Új hozzászólás Aktív témák

  • zoo8800

    veterán

    válasz 8th #119021 üzenetére

    A spritmonitorban pont az a jó, hogy a személyi hanták és megmondóemberkedések kimaradnak belőle, helyette csak számadatok vannak. És mivel sokan használják, viszonylag jól ki lehet szűrni a nagypapikat és a racsingosokat, a lista közepén pedig ott vannak a valós és reális fogyasztások.

    Nem tudom, hogy vagy ezzel, de szerintem ha 100.000 km autókázás alatt 100 km-enként megspórolsz 1 liter benzint, az a mostani relatíve alacsony benzinár mellett is 330.000 Ft megtakarítás, csak úgy bónuszban a kellemesebb motor karakter mellé, ebből az összegből pedig nem 1, hanem 3 turbó javítás jön(ne) ki. :) Vagy esetleg 2 turbó, ha nagy lenne a baj. És egy turbó általában nem 100.000 km-t bír, hanem többet.

    A turbó pedig az autós jelenkor mumusa. Minden kornak megvolt az aktuális mumusa, sokan utálták az injektorokat, amikor megjelent. Szépen ki is szorította a karburátorokat. Pedig jött vele az ECU, lambda szonda, mindenféle fszom jeladók, melyeket senki se ismert.
    Aztán a katalizátor is elterjedt, pedig új korában az sem olcsó, mégis ott figyel a tizenéves kocsikban is. Na meg ott van a jó öreg légzsák is. Volt ám pampogás, hogy csak úgy kidurran a semmibe, drága, és még haszontalan is. Manapság ott figyel minden kocsiban. Említhetném még az ABS-t, a CR dízelt is, a sztori kb. ugyanaz. Tetszik vagy sem, de működnek.
    Jelenleg mindenki a turbótól retteg, kivéve azok, akiknek olyan van ;] Érdekes módon látni 10-20 éves turbóbenzines kocsikat az utcán, pedig már rég szét kellett volna menniük.

    Kíváncsi vagyok, mi lesz a turbókorszak utáni következő fő mumus.

    rip and tear, until it is done

Új hozzászólás Aktív témák