Új hozzászólás Aktív témák
-
nozs23
addikt
Az S1H-t meg hagyjuk már 1,4 millióért olyan gépet venni megbízhatóság és profizmus címszó alatt, ami a három éves, negyedannyiba kerülő passzív hűtésű X-T3 tudását hozza (APS-C 4k/60p), azzal a rémes autofókusszal?
Ez mar csak szimplan baromsag.
Egyreszt ott a lowlight elony a nagyobb szenzor miatt, ergomoniarol, osszeszerelesrol EVF, kijelzorol, IBIS-rol meg nem is beszelve.
Masreszt videos funkciokban fenyevekre van az S1H az X-T3-tol.
Kicsit tovabb kene latni a 4K-n es az FPS szamon. Gyakorlatilag olyanokat kinal amiket sem az R5 sem az A7S III.
Videos autofokusz meg egy Sony A7III-nal is kompromisszumos, ha a Fujira felcsavarsz egy regebbi AF-os obit akkor az is a hasznalhatatlan kategoria.De tudom nem maradhat el az allando Fuji felsz*pas minden mas (kulonosen Sony) fikazasaval karoltve.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Milyen lowlight előnyről beszélsz a nagyobb szenzornál, ha APS-C croppot használ 4k/60p-nél?
Ha nem 4K 60 FPS-el veszel, akkor megvan a lowlight előny.
Elhiszem, hogy nehéz felfogni, de nem mindent 60 FPS-el vesznek fel. Külsővel pedig már megy a ProRes Raw 5.9K/29.97p (teljes szenzor) vagy a 4K/59.94p (APS-C) is és az anamorfikus módban is elérhető. Bár gondolom ezt is hozza egy X-T3, meg mindent IS. -
mikrofon
veterán
Mondjuk ez érdekes ezt nem gondoltam hogy ott lapul a fiókban és most az R5 miatt dobják piacra. Ami amúgy logikusan hangzik.
Mondjuk mint már írtam ezzek a videós dolgok nem hoznak lázba, így nem is követtem az igényeket....
Egyébként nem tudom mennyire van igény a Sony A7sIII - re...A Canon R5 szerintem jobban fogyna.
Teljesen egyetértek hogy ez a 12MPx fotózásra ma már kicsi. Én kb erre méretezem vissza a fotókat és azért jó ha van egy kis tartalék a széleken, meg még leméretezni is marad....[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az a baj, hogy nem tudod különválasztani a személyes igényrendszeredet másokétól vagy az objektív tényektől. Én is leírtam már, hogy az A7S III nekem azért nem való, mert én is a rendes hibrid fotó-videó megoldások híve vagyok (akár annak árán is, hogy egy kicsit alacsonyabban tetőzik a használható érzékenység felső határa), de nem tartom véletlennek, hogy a videósok körében (és nem csak az egybites influencereknél) komoly kritikai siker eddig. Érdekel, hogy ebből mi csorog majd le az A7 IV szintjére.
Hogy a Sony ült-e a babérjain és csak a Canon felébredésére lépett, szerintem halál lényegtelen egy kamera technikai megítélésénél. Minden gyártó így működik, piaci nyomás alatt teper, előnyt szerezve pedig leül a sámlira. Lehet erről is beszélni, csak ne a vason csattanjon az ostor, mert akkor a topikot a vallási fundamentalizmus szintjére züllesztjük. Ráadásul ha most a Canont hősként kiáltod ki mert odapörkölt a babérjain csücsülő Sonynak, akkor a memóriád is szelektív, mert 10 évig a két nagy DSLR gyártó semmi érdemit nem csinált a MILC piacon, ellenben a Sony még ha nem is a legelső MILC gyártó volt, de úgy vették a hátukra az egész kategóriát és vitték be a mainstream-be, mint senki más.
A Panasonic S1H pedig tényleg sokkal több annál, minthogy milyen videó módokat tud, mekkora képmezős kiolvasással vagy milyen az AF. Az S1H aktív hűtése vagy az LCD-re, EVF-be kipakolható funkciók (false colors, monitoring LUT, stb) sokaknak igen attraktívak és hasznosak is ha nem akarsz magaddal vinni egy külső monitort. Tényleg kéne már oda egy PDAF, mert ahogy a videózáshoz viszonyulnak, nekem az összes gyártó közül ők a legszimpatikusabbak ezt az egy dolgot leszámítva. Várom mit tud majd az S1H II, remélem megjön az eszük.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
Valóban hihetetlen mert hogy ez részedről téveszme és egyszerűen csak vissza kell keresni (FEDman ugyanis Parciákra sértődött be), na de ami igazán vicces hogy sikerült félreértened amit írtam és magadra venned ami nem is rád vonatkozott hanem pont hogy a Te mondanivalóddal értettem egyet (nem feltételes módban hanem ténylegesen) és arra írtam hogy jó helyzetleírás, nem vihartigrisére (bár ahogy most nekem ugrottál elbizonytalanodtam Na de mindegy is
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
de ha már felemlegetted íme az ominózus távozó kirohanás, részt se vettem abban a beszélgetésben.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
konyi79
addikt
De egy ideje nem jó veled vitázni
Egyébként érdekes kérdés ez. Nem gondolnám, hogy akár a Sonynak, akár a Canonnak érdekében áll teljesen hibátlan videós vázat lerakni a piacra. Valamekkora teret felül kell hagyni dedikált kameráinak.
Emellett én azt gondolom, ha azt mondja a Sony, nem melegszik, akkor várjuk meg, míg elkezdik élesben használni. A 6400-ra is azt mondta, használható is.
Persze az R5-6 / S1H /S3 videós vitába nem akarok beleállni, baromira messze van a téma tőlem. Amit leírsz persze megértem, de nem érzem ennyire súlyosnak.Ha ütni kellene a Sonyt én sokkal inkább pl az A9m2 miatt ütném. Már jó sok idő eltelt és mai napig nem látni, hol a valódi előnye az elődjéhez képest, főleg ekkora árkülönbözet mellett. Igaz, erről részben annak iparági szinten csak a Fujihoz mérhető az utótámogatása, de akkor is. Ahhoz képest az S2-S3 hipertérugrás. Miért nincs benne az új CF kártyafoglalat, pont abban?
Ez az EVF felbontás is szerintem csak azért jött meg az S3-ba, mert könnyebb kezelni a kis felbontású szenzorral anélkül, a latency az egekbe menne.Canont meg az F11 miatt ütném, de mértékkel veszem megint elő itt a témát /azért terelek / Mostanában mikor kimegyek képelni, próbálom nézni, mire mennék F11-en. Hát.. Végülis ha alszanak...
Meg fix, ami jó, mert nem megy bele úgy por. erre beépítenek egy pumpát...FEDman nagyon hiányzik a portálról, bármi is volt, kár érte.
Szóval rúgjál be, aztán gyere vissza. -
nozs23
addikt
Az S-AF-ban brutál gyors. Kevés fényben messze jobban fókuszál, mint egy mai Sony (-6EV elvileg). C-AF is egész tűrhető fotóra (nem olyan, mint egy mai PDAF).
Az igazi probléma a videós AF. Sajnos annak muszáj "pulzálnia" meg a tracking ott már tényleg felejtős kategória.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Én szinte csak RAW-ban fotózok úgyhogy annyira nem releváns, de nekem nem volt problémám a G9-el. Szerintem rendben vannak a színek az S1-nél is: [link]
Nem tudom, nálam nem sokszor fordul elő. De amikor a G9-el fotóztam sötét szobában nem igazán volt problémám az AF-el, míg amikor az A7 III átvált ilyenkor C-AF-ra, az akkor valami használhatatlanul lassú huntingolás. Pedig a G9 még gyengébb is ebben, mint az S1.
Nekem ez nem igazán számít, mert nagyon ritkán van rá szükségem, de van akinek lehet.
Szerintem itt jön ki, hogy CDAF náluk a legjobb, mert ugye csak az van. De sötétben a többi is kénytelen erre váltani, viszont ott nem erre építkeznek.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Igen most ránéztem E-Infin is. Aztán meg arra is rá kellett néznem hogy miért van három váz s1e, s1r, s1h. De ez a rész most már tiszta.
Mondjuk járhatna a nagylátó helyett valami alapzoom vagy valami alapzoom kedvezmény. Mert ha valaki rapróbálna, akkor arra inkább van szüksége.
Azért hiába az ajándék nagylátó valami kell még mellé... Így meg azért sok ez ezek az L-es obik se olcsók...[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én a pletykált új belépő Sony FF vázra leszek kíváncsi a felpattanó EVF-el (bár egy hagyományosabb A6xxx megoldás nekem jobban tetszene, kevesebb a hibalehetőség és nem kell puttyogtatni ki-be attól függően mit akarok). Ott legalább egyértelmű lesz, hogy az EVF arra való, hogy láss benne valamit ha nagyon tűz a nap és nem arra, hogy gyönyörködj. Nekem amúgy a Pana G80-ban lévő EVF-el sincs semmi bajom, célnak teljesen megteszi, na de az nem is volt soha 2 ezer dolcsi.
(#3848) vond: Én leginkább azt nem értem a Panasonicban, hogy egy rendes AF rendszer nélkül mégis mire számított? Gerald is elmondta, hogy a Pana a tesztkészülékeket ajándékba odaadta a videósoknak már egy hónapja, most járt le az embargó és gyanítom a Sony és a Canon marketing taktikáját akarta utánozni, hogy mire kint van az éles bejelentés, már ezerrel ellepje a Youtube-ot a tengernyi teszt. Ez amúgy nem rossz stratégia, mert most mindenki az S5-ről beszél ezekben a körökben, de tátott szájjal mentek a fa.... fás erdőbe, mert mindenki lehúzta nem csak a vázat, de az egész rendszert, hogy szar az AF. Pedig még Potato Jet is elmondta, hogy a videó puszta minőségén ő nagyon meglepődött, korábban nem használt soha Pana vázat, de neki nagyon tetszik a képe, húzhatósága, dinamikája (jól bírja az ETTR-t), de semmiképpen nem ajánlaná olyanoknak, akiknek fontos az AF. És ebben az árkategóriában fontos lesz, mert egy sokkal drágább cinema grade cuccban ha nincs patent AF még nem számít, mert egy produkciós kamerán úgyis manuális focus pull az alap, de 2000 dolcsiért az ember nem csak elvárja, hogy megbízható (de legalább kiszámítható) legyen az AF, de még választási lehetősége is van, ma már gyakorlatilag bármilyen más gyártónál.
Ha ez a PR pofon nem tereli a Panasonicot a PDAF bevezetése felé, akkor semmi és reménytelenek.
Hozzáteszem, hogy nekem sosem az volt a bajom a Panasonic DFD-vel, hogy nem elég pontos vagy egyes szituációkat nem tud megoldani, hanem a kiszámíthatatlanság, amikor egyszerűen nem érted, hogy mit-miért csinál. Volt már CDAF-es Fujifilm vázam és pontosan tudtam mindig, hogy mit nem tud és mit tud megoldani és akkor eleve ennek megfelelően használtam. De a Panasonic kiszámíthatatlan, van amikor egy szituációt már 99 alkalommal jól megoldott, de a századikra csinál valami teljesen érthetetlent.
-
nozs23
addikt
Az ára pont annyi, mint az A7 III és ajándékba jár mellé egy Sigma 45mm f/2.8. Sok fronton jobb mint a Sony: kijelző, videós tulajdonságok, 10 bit, 4k/60, live view composit, High res mode, gyanítom az IBIS is jobb, az EVF-re is azt mondják, hogy bár ugyanolyan felbontás mégis jobb a Panáé.
Szerintem senkinek nem lenne gondja ezzel az árral, csomaggal, ha végre videóra is vállalható autófókusz került volna bele. Ez húzza le az egészet. -
vond
MODERÁTOR
Ez majdnem olyan érthetetlen, mint hogy a direkt videós A7SIII-ba csúcs EVF-et, de "szutyok" kijelzőt tesznek. Mondjuk engem személy szerint annyira nem zavar ez a kevés képpontos EFV, mert szökőévben egyszer nézek bele, de valóban beleférhetett volna legalább a G9-ben lévő 3.680-as.
(#3852) Stauffenberg: Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy még ezek után sem kapnak a fejükhöz, hogy mekkora blama számukra ez az AF mizéria.
(#3850) MrChris: Érdekes egy jószág, annyi bizonyos. Az a 20-60-as kitobi is elég jó, és egyedi cucc, főleg 300 dollárért.
Mondjuk ha tényleg jön még idén egy nagy firmware update, ahogy elmondja minden tesztelő, és egy kicsit lejjebb megy az ára is, akkor azért nem lesz ez olyan rossz vétel, ha meg tudsz barátkozni a megbízhatatlan autofókusszal.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez régen is így volt, mikor megjelent a Canon 6D, akkor is persze finnyáskodott a sok kommentelő, hogy butított 5D, meg játékszer hobbistáknak, de igazából letarolta a profi piacot, mert akiket a többség "profi fotós" imázzsal képzel el, az valójában a fotós szakmának csak egy szűkebb rétege, az USA-ban is szarért-hugyért kattintgat a többség babafotókat, meg helyi divatmárkáknak pár Instagram posztra valót, esetleg a webshopba papírháttér előtt egy amatőr modellen lekattintja a tavaszi kollekciót.
Azok a gépek amiket említesz, viszont kétség kívül annyi előnnyel rendelkeznek, hogy piaci hátrányból indulva egy 6D-hez képest messze többet nyújtanak és nem is kell miattuk eladni egy fél vesét. Az A7 III nem véletlenül lett bestseller gép a maga szegmensében. Mint anno a 6D, csak ez már nem érződik olyan erősen limitáltnak.
[ Szerkesztve ]
-
zsiga_667
tag
Ingatlan is, igen. Meg mindenféle szolgáltatás, aminek az árát elsősorban a melós fizetése határozza meg. Fodrász, étterem, lakásfelújítás, pizzarendelés, taxi, ilyesmik. Ezek elképesztő drágák nyugat-európában meg az USA-ban.
Szerk.: Hogy témába vágó példa is legyen. Tavaly amikor Angliában voltam pár hónapot, tesómék újszülött lányát lefotózta a kórház fotósa. Sokéves crop váz, legalja 18-55, egy szem godox vaku a vázon, tehát nem volt egy nagy befektetés az eszközpark. Az alapcsomag (talán 10 kép, aminek a fele nagyon szar, a másik fele csak átlag amatőr szint), vagy 30 papírkép többféle méretben, képeslap stb; került 250 fontba. 3 perc munka, nulla utómunka. És ennél csak drágább lehetőség volt.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ha a kezelőszerveket nem herélik ki és marad a dupla kártyahely, felőlem adhatták volna fillérre ugyanannyiért, mint az A7 III-at és akkor mindenki eldönti magának, hogy melyik a fontosabb:
A.) Kompaktabb kialakítás, bénább EVF, oldalra kihajtható kijelző
B.) Hagyományosabb kialakítás, jobb EVF, fel-le dönthető kijelzőHa vlogolnék, nekem inkább a Sony A6600 kéne (1200 dolcsiért újonnan lecsapható és marad pénz még objektívre is). Nem tudom ezen a területen mégis milyen extrát ad a Full Frame szenzor.
-
p_adam
addikt
De a hiper-szuper AF meg belekerült, a képminőség fantasztikus.
Nem feltétlenül az a kamera, amit élmény használni, de a végeredmény szempontjából elég erős versenyző, a fő erénye valószínűleg az, hogy senki nem nézi ki belőle, hogy mire képes, mintha a point-and-shoot koncepció a végletekig ki lenne tolva. A userünk felemeli a kamerát, csinál egy képet, valószínűleg az expo és az AF is jó helyen lesz.
Az EVF miatt tényleg kár, ugyanakkor nincs benne egyetlen kihasználatlan négyzetmilliméter sem, szóval nem is nagyon lehetett volna másképp megcsinálni, lehet a későbbi változatokban majd ezt a vonalat is elkezdik finoman hízlalni. -
tvamos
nagyúr
Persze, teljesen igazad van.
En azt latom, hogy amikor a vevo visszaviszi a keszuleket, akkor mar nagyon nehez meggyozni, hogy o volt a hibas, hiaba mutogatjuk neki a hasznalatit. Hiaba tudod bebizonyitani, hogy teny szeruen o a hibas. Ha kimondta, hogy add vissza a penzt, akokr mar altalaban mindegy. (Itt arra gondoltam, ha nem megfelelo SD kartyat vesz.)
No mindegy, en nem ertem ezt a nagy felhaborodast az XQD miatt. Azt jobban megertem, hogy haborognak az emberek az egy kartyaslot miatt, ahhoz azert eleg sokba kerul, hogy ne ferjen el benne ketto slot.
De lehet, hogy rosszul latom ezt az egesz sztorit.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
vond
MODERÁTOR
Ezek is nagyon jók! Örülök, hogy most már egész normális áron lehet itthon is venni memóriakártyákat. Emlékszem, pár évvel ezelőtt azért sokkal nagyobb volt a különbség, ha kintről rendelted. A fél PH! Sincerity/Courtesy Trading-től vásárolt.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
nozs23
addikt
Mar official, hogy az egesz S1 szeria megkapja fw-el az S5 fokuszat. Ez amugy tok szimpatikus huzas, mert a Sony nem adja a real time AF funkciojat az A7 III-nak, pedig az uj APS-C gepeiktol kezdve az A7C is megkapta, ami elvileg ugyanazt a processzort hasznalja, mint a III, tehat csak szoftveres korlatja van a dolognak. Persze ettol fuggetlenul nincs ra panasz, de azert hasznos funkcio lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Engem ez kicsit a konyhaművészetre emlékeztet, pl sütőben sütés vs sous-vide gép.
Nagy rutinnal finomat lehet sütni sütőben is, de addig azért jó pár iteráció vezet, kevésbé jól sikerült produktummal szegélyezve. A sous-vide géppel meg pontosan, reprodukálhatóan finomat lehet főzni mindig, fantasztikus eredménnyel - de sok emberből ellenérzést vált ki ez, a "régimódira esküsznek".An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pontosan ezt fejtegettem pár hete, hogy a Nikon rajta ül a világ egyik legnagyobb, legjobban fizető fotós táborán, akik még mindig DSLR-t használnak, de nem lesz ez így örökké és mégis képtelen még a saját felhasználóit is megszólítani.
Basszus, tavaly 1,7 millió cserélhető objektíves gépet gyártott a Nikon és ebből csak 280 ezer volt MILC. Eközben a Sony csak egyedül MILC-ből legyártott 1,65 milliót.
Nekem is van kollégám, aki FF Nikon felszerelésről váltott Sony A7R IV-re (D810 ment fel Ebayre). Az objektívek egy részét eladta, egy részét pedig áthozta adapterrel. Világ életében Nikon felé húzott és most egyszerűen azt látja, hogy a DSLR és a MILC szegmensben is megállt náluk az élet, csak folyamatosan utolérni akarják a piacot, nem pedig versenyezni a többiekkel.
Én azt gondolom, hogy a Mitsubishi kénytelen lesz a menedzsmentben mészárlást végrehajtani, mert a jelenlegi vezetés csak a falhoz fogja csapni őket. Pedig a Nikon ennél sokkal többet érdemelne (ahogy a Pentax is, de hát ők már mérési hibahatáron belül vannak a piaci jelenlétben). -
Stauffenberg
Topikgazda
Nem nagyon akarom ezt már kommentálni itt, de az offtopikban szívesen.
Itt legyen elég annyi, hogy nagyon örülök, amiért a konkurencia keményen küzd azért, hogy teljesértékű alternatívákat nyújthasson. Phase One, Blackmagic, Affinity és a többiek (nem beszélve a Corel-ről) remélem együtt megdöntik ezt a dominanciát.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
-
MrChris
nagyúr
G9-nél ilyet nem látok, itt van egy sima és a highres párja a kitobival. Ide-oda váltogatva, megbámulva szinte megegyezik.
Ami viszont jól látszik 1:1 nézetben, hogy némely helyen több részlet jelenik meg. A kéknyelű reszelő barázdáin, ami 20mp-en szürke zsizsik az highresben jól elkülönülten recés. Vagy a pénzérmék élének barázdái előjönnek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Bocs mindenkitől, de a nemrég megint megvariált fórum motor nem engedi, hogy egyszerűen copy & paste beillesszem, hogy kinek és melyik hozzászólására reagálok mert rögtön a fél weboldalt kijelöli, így tüntető jelleggel mindent szépen kiporciózok külön-külön hozzászólásokba. Nem hiszem el, hogy ezt tizenakárhány éve nem lehet gatyába tenni végre, hogy egyazon felhasználótól egymás után leadott hozzászólásokat összefűzze, vagy a válasz gomb megnyomására a már szerkesztés alatt lévő hozzászólásba beillessze, hogy innentől ez egy új válasz.
Na de vissza a válaszomhoz:
Az A7S III nagyon príma kis cucc ilyen szempontból, én már a GoPro esetén is letettem a hajam attól a szoftveres stabilizációtól, nem véletlenül hoztam példának. Szerintem a GoPro nagyjából ezzel mentette meg magát a csődtől, mert ahogy jött fel az olcsó kínai konkurencia képminőségben, úgy zuhantak be a GoPro eladások pár éve és kellett valamit gurítani, amit a többi nem tud. Mondjuk az A7S III előtt volt már az Olympus E-M1X is, ami már rögzített gyro adatokat, de az Olympus nem igazán tudta magát közel fúrni a videósok szívéhez.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mondjuk a 400 megapixeles territórium eleve már olyan felhasználási terület, ahol nem szeretik az on-the-fly megoldásokat.
Volt alkalmam már megnézni, hogyan dolgoznak azok, akik 200+ megapixeles fotókat készítenek festményekről meg egyéb műtárgyakról és a Phase One meg a Hasselblad hasonló megoldásai is így működnek.
Nyilván mi ahhoz vagyunk szokva, hogy kézből (legrosszabb esetben állványról) megy a hi-res mód, a gép össze is rámolja egyetlen fájlba és örülünk neki, hogy nem mi szívtunk az utómunkával, de ahogy a Fujifilm implementálta az teljesen megszokott a maga területén.
A GFX100-ból számomra sokkal érdekesebb a pár napja leleplezett IR verzió kifejezetten asztrofotóra, na abból megnéznék egy patikára összerámolt 400 megapixeles kész kimenetet. -
Stauffenberg
Topikgazda
Abszolút értem, meg egyet is értek azzal, hogy csak azért, mert megszoktunk valami bénaságot, nem kell úgy is maradnia az idők végezetéig (én a mobilos appok fájdalmas bénaságán szoktam rendszeresen puffogni). Csak ezeket általában tethering módban hajtják, ott a gigabites csatlakozó rajta és már eleve a számítógépen megoldod a rendszerezést. A Capture One eleve a Phase One saját tethering és RAW konverter eszközének indult (utóbbi vonatkozásában nem is tudott túl sok egyebet az alapfunkcióknál), csak aztán rájöttek, hogy ezzel pénzt lehet keresni ha nekimennek konkurenciaként az Adobe-nak (és milyen jól tették).
-
MrChris
nagyúr
Amelyik vázban stabi is van abban van ilyen érzékeny giroszkóp is. A Panasonic videó fájljainak első képkockájába még bele is teszi az xyz gyorsulás, forgás, dőlés adatait. Csak belső program kérdése lenne hogy mindet beleírja további felhasználásra. A szenzor és optikai stabilizálás is bele kerülhetne, hogy azokat kivonva lehessen még jobban postban stabizni.
-
topikk
senior tag
Azért írtam, hogy ezek az én szempontjaim, nekem tökéletesen megfelelnek az f/1.8 fixek, megfizethetőek és kiváló képük van. (Ráadásul az Oly 1.2 felől nézve ahonnan én jövök, az ekv. 50 és 85mm használt árából bőven kijönnek ezek az obik újan is). Egy 14-30 lesz még mellé, a tele egyelőre fejvakarós , de mostanában amúgy is keveset használom, mert főleg családi képeket lövök a kis gyerekek és időhiány miatt.
OFF, de hátha hasznos valakinek: egy szlovák shop-ból rendeltem, így van EU gari és kb egy százassal olcsóbb mint itthon. Írni kell nekik e-mailt, küldik a számlát, utalás után szállítás (7 EUR)
Mi a te logikád a Z obiknál? Mi lenne a jobb sorrend?
-
lugosi
MODERÁTOR
Én azért gondoltam kisebb szenzorra, hogy árban versenyképes legyen az átlag ff milcekkel (az olyan 2000 usd körüli árkategóriában). Bár lehet, hogy az objektívek miatt úgy is drága lenne a rendszer. Nem ismertem ezt a 100S-t, most utánaolvastam és látom hogy 6000 usd körül várják. Szerintem ezzel a ff milcek piacára nem akarnak betörni.
Lehet akkor hogy ők a ff szegmenst ráhagyják a jövőben is? -
Neck
veterán
Én is pont így használom - bár kicsit sajnálom a ki-be kapcsolót
Esetleg alternatívaként már az is sokat dob rajta, ha a sleep mode időzítőjét picire veszik, és beállítják a repülő módot.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
PuMbA
titán
"eszméletlen mennyiségű expót"
Stauffenberg hozzászólás 6-os pont. Nikon D5-tel egy akksival 8000 képet lenyomsz. 14 óra, folyamatosan bekapcsolva, 1600 kép és 3 másodperces image review expó után -> 5 akksijelző ikonból 4 marad, azaz 4 esküvőre való akksiideje biztosan van
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nekem úgy van beállítva a Pana váz, hogy ha az EVF közelséget érzékel, akkor 30 másodperc után megy sleep módba (nyilván ha közben nem babrálsz vele). Szóval ha leeresztem a vállamon, nyakamon a gépet a pántnál fogva, akkor már ketyeg visszafele az idő.
Nyilván nem tud villámgyorsan felébredni ez sem, de már megszoktam, hogy ahogy nyúlok a géphez, már megsuhintom az AF gombot, mire a szememhez van emelve már aktív minden újra.
Nekem nem lenne szívem folyton klattyogtatni a ki-be kapcsoló gombot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Diablo IV
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Azonnali fotós kérdések órája
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs