-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
válasz hdanesz #215843 üzenetére
Ott nem az 1.6 a rettegett olajevő? Nekem is 1.4 van, a 10k km-s periódus alatt nagyjából 0 a fogyi. Mondjuk nincs is sok méter benne ~130k körül.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #215852 üzenetére
Ennyi. Gariban felújították amúgy a motort végül.
#nincsbennetarcsi
-
espi38
őstag
válasz kenguru99 #215853 üzenetére
Szia!
Hát alkudtam az árából de nem annyit,hogy egy motorfelújítás beleférjen.
Az tény,hogy nem titkolta az olajfogyasztást mert ott volt az autóban a literes repsol flakon.
Mivel a hirdetett árból nem sokat engedett,plussz még a hozzávaló téli gumikat se akarta odaadni csak úgy puszira-így azt feltételeztem hogy nem mindenáron akart szabadulni az autótól-így neki normális volt az olajfogyasztás.
Pontosan nem tudom mennyi olajat eszik a motor csinálok egy ,másik olajcserét és k...ra figyelem.
Egy biztos,olyan olajat raktam bele ami sajnos nem tudja a gyári speckókat így ez elképzelhető,hogy hozzájárult az olajfogyasztáshoz -
kenguru99
aktív tag
válasz espi38 #215855 üzenetére
"Egy biztos,olyan olajat raktam bele ami sajnos nem tudja a gyári speckókat így ez elképzelhető,hogy hozzájárult az olajfogyasztáshoz"
A már kialakult olajfogyasztáson nem hiszem, hogy érdemben rontott volna."Pontosan nem tudom mennyi olajat eszik a motor csinálok egy ,másik olajcserét és k...ra figyelem."
Így járj el. Pontosan mérd meg, hogy mennyi valójában."Hát alkudtam az árából de nem annyit,hogy egy motorfelújítás beleférjen."
Még annyi kérdés, hogy az adásvételi szerződésbe bele lett írva, hogy a motor eszi az olajat?[ Szerkesztve ]
-
jagofett
tag
Sziasztok!
Barátnőmnek most lett meg a jogsija, és neki szeretnék autó ajánlásokat kérni.
Én sem vagyok egy nagy autószakértő, ezért is kérem itt ki a véleményetek.
Mivel még kezdő vezető, még nincs meg az önbizalma, olyan autó kéne, ami:
könnyű kezelni
(amennyire lehet) biztonságos
olcsó a szervíz, az alkatrészek (ha pl meghúzná, akkor olcsón cserélhető legyen)
manuális váltó
1-1,5M a keret ráMűszakilag túl sok elvárás nincs, klíma azért alap, illetve mivel én is fogom vezetni (190+ cm-emmel) jó lenne ha elférnék.
Főleg városban használnánk, évente párszor lenne pályázás. Ilyen használatra benzines kéne szerintem.
Tesztek alapján ezeket néztem, mint ajánlottak:
Opel Astra G/H
Honda Jazz
Suzuki Swift
Skoda OctaviaEzekből viszont ezer féle van, és itt megáll a tudományom, melyik változat lenne a legjobb..
Köszönöm ha tudtok segíteni a döntésben! -
espi38
őstag
max 800 km mentem vele.
Adásvételibe nem írtuk bele,hogy eszi az olajat.
Én speciel úgy vagyok a használtautókkal,hogy olyan autó nincs ebben a korban ami nem csipegetné az olajat-persze az 1000km/liter az nagyon sok teszt után kiderül,hogy mennyi a tényleges fogyasztás.
5W30 vettem bele annak ellenére,hogy csipegeti az olajat-de legalább nem zabálja benne a katalitátort ha valóban nagy az olajfogyasztása.
Az 1.2tsi motoroknak alapból van gyári olajfogyasztásuk,csak persze nem mindegy hogy mennyi -
pècsimunkás
addikt
válasz South Velen #215861 üzenetére
9 èvesen vettem a Méganomat, ki tudja honnan visszatekerés, 16 èvesen adtam el.
2 olajcsere között, sosem kellett rátöltenem.
Ahogy, a mostani autómra sem kell.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
espi38
őstag
Hát nem tudom-főleg az újabb turbós benzines motoroknál írják a gyártók az olajfogyasztást egy bizonyos szintig persze.
Most már mindegy meg van az autó,ezzel a tudattal kell használnom-ha nagyon brutális a lesz a fogyasztás akkor meg javítás. -
Qru
MODERÁTOR
válasz jagofett #215865 üzenetére
1,3-as is jó meg az 1,5-ös is. A váltóra kell figyelni az 1,3-asnál [link], meg az abs kocka hajlamos behalni de ezen kívül golyóálló a technika ha nem volt elhanyagolva a végletekig.
Jazz is oklé nekünk is az van, azokra is érdemes ránézni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz jagofett #215865 üzenetére
M13A vagy M15A (esetleg M16A, ha Sportról van szó) abból a szempontból mindegy, hogy melyik motor megbízhatóbb, egyformán bombabiztos mindkettő (vagy 3). Egyedül a legkisebbnél biztos gyengepont a váltó, de azért a többinél is előfordulhat nagyon ritkán.
Mondjuk a mi M13A-s WagonR-ünk már 233k km-t kibírt az eredeti váltójával, és bár már van némi hangja, de még nem igényel sürgősségi ellátást.Amúgy a Jazz-t sem vetném el teljesen, félszemmel azért figyelgesd, mert becsúszhat egy-egy megfelelő árú és jó állapotú darab, még ha nem is túl sok eséllyel.
Nekünk is van a flottában, sokat írtam már róla, ha érdekelnek róla bővebb infók, keress vissza a hsz-eimre itt, az autós topikban, vagy a Honda topikban.Esetleg még Fiat Punto/Lancia Ypsilon vagy Fiat Idea/Lancia Musa?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #215868 üzenetére
Igaz, hogy jó ideje nem követem a Jazzek piacát, de arra gondoltam, hogy esetleg befuthat egy-egy olyan, mint az enyém, hogy karban van tartva, de sérült volt. Az enyém hiába lett faszán helyre hozva, meg csak külső elemeket kellett cserélni, a nyúlványok és egyéb szerkezeti részek teljesen épek, de a sérülés ténye (ami JSZP-n is látszik) mindenképp árcsökkentő tényező. 🤔
Ha el akarnám adni (persze nem), akkor nem lenne pofám 2 milliót kérni érte. Még úgy sem, hogy rozsdamentes, műszakilag top, és van benne/rajta pár viszonylag ritka OEM kiegészítő.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #215869 üzenetére
A tiéd még azzal együtt is bőven a TOP 10%-ban van, hiszen km sem sok és szépen helyre lett állítva.
Illetve a rozsda ami az igazán említésre méltó egy ilyen idős autónál, a kisebb baleset szinte elkerülhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
AssAssynn
őstag
Ha már Jazz. Elfoglaltságaim miatt még nem mentem el a Corsáért, viszont jelenleg egy kölcsönkapott 2005-ös Jazz-t hajtok. Nem gondoltam volna, hogy ennyiben különbözik a kettő.
Ez a Jazz olyan, mintha egy buszt vezetnék a Corsához képest. Lassú, lomha, az eleje már bent van a sávban, de a hátulja még fényévekkel lemaradva szinte ott áll a stop tábla előtt. A legrosszabbak benne mégis a tükrök. Kb. semmit sem látni és nem ad semmilyen térérzetet és nem is lehet vele átlátni az autót. Az oldalsó tükrökben a hátsó kilincs a legtávolabbi pont, amit látsz, utána elveszik az autó. Tolatni emiatt nagyon rossz. Hátsó kerekeket esélytelen, hogy lássad pl. a padka miatt. Ugyanígy az orra, Corsának legalább látod a hegyit, és akkor ott a vége, ennek max tippelni tudod.
Van is rajta egy pár parkolási sérülés.
Mondjuk én is tettem rá egyet. Életem első parkolási malőrje. Volt a hátam mögött egy műanyag ideiglenes oszlop, amiről lehullt a felső tábla, alul meg valami szegélykővel volt kitámasztva. Látszik is hátul egy horzsolás. Gondolom nincs semmi házi módszer arra, hogy ezt helyrehozzam. Azért fényezőbe elvinni elég erős lenne. De ég a pofám az előtt, aki kölcsön adta nekem.
Ami jobb, mint a Corsában, hogy 5-ös sebességben 3000-nél 110-el megy, a Corsa ugyanennyi fordulatnál 90-el.
Ja, ami még fura, hogy leállítom az autót, húzom ki a kulcsot, közben veszem le a lábam a kuplungról, és megugrik az autó (1-esben van hagyva). Nem áll le azonnal a motor, hanem várni kell egy kicsit vele, ez furcsa."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz AssAssynn #215871 üzenetére
Jazz lefullasztása nem nehezebb kicsit? Leállítás miatt gyanúzom, nagyobb tömeg forog.
Sérülés: tele tankon felül megmutatnám, hogy lett rajta egy ilyen - nálunk bérautóknál ha volt már ilyen/súlyosabb sérülés az elemen, nem nagyon számított, úgyis kellett volna már fényezni… magánszemélyként lehet azt mondanám, fényezni úgysem fogom, fájdalomdíj 20k például, jóidő. Vagy mondjuk állnának a következő olajcserét, csak mert rakva lett bele néhány kilométer úgyis.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #215870 üzenetére
Ezt most dicséretnek veszem.
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #215871 üzenetére
Ja, a kormányzást szokni kell, 3,7 fordulat kopptól koppig, az átlag valahol 2,5 és 3 között van.
A tükrökkel nekem éppenséggel semmi bajom nincs (kivéve azt az egyetlen egy alkalmat, amikor egyáltalán nem néztem bele, de ez user error). Véletlenül nem cserélhettek a te kölcsönautódón tükörlapot?
Az utolsó meg valóban fura, egyáltalán nem szabadna ilyet művelnie.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #215872 üzenetére
A lefullasztás megnehezítése kimerült Hondáéknál annyiban, hogy a kuplung hidraulikus rendszerében van egy nyomásszabályzó, ami segít a csúsztatásban.
Amellett, hogy gyenge, ezért is nem lehet vele csikorgó kerekekkel elindulni.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AssAssynn #215871 üzenetére
Nekem 2006-os gyártású van abban azonnal leáll a motor. A kormányzása elektroszervós az sajnos ilyen, szokni kell. A tükrök rendben vannak az enyémen is, bár tolatni nem tükörből szoktam. A hátulja sima ahol a hátsó üveg ott van kb a vége a kocsinak.
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #215872 üzenetére
Szándékosan lefullasztani nem próbáltam az autókat, így ebben nincs ötletem. De még más autónál nem tapasztaltam ilyet. Általában mindig pörgök, állítom le az autót, már kapom ki a kulcsot, rántom a kéziféket, közben a pedálokat már el is engedtem és ugrok ki. De ilyet, mint itt, még nem tapasztaltam.
Szülőktől kaptam kölcsön különben, úgyhogy nem fognak szólni érte, meg pénzt se fogadnának el, inkább csak szeretném helyrehozni, amit elrontottam.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #215874 üzenetére
Igazából nem tudom, hogy ez gyári tükörlap, vagy utángyártott-e. Nekem is megfordult a fejemben, hogy lehet más lappal nem ilyen lenne. Az biztos, hogy ezt így max sávváltásnál van értelme használni. Tolatásnál sok értelme nincs.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Köszi, akkor erre a motorleállásra lehet ránézek még, ha ennyien írjátok, hogy nem jól van így.
Ja, és persze ne úgy képzeljétek el, hogy kulcsfordítás után még 1-2mp múlva simán jár a motor. De majd ma tesztelem kicsit, és nézem a pontos jeleket.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #215881 üzenetére
Hát ezt nemtom.
-
membrandj
nagyúr
válasz membrandj #215612 üzenetére
Sziasztok!
Azóta Kia, hyundai kilőve.
Jazz,vitara,scross, talán hr-v, de ezek már húzósak..
Igazából a sok városi miatt erősen a toyota felé húzok és itt jött képbe az Auris.
Ezekről mi a vélemény? Nézem, hogy 99LE és 1418KG.. nem gyenge ez? Vagy a villany annyit segít?Köszi!
Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
Gombinyó
őstag
A kormányzása tényleg fura kissé, ha manőverezni kell mondjuk parkolásnál, utazó tempónál én semmi extrát nem éreztem rajta. Egyébként a Jazz (GD) egy nagyon jó, szerethető kis autó, én imádtam a nagyobb új autók mellett is. Az 1.4 CVT viszonylag jól is megy sport vagy hegymenet fokozatban. Nem véletlen ennyi az áruk sztem, sajnálom is kissé, hogy elpasszoltam, de már lassan a 98as benzin is belerohadt
-
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #215882 üzenetére
Ki-be ugrálok egész nap az autóból, ezért is használok "szaladgálós autót". Ez nem az a kategória, hogy a vadiúj hajóméretű kombiddal beállsz a parkolóba, hagyod kicsit hűlni, szépen leállítod, még ülsz benne egy percet és kiszállsz. Beugrok, indít, még a fordulat vissza sem esett, de már padló, indulás. Leállításnál ugyanez, kuplung, egyes, leállít-kulcs ki, kuplung le, kézifék beránt, ugrok ki, lendületből zárom az ajtót, már a kulcson nyomódik is a zár, és ez megy oda-vissza egész nap. Na mindegy, nem én vagyok a lényeg, hanem az autó. Csak Corsánál nem volt ez, nekem azért fura. De lehet tényleg ez erősebb, vagy nagyobb a nyomaték, és ezért érzem meg a rándítást, Corsa meg lehet csak befulladt magába észrevétlenül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Qru
MODERÁTOR
-
AssAssynn
őstag
Egy fontos kérdés:
nézek most egy eladó autót, de marhára ismerős a rendszáma. Mintha már korábban láttam volna, de most az ország másik felében hirdetik... a JSZP rendszer nem rögzíti véletlenül, hogy korábban melyik rendszámokra kerestem rá?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
TrollBalint
addikt
válasz AssAssynn #215893 üzenetére
Tudtommal maga a JSZP nem rögzíti, bár sose kerestem ilyet. Ellenben én mindig telefonon néztem, és mikor rákerestem egyre, feldobta, amiket már beírtam. Lehet egy idő után ezeket törli, annyira nem figyeltem meg. De nem egy rossz funkció, bár mindig azzal szoktam magam ilyenkor meggyőzni, hogy max rákeresek újra, ha akkor ez alapján vetettem el, akkor most is el fogom
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
AssAssynn
őstag
válasz TrollBalint #215894 üzenetére
Én gépen keresek rá mindig. Itt csak azt rögzíti, ami valamiért hibás keresés volt, és ezért többször nyomtam rá. Ésszerű, nem?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
AssAssynn
őstag
Közben rájöttem, hogy amit most találtam autót, az pont ugyanaz, mint amit múltkor elvittek előlem Pesten, csak most Debrecenben hirdetik. Akkor 900 ezerért lehetett volna az enyém, most 1.2 millióért. Na most már csakazértse veszem meg. JSZP-ben is 6-ról 7-re nőtt a tulajdonosok száma.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ukrajnai háború
- Drágább lett a Pixel 8a
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Spórolós topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest