-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandras81
senior tag
Sziasztok,
lassan aktuális lesz az autóvásárlás, max. 1,8 mFt-ot szánnék rá, 10-12 éves vagy fiatalabb, kombi vagy egyterű érdekelne. Évi 10-15e km-es futásteljesítmény a tervezett, 70-30% arányban az országút/ pálya javára, de mivel a városi távok reggelente sokszor csak 10-15 percesek, így benzinesben gondolkodom, illetve mindenképpen automatát szeretnék.
Nem vagyok az autóversenyző típus, de azért jó lenne, ha lenne némi tartalék egy-egy előzéshez, így magamtól legalább 1.8-2.0 körüli szívómotort választanék (tudom, egy kombi ettől nem lesz táltos), akár lehet nagyobb is, vagy turbós, de örülnék, ha pályán-országúton 7-8l alatt maradna a fogyasztás. Ami még fontos, hogy minél kevésbé fáradjak el vezetés közben, és a lehetőségekhez képest csend legyen az autóban.
Mivel elég gyér a benzines automata felhozatal kishazánkban, így van egy olyan opcióm is, hogy Svájcban élő barátom segítségével a német piacról hozok be autót, ahol azért nagyobb a választék.
Fentiek figyelembevételével miket ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
Én is nagy dilemmában vagyok...
Évi 23-24ezer Km futáshoz új Swift vagy új Ford Fiesta...
A Swiftet is próbáltam és a Fiestát is.
A Swift sem rossz de nyilván a Fiesta beltér minőségben jobb és a futóműve is csendesebb. Cserébe 1.5millióval drágább. (Nyilván az 1.1 szívót ott nem is vettem figyelembe ahhoz a 1.2 tonnás kasztnihoz)
Munkába járáshoz az 1.2 szívó 4.5literes fogyasztása jobb az 1.0 ecoboost 5.5 literes(városban mégtöbb) fogyasztásához képest... viszont ott meg a minőség...
Napi 40km oda és 40km vissza lenne a cél vele, néha egy kis belföldi kirándulás.Valaki segitsen dönteni mert nem tudom
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
Üdv,
Csak félig-meddig ide való kérdés:
Szeretnék kereskedőtől autót venni hitelre/lízingre.
Mire számíthatok?
Mondjuk 1.2M a keret (+tartalék), és beleraknék 500e-et kezdésnek.
A maradékot milyen futamidővel, milyen feltételekkel szokták kínálni? Lehet két kereskedő hitelezési feltételei között nagy különbség?Szeretém 5év vagy alatta megúszni, lehetőleg 12-15e ftos törlesztővel.
-
Szajo
őstag
5millio körül van a Fiesta egy 1.0ecoboostal és apróbb extrákkal.
Na most akkor mar 4milláért van GLX swift ami led fényszóró stb...
Egyedül a beltér szépsége minősége nem egy fiesta (külsőleg viszont tetszik)
És ráadásul nem tudom,hogy az 1.0 ecoboost mennyire megbízható.
Egyedül ami mindig visszatérő kérdőjel bennem az a hatos váltó és a biztonság.
Fiestának jobb a töréstesztetje?
Valamint ha megépül jövőre az m35 folytatasa akkor pályán jarnék dolgozni ezért kérdéses mennyire pörög a swift pályán -
zolnagy
őstag
válasz Szajo #168452 üzenetére
Nekem kevesebb futásra kell ugynilyen kategória.
Én is néztem több mindent, de mindig a swifthez jutok vissza, ha racionálisan gondolkodom.
Persze a Swift nem egy nagy durranás. Az ajtók papírból vannak, a beltér is kicsit gagyi nekem (az ülése mondjuk az pont jó, meg a kormány fogása is tetszik). A futóműve kicsit pattog az úthibákon. Hozzá képest egy fabia olyan, mintha egy kategóriával magasabb autót vezetnék.
De ha ezeken túlteszem magam, akkor racionálisan a swift marad mégis és még ez menni is tud a kis szívó motorral. Ahogy írod a fordnál az 1,1 85le szívó valószínű lomha lenne a nagyobb kasztnihoz (nekem azt 3,7 m-ra hozták ki trend technology felszereltséggel). És ha már veszek egy új autót, legyen benne valami élvezet is néha.
A turbós kismotorokat sztem marha jó vezetni, próbáltam többet, de a városi rövidtávok előbb utóbb szétgyilkolják a motort sztem.tegnap olvastam egyik tesztben 3500-t írtak a swiftnél 130-as sebességnél
Ha te hosszabb távon is használod, akkor nálad talán nem kizárt a turbomotor sem, csak arra figyelj hogy pálya után ne állítsd le egyből, hogy le tudjon hűlni a turbo.[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
válasz zolnagy #168456 üzenetére
Nekem is az ész érv és súlyos pénzek állnak szemben a "szívvel"
Mert egyébként nagyon jó volt vezetni a fiestat és a beltér us tetszik, de ennyi. A tobbi szempont a swifté.
Egy kicsit így és úgy is rosszul döntenék.
(Am most is swiftem van egy 2002es azt váltanám le)
És ha 1.0 ecoboostal venném ott minimum a business felszereltség es úgy kb 4.5 millatol indul.[ Szerkesztve ]
-
hülyegyerek
addikt
-
őstag
válasz Szajo #168455 üzenetére
Ha már akár 5 milla is van rá, akkor én megnézném a helyedbe a honda jazzt (akár 1.5 is belefér), meg persze az ideális olcsón járkáló autót a toyota yaris hibridet.
Mondjuk 5 milláért tényleg majd minden van kisautóban (vw polo és társai, amit én nem vennék de valakinek az tetszik).
-
gaster
csendes tag
Sziasztok!
800ezer körül szeretnék első autót venni, főleg hétvégi kiruccanásokra. A jelenlegi kiszemeltek: Stilo, Astra H, Alfa Romeo 147. Az utóbbi tetszik a legjobban, kérdésem, hogy megérné-e az, tényleg sokkal többet kellene rákölteni, sokkal többe kerülne a fenntartása, mint a másik két modellnek? Valamint ilyen áron az Astrák használhatók lehetnek, vagy ezen az áron még a G-k futnak? Melyik lenne a legmegbízhatóbb közülük?
Köszi szépen!
-
gzbotii
veterán
válasz gaster #168462 üzenetére
147 elég szűkös elől. Ha 185+ vagy, szerintem felejtős. Egy közeli ismerős 1.9 jTD 115Le hajt, másfél év alatt nem volt különösebben gondja vele.
Én Astrat néznem, bár annak a gagyi a beltere - szürke középkonzol. Kérdés, hogy ilyen árban van-e jó belőle[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz mandras81 #168465 üzenetére
Vmi Opel (Astra kombi, Vectra, Zafira), kizárólag a 6 gangos automatával. Esetleg Volvo, szintén a 6 gangossal.
Ezekből az évjáratokból az 1.9 CDTI Opelekben sem volt még általános a DPF; viszont ez alól pont a kombi és/vagy automata a kivétel (Vectra esetén 100%), azokban már 2006-ban is volt.
Az 1.8 szívó nem lesz versenyautó, higgadt stílushoz, az előzéseket megfontolva elég lehet. A 2.2 benzines már jobb, szereti a benyát, az Opel topikban érdeklődd meg, hogy melyik a kevésbé nyűgös 2.2-es.Esetleg Saab 9-3 az Opel 1.8-cal még beleférhet, abból is csak a 6 gangos a tartós. A kopó-fogyó alkatrészek csereszabatosak az Opellel; a többit se lehetetlen beszerezni, de időigényesebb.
Vannak még japánok, franciák is, azokat passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
-
mandras81
senior tag
válasz focvis #168466 üzenetére
Köszi!
Bocs, próbálok képbe jönni a dolgokkal, de azért még bőven vannak fehér foltok: a DPF-et nem szeretjük, ugye? Tehát, ha lehet akkor részecskeszűrő nélküli motort keressek?
Ha már Opel: látok egy-két Signum-ot is eladót. Ezeket érdemes megnézni, vagy alkatrészügyben lehet szopás?
Japán-francia-német fronton is segítsen ki légyszi valaki.
-
Drughi
addikt
Üdv!
A pénzügyi részt sikerült megkérdeznem, vállalható konstrukciók (is) léteznek.
Szóval autót vennénk, egy 2002-es Megan1 sedan helyett.
2 felnőtt 1 gyerkőc (4éves), napi munkába ingázás 20km, ezen felül 90% városi használat, de ígyis évi 12000km alatt megyünk.Amit szeretnék:
- Benzines
- 2005 után, minél közelebb a 10éveshez
- Nem feltétlen kell sedan/egyterű, de yaris méretet kerülném
- klíma
- olcsó fenntarthatóság, praktikusság
- Lehetőleg valami dinamikusabb motor. A megan 98 lovas volt, így nem húzott, de lehetett vele menni. Sokkal nem adnám alább.A keret ~ 1M lenne (ebben benne van a megane eladása) és tartalékolnék az átírásra, első szervízre 200e-et ezen felül. Szóval jó lenne bele férni a millióba, de egy jó biznisz miatt +100e megodlható.
Ami ebben az ársávban mozog:
- Suzuki ignis GC AC 1.3 benzin ( kevés van belőle)
- Suzuki swift GLX 1.3 benzin (kevés van belőle)
- Renault Megane 2 1.4 16V, esetleg 1.6 ( akár a kacsa seggű vagy a sedane)
- Sokda fabia 1.2 ( elég sovány ez a motor)
- Ford Focus 1.4
- Ford fiesta 1.3 ( kicsi?)
- Ford Fusion 1.4 , esetleg 1.6
- Opel Astra G 1.4Ami szóba jöhetne, d enem tetszik:
- Citroen C3
- Renault Thalia
- első szériás Dacia-kMivel kereskedőtől venném a finanszírozás miatt, így maradnak főleg a magyar, lekérdezhető előéletű kocsik.
A fentiek tükrében Ti melyiket vetnétek el rögtön? Mi az amit ajánlott keresni? -
őstag
válasz focvis #168463 üzenetére
Ha egy autóról van szó akkor én is egyetértek. Nekünk azért lett jazz, mert második és a feleségem használja a városban alapvetően ahol számít a méret. Mivel néha megy autópályán egy 500 kilométeres kört szülőkhöz ezért a belső hely is lényeges volt. Ebben nem volt jobb nekünk mint a jazz. De egyetlen autónak 5 milláért én is scross/focus/i30/ceed/astra/octavia irányba terelgetnék ízlés függvényében.
-
-v-
addikt
válasz Szajo #168455 üzenetére
Hát nemtom .. 5m egy új fiestáért vs egy 3-4 éves, max. 50k km-es újszerű focus 1.6 szívóval pl.[link].. ha valami ford márkakereskedésből, vagy egyéb megbízható helyről lősz egy ilyet, túl nagy kockázat ebben sincs, aztán árban is jobb, meg ha viszonylag hosszabbakat mész, mégiscsak egy focus (lehet amit linkelek épp egy fos, nem néztem meg, van 3.5m körül jó pár, talán olcsóbban is)
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
-
Integrale
veterán
válasz szőröscica #168474 üzenetére
Egyértelmű, csak egy periférián kívüli autó, rettentően alábecsült, emiatt félnek (is) tőle. Most pedig hirtelen előkerült, mint titkos tipp.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
zoo8800
veterán
-
válasz Integrale #168475 üzenetére
Ez a croma ez valaminek a kombiváltozata, vagy ez teljesen külön autó, ami csak kombiban van?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Integrale
veterán
válasz kisza25 #168478 üzenetére
Ez csak kombi. Padlólemeze és nagyrészt műszakilag is, megegyezik a C Vectra-val, Cadillac BLS-sel.
Benzinesek a GM-től, dízelek Fiattól._q Olcsóbb, mint a korszakból, illetve kategóriájából bármi, így amennyit nyersz a vételkor, annyit buksz az eladáson.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
veterán
válasz mandras81 #168468 üzenetére
A DPF-nek nem tesz jót a sok városi rövidtáv. A DPF nélküli viszont jobban szennyezi a környezetet (tüdőrák & Co.).
A Signum egy (szvsz) elbaltázott Vectra C, a Vectra kombi tengelytávja mellé egy 5 ajtós Astra csomagtartója társul.
Astrában jó az 1.8; a Vectra nehéz hozzá, pedig 1.6-tal is szerelték. -
-
mandras81
senior tag
válasz Luck Dragon #168483 üzenetére
V-ös (esetleg VI.-os) Golf Variant, vagy Passat ajánlott? Persze ezek is automatában. Mekkora morral?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Luck Dragon #168483 üzenetére
Lehet, hogy jó az a 4 gangos - nem ismerem. A Vectraba szerelt 5-ösre mondják, hogy foschcsi.
-
válasz focvis #168485 üzenetére
Az 5 sebességes automataváltó az easytronic, ez van a H-ba is és még jó pár opelben. Ez egy hulladék.
Négy sebességes pedig komfortilag használhatatlan, mindig olyan tartományban pörög a motor 50-90-130 közkedvelt utazó tempónál hogy elkeserítő.mandras81
Volkswagen téren nem vagyok jártas.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #168486 üzenetére
Miért lenne hulladék? Nekünk a H Astraban új kora óta üzemel, csomó városi használat eddig egyszer kellett rakolteni 200ekm alatt?
Oké, hogy tudni kell használni, de normál felhasználásra tökéletes. -
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata Focus 1.6 SCTI 150 lovas változatával? Bár akár a 182 lovas tapasztalat is jól jön.
Elméletileg folyamatosak a gyártói visszahívások."A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
gyenesmartin
őstag
válasz Luck Dragon #168486 üzenetére
Golf iv-esem van 4 sebességes automata váltóval. 50-nél már 4-esben van, 1500-as fordulatszámmal, pont annyi, mint a munkatársamnál 5.-ben. 100-as tempónál ugyanannyit pörög a motor automatával, mint kézi váltóval. Miért lenne emiatt használhatatlan?
Jut eszembe, 1,5 millióért (csak az autó), mit lehet venni? A lényeg, hogy tiptronic vagy CVT váltós legyen és bírjon is gyorsítani, nem úgy, mint egy prius. Vagy inkább áldozzak rá többet? -
veterán
válasz Luck Dragon #168486 üzenetére
Én kizárólag bolygóműves automatáról nyilatkoztam. Az easytronic már 2000-ben is bólogatott.
-
Drughi
addikt
1 kérdés külföldi kocsival:
Azt irja, névre írva 1M az ár.
Ez már rendszámmal, mindennel értendő, vagy milyen költség merul meg fel?
Eredetiseg vizsgalat, muszaki honositas? -
Richard!
addikt
válasz gyenesmartin #168490 üzenetére
A4 B6 1.9 PDTDI AVF motorkóddal, 131 lóval
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #168498 üzenetére
Furcsán írtad a Yusufot
-