-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
Sziasztok!
Ha minden jól megy, pár hónap múlva nekem is bevésik az A korlátlant a jogsimba. És bár még csak az elméleti oktatás zajlik, persze már azon agyalok, hogy milyen kezdő/tanuló motort vegyek miután a kezembe nyomták a lapocskát.
Örülnék, ha tudnátok segíteni, javaslatot tennétek, hogy mit érdemes megfontolni és mit kerüljek nagy ívben.
Nem tervezek száguldozni (gondolom most ), szóval nem egy rakétára vágyom. Már nem hogy a 24-en, de a 34-en is bőven túl inkább az alapokat szeretném egy könnyen kezelhető, megbízható gépen megtanulni. Már csak azért is, mert gyakorlatilag 0 motoros gyakorlatom van (nem, robogós sincs).
Most úgy vélem, hogy 250ccm környékét céloznám meg (tágan értelmezve mondjuk 125-400 közt), és a naked/túra vonal tetszik leginkább. Persze mire megszerzem a papírt, még változhat hogy érzem ezt a köbcentis dolgot.
Az ideális jelöltet leginkább a könnyen kezelhető, megbízható, örök élet meg egy nap, világ végére is elvisz, olcsó fenntarthatóság* kifejezések írják le.
Elsősorban városban és környékén használnám, esetleg egyszer-egyszer hosszabb útra (150-200 km).
Az sem utolsó szempont, hogy a 185 cm / 100+ kg alkatom kényelmesen elférjen rajta.* Egyszerűen beszerezhető alkatrészek, jóárasított kellékanyagok és 'kopó' alkatrészek (olaj, szűrők, lánckészlet, ... index, tükör ), alacsony fogyasztás.
Az anyagi részét tekintve olyan 300e lenne a keretem (ki kell gazdálkodnom a jogsi, a védőcuccok meg a bürokrácia költségeit is, no meg nem egy 5-600e-es motort szeretnék összekarcolászni lámpánál eldőléssel és hasonló kezdő bénázással).
És ha már említettem a felszerelést: mikor és hol érdemes ilyesmit venni? Azt már látom, hogy kénytelen leszek Bp-re menni, ha választékot szeretnék. Szoktak lenni a szezon előtt akciók? Legalább a sisakot/kesztyűt/kabátot szeretném beszerezni már a gyakorlati oktatás kezdetére (tavaszra). Boltokat meg márkákat is mondhattok.
Előre is köszönök minden tanácsot!
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #30166 üzenetére
Hogyan gondoltad és hogyan lett?
Egyébként épp az adatlapodon is szereplő gs500-at néztem, hogy ha nem 250 körülivel kezdek, akkor azt sokan megbízhatónak és kezelhetőnek tartják.
(#30164) vendingo
Igen, tudom hogy ha kicsit veszek, 1-2 év múlva lecserélem. Pontosan erre gondoltam, hogy 1-2 év alatt lesz már valamennyi rutinom, és kialakul az is, hogy milyen való alám. Ezt értettem kezdő/tanuló motor alatt, de azt hiszem ez ki is derült fentebb. -
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #30171 üzenetére
Ha jól számoltam össze így hirtelen, akkor 125e körül.
De eleve számolok jó pár pótórával, szóval valószínűleg közelebb lesz a 150-hez.Amit leírtál, az megerősíti, hogy nem baj az, ha nem egyből 600+ gépre ülök. Bár fentebb meg az ellenkezőjét olvashatom.
De van GS500 is az iskolának, majd jól kipróbálom a tanfolyamon.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Ne a kezdő/tanuló kitételre koncentráljatok.
Könnyen kezelhető, megbízható, alacsony fenntartási költségű típus, ami a termetemnek megfelelő. Ilyen kell nekem.
A keret egyelőre nyilván csak irányár, ha nagyobb motor lesz, akkor nem csodálom, ha nem fér bele. A plusz költségeket (átíratás költségei, szakival átnézetni, olaj meg szűrők cseréje) ebbe nem értettem bele. Egyébként hol lehet utánanézni, mennyibe kerül ez, illetve utána az időszakos költségek (adó, műszaki, nem tudom mi van még). Létezik olyan Casco, amit érdemes használt motorra is megkötni? -
Polemius
aktív tag
válasz Daywalker #30184 üzenetére
Mindjárt elérem a 4x-et, szóval nem jellemző már rám a tizenhuszonévesek "sosehalokmeg" hozzáállása és meggondolatlansága.
Mint az első hozzászólásomban is írtam nem száguldozni akarok, nem rakétára vágyom (a sportmotorok nem is igazán jönnek be), pályára menni meg végképp nem (hacsak nem azért, hogy zárt helyen, biztonságosan gyakorolhassak). Nem kinyírni, összetörni akarom magam (bár valószínűleg kötök magamra biztosítást amint motorra ülök).
Részben a városi közlekedés (jobban lehet haladni, parkolni, talán valamivel kevesebb fogyasztás), meg persze az érzés miatt döntöttem úgy, hogy belevágok.B jogsim több, mint 20 éve van (és azóta vezetek is), de tudom, hogy a hazai utak és közlekedési morál, meg a teljesen új jármű miatt ez nem sokat jelent (azon kívül, hogy legalább a szabályokat tudom – bár az elméletből így is vizsgázni kell – csak ugye nem mindenki tartja be), mert eleinte nyilván leköti majd a figyelmem a motor kezelése és az új élmény.
-
Polemius
aktív tag
-
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #30897 üzenetére
Ilyesmi esetleg?
Ugyanott még csomó másik, Water Barrel ill. Water Bucket néven. -
Polemius
aktív tag
Kabátért (textil) hová érdemesebb először menni?
Hol találok nagyobb eséllyel 185 cm / 100+ kg termetre jó ár-érték arányút inkább?
Superzone vagy Shox? -
Polemius
aktív tag
válasz DigitXT #32877 üzenetére
Láttam google play-on ilyen bluetooth-on működő walkie talkie appokat, azért gondoltam.
Adóvevőből egyébként vannak a játékszernél komolyabb PMR rádiók, na meg a PMR csatornákat is tudó, de jóval erősebb megoldások is. Ezekhez létezik gégemikrofontól a kivezetett adásgombig (ráteheted egy ujjadra, vagy akárhová) mindenféle kiegészítő. Ráadásul ezek szinte mind tudnak CTCSS meg DCS kódolást, némelyik szelektív hívást is. Nem véletlen, hogy airsoftban is annyira elterjedtek.
Én tervezem is majd használni ismerősökkel motoron is. (Jogsim meg motorom még nincs, rádióm már igen. )[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz gyáliSanyi #33929 üzenetére
"csak azért érdekel, hogy az oktató ne mondja, hogy túlpörgetem a motort, meg elbírna még egy sebességet."
Miért ne mondja? Azért (is) van ott. Annak örülj, ha mondja a különféle tanácsokat, mert azt jelenti, hogy figyel rátok, foglalkozik veletek. Bár iskolának hívják őket, és a végén vizsgázni kell, ez egy szolgáltatás amiért fizetsz. Nem fognak megszidni (jó, ha nagy hülyeséget csinálsz akkor lehet), meg sarokba állítani, vagy az üzenőfüzetbe írni.
Én is most csinálom a rutint, ráadásul 0km motoros előélettel (nem, még robogó sem), de ennyire nem agyalok rajta. Az ilyen jellegű, készségen alapuló tudásnál, leginkább a gyakorlás, gyakorlat számít. Majd meglátod, megtapasztalod. Úgysem a fordulatszámmérőt meg a kilométerórát fogod nézni közben.
Meg elsőre úgysem GS500-ra meg ER5-re ültetnek. Itt is vannak, de egyelőre én is egy 125-ösön gurulgatok.
Ha valamin agyalni akarsz akkor szerintem jobban jársz, ha a rutinpálya rajzát nézegeted, meg arról videókat.
Jól sejtem, hogy autóra sincs jogsid? -
Polemius
aktív tag
AIdiban vannak még motoros cuccok, vagy már vége az akciónak?
-
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #34177 üzenetére
"úgy tudom, az ingyenes kétszeri pénzfelvétel csak a bank saját automatájára van korlátozva."
Rosszul tudod, a kötelező 2db ingyenes felvételt mindegy milyen automatánál veszed igénybe.
Szemüveg vs. kontaktlencse témához:
Szemműtét?
Igaz, még drágább (de ha minden igaz akkor csak egyszer), meg vannak más pro és kontra érvek is. -
Polemius
aktív tag
válasz Logeeen #34230 üzenetére
Igen, álló sor mellett minden oldalról elmehetsz, ha elférsz biztonságosan (a szembe oldal igénybevétele nélkül). kb. egy éve változott a szabályozás
36. § (12)227 Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.szerk: kb. ezzel egy időben engedélyezték a busz sáv használatát, valamint 3 vagy több sáv esetén a legbelső használatát a motorosok számára is.
@(#34233) SymbianOS
Kocsival én is rendszeresen balra/jobbra húzódom a lámpánál elsőként. Azért, mert az utolsó pár méteren gyakran fel van gyűrve az út, és így nem a hupszlikon állok, hanem a sima részen. Nem azért, hogy kicsesszek a motorosokkal/kerékpárosokkal.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz canniball #34565 üzenetére
Csomó cordura táska, szütyű, zsák, tasak, miegymás van mindenféle méretben airsoft/katonai/stb vonalon.
Előnyük, hogy csomó helyről tudsz rendelni (ebay, egyéb oldalak), kismillió változat van, és a MOLLE rendszerűeket az övedre vagy megfelelő hátizsákra is fel tudod tenni ha szükséges (és elfér rajta).
Leméred, mekkora helyed van, és ha mondjuk 14x15x7 cm, akkor olyan méretűt keresel. -
Polemius
aktív tag
válasz longwild #34998 üzenetére
Ha alkalmazott, és szépen megmutatnád/elküldenéd a felvételt a munkáltatójának, talán kicsit elbeszélgetnének vele.
Talán ki is rúgnák. Amit talán valaki túlzásnak talál, de akkor legalább kisebb eséllyel okoz az utakon balesetet. Mert a leírtak alapján nem egy pillanatnyi kihagyás eredménye volt. -
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #35353 üzenetére
Ne maradjon ki a szegedi csodakörforgalom se, amely "turbó", jelzőlámpás, "leszállófényes" (amikor épp működik), és még villamos is keresztezi 3 irányból. Ahol elsőre mindenki eltéved. Meg másodjára és harmadjára is. Egyébként jól működne, csak aki még nem ismeri, belezavarodik és jobb esetben fennakadást okoz, rosszabb esetben balesetet. Éjjel - ha nem romlottak el a leszállófények - egyébként egészen jól követhető első találkozásra is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Polemius
aktív tag
Ahhoz nem értek, lehet hogy az bruttó. De közmunkásnak így is, úgy is jobban megéri ledolgozni. Mondjuk nem kicsit érdekes, hogy akár ugyanott ugyanazt kell csinálnia, mint "normál" közmunkán, de többet számolnak érte... Persze kevés közmunkást fenyeget, hogy a fix traffi lefényképezi...
@(#35440) stifi
"piroson áthajtás de túl gyorsan mentem ahhoz hogy megálljak"Nem személyednek szól, de én ilyenért alapból elvetetném a jogsit és/vagy járművet a jogalkotókkal. Akár fénykép, videó alapján is, utólag. Ha jól sejtem, nem rajtad múlott, hanem a szerencsén* hogy nem lett belőle baleset?
*mert nem jött senki elég lendületből
-
Polemius
aktív tag
válasz Kolondrum #36149 üzenetére
Ha még nincs biztosításod (nem kötelező-, hanem élet- meg balesetbiztosítás), szerintem gyorsan köss, jó magas összegre.
Ezt meg mintha neked találták volna ki.
@(#36137) Buster17
Pár hete(?) volt téma itt, esetleg keress vissza kicsit.
Volt szó madzagos intercomról, bluetooth megoldásról (esetleg telefonnal kombinálható), telefonos appról (van bluetooth meg elvileg wifis is), rádió adóvevőről (PMR, vagy egyéb), meg a pilóta hátának csapkodásáról.
Úgy emlékszem világmegváltó megoldás nem hangzott el. Árban meg pár ezrestől a sok tízezerig terjednek.
Mindenesetre ha az utasod hangosan sikít, szerintem azt akarja mondani, hogy lassíts.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #36404 üzenetére
De, van rutin a full A-nál. Pont ma estem túl rajta.
Utána mehetsz csak forgalomba, addig csak a rutinpálya.@Outlander:
kérdezz rá, hogy a pótórákat mennyiért számolják, mert van ahol az drágább. Nehogy ott is meglepetés érjen...Egyébként úgy látom, Bp-en a legolcsóbb, amúgy minél kisebb település, annál drágábbak a díjak (legalább a vizsgadíjak fixek).
-
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #36424 üzenetére
2 db kulcskarika és egy laptoptáska karabineres vállszíja segítségével alkalmi válltáskát tudok belőle csinálni
Ahogy nézem azokat a csatokat, akkor már nem lenne jobb hátizsákot csinálni belőle? Ha nem gyűrődik kényelmetlenül a rajta levő heveder.
Hevedert, csatot lehet kapni rövidáruboltokban (vagy neten, ha komolyabb minőség kell), pár százasból kijönne. És talán kényelmesebb is lenne mint válltáskaként cipelni. -
Polemius
aktív tag
válasz Teasüti #36501 üzenetére
Bármilyen gépjárművezetői tanfolyam alapvetően arról szól, hogy átmenj a vizsgán. Amit az oktató mond, alapvetően ezért mondja. Jobb esetben elmondják azt is, hogy majd utána hogyan fogod csinálni ezt vagy azt.
"Onnan amúgy is csak kanyarodni lehetne."
Gondold végig: ha neked egyértelmű is valami, a másik irányból nem feltétlenül az. Aki veled szemben áll a kereszteződésben, nem látja, hogy neked milyen haladási irányt jelző tábla, lámpa, vagy bármi egyéb jelzés van. (Kivéve az elsőbbségadás és főútvonal táblákat, mert ugye azokat hátulról is fel kell tudnod ismerni az egyedi alakjuk miatt.)
Egyébként némi rutin után úgyis kialakul, hogy nem csak a másik irányjelzőjére hagyatkozol, hanem a jármű mozgására is. Mert sokszor nem, vagy rosszul jeleznek. Motornál meg pláne előfordulhat az úgyfelejtett irányjelző.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Anulu79 #36506 üzenetére
Igen.
Két dolgot úszol meg:
- Eü alkalmassági
- Elsősegély vizsgaMinden mást (kresz, rutinpályás órák, rutinvizsga, forgalmi órák, forgalmi vizsga, vizsgadíjak és a jogsi csere díja) ugyanúgy fizetned / csinálnod kell, mintha nem lenne B jogsid.
Annyival vagy előrébb, hogy a korod miatt egyből mehetsz a korlátlan A-ra. A többihez is ugyanazt kell tudnod a vizsgán, de A jogsival ráülhetsz kisebb motorra, míg ugye A1 (/B125) vagy A2 esetén nagyobbra nem.
Ezért döntöttem én is egyből az A mellett (most csinálom ).Néhány pótórával mindenképp számolj, már csak azért is, mert minimum km teljesítése is elő van írva. Ha meg nincs előzetes motoros gyakorlatod, akkor többel kalkulálj.
Ezért érdemes arra figyelni, hogy van ahol a pótórákat drágábban számolják mint a kötelezőt.
Két dologgal tudod a költséget csökkenteni: megkérdezed, hogy lehet-e papíron kívül, "okosban" intézni a pótórákat, illetve ha tudsz keríteni egy motort és magad gyakorolsz. Nyilván forgalommentes helyen, kellő óvatossággal és védőfelszerelésben. A pálya méreteit neten megtalálod.Még egy dolog: általában lehet bérelni védőfelszerelést az iskoláktól. Ez olcsónak tűnhet, de mivel úgyis vennél, előre menekülhetsz és vásárolhatsz inkább sajátot.
-
Polemius
aktív tag
Hozzátenném, hogy a normálisabb munkavédelmi bakancsok árán már lehet motoros csizmát venni.
Egyelőre katonai bakancsot használok, de amikor a rutinpályán a kibogozódó cipőfűző miatt majdnem eldőltem, rájöttem miért nem fűzősek a motoros csizmák... (Azóta dupla csomóra kötöm óra előtt.)
Amúgy annyi az előírás lábbelire, hogy magas szárú, zárt, bőr. Az egyik órán láttam egy leányzón strasszokkal ékesített bakancsfélét.
Nadrág meg hosszú szárú kell legyen, a térdprotektor lehet külön darab.Protektoros kabát, kesztyű, térdvédő, sisak együtt ott lesz min. 100e körül. Normálisabb zárt sisakot 40-50e alatt nem nagyon fogsz találni. Elsősorban arra költs.
Kérdezd meg majd az iskolát, van-e valamelyik cégnél kedvezményük, illetve érdemes vadászni a kedvezményeket. (Pl. a shox katalógusában is találsz kuponokat, azt hiszem letöltve/kinyomtatva is elfogadják.)[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Outlander #36520 üzenetére
Abból indultam ki, hogy ha már vesz cuccot valaki, utána is használni akarja. Meg motort is vesz.
Ha csak a vizsgára kell, akkor meg pár ezresért bérel az iskolától. Ahová járok oktatásra, valami 4-6e a bérleti díj az elejétől a vizsgáig (lábbeli nélkül a többi védőeszköz együtt). -
Polemius
aktív tag
válasz Teasüti #36574 üzenetére
"A" kategóriánál kötelező:
22 óra elmélet (KRESZ)
10 óra járműkezelés (rutinpálya)
16 óra forgalom (11 óra városi, 5 óra országút)
és mindez legalább 390 km.A rutinvizsgához nincs min. km, csak a forgalmi vizsgához kell lennie annyinak.
Nyilvántartás meg a kis kartonodon megy, amin elvileg rajta van, mikor, mettől meddig, hány km-t vezettél és aláírod minden alkalommal.
Kis számolgatás után, ha rutinon ~5 km-t kanyarogsz minden órán, akkor az ~50km, tehát a városban 16 óra alatt kell menned 340 km-t. Az ~21 km tanóránként. Mivel nem 60 percekkel számolunk, olyan ~30 km/óra sebességgel kell átlagban menned a városban. Az nem tűnik annyira lehetetlennek.Persze biztosan meg lehet oldani sok sulinál okosba'.
@(#36568) TommyGun
Úgy mondom, hogy még nincs motorom, viszont GS500-ban gondolkodom (igaz, alacsonyabb árfekvésben):
Lehetséges, hogy tényleg ennyi. HD képeket nézd meg. Gyárilag ilyen gumival szerelték (ezt mondjuk cserélhették is akár), a sokat érintkező részek nem kopottak (lábtartó, kormány, a gyújtáskapcsoló környéke, stb), minden eredetinek látszik, a festésen sincs kopás, dörzsölés, fakulás, elszíneződés stb.
Szóval nem mentek vele sok 10e km-t, az biztos. Annak meg nincs sok értelme, hogy mondjuk 10e-ről ezerre tekerjék vissza...
Lehet, hogy raktárban állt, banki visszavett, elköltözött a tulaj, lecsukták, bármi oka lehet.[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
SV 650-es tulajok, ha járnak erre, örülnék ha megosztanák velem, kb. mennyibe kerül a kopó-fogyó dolgok terén a fenntartása.
Mennyi olaj kell bele, kb. mennyiből jön ki a szűrő, gyertyák, láncszett és milyen csereperiódusaik vannak ennél a gépnél stb?
Az is érdekelne, van-e típushibája (elsősorban a naked verziónak), volt-e lényegi modellfrissítés valamikor?Városban mennyire használható, illetve túrán utasnak kényelmes-e?
-
Polemius
aktív tag
Úgy látom neten sokan tartanak az olaszból behozott motoroktól.
Mennyire jellemző, hogy tényleg rossz állapotban vannak?
Kínálnak egyet, elvinném szervizbe, előzetes átnézésre. Utána milyen meglepetés érhet még, ami ott nem derül ki? Azon kívül hogy visszatekerték az óráját. -
Polemius
aktív tag
válasz Teasüti #37293 üzenetére
Mit kell még tudnia egy motornak azon kívül, hogy "brümmög és megy"?
Eddig én GS500-asokat nézegettem. (Olcsóbb mint a CB500, de megbízhatónak tartják.)
Amióta a forgalomban megyünk, azóta viszont SV650-ek közt nézelődöm.
Kényelmesebbnek találom a termetemhez, na meg a V2 meg a több paci...(Vendingóé igen jó vételnek látszik, csak az S változat kormánya nem nagyon jön be, túl hasalós már nekem.)
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Ha már SV meg hirdetések:
Nézegetek kettőt is, amelyeket örülnék ha rutinosabb szemmel véleményeznétek.
Ez az egyik -
Polemius
aktív tag
válasz canniball #37341 üzenetére
Nézegettem az újabbakat is, de ahogy látom, hasonló árfekvésben legfeljebb kétséges állapotúak vannak.
Na meg már ez a kettő is felette van az eredetileg kitűzött keretnek.Nekem a másodikkal a linkeltek közül a matricák gyanúsak, meg az ülés alatti rész más példányokon fekete. Nem lehet, hogy újrafényeztél ezt a mocit?
Meg a kormányvégsúlyok, tükrök és az indexek sem eredetiek.. -
Polemius
aktív tag
Honda CB 600 hornet mennyire kezes masina kezdőként?
Illetve mennyire lehet kényelmes 185 cm termettel vajon? -
Polemius
aktív tag
Basszus, minden motort olaszból hoztak?
-
Polemius
aktív tag
válasz vendingo #37425 üzenetére
SV650 N ~600e körülig nem is találtam magyart/szervizkönyveset...
szerk:
hopsz, talán egy...
kereskedésből mennyire érdemes vásárolni?[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
Használt dolgok adás-vételénél természetes az alkudozás. Épeszű eladó ezt eleve belekalkulálja az árba, a vevő meg számít erre. Aztán jó esetben megegyeznek valahol félúton.
Az más kérdés, hogy van aki irreális eredményt vár el.
De nem is feltétlen erről van szó, hanem mindenki másként próbál alkudni. Aztán vagy működik, vagy nem. Vagy tetszik a hozzáállása, stílusa, vagy nem. Egyik felet sem kötelezi semmi, ott lehet hagyni/elhajtani a másikat és kész.
Más kultúrákban sokkal hevesebb, és agresszívabb stílusban alkudoznak, majdhogynem a földhöz is verdesik magukat.
Ezért felesleges ócsárolni valakit, vagy vitatkozni vele.Én is most készülök motort vásárolni*, nyilván próbálok majd alkudni az ésszerűség és a másik fél hajlandóságán belül. Ha mást nem, akkor olajcserét, eredetiségvizsgálatot vagy tank benzint.
Vessetek a mókusok elé, de én drágább műszaki cuccot sem veszek alkudozás nélkül (igen, boltban).
Esetleg valakinek van eladó SV650N, GSF 600/650?
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #37536 üzenetére
Nagyobb áruházakban, -láncokban jellemzően az osztályvezetőtől felfelé van módjuk engedményt adni. Ráadásul többnyire jutalékot is kapnak az eladás után, tehát van mozgásterük (ha mondjuk 10e Ft jutaléka van, és enged belőle 5e-t, akkor már keresett 5e-t ő is pluszban, míg ha nem enged és elsétálsz, akkor amit zsebre tehet az 10e helyett pontosan 0 Ft).
Kisebb helyeken meg általában az üzletvezetőt/tulajt kell előkeríteni.
Nem keresek annyit, hogy ne számítson ha mondjuk 50e helyett 45e-be kerül nekem egy tűzhely/mosógép/tv/akármi.
Még műszaki outletben is el lehet érni engedményt. -
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #37541 üzenetére
Nyugodtan próbálkozz, legfeljebb nem kapsz engedményt.
Pár 10e Ft felett mindenképp érdemes, jellemzően 5-10% amit spórolni lehet. Vagy ha nem az árból engednek, esetleg kérhetsz kiegészítőt, amit úgyis meg kellene venned (kábelek, szerelvények, akármi).
Gondolom te sem otthon nyomtatod a pénzt, legalább több marad benzinre.@(#37542) citkar
Vettem TV-t, akkor az adott típust legolcsóbban kínáló helyről. Ugyan nem engedtek belőle, de kaptam pluszban kábeleket hozzá.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban