-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #116300 üzenetére
Minden felujithato, minden megjavithato. A kerdes az, hogy abbol a penzbol mast is tudsz csinalni a javitas helyett?
Hasznalat fuggo is, barmibe bele tudsz rakni otvenezret, de barmit hazavagsz ennek a felenel, ha egyfolytaban kiveszed az osszes teljesitmenyet.
Akar egy vashengeres 22lovas 125 2T be is tudsz 50 ezret rakni, anelkul, hogy szet kellene bontani. (Ez extremitas olyan szempontbol, hogy normalis esetben joval gyakrabban kellene dugattyut cserelni)
Altalaban a mostani nikaszilos motoroknal a henger-dugattyu illesztes nem szokott konnyen elmenni, normal hasznalat mellett 4T nel inkabb a szelep tomitettseg a gyenge pont, esetleg valamilyen csapagyazas, pl fotengely, veztengely csapagy, nem a klasszikus henger-dugo. Kivetelt kepez ez alol a honda alusil technologia, ahol az is eleg hamar kopik.
Masik nezopontbol, altalaban az emberek szamara valamilyen jarmu akkor van elromolva, ha mar nem megy. Olyan jarmure ebben a jarmukulturaban, ami nalunk van, nem mondjak, hogy elkopott, ami meg beindul, annak ellenere, hogy egy hajszal valasztja el attol, hogy kidobd a kukaba az egesz blokkot, szoval eleg nehez igy a hetkoznapi laikus emberek velemenye alapjan beloni valamilyen jarmu eletciklusat, pl forumos velemenyekbol.
Ehhez hozzajon a gyartasi hibakbol fakado problemak, amik egy marka egy szeriajan belul is valtoznak, tehat egyszeru valasz nincs ilyen kerdesre, hatalmas minta kell, ami ilyen kis mennyisegu ujmotor eladasnal nem hiszem hogy magyar nyelven lesz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
A hátsófék egyház hívőinek küldeném ezt a videót [link]
Viccet félretéve, Sylvain Guintoli beszél a hátsófék használatáról és nem használatáról. A legérdekesebb számomra amikor azt mondja, hogy Superbikeban úgy nyert vb-t hogy hozzá sem ért a hátsóhoz, MotoGP-ben pedig kénytelen használni. De az egész érdekes és lényegretörő, bullshitelés nélkül.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
Ti hisztek az újjászületésben? Én kezdek.
[link]
Ez a motor 6-7 éve annyira össze volt törve, hogy elment a váz, az első felni ütött. A biztosító GTK-ra vette és a Honda Wilker roncsárban számolta be.
Honnan tudom biztosra? Édesapám elé kanyarodtak ki és őt törték össze. A Foresightba lett beszámítva. ÉS eközben még fiatalodott is a motor, kezdek hinni a csodákban.Kérdezzétek le még a műszakis képeken is ott van a repedt idomzat, a plexi hiánya stb.
Az a szép a gyári i30N-től elvesszük a forgalmit, de a fent megtörténtet szabadon eljátszhatjuk itthon.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #116306 üzenetére
Kérte a pofont de attól még, hogy hülye volt a tulaj nagyon vitatható volt az eljárás menet.
Tányérsapkásainkat egyre inkább csak kiröhögni lehet, és lassan nem csak a "civilek" vélekednek így a közlekedésiekről az a szép az egészben...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Debilon #116308 üzenetére
Sport módban "túl hangos" volt a Hyundai és nem felelt meg a KÖHÉM rendeletben foglaltaknak így nem alkalmas a közúti forgalomban való részvételre.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #116313 üzenetére
Ez ebben a formában teljesen gyári. Én se értem még ha kapott volna egy helyszínit a sport módban való túráztatásért de nem... Kamerás csaj hozzáállása meg végképp nevetséges.
Mindent megtesznek, hogy méginkább csak bohócoként nézzenek rájuk az emberek.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
dellfanboy
senior tag
válasz -Mosquito- #116315 üzenetére
itt arra rendorre gondolsz az elejen aki ketsavos uton nem birt megfordulni labletetel nelkul?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Ferdzsoo
addikt
válasz dellfanboy #116316 üzenetére
Nekem is felűnt.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
veterán
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #116302 üzenetére
Gondolom, mint az autóknál, itt is inkább a megfelelő műhely megtalálása a javításhoz a művészet.
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #116312 üzenetére
Én ezt nem értem. Az autónak megvannak az engedélyei ami alapján a típust egyáltalán forgalomba lehet helyezni. Ha az autó gyári állapotban van, akkor a forgalmit mi alapján veszi el? Ráadásul NKH-s nincs is ott hogy megállapítsa a gyári vagy nem gyári állapotot.
Ha a sport módot tilos utcán használni, az is csak egy pénzbírság lenne.Itt szerintem szimplán csak meg akarták fingatni a tüntetés miatt.
Az monacoi videó elején sem értem hogy a motoros rendőr miért fordul utánuk. Tilos 15-ről 50-re gyorsítani padlógázzal?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #116323 üzenetére
Ha a sport módot tilos utcán használni, az is csak egy pénzbírság lenne.
Köszönöm! Pont erről ugattam facen is de én lettem persze a madár.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #116323 üzenetére
Az is kerdes, hogy vizsgalni miert nem a gyar altal megadott fordulatszamon vizsgalta, ahol a homologizacios papiron van a hangnyomasertek, es azt a fordulatot kellene vizsgalni emlekeim szerint. Itt volt egy padlo nyomva, a meresnel.
Eleg sok gyari kipufogos auto forgalmijat el lehetne venni, kezdve a tt-vel a quattroporte-ig, de meg az abarth fiat 500 aset is. Gyari kipufogoval.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #116327 üzenetére
De a forgalmi nem ugorhat ilyenért, ez nonszensz. Ez olyan mintha egykerekezésért vennék el a forgalmit, pénzbírság helyett. Nem a jármű a szabálytalan, hanem a sofőr (már ha tényleg van erre valami gumiszabály). Szerintem ez fontos különbség.
A videón látszik, hogy először mérnek egyet, valahogy, aztán ugrik a forgalmija. A vonatkozó köhém rendelet leírja pontosan hogy miként kell, és hivatkozik a mérési szabványra is. Egyszerűen akit csak lehetett megvágtak a tüntetés miatt valamilyen okkal. Aztán majd gondolom fellebbez vagy jogorvoslattal él akinek van rá kapacitása, és némi huzavona után a végén majd kap némi kártérítést, talán.
De amit persu is írt, a motorodnál is a vázszám plakettjén ha megnézed lesz egy sor ami írja hogy milyen fordulatszámnál hány decibel a homológ érték. A köhém rendelet is azt veszi alapul, plusz még ráhagy némi százalékot a mérési pontatlanság miatt. Nekem ha jól emlékszem az FZ6-hoz 5850-es fordulatra volt megadva.
Szép is lenne, ha a rendőrök csak így nyélgázra mérnének kedvük szerint: egy RSV4 vagy akármilyen Panigale például gyári dobbal is berengeti a fél környéket 6-7 ezer felett
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz zgospel #116328 üzenetére
A CB-n is 5850rpm, és konkrétan 85dB.
mod.: A mérés távolságáról, a 45 fokos szögről stb ne is beszéljünk, egy. Kettő hitelesített (helyszínen igazolhatóan az) mérőeszköz, és a mérés elvégzésére hitelesített (szintén akár ott helyben igaolhatóan) képesített személy. Na tányérsapkásék mindenek általában csak nem hitelesítettek semmire... haveromnak keresték a 636-on az E számot a gyári dobon közölték nem érdekli őket, hogy bele van ütve, hogy Kawasaki azt mi is beleüthettük. Mikor finoman rákérdeztem de várj már haver, az E jelet nem lehet ugyan úgy beleütni? Akkor krva nagy csend volt és gondolkozás.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Chris0321
addikt
válasz #31733248 #116327 üzenetére
Ennyi erővel a lakodalmas meneteket is végig bírságolhatnák mert folyamatosan dudálnak. Sajnos olyannal is találkoztam mikor lakott területen kívül vagy 40-el haladt a kocsisor. Én meg utánfutóval vittem motort és úgy kellett megelőznöm őket. Szerencsére csak egyszer kellett visszasorolnom és akkor beengedtek.
-
dellfanboy
senior tag
szembejott faszbukon dodor egyik videoja, ahol az uj gumirol koptatja le a csiganyalat.
feltunt, hogy a tavalyi balesete ota, mar nem m*gen csizmaban nyomja.eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csongi
veterán
válasz dellfanboy #116333 üzenetére
Mert eppen nem volt a meretbe, csak atmeneti megoldas :)
-
etnies
senior tag
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz etnies #116335 üzenetére
[link] itt egy videó a helyszínről, 0:38-nál érdemes megállítani, látszik a kanyar. Elég enyhe, viszont a féknyom jó hosszú.
A cikkből úgy értelmezem hogy valami alacsonyabb kategóriára volt jogsija. Nem akarok tiszteletlen lenni, pláne nem akarok okoskodni, csak a farolás alapján feltételezem hogy meglőtte neki az egyenesben, utána a kanyarnál bepánikolt hogy sok lesz, ráfixált az út szélére, kanyarodni és fékezni pedig nem mert/tudott, utána meg már annyi Ez az alapvető tudás hiánya sajnos, amit egy korlátlan jogsi megléte sem garantál, mert ott a vizsgákhoz csak városban gurulgatsz.
Sokan küzdenek ezzel, én is emlékszem hogy első 1-2 szezonban szenvedés volt egy kanyargós szakaszon végigmenni, és ezen a harminccal bójázós tréningek sem segítenek...https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #116337 üzenetére
tök igazad van. Sajnos nagyon sokan halnak meg abba, hogy egyszerűen nem merik használni az első féket.
A tréningben viszont nincs igazad, mert még a 30-as bólyakerülgetősben is elmondják, megtanítják, hogy hogyan kell fékezni. Pont ma voltam a BMW alaptréningen, és ott is nem kis hangsúly fektetnek rá, de mint már párszor megírtam, voltam sok másikon is, és mindenhol foglalkoztak a fékezéssel, legyen az ingyenes tréning, vagy épp rendőrmotoros...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Predator2
addikt
Helló
A tanácsotokat szeretném kérni. Sajnos lassan második hónapja áll a motoros képzésem.
Még csak rutinozok, a 4. alkalmon voltam túl. Vácon tanulok.
Sajnos Pest megyére nem oldották fel a kijárási korlátozásokat, így én továbbra is a megszívtam. Viszont lenne egy lehetőségem.Ahol most tanulok, és az új suli is kb 30-30km van/lenne tőlem, de ehez értelemszerűen át kellene iratkoznom. Nincs bajom a jelenlegi iskolával, csak félek, hogy kifutok az időből.
Nagy küszködés árán sikerült elintézni, hogy olyan műszakban dolgozzak, hogy beférjen egy tanfolyam, arról már nem is beszélve, hogy a motoros tanfolyam elvégzésére előírt időből is kifuthatok.
Rendben, hogy engedik, hogy tolódjon egy pár hónapot, de télen nincs motorozás, az idő viszont akkor is ketyeg. Nem szeretném elbukni, majd újrakezdeni az egészet.Mit tennétek a helyemben? Átiratkoznátok, vagy várnátok tovább?
Köszönöm a tanácsokat előre is.Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
A Zéé
addikt
válasz Predator2 #116339 üzenetére
Elvileg szűrik, hogy életmód szerűen abban a térségben vagy-e, mint ahova vizsgázni mennél. Szóval lakcím minimum, de esélyes, hogy a munkahelyed/iskolád is abban a régióban kell legyen. Ha ez nincs meg, akkor egyértelműen felesleges mocorogni.
Amúgy azt mondta a Vezér, hogy jövő hét végére akár enyhülhet BP, és Pest megye korlátozása is, szóval bízzunk ebben a forgatókönyvben.Just a simple Lineman...
-
csongi
veterán
válasz Predator2 #116339 üzenetére
Nyugodj meg.
Tudom milyen erzes :). De mar azt is tudom, hogy az eroltetestol nem lesz jobb.
Meg csak a motort keresgeled, ha jol emlekszem a forumbol. Ha meg van motor es jogsis baratod akkor mennyetek el egy forgalomtol elzart teruletre, es a lassutempos kanyarodasokat gyakorold. Felallitast, tolas stb, ha van benne lejto akkor a legjobb :). Ez az alapok alapja. Igy kellene kezdeni az egeszet a jogsi rendszerbe is.
Ezzel csokkented a mulo ido nyomasat, es megnoveled a tapasztalatod. A rossz "beidegzodest" meg feluliratod egy kepzesen. Da ha csak egy pici kis bizsergest is erzel, hogy egy kicsit meghuzod meghuzatod, maradj otton. :).
Kb ket het es feloldjak az egesz cirkuszt. :).Anno a szerelesben vezettem le a kinos varakaozasi idoket. :).
Egy hettel hamarabb vizsgazott a motor mint en. :) -
zgospel
őstag
válasz Geresics #116338 üzenetére
Itt nem szimplán a fékezés lehetett a gond, hanem a kanyarodás is. Ha kimegy az ember egy kanyargós útra ahol még húzza is neki valamennyire, és 80-130-ról kéne fékezgetni meg elfordulni, oda szerintem más kell mint a lassú manőverezés.
Alapvetően aki rutintalan az nem mer dönteni, bámulja a felbukkanó akadályokat az út szélén, nem meri terhelni az első féket, és pláne nem meri dönteni fékezés közben.Az alaptréningen amikor azt mondják hogy kis és közepes tempó akkor mi számít közepes tempónak? Mert ezek eléggé városi ritmusnak tűnnek. Amelyik tréningjükön már mennek a kakucsi pályán is tempósabban körbe-körbe az már sokkal hasznosabb ebből a szempontból.
Az emberi agy ösztönből kb 20 fokos dőlésszöget tolerál. Ez alakult ki, természetes talajon ugyanis az állatoknak is és embereknek is kb ekkora dőlésnél már kicsúszik a lábuk alól a talaj. Ez az ösztönös korlát motoron is működik és időbe telik átszakítani.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #116343 üzenetére
több esetben láttam már (anno a Pécs-Orfű közötti 3 gyerekes apuka halálát kifejezetten alaposan volt alkalmam megnézni, talán írtam is itt róla), hogy azért szenvednek balesetet, mert a biciklizésből maradt reflexek lépnek életbe baj esetén. Nem merik meghúzni az első féket (nem is tudják, hogy hogyan kell), és csak hátsóval próbálnak megállni, ami persze tök esélytelen. többször látni, hogy a fékút végén megszűnik a csík, mert egyszerűen leszállnak a fékről, és leteszik a lábuk, mert ez maradt meg a bringán is rossznak mondható reflexből.
A jelen eset is (és most fotelhuszárkodom) szerintem nem lett volna halálos, ha első féket is használ. Lehet, hogy beesik akkor is az árokba, csak tized ekkora sebességgel. Persze ezt már sosem fogjuk megtudni...Alaptréningen a helyes útvonal keresése szemmel alap, fékezés alap. BMW alaptréningen ezek 40-50 körüli tempóval mennek, rendőrmotoroson amin voltam anno a kisebb hely miatt ez "csak" 40 körüli volt, de ott a tréner mondta az utolsó pillanatban, hogy merre kell kerülni, míg a BMW-n Te döntöd el.
Az intenzív tréning (Kakucs) arra alapoz, hogy az alapot már tudod (követelmény), és úgy lehet jól haladni. Van még a haladó is, ami olyan, mint az alaptréning (szintén arra épül), csak épp 100+ tempóval. Oda pl. aki nem megfelelően csinálta az alapot, azt nem is engedik!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Lomha 8V
addikt
Adott egy 2005-ös Yamaha R1. Ez már injektoros és az lenne a kérdés, hogy ezen a folytószelep szinkront be lehet állítani szinkronteszterrel vagy komolyabb műszert igényel a dolog?
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #116343 üzenetére
Hondánál van olyan gyakorlat, hogy, gyorsulj fel X sebességre, majd állj meg csak elsővel, utána hátsóval, együtt q kettővel, majd megadnak egy kisebb fektávot, ahol már komoly, fékezésre kényszerítenek. Tanulságos a kezdőknek.
Ugyanez a kanyarodással is, ülj egyenesen, dőlj kifele, dőlj befele.
Elmondják, hogy a hátsó fék kanyarban stabilizáló és korrigáló eszköz, nem megállásra van.
Azt is elmondják, hogy közúton egyenesen kell ülni a motoron kanyar előtt és finoman megérinteni a hátsó féket a lábaddal, stabilizálni a motorot. Ha sok a tempó akkor bedöntés + hátsó fék erősebben. Ha még úgy is sok, döntsd be a tested a kanyar belső íve felé, húzd magaddal a motort lefelé. Ha meg így is sok, akkor ima.
Szóval nem teljesen haszontalanok ezek a tréningek sem, feleségem évek óta kacérkodik a motorozással, mondtam neki hogy safety 0-n kezd majd.
Hondánál úgy tanítják, hogy első fék a kanyar előtt, mert felállítja a motort.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #116347 üzenetére
Köszönöm!
-
emre
veterán
válasz Geresics #116344 üzenetére
Nettó marhaság.
A bringások igen is használják az első féket, sőt aki egy kicsit is többet tekert életében a kocsma-bót útvonalon kívűl az jobban érzi mint egy átlag kocamotoros mert sokkal könnyebb fejre állni vele (tudod azon nincs ABS ). Egy dolog van ami nem olyan jelentős bringán mint motoron az a testsúly áthelyezés. Szóval bringáról motorra ülve a kanyartechnika lesz gyengébb (persze nem feltétlenül és nem minden esetben).
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Geresics
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen