, egy új kategória megszerzése nem tarthat tovább 1 hónapnál
3. Olcsó utánképzések. Nem, a 40e nem az! Ezt is autós iskolák szervezhetnék.Ritkán halnak meg, okoznak balesetet full kezdő vezetők, ez inkább a már kicsit vezettem, jó vagyok nagyon vezetőkre jellemző. Lehet motoros kategóriában ez nem teljesen igaz, de a fokozatosság segítene. Nyilván lehetne autónál is teljesítmény korlát, pl első 2 évben csak 100LE ig vezethet, utána 2 évig 200LE, stb
Egyéb kategóriák pl B+E könnyítése, olcsóbbá, elérhetővé tétele. 30 éve utánfutózom, lakó kocsit vontathatok 3500 kg jármű szerelvényig, ami egy 2t autó és egy 1,5t bódénál elő is fordult, vontattam motor szállítót azzal is beleférek még 2 -motorral is a B kategóriába, de ha autó trélert húznék, azt nem lehet, menjek kresz vizsgára meg 250e tanfolyam..
Nem akarom majmolni a német példát, de a jogsinak nincs eü lejárata, de baleset esetén vizsgálják, hogy eü alkalmasság rendben volt e, ha nem, akkor ülhetsz is. Itt meg, volt érvényes jogsija akkor meg se nézik, hogy csak log a bal karja.. Ott ha jól tudom 7 tonnáig vontathatsz, ebbe minden magáncélú vontatás belefér.
A1 -t sok országban vezethetsz B jogsival, legalább rendszámos a jármű, itt meg megy a 50ccm re papírozott -motorral, vagy még 2 ütemű fojtás nélküli robesz, amivel 90 el száguldozik.
A rendszámokat is most rendbe tehették volna, rögtön látszik ha vas megyéből átmegy Miskolcra, akkor nincs helyi ismerete, jobban lehetne figyelni rá. Mindenhol működik, de itt erre sincs akarat.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Polemius
aktív tag
válasz Geresics #128710 üzenetére
Én valahogy ösztönözném, vagy előírnám a vezetéstechnikai képzések elvégzését. Pl. adó- vagy biztosítási kedvezménnyel. Nyilván ehhez kellene, hogy legyen is elegendő, megfelelő színvonalú képzés.
Egyébként pl. Ausztriában a jogsi megszerzése után X időn belül el kell végezni egy tréninget is.
-
Biqci
aktív tag
válasz bacus #128716 üzenetére
Nem akarom majmolni a német példát, de a jogsinak nincs eü lejárata
Az nincs, de maga a jogosítvány lejár. 2013-tól csak 15 évre adható, aki azelőtt csinálta, annak viszont az élete végéig érvényes
Egyébként a többiben teljesen igazad van"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Tamás9x
őstag
válasz Max_218 #128709 üzenetére
Soha ne vegyél egyedi ruhát, csak oylat amibe szabvány protektorok vannak, ha még marad a ruha de fejlesztenéd a protektorokat ne járj úgy mint én, clover kabátba nem szabvány a gerincprotektor, a sas legnagyobb mérete belemegy, de nem az igazi lapockánál, 6-12 hónapos garanciális bármilyen cserénél pedig hetekre kabát nélkül maradhatsz. Kiegészitőket is macerásabb vásárolni, míg egy tömegterméknél polcról emelik le a hozzávaló dolgokat.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#56573440
törölt tag
válasz bacus #128716 üzenetére
"A jogsi egy szerzett jog, nem lehet csak úgy újra vizsgáztatni."
Ez csak a jogalkotó akaratán, jelen esetben nem akaratán múló döntés.
"1. Minden lépcsőn végig vinni, nem kell azonnal korlátlan A"
Ha itt a2 mint kötelező előfeltétel a gondolat akkor simán. Ha A1 akkor kicsit fölöslegesnek érzem
2: ez sokaknak a munkarendjébe nem fér bele, nem lehet az hogy csak hétvégén tudsz menni de legyen értelmezhető óraszám mellé és még tanuld is meg és még gyors is legyen
3: az iskolák magánvállalkozások, az oktatók meg 99%-ban katás függetlenek, több sulinak dolgoznak, teljesen randomizált áron, beiratkozáskor pont ezért nem kapsz teljes számlát előre, majd amikor megvan a kresz, és utána az oktató, akkor mondják meg hogy mennyi a vége... Ezt államilag előirányzott árszinten szabályozni lehetetlen hogy olcsó legyen, a taxiknál sem az olcsóság lett a vége ugye... A szakma meg nem érdekelt hogy kevés pénzt keressen. Hovatovább a mezei oktatók jelentős része egész egyszerűen nem kompetens egy szint után... Lehetne hogy a mabisz leül több képzést nyújtó szervezettel, auditálja őket, és köt egy szerződést, hogy mittom én bónusz osztály lépéshez kötve kötelező oktatást tartsanak, mittom én b2-3 b5-6 és b9-10 között csak annak meglétével mehetsz motoron, így kialkudhatnak egy kedvezményes árat... De ezzel meg az a baj, hogy borsodban meg máshol is vannak motorosok, viszont minőségi oktatást végző emberek nem biztos hogy belátható távra akadnak...
"1 -t sok országban vezethetsz B jogsival"
én konrkrétan kivitetnék egy konténernyi 50-es négyütemőt a parlament elé, és egy 2-3 órás karikára elküldeném a honatyákat és a sleppet pest és buda belterületén, majd másnap ugyanez egy 125-el. Utána el lehet gondolkozni a sofőrrel járkálóknak is, hogy mi a veszélyes...
"A rendszámokat is most rendbe tehették volna, rögtön látszik ha vas megyéből átmegy Miskolcra"
most jött ki hogy új rendszámformátum lesz nyilván ha elfogy a mostani... A sok amőba facsén a zoritótól a telxig mindegyik alatt ott vinnyogott hogy hogy képzelik, ő akkor most cserélheti le a régit ??? Dehát ezt nem lehet. Ezek után látszana hogy melyik megyéből jött? Azért mi személyijogi meg loptokcsaltokhazudtok menne függetlenül hogy ki vezeti az országot... Én azt se értem hogy az 50-esre miért nem kötelező, de ez már csak az én lelki nyomorom...
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #128710 üzenetére
"A hátsó fék meg felfoghatatlan számomra, hogy emberek szerint miért csak dísz?"
én eddig akárkivel találkoztam, aki nem használja a hátsó féket, mindenkinek a jogsi szerzés óta csapódott le, hogy "inkább ne használd, mert meg fogsz csusszanni" és ez rögzült mondjuk évek alatt. pl bennem is rögzült x éve, amikor a szívbaj rám jött egy rendes hátsó kerék kitörésnél esőben, full (újra)kezdőként, majd a rá következő tréningen (talán a hungaroringes lehetett, nem emlékszem) is azt javasolták néhány embernek, akik tényleg ész nélkül taposták, hogy először tanult meg az első féket használni magabiztosan, aztán utána kezdj el kísérletezgetni a hátsóval. simán ez is tud rögzülni az emberekben, aztán nem veszik a fáradtságot, hogy gyakoroljanak tréning után. na meg van egy elég széles réteg, aki amúgy is falábú, motoros csizmában meg főleg az és esélytelen elvárás a "nyomd le érzéssel", ezért inkább te is azt mondanád neki, hogy "tudod mit? használd az elsőt"
#metszéspontok
-
#56573440
törölt tag
válasz duni84 #128724 üzenetére
"na meg van egy elég széles réteg, aki amúgy is falábú, motoros csizmában meg főleg az és esélytelen elvárás a "nyomd le érzéssel", ezért inkább te is azt mondanád neki, hogy "tudod mit? használd az elsőt"
Mondjuk kanyarodás közben azzal inkább fog meglepetést okozni magának
-
nagyúr
Mitől tud egy motor kormánya random helyzetekben elkezdeni csapkodni jobbra-balra?
Múltkor jöttem öcsém mögött és ahogy egy ilyen kátyús részre ért a 125-össel, hátulról azt láttam, hogy a kormány elkezdett jobb-rabalra rángatni és imbolyogni a motor. Nem első alkalommal fordult elő.
-
JoinR
senior tag
válasz tboy93 #128729 üzenetére
Ahogy a szerviz mondaná, "ez ilyen". Kis kínai 125-ös enduró meredek villaszöggel nem az országút csúcsa. De ha közel mész egy nagy homlokfelületű járműhöz, a turbulencia is tud ilyet okozni nagyobb motorral is.
szerk: jah bocs, azt hittem a TX125. Akkor vedd le az endurót és a kínait
[ Szerkesztve ]
-
Ursache
senior tag
válasz duni84 #128724 üzenetére
de nem értem.. mióta bináris a fék sokaknál? 10 ezret nem menne így el a tárcsa, nem? hány olyan eset van amikor tényleg keményen kell fékezni? mert nem sokszor volt ilyenem... több az olyan alkalom amikor saját magamat (meg a motort) próbálgatom ABS-szel mint, hogy élesben tényleg az ABS szólna bele...
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
dellfanboy
senior tag
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #128735 üzenetére
.. főleg most, h már tudja mi is a sportmotor, superbike pontos definíciója.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
fattyu
veterán
válasz Ursache #128733 üzenetére
te ásványi betét szettet ettem meg 1000 km alatt. utcán.
Egyszerűen van a nyél gáz satu üzem ahol igenis minden lámpához lebegő már a motorféktől is csúszó hátsó kerékkel érkezel meg....
és örülök persu beszúrta mert én is be akartam.
Sportmotoron ha vészfék van ott nekem már nincs idő arra hogy belenyúl hátsó hogy megnyúljon a motor és jobb legyen az első hatásfoka. nekem.A supermoton motorfékre húz akkorát ha elcsukom hogy wtf? ott se érek hátsóhoz kb...
A zrxen próbálgatom használni és tanulgatom, de tény hogy sacc per 50k km sportmotoron után kihívás
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #128735 üzenetére
Sportmotoron is ugyan úgy kell, együtt teszteltük Kecskeméten!
Egyszer Neked lett igazad, egyszer szándékosan elrontottad, egyszer meg nekem. Még tuti megvannak a videófelvételek valahol!
De közúton, ahol nincs olyan tapadás, mint egy versenypályán, ott tuti nekem van igazam
Versenypályához meg hülye vagyok, ezt már 1000x elmondtam, és mint kiderült a sportmotor is mást jelent nekem, mint ami valójában!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, csak egy kósza kérdés: szokott valaki közületek 100-ast tankolni a MOL-nál?
Ma du. teleraktam a mocit és a pisztoly tetejéből oldalt, ilyen fehéresgetravacak folyt rá a tankra. Amúgy a benzin is frankón jött a pisztolyból.. Szóltam a kutasnőnek, mondta, hogy majd megnézik, mi lehetett az.
Mentem utána egy nagyobb kört, nem volt semmi furcsaság, csak gondoltam rákérdezek, hátha más is tapasztalt már ilyet. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #128738 üzenetére
Erdekes. :D Ugy emlekszem elmondtam, mi fog tortenni, es ugy tortent. Felemelkedett a segge, vegig a levegoben volt. A dolog, ami megragadt bennem, hogy te valtig allitotad, hogy mit hogyan kell csinalni, meg mondtad is, hogy elrontottam. :D azon mondjuk rohogtem, mert nyilvan, ha nem igy van, ahogy te kepzeled, akkor valaki elrontotta :D
Nem akarok vitatkozni azon, hogy mit hogyan kell csinalni, annak semmi ertelme. Amiert irtam erre a fasz temara, az azert volt, mert szamomra furcsa, hogy valaki meg akarja mondani, hogy hogyan vezessen valaki mas motort, holott nem fizetett neki, es nem is oktato.
Amiert azt a tesztet megcsinaltuk, az nem azert volt, hogy megmondjam, hogyan kell ezt csinalni, hanem ezt a szemleletet kellene elhagyni, hogy valamit oktatnak, es azt te teljesen gondolkodas nelkul raerolteted masra, mint egy vallast, holott nem minden esetben allja meg a helyet.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Debilon
addikt
-
duni84
aktív tag
válasz Ursache #128733 üzenetére
#128725 martonx, #128726 blackrulz: de meg ám nyilván aki nem tud fékezni, az ne essen be a kanyarokba, meg első ránézésre is necces szitukba. szintén nyilván akkor derül ki, hogy nem tud fékezni, amikor "de jó lett volna, ha tudok rendesen lassítani"
#128728 Somatom: kézzel sokkal finomabban tudja adagolni az ember a féket, mint lábbal. kezdőként ez hatványozottan igaz. ha megcsusszan a hátsó, akkor onnan nem igazán fogja megfogni egy kezdő, mert tök ismeretlen lesz neki az érzés, hogy akkor most merre kormányozzak? merre tegyen a testhelyzetet? még a hátsó féket is eresszem fel egy picit? tele van a youtube csúszó hátsó kerékkel karambolozó vagy simán eltaknyoló motorosokkal. az ilyennek milliószor egyszerűbb elmagyarázni, hogy hogyan adagold kézzel az első féket és ha megcsusszanna, akkor szorítsd a combjaiddal a tankot és hogyan egyensúlyozz. mivel mindenki más képességekkel érkezik a motorozás világába (valaki előtte pl bmx-en első/hátsó keréken is kényelmesen egyensúlyozva tud gurulni, a másik meg csoda, hogy egy helyben állva nem dől fel letett lábakkal), ezért első ránézésre meg lehet állapítani, hogy "ezt te még semmiképp se csináld", aztán elmarad a delikvens agyában a "még" és úgy marad a következő 10 évre
#128733 Ursache: nekem évente minimum 1 olyan van, amikor tényleg keményet kell fékezni, amúgy én is direkt "kattogtatom" az abs kockát, hogy gyomorból érezzem hol avatkozik be mindemellett bevallom annak ellenére, hogy tudom a hátsót használni, relatíve ritkán használom (főleg amikor lámpához csorgok vagy csak simán, amikor a folyó forgalom tempójában megyek csak simán azért, hogy "kopjon az is". finomabban tudom adagolni a motorféket, mint a hátsót, pedig azt is lehet lábujjal simogatni. kanyarokhoz meg trail brakinget használok, amit speciel abszolútte nem ajánlok annak, aki nincs tisztában az alatta levő motorral)
#metszéspontok
-
nagyúr
válasz duni84 #128747 üzenetére
ha megcsusszan a hátsó, akkor onnan nem igazán fogja megfogni egy kezdő
Nem tudom, nekem kezdőként kapásból jött az érzés, hogy mit csináljak a hátsó kerék megcsúszása esetén. Amikor csináltam a jogsit, vettem motort is, aminek a hátsó féke nem volt megfelelő állapotban és hamar blokkolt. Tök természetes volt, hogy hogyan kell megfogni, pedig akkor még csak pár órát motoroztam egész életemben és nem vagyok egy kifejezetten nagy Rossi
Az első fék az más kérdés, ott vagy orra állsz vele, vagy kikapja a kezedből a kormányt a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Napelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Politika
- Opel topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- További aktív témák...