-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #203248 üzenetére
Az a baj, hogy a szivok boven nem tudjak a nevleges teljesitmenyuket a turbosok meg minimum tudjak de inkabb tobbet. Arrol nem is beszelve, hogy a szivonak nagyon gyenge a rugalmassaga, ami ha turboshoz vagy szokva elegge zavaro tud lenni. Persze tudom vissza kell valtani… A villanyautos meg egyen egy szendvicset amig var arra, hogy feltoltson a kocsija…
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
Ugyanúgy tudok előzni a szívóval is, csak többet kell kuplungolni meg kavarni a váltókart. Én konkrétan annyi hátrányát érzem csak a szívónak, hogy egy fokkal kényelmetlenebb az előzés. Mondhatnám úgy is, hogy a turbóssal "úriasabb". De természetesen ha teljesen döglött a szívó motor, mint faterom 1.2-es G Astra-jában, akkor már vannak problémák. Az 1.4-esem egy sportautó ahhoz képest, a 2.0 Mazda pedig még rendelkezik értelmezhető nyomatékkal is. Én mk2 6-ossal mentem, ami 10 pacival kevesebb és kb 200 kg-mal nehezebb, de 3000 felett már az is ugrik.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
TheProb
veterán
Jah, ezt olvastam én is. Elvileg ennek a konkrét 165LE-s szívónak ~150-155 az átlag, amit tud. Volt erőmérőben is, ott is ez jött ki.
Ezt csak úgy fogom asszem kideríteni, hogy tudnék-e vele élni, ha keresek a közelben (Bp) egy hasonlót és kérek tesztvezetést, mert a linkelt autó egerszegen van... Az mondjuk más kérdés, hogy tesztpilótáskodni szerintem kicsit suttyóság.
#203254vzsryl: Ja, relatív ez is. Anno a punto 2-vel sem szorongtam, ha előzni kellett, pedig az csak 80LE volt. De nyilván itt visszafelé fejlődés lenne, amit nehezebben szok meg az ember.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
vzsryl
nagyúr
válasz TheProb #203255 üzenetére
Ezért hoztam fel példának, hogy néha konkrétan a turbósból ülök át néhány mp különbséggel a sokkal gyengébb szívóba, és ugyan érzem a különbséget, de teljesen élhető. Ahogy mondtam is, az a leglényegesebb, hogy mennyire viseled jól a változásokat.
Btw. a 165 lovas kompakt Mazda is arrébb tud állni. 130kg-mal nehezebb, de 75 lóval erősebb az Astra-mnál. Értem én, hogy euro 6d, de attól még van erő abban az autóban. A gázreakciót kell megszokni. Mindenképp próbálj ki egyet, mielőtt döntesz.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Doki16
addikt
válasz lzjv1897 #203230 üzenetére
Hétvégén nem értem rá fórumot olvasgatni
Ha márkaszervizbe viszed, akkor egy sima olajcsere is elég vastagon fog. Igazság szerint az általános karbantartás semmiben nem tér el egy hagyományos TSI autónál. Hajlamos lehet elvileg kokszosodásra, de nem volt még rá példa senkinél sem, hogy ilyen elfordult volna. Mechatronika kettőstömegű megint csak van az összes DSG váltós kocsiban ebben sem más a GTE. Lényegében kevés elektromos specifikus dolog van plusz a GTE-ben, az összes többi ugyanaz bonyolultságban mint a többi hagyományos VAG autóban. Az eladó használt autók nagy részes 150+ km-el van. A fent említett hajtással bajok még nem voltak egyszer sem a csoportban. Ha esetleg ezek előfordulnak hibában az a DSG-ből adódóan sajnos eléggé zsebbenyúlós móka lesz. Ennek tudatában érdemes ilyet választani. Tippem sincs mennyit kóstálhat egy mechatronika csere vagy egy kuplung kettőstömegű. De hangsúlyozóm, nem egy 200 felett futott autó van és egyikkel sincs gond ezeknél. Meglepően megbízhatóra sikerült már ez a DQ400 és 3. generációs TSI.
Az általad említett szokásos dolgok, majdhogynem nevetségesen olcsók hozzá. Konkrétan egy olajcsere anyagköltsége kiskeráron is megáll 15k Ft-ból. Márkaszervizben ugyanez 70-100 között. Nagyon könnyű megcsinálni ezeket otthon. Kb. ez a legkönnyebben szervizelhető TSI, tehát a "bonyolultság" miatt durva lenne felárat kérni. [kép] Ennyire jól hozzáférhető helyen van minden.
Magával az elektromos résszel ritka amikor gond van. Nem mondom, hogy nem fordult még elő, de sokkal sokkal megbízhatóbb pl egy Outlanderhez képest. Akkumulátor aktív vízhűtéssel van ellátva, jól bírja a sok töltést, lehet nyúzni nyáron nagy melegben is.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #203255 üzenetére
Sokan nem is engedik teszt vezetni a kocsit de próbálj rá, hátha. Állóból oké, nagy gáz és leugrasz a kuplungról de ha gurulóból kéne csinálni valamit akkor ott türelmesnek kell lenned vagy fixen jársz magas fordulaton de akkor hangos és eszik is. Egy chippel olyan 170-175 környékére felhozható ez a 3-as de a karaktere akkor sem sokat fog változni sajnos. Turbós után picit csalódás lesz de nyilván azért bőven élhető.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #203261 üzenetére
Igazad van, mintha rémlene, hogy volt valaki. DSG alkatrészeket nem emelném ki külön, mert az az összes VAG-ban benne van amúgy. Nagyon nagy százalékban inkább egy Passat B8 hibái igazak rá.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TheProb
veterán
"A kérdés az, hogy ő is meg akarja-e"
Sajnos most a kényszer lehet felülírná az akaratot.Röviden a story:
Épp lakásra gyarapítanám a budge-t, de látom, hogy már megint hólyagosodik a Bravo küszöbje (nyáron csináltattam, de bejönni látszik a félelmem, hogy ha már 1x megjelent, akkor az véget nem érő spirál lesz. És semmi kedvem szopatni magam egy rohadó alvázzal megint. Szóval még most adnám el, mert semmi kedvem szívni a rozsdával.). Szóval annyira kell nekem ez az autóváltás most, mint bölcsibe a borotvahab...
Szóval ha reális akarok lenni, akkor a 4,5-5 millás keret is eléggé meggondolatlan...Jelenleg nem nagyon tudom, hogy mi lenne a legkevésbé fájdalmas út.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #203265 üzenetére
Költői kérdés: vajon mennyire lesz tartós a Lancia javítása? Egy hét múlva visszük a karosszériáshoz.
-
TheProb
veterán
Nemtom, fázok én az összes lakatos melótól. Nincsen pozitív tapasztalatom. És félek, hogy ha véletlen sikerülne találni egy tényleg kompetens lakatost, akkor annyiba kerülne a javítás, hogy nem feltétlen érné meg. Illetve akkor is ott motoszkálna bennem, hogy vajon ez mennyire lesz tartós.
Jó a japán, persze. Csak kb a feltételeknek a mazda 3 felel meg és már az is a 3+ millás ársáv. Legalábbis nekem eddig így tűnt.
#203264Richard!: Eddig nem merült fel bennem, hogy javíttassam. Amúgy most máshol indult meg. De én szinte biztosra benném, hgy belülről rohad.
#203269molnarpeter: Ezt asszem nem értem.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #203270 üzenetére
Ha amúgy félsz a lakatosoktól meg a rozsdamanótól akkor néznék vmi VAG konszernes kocsit (Skoda vagy inkább Seat ha már sportos vonalon mozgunk). Az áttervezett szíjas 1.4 TSI már jó motor és a teljesen galvanizált karosszéria nem rozsdásodik ha nem volt törve. Vagy ha szeretsz vigyorogva kiszállni az autóból akkor 2.0 TSI.
#nincsbennetarcsi
-
TheProb
veterán
-
lzjv1897
csendes tag
válasz Doki16 #203257 üzenetére
Köszi szépen a részletes tájékoztatást!
A márkaszervízek végül is minden márkánál lehúznak, nem meglepő, hogy ez sem kivétel...
Ha magadnak csinálod az nem hátrány későbbi eladásnál (gondolom így nem lesz vezetett szervizkönyv)?
Összegezve, ha jól értem kiforrott konstrukció ez, nem nagyobb lutri, mint bármely más használt autó viszonylag sok kilométerrel, legfeljebb ha rossz példányba nyúl bele az ember drágább lehet a javítás a bonyolultabb technika miatt. Használt autónál végül is mindig van kockázat...
A Ford olcsóbb, talán racionálisabb választás, de az ember nem mindig akkar racionálisan dönteni , ezért is kérdezősködtem ennyit...
Nincs más hátra, megnézem őket élőben, aztán meglátjuk. Mondjuk már alig lehet pár példányt találni, szóval nem olyan jó a helyzet...
Köszi mégegyszer a segítséget! -
xcds
őstag
2006 -7-es dízel ufó civicet érdemes még venni? Szokott ezeknek nagy bajuk lenni? Ilyen 1,3-1,5-ert már szépek vannak.
-
gaborn1
tag
Márkaszervizes lehuzással kapcsolatban:
Kb 2 hónapja belémkoccantak hátulról, nagyjából 4-5 km/h sebességgel. hátsó lökös nem vészes, kb 20 centis karc rajta, pici horpadások. Vétkes KGFB-jére megcsinálták, kérdeztem a szervizt, hogy lököst cserélnek-e. Mondta ezért biztos nem, fényezik és annyi.Javítás után jött a számla, több mint 600k-t számláztak ki biztosítónak: új lökös 150k, fényezés 250k, etc etc.
Ha nekem kellett volna fizetni, néztem volna nagyokat az tuti.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #203278 üzenetére
Nem tudom, de azt igen, hogy a 2,2-es, amit a 7gen Accordba is raktak, örök darab.
Most belegondolván nekem tök jó utódja lehetne a Jazz-nek egy ilyen Civic. Azt már megfogadtam, hogy a kövi autóm biztosan turbós lesz, az mindegy, hogy benzin vagy dízel, de az utóbbihoz könnyebb hozzájutni.
Tetszik az 1.3 Multijet karaktere is, ami anyum Lanciájában van, és mondjuk egy 1.4 T-Jetet is el tudnék képzelni, esetleg egy Alfa 159 1.75 “Tibivel”...[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz gaborn1 #203277 üzenetére
Hát ja, más meg ennyiért autót vesz.
Nekem szélvédőcsere plusz első embléma volt 500k, két kavicsot kaptam és repedt mindkettő... Itt nem volt "vétkes", mert észre se vette a jóképességű, hogy bevágott elém és meg is szórt kaviccsal. Így cascora ment, 50k önerővel, de legalább kártörténetben nincs nyoma.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz lzjv1897 #203274 üzenetére
Miért ne lehetne vezetett szervizkonyv? Nem muszáj magadnak csinálni el lehet vinni máshová olyan helyre ami szamlakepes szerviz. Én bevállaltam, hogy magamnak csinálom. 3-4 autónál már az évek alatt elég komoly összeg meg lett így spórolva. Fényképpel dokumentalom, számlák megvannak a vásárlásról.
Eléggé jól sikerült a vw-nek ez a típus amúgy jah. Lényegesen megbízhatóbb mint egy v60 d6. Bonyolult technika az igaz, tehát ha van valami az jó drága móka. Ez a valamit valamiért, jobb élményt és nagyobb minőséget ad mint egy HSD, de több is benne a rizikó. Ha egyszer kipróbálod tetszeni fog. Ha csak egy olcsón fenntartható A-B autó kell akkor jó a Toyota. Sokkal tovább fog működni megbízhatóan és kevesebb karbantartást fog kérni, de cserében unalmas :)
Ford olcsóbb az biztos. A csomagtartó nem túl nagy és számomra a forma sem túl emészthető. Néztem én is de nagyon nem nyerte el a tetszésem, megint csak egy unalmas kocsi amire nem szívesen nézek vissza a parkolóba.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
xcds
őstag
válasz szabonagyur #203282 üzenetére
Mire gondolsz költés alatt?
(köszi a válaszokat a többieknek is) -
lzjv1897
csendes tag
válasz Doki16 #203283 üzenetére
Ez a fénykép+számla kombináció nagyon jó ötlet! De tényleg biztos megcsinálja bármilyen szervíz, ha úgy alakul...
Én mindenképpen plug int szeretnék, ezért a Toyota kiesett. Tudom, hogy a Priusból van tölthető, de szerintem az egy vicc...
A Forddal hasonlóan vagyok, mint te, ezért húzok inkább a VAG-os autók felé, csakhát a családi költségvetés...
Bár az asszony tett egy olyan kijelentést, hogy azt csinálok amit akarok, ezt még felhasználom ellene -
Doki16
addikt
válasz lzjv1897 #203286 üzenetére
Toyotaval lényegében a cmax pluginra is utaltam, az is hsd licensz alapján működik. Nálam eddig, le is kopogom, semmi nem jött elő a GTE-vel. Egyelőre baromi olcsó a fenntartása. Ameddig működik addig szuper jó kocsi. Ha valami beüt na akkor van gond :) Amúgy most nincs túl sok példány fent és azok is egyre drágábbak. Jobban jársz egy ioniq electric-el ha nem mész egyszerre túl sokat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #203278 üzenetére
Az i-CDTI jó, a D-TEC ami nem annyira golyóálló.
#nincsbennetarcsi
-
-
tboldi
nagyúr
-
xcds
őstag
Egy bajom van még ezekkel, hogy euro4-esek. Ha két év múlva tényleg kitalálják, hogy kitiltják Pestről, akkor se használni nem tudom majd, se eladni normális áron..
-
xcds
őstag
válasz szabonagyur #203299 üzenetére
Azt is tudom, de sajnos a fizetésem sem számít soknak manapság.
Meg a másfélből hamar 2 lenne, mire átíródik, meg javít, cserél az ember rajta ezt azt.
Ill. van egy dízel saxom, ami teszi a dolgát. Ha nem lenne ez a kitiltás mizéria, akkor simán venném és minimum 5 évig nem is gondolkodnék a cserén. De ez a bizonytalanság idegesítő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal