- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Gran Turismo
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tylerddd
veterán
Még mindig nézelődöm MILC kamerákat illetően, mert nem akarom elkapkodni és most egy Panasonic-on akadt meg a szemem, amiket eddig abszolút nem nézegettem. Egy Lumix DMC-G3K-ról lenne szó.
Így, laikus lévén nagyon jó ár/érték arányú kütyünek tűnik: össze-vissza forgatható érintő kijelző, elektronikus kereső, iA-mód hülyéknek (pl nekem), nagyon jó fogásúnak látszik, csatlakozók terén is jól áll, beépített vaku és papucs is van rajta, talán effektből van benne kevés, videóban is nagyon jó youtube alapján. 120-ért szerintem nagyon korrekt lenne, nem?!
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tisvol #15039 üzenetére
Ezt most nem rakom OFF-ba, mert szerintem igen is közérdekű (és igény szerint felfogható a magánvéleményemként, amiben azért benne van egy pár év tapasztalat) és szorosan kapcsolódik a "mit vegyek" témakörhöz.
Valóban kell aggódnom a technika rohamos fejlődése miatt?
Csak akkor kell aggódnod, ha aggódni akarsz. Ez a fajta megközelítés leginkább csak annak köszönhető, hogy a gyártók kommunikációs szakemberei valamit nagyon jól csinálnak. Ez jó a gyártónak és jó a vásárlóknak (boldogság faktor) amíg rá nem jön arra, hogy az egésznek nagyobb a füstje, mint a lángja. A gyártók szeretnék elhitetni veled, hogy aggódnod kell, mert ha attól rettegsz, hogy lemaradsz, akkor könnyebben nyílik a pénztárca. Viszont a legnagyobb hibát akkor követi el egy fotós, mikor túl nagy jelentőséget fordít a felszerelés milyenségének és minőségének. Elégítse ki az igényeidet, ez fontos, de érdemes belegondolni abba is, hogy valóban segíti-e a képességeid kibontakozását egy újabb nagy kiadás vagy csak a PR szakemberek megint rábírtak arra ami a fogyasztói társadalom alapvetése: Dobd el azt ami még teljesen jó, hogy vegyél egy újat, ami leginkább csak a placebo hatás miatt tűnik jobbnak az előzőnél.
Itt a fórumon is több olyan fotós van, aki tökéletesen elégedett a sok éves fényképezőgépével. Szó se róla, sok víz lefolyt azóta a Dunán, de egyvalamire még a gyártók sem képesek: Megmásítani a fizika törvényeit. A fotózás még mindig a fényekről szól. A gépek fejlődnek, de ha eltelik pár év és vannak modernebb gépvázak, attól még a meglévő nem fog hirtelen rosszabb fotókat készíteni, mint addig. Az új gép adhat extra funkciókat, javulhat az érzékenysége, dinamikája és egy valagnyi más paramétere, de ettől még simán előfordulhat, hogy ha megvennéd az újabbat, azzal sem készítenél jobb fotókat. A modernizálás szükségszerűsége sok tényezőtől függ, leginkább a felhasználási szokásaidtól és az igényeidtől. Az igényeidet pedig magadnak kell kialakítanod és nem a gyártónak kell megmondania, hogy mire van szükséged.
Itt is sokszor ajánlunk régebbi gépvázakat, amiknek már van újabb, frissebb verziója, de egyszerűen többre mész vele ha megveszed a korábbi vázat és a megspórolt pénzt egy jobb objektívbe fekteted. Ez sem törvényszerűen van így, de sokszor nem csak egymást követő, hanem több generációval különböző vázak között is néha csak minimális a különbség.
Apropó objektív: Ha már felszerelés, akkor talán az objektívek azok, amik tényleg határozott minőségi ugrást adhatnak. Egy új váz helyett sokszor értelmesebb lépés egy jobb objektívet vásárolni. Tudod hány olyan jelenleg is forgalomban lévő objektív van ami már 10-15 éve van piacon? És ezek közül hány olyan darab van aminek a konstrukciója egy 20 évesnél is idősebb elődre épül? Én sem tudom megmondani, mert a kínálat jelentős részét teszik ki, inkább nem számolgatom őket.
A vázak persze ennél gyorsabban képesek elavulni, de ez mindig szubjektív, hogy kinek mi számít elavultnak. De azért attól nem kell rettegni, hogy amit ma megveszel az jövőre már értéktelen. Példának okáért felemlegetnék olyan legendás gépvázakat, mint a Canon EOS 30D, 40D, 50D vonal vagy a Nikon D90, D300s, amik már nem mai gépek (2006, 2007, 2008 tájékán jelentek meg), de abszolút kiválóak még egy haladó hobbi fotós számára is.
Persze a DSLR világban nagy vízválasztó volt a videózás megjelenése (D90 volt az első, de a minőségét inkább hagyjuk, jobb úgy kezelni mintha nem lenne), akinek arra van igénye, az persze váltott, nem is indokolatlanul. Viszont akit a mai napig nem érdekel a videózás, az még mindig fantasztikus képeket készíthet a fenti gépek akármelyikével (sőt akár régebbiekkel is, de mint többször is hangoztattam, csak az igényektől függ).
A kompozíciót, fényeket, kreativitást és a tudást nem lehet megvásárolni. Illetve igen, de nem ezzel a modern fogyasztói felfogással. Fektethetsz pénzt a tanulásodba meg a felszerelésbe is, de sokszor nehéz megkülönböztetni a valós igényeket a gyártók által duzzasztott mályvacukros álmodozástól.
-
Fandango
veterán
válasz Stauffenberg #15052 üzenetére
Ezt nagyon jol osszefoglaltad.
-
rii
nagyúr
válasz Stauffenberg #15052 üzenetére
tökéletesen igaz .-)
én is pont ezért veszek majd .ha összejön minden- egy használt 40D-t 1-2 hónap múlva .-)
illetve stereo eszközök terén is ugyanaz a helyzet, csinálhtnak ma akármilyen esősítőt-hangfalt, egy 1980-as bőven csúcsszuper még ma is .-)orion se 260 - erről a magyar csodáról még ma is ódákat zengenek ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz Stauffenberg #15034 üzenetére
" ... két fényerős fix objektív .... "
meg szabadna kérdezni, hogy milyen obkeítkvíok lennének ezek? a fix az megvan, gondolom nem lehet vele zoomolni ... de miazz a "fényerős" és miért jó belőle 2 db is? linket lehetne róluk kérni?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Stauffenberg
nagyúr
A fényerős azt jelenti, hogy az objektív fénygyűjtő képessége nagy, amit a tágra nyitható blendének köszönhetünk. Az f/2.8 már egy fokkal jobb a mezei kitobjektívek f/3.5 körüli induló "fényerejével" (azért teszem idézőjelbe, mert ez a szám a blende/rekesz/apertúra érték valójában és nem fényerősséget jelent, bár a zsargonban így is alkalmazzuk). Ami f/2.8 alatt van (ugyebár minél kisebb ez a szám, annál tágabb blendét jelent) az már egészen alakul. Általában f/1.8 vagy az alatti objektívet tartjuk tényleg fényerősnek. Az előnye úgy gondolom magáért beszél (ha mégsem, akkor szólj, nem tudom hol tartasz az expozíció alapjaiban).
A fix objektívek általában jobb optikai paraméterekkel rendelkeznek a zoom társaiknál, de persze ez nem törvényszerű.
Azért jó ha több van, mert nem tudsz zoomolni, így a különböző gyújtótávolságokat több objektívvel tudod csak lefedni. A saját példámból kiindulva amire nekem szükségem szokott lenni (ekvivalens értékben): 24mm, 35mm, 50mm, 85mm, 105mm, 150mm (ezekkel lefedve mindent amire az utcai fotó, tárgyfotó, makró, portré témakörben szükségem lehet, igazi tele objektívre (150mm felett a végtelenségig) meg egyszerűen csak nincs szükségem). De ma például a Photo Weekend-ről tudósítottam, oda egy zoom objektív volt a társam, mert videóztam is, meg a témák is folyton változtak. A zoom sem rossz, de én inkább a fixekért rajongok.
Kezdőknek olcsóbb fixek között Canon vázra:
Canon EF 50mm f/1.8 II (kb 30-35k)
Canon EF 35mm f/2.0 (kb. 70-80k)Ugyan ez Nikon vázra:
Nikon Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX (kb. 50-55k)
Nikon Nikkor 50mm f/1.8 AF-S G (kb. 55-60k)E legutolsónak van egy sima "AF" verziója kicsit olcsóbban, de ez nem ajánlott belépő vázra, mert nem rendelkezik beépített fókuszmotorral (így automata élességállítás sem lesz).
Kétség kívül fixekkel "bajlódni" sokkal macerásabb ha az ember olyan témát fotóz ahol sűrűn kéne cserélgetni. De ezt némi kreativitással és ügyes előre látással ki lehet küszöbölni (pl: utcai fotózás közben), más esetben (pl: portré fotózás, tárgyfotózás, nem mozgó objektumok makrózása) meg egyszerűen csak megvár a téma.
[ Szerkesztve ]
-
ronson
őstag
válasz Stauffenberg #15057 üzenetére
Gondolom ezeket FF-es gépen használod?
-
ronson
őstag
válasz Stauffenberg #15059 üzenetére
APS-C gépre minden esetben elég az ekv. 24mm?
Tényleg az objektíveken egyébként mindig ekv. érték van?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ronson #15060 üzenetére
A legtöbb alapzoom nagylátó állása 18mm, ami APS-C esetén nagyjából ekv. 27mm (azért csak nagyjából, mert az APS-C kategóriában is vannak pici eltérések, van aminél 1,5, máshol meg 1,6 körül van a szorzó). Tehát a kérdésedre a válasz az, hogy nem. Az objektívekre a valós gyújtótávolságot írják. Esetleg kompaktoknál meg bridge gépeknél láttam olyat, hogy az ekvivalens érték volt felírva.
Amúgy van bent nálunk egy Sigma 10-20mm, na annak aztán elég extrém a nagylátószöge, de ilyen perverzségekre nekem már nincs szükségem. De az csak APS-C vázra jó, mert FF vázon (crop mód nélkül) már látszik az objektív belseje.
-
ronson
őstag
válasz Stauffenberg #15061 üzenetére
Akkor ezek szerint APS-C és FF gépekre külön gyártanak objektívet?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ronson #15062 üzenetére
Ez igaz is meg nem is. Az FF-re készült objektívek korlátozások nélkül használhatók kisebb szenzor mellett, viszont fordítva már nem mindig igaz ez. Érdemes odafigyelni, mert bár sokszor kirajzolja az FF képkört, de a képszélek felé esetleg már vignettál és/vagy nagyon elromlik a minőség, extrémebb esetben meg akár bele is lóg a képbe a tubus. Gyártója válogatja, hogy mit tart FF-re is alkalmas objektívnek, van ahol elmegy egy kis peremsötétedés, máshol meg még a legkisebb képszéli minőség romlást sem nézik el.
Nikon esetében könnyű a megkülönböztetés, mert:
DX - APS-C
FX - Full FrameAz objektíven ott a jelölés. De azért van olyan DX objektív is ami simán rátehető FF vázra egy kis ízléses vignettálással, de a gyártó erre már nem rakja rá az FX jelzést, jelezve, hogy ez alapvetően a DX rendszer számára lett tervezve.
Vagy Canon esetén az "L" jelzéssel látják el a professzionális üvegeket, ami egyben azt is jelenti, hogy FF-re is simán rátehető (bár L-es üvegek között is akad olyan ami már kissé vignettál a szélek felé).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Stauffenberg #15063 üzenetére
Kis kiegészítés ehhez:
"bár L-es üvegek között is akad olyan ami már kissé vignettál a szélek felé"
Vignettálás és képszélek felé jelentkező "lágyulás" mindig van, még a legjobban megmunkált üvegeknél is. Csak nem mindegy a mértéke.
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
családi kompaktunk (Lumix TZ8) helyett szeretnénk egy minőségibb gépet. A meglévőt búvárkodáshoz is használjuk, van hozzá 40 méterig vízálló tok, de a mai viszonylatban mér igencsak cudar minőséget képviselnek a vele készíthető képek.
Fejlesztés gyanánt szóba kerültek cserélhető objektíves MILC-ek és DSRL is:
Panasonic GX1;Canon EOS 1, Olympus E-PL3, Nikon 1 J1, Nikon 1 J2, Nikon D3200 /5100
megapixelek nem számítanak, de egyre inkább érdekel a videózás, tehát a annak tömörítése és az esetleges manuális üzemmód jó lenne.
Nem tudom mi az ésszerűbb döntés. Míg a Nikon 1 J1 már 70 e Ft-ért megvehető a 10-30-as objektívvel, A Pana GX1 is megvan 120 ezerből a szuperzoomos 14-42-es győrős objektívvel. De ha már ennyit elköltök akkor alig kerül többe a D3200-as, az alap 18-55VR-el.
Mit javasoltok? Érdemes a MILC-ekkel foglalkozni? Objektívek itthon nincsenek, tehát a cserélhetőség egyelőre nem számítana, a jobb szenzorok már annál inkább. -
rii
nagyúr
válasz Stauffenberg #15057 üzenetére
nagyon köszönöm!
még utánaolvasok pár dolognak, meg amiket írtál, mielőtt újból kérdeznék! .-)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gonger #15065 üzenetére
Ezek közül a legjobb szenzorok a Nikon D3200 és D5100 párosokban vannak. Viszont ha érdekel a videózás, akkor a Canon messze sokkal jobb, annak ellenére, hogy a Nikonoknak meg fotó módban van tetemes előnye.
Bár nem tudom melyik Canont szemelted ki, mert az EOS-1 kereken 24 évvel ezelőtt jelent meg, így sejtésem szerint nem azt akarod megvenni és nem is az EOS-1D-ről van szó, viszont ha EOS 1000D/1100D akkor jobb elfelejteni őket. Anyagminőségben kimerítenek mindent ami a műanyag gagyiról tudunk és szolgáltatásokban is nagyon fapados, ráadásul videóra sem annyira jó, mert 720p HD a legnagyobb felbontás.
Egyébként új váz esetében az EOS 600D van nagyjából abban az árban, mint az említett Nikonok, azzal sokkal jobban jársz, mint egy 1100D-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Mhamster
tag
válasz Stauffenberg #15064 üzenetére
Kis kiegészítés:
Canonnál is ugyanilyen könnyen megkülönböztethető:EF-S bajonett: kizárólag APS-C vázra,
EF bajonett: APSC és FF vázra egyarántCanon AE-1 + Yashica 124 G
-
gonger
senior tag
válasz Stauffenberg #15067 üzenetére
köszönöm az infót. sorry, ténlyeg elírtam. Canon EOS M került a kezeim közé a MILC-ek közül.
sokat utazunk azért keresnék kisebb gépet és ha víz alá vinném azokat általában egyszerűbb "betokozni" -
.: JuSzT :.
addikt
válasz tylerddd #15072 üzenetére
Én is erre szeretném cserélni az NX1000-met. Ha ilyesmit keresel, ez jó gép. Értem ezalatt hogy egy rendes tükrös gépet akarsz csak kisebben. Mert igazából kinézetre szinte olyan mint egy dslr. Mert sokan a MILC vonalat azért keresik mert bejön a retro dizájn.
Ebayről általában 90 körül megvehető 1 év garival. -
tylerddd
veterán
válasz .: JuSzT :. #15073 üzenetére
Írásos és videó tesztek is mind pozitívan nyilatkoznak róla. eBay-ről meg társairól én csak olyan cuccot merek rendelni, amin nincs gari Ezt inkább itthonról, többért, de azt biztosabbnak érzem. 120-ért már láttam 2 év garival.
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tylerddd #15072 üzenetére
Nem rossz gép, de nálam már ott elvérzett, hogy nincs mikrofon bemenet. Persze függ attól is, hogy mit akarsz videózni. Ha amatőr filmeket készítenél, oda azért alapkövetelmény a mikrofon bemenet (hacsak nem akarod magad újabb költségekbe verni külső rekorderrel meg egy halom hozzá tartozó kütyüvel).
-
tylerddd
veterán
válasz Stauffenberg #15075 üzenetére
Amennyit ez videóra lenne használva, ahhoz nem kell mikrofon bemenet. Nekem az i4S videója + hangja is mesés, akkor gondolom ez még inkább megfelelne a néha elkövetett videózásra. Fotózásra lesz elsősorban, összejövetelek, rendezvények, kirándulások, természetfotózás stb. és mindez amatőr szinten.
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tylerddd #15076 üzenetére
Így teljesen korrekt, csak manapság már olyan jó videós képességei vannak a fényképezőgépeknek, hogy sokan vágnak bele ilyen olcsóbb vasakkal az amatőr filmkészítésbe, oda viszont már nem elég pusztán a képminőség, bizonyos szolgáltatások és funkciók is kellenek.
Amúgy ennyi pénzért kevés olyan MILC akad amiben van EVF, már csak ezért is nagy piros pont jár.
-
HollyBoni
veterán
válasz Stauffenberg #15075 üzenetére
Manuális videó mód sincs rajta.
-
tylerddd
veterán
Most addig nézegettem ezeket a Pana gépeket, h szerelembe estem a G6-tal!
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz tylerddd #15080 üzenetére
Én múltkor majdnem megkértem egy ismerősömet aki az USA-ból jött haza éppen, hogy hozzon egy Panasonic GX1-et. Ott éppen lement 200 dolcsira a váz ára, ami egyszerűen nevetséges (az alapzoom kitobjektívvel 450 USD ha jól emlékszem). De aztán mégsem, mert éppen kezem ügyébe kerültek a befizetésre váró számlák. Pedig 200 dollárért az a váz szinte ingyen van. Nálunk még mindig 150k körül mérik a vázat magában... ez meg a másik vicc.
-
tisvol
aktív tag
válasz Stauffenberg #15052 üzenetére
Szerintem nagyon jól összefoglaltad a dolgot, és úgy gondolom, hogy a leírtak nem csak a fotózás területére érvényesek. Lehet szó autóról vagy egy videókártyáról, ezek a gondolatok ott is megállják a helyüket. A marketingesek kőkeményen rájátszanak szerintem az új "beszállókra", mert gondolom egy több éve fotózót, akinek több a tapaszalata, őket nem lehet már hangzatos, de nem túl nagy újításokkal rávenni arra, hogy váltsanak. Vagy? És ahogy elnézem pont a belépő kategória az amelyik nagyon gyorsan frissül, a felette lévő kamerák már ritkábban. Vegyük az én példámat, aki régóta kacsingat a DSLR felé. És bizony pontosan magamra ismerek az írásodban. Tuti, hogy nekem megfelelne EOS 550D, vagy 500D is. Ezek a kamerák is óriási előrelépést jelentenének a mostani kompkatkomhoz képest. De mégis. Valahogy nem akaródzik ezeket nézegetnem, és nem azért mert már csak használtan lehet hozzájuk jutni. Ismerősöm Nikon D90-ét használtam jó párszor, próbálgattam hogy különböző beállítások mellett mire jutok vele. Komolyan mondom, ha azt mondaná ideeadja nekem, a környék legboldogabbja és legelégedettebbje lennék. Élből, kecemec nélkül elfogadnám. De beütöm a guliba: 2008-ban jelent meg. Huhhhh....2013 van, jut eszembe. Bár gondolom nem véletlen, hogy a D90-et még itt ott most is lehe újonnan is kapni. Ezermillió százalék hogy egy megkímélt D90 is tuti jó lenne nekem. De valahogy mégis...
Vagy a másik: egyenlőre eldőlni látszik, hogy a Nikon felé fog a mérleg nyelve billenni. Adódik a D5200. De igazából ha úgy gondolkozok, ahogy te, akkor miért is nem a D3200? Mert 39 helyett csak 11 AF pont van? Vagy mert mono a mikrofonja? Vagy mert 4 kép/sec a sorozatsebesség? Vagy mert nincs expo sorozat? (Na, jó ez jó lenne) Jelenleg ennyi jut eszembe, biztos van más különbség is. Szóval biztos, hogy kezdőként jó lenne a D3200 is. Árban is jóval előnyösebb. Vagy? Vagy veszek egy D90-et
Szóval érzed a kezdők nyűgjét Biztos, hogy 10 év tapasztalattal a hátam mögött jóval magabiztosabban tudnék dönteni. És ezt könyörtelenül ki is használják a gyártók.
Bocs, a hosszúra nyúlt hozzászólásért.[ Szerkesztve ]
Üdv:T.
-
ronson
őstag
válasz tisvol #15083 üzenetére
Pont ilyen cipőben vagyok én is. Ezért vettem kezdeni egy olcsó D50-et, hogy egyáltalán felmérjem az igényeimet. Illetve tudjam, hogy mi micsoda min mit nézzek.
Egy Autofocus (AF) Zoom Nikkor 35-80mm f/4.0~5.6D objektív volt hozzá, ez approx. 52-120mm for Nikon DX, ez kistelének jó, még szereznem kell egy 18-55 kitobit.
-
Wlac
Ármester
Első DSLR gépnek ajánljátok a Canon 40D-t? Főleg timelapse fotózásra használnám.
“The wha-"
-
Stauffenberg
nagyúr
Határozottan. Timelapse-re sokan vásárolnak ilyen régebbi olcsóbb DSLR gépeket, mert ezzel a műfajjal nem nehéz rövid idő alatt lezúzni a zárszerkezetet.
A 40D-nél (a többi típussal ellentétben) arra kell figyelni, hogy olyat érdemes venni amit azért hajtottak is, nem csak alkalomszerűen volt elővéve, mert vannak belőle gyengébb példányok, de ami már elment 20-30 ezer expót az már elmegy 150 ezret is.
Bár azért nem ez a legolcsóbb gép erre a zárszerkezet zúzós timelapse bulira. Én akár egy 40-50 ezres olcsóbb vázat is számításba vennék. Egy ismerősömmel egyszer csináltunk egy pár perces timelapse videót sulis projektként és abban benne volt 15.000 expó. Egyetlen videóban (jó mondjuk nem is volt rövid, meg a felét feleslegesen vettük fel). Ezek a zárszerkezetek meg olyan 150.000 körüli becsült élettartammal rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
kfjoco
csendes tag
Üdv.Valaki tudna abban segíteni hogy első DSLR gépnek megérne e használtan venni egy Pentax K2000 gépet PENTAX 18-55 objektível.Eddig egy Finepix s4000 es bridge gépet használtam, ezzel a Pentaxal lehetne szebb élesebb képeket csinálni?Megéri váltani?
-
bteebi
veterán
Sziasztok!
Végre megvettem a Pentax K-30-at 18-55WR objektívvel . Nagyon nehéz szülés volt (pláne a vásárlás), de most már megvan , úgyhogy még egyszer köszönöm a tanácsaitokat! Szűrőket is szeretnék venni hozzá (legalábbis egy polárszűrőt mindenképp), de olvastam, hogy "nem árt" odafigyelni a szűrők minőségére se. Nagyon sok pénzt azért nem szeretnék rákölteni . Ilyen Hoya kiteket találtam. Amennyire tudom, a Hoya jó minőségű szűrőket gyárt, és így kitben kb. 16-17k-ból meg is lennének a szűrők (UV+polár+szürke). Szerintetek kellően jó minőségűek ezek a kitek is?
A másik probléma viszont a méret. A 18-55-ös kitobi szűrőmérete 52 mm, az 55-200-asé (amilyenem még nincs) pedig talán 58 mm. Erősen gondolkozok azon, hogy 58-as, vagy esetleg 62-es szűrőket vegyek, gondolván a jövőre. Vajon lehet kapni valamilyen adaptert, hogy a nagyobb szűrőt fel lehessen tenni a kisebb objektívre (vagy akár fordítva)? Vagy meg lehet oldani házi barkáccsal is vállalható minőségben? Köszönöm a javaslatokat!
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kfjoco #15087 üzenetére
Ha nem túl drága, akkor simán. Amúgy a K2000 csak a US piacon alkalmazott neve, nálunk K-m néven futott, így is keresheted az apróhirdetések között. Meg én nézegetném a K200D modelleket is, ezek szinte egyidősek, de a K200D már egy masszívabb, időjárásálló, szigetelt vázat kapott.
Nagy előnye a váznak, hogy igen sok régi manuális Pentax objektív adapterek és mókolás nélkül felcsavarható rá és van fókusz visszajelzés (csipog ha sikerült élesre állítanod kézzel). Például a Pentax-M 50mm f/1.7 egy kifejezetten ajánlott darab! Vagy a Pentax-A sorozaú objektívek már félig automatikusan is működnek (blendét vezérelhetsz a vázról).
(#15091) bteebi: A Hoya szűrők minőségével nem szokott baj lenni. Leginkább a teljesen névtelen kínai vackokat kell kerülni és nincs gond.
-
bteebi
veterán
válasz Stauffenberg #15093 üzenetére
Köszi! Esetleg a szűrőméret-problémára is van valami ötleted?
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz bteebi #15094 üzenetére
Neked valami ilyesmi kell, de azért ellenőrizd a pontos méreteket. Még akár ennél extrémebb (pl: 77mm to 55 mm) adaptereket is lehet találni.
-
Wlac
Ármester
válasz Stauffenberg #15086 üzenetére
Kösz a választ! Igazából alternatív lehetőségekre is kapható vagyok, szóval ha tudtok írni pár olcsóbb modellt, amivel érdemes lenne kezdenem, megköszönném. Jelenleg egy Samsung HMX H200-as videokamerával készítek felvételeket - nem olyan régen kezdtem el ismerkedni a timelapse-szel -, szóval típustól függetlenül gyakorlatilag minden DSLR előrelépés lenne.
“The wha-"
-
syberia
veterán
Találtam egy érdekes hirdetést, no comment
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz ronson #15098 üzenetére
A kapott email beszédes
Hello Sir
Thanks for your mail..
Our store is located at the United Kingdom
We would deliver the camera to your doorstep via FedEx/DHL Courier Service
Price for camera is already included with the delivery fee
How many pieces of the camera do you need??
Waiting your responseMr S.Albert
ELECTRONIC SYSTEMS PROCESSING LIMITED
Registered No: 01609809
Address: 116 WEST HEATH ROAD, HAMPSTEAD,
LONDON, NW3 7TX,
UNITED KINGDOM
TEL#: +(44)782-217-1544
+(44)701-290-0356https://howbad.info/
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)