Új hozzászólás Aktív témák
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
A hozzáértők véleményére vagyok kíváncsi:
Panasonic G9 VS. Sony a6400 VS. Sony a6500
Ár/érték/tudásszint/objektívek minősége és ára stb.
Leginkább beltéri fotózásra (rendezvény, baba, kismama, portré, mini stúdió stb) és kültéri videózásra használnám. A kiszemelt objektívek: Sigma 16 1.4, Sigma 56 1.8 és ha a sony mellett döntök akkor , akkor később egy 18-105 4 PZ.
És egy vaku is kellene amelyet nem a gépvázon használnék hanem állványról ernyőbe befelé fordítva. Jelenleg van egy Tamron 28-75 2.8-am Nikon véggel, ezt gondolom egyik vázra sem lehet fölrakni hogy legalább fénymérésem legyen?
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz robi1979 #455 üzenetére
Miért ragaszkodsz ahoz a régi 28-75-höz?
Már ezt kérdezted máshol is ha jól emlészem.
Átlagos minőségű obi és FF-m vázra való.De bármelyik milc-re felrakható és használható manuális obiként egy rekeszgyűrűs adapterrel ha van rajta rekeszgyűrű sima adapter is elég. Fénymérés minden milc gépen van mindennel amit ráraksz.
A panasonicnál ugrik a dfd nem panasonic obikkal így nem lesz az igazi a témakövetés. Panasonic obikat nézz hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
brickm
őstag
Sziasztok!
Finepix s2000HD-t váltanék le Eos M50-es géppel. Ahogy néztem Milc kategóriában(meg dslr-ben is) árkategóriában kb ez a legjobb választás most nekem.
Hobbi fotózok, semmi különösen komoly dolog, csak szeretnék manuális zoomgyűrűzéssel szórakozni, meg fókuszálni, meg azért az előző géphez képest egy évezredes előrelépésnek tartom kb képminőségben is. (nyilván ettől tehetségesebb nem leszek, de az más kérdés)
Van esetleg valami gép még amit nézzek meg mielőtt megveszem? Hasonló árban? (200k körül)
Illetve érdemes lehet hazsnáltan megvenni, vagy mindenképp újat vegyek?Szerk.: Nem feltátlen ragaszkodom a milchez, ha ilyen árban kaphatok jelentősen jobbat, de kedvezőnek tartom a mechanika hiányát és a készkép-megjelenítést a keresőben
[ Szerkesztve ]
-
-
brickm
őstag
válasz Stauffenberg #458 üzenetére
Szia! 4/3ak nézegetésével kezdtem, akkor lefele beszélt róla mindenki, így lett apsc 😀
Viszont közben arra rájöttem, hogy az m50ben elég jó az automatikák, meg az AF is, amik -bár épp manuál perverz vagyok- idővel nagyon jól jöhet. A videózási képességeibis eléggé jók. Amit fel tudok hozni ellene az akkukapacitás talán egyedül. -
Stauffenberg
Topikgazda
M50-ben csak Full HD videó alatt van rendes AF (az viszont tényleg a legjobbak között van). Ha már 4K UHD, akkor a piac egyik, ha nem legrosszabb AF rendszerét kapod (ja és brutális crop mellett tudsz csak 4K-ban rögzíteni).
Én nem akarlak rábeszélni az MFT-re, ha egyszer már sikerrel lebeszéltek róla (bár nem tudom mik voltak a konkrét érvek ellene). Az M50-et is sokan szeretik, népszerű váz, más kérdés, hogy nem nekem való (a hasonló árkategóriájú Panasonic G80-am messze magasabb felszereltségű gép).
Én még egy Sony A6300-on is elgondolkodnék, bár annak vannak nyűgjei videózás közben a túlmelegedéssel. De szuper szenzor van benne. Nem fogsz az M50-el sem mellé lőni, de azért mielőtt leteszed mellette a voksod, azért próbáld végiggondolni az objektíveket is, hogy mit akarsz majd használni és innen nézve is járd körbe az egyes rendszereket.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #460 üzenetére
Én is csak ajánlani tudom a micro 4/3-ot. Nem is gondolkodtam olyanban, a fórumon ajánlották, kipróbáltam és maradt, nagyon bevált.
-
brickm
őstag
válasz Stauffenberg #460 üzenetére
A nagyobb crop, régebbi technológia és a gyengébb automatika miatt beszéltek le róla.
Egy ábrán, ahol FX-hez képest van kirajzolva a képméret valóban jóval-jóval kisebb a látható terület(oké apsc-hez képest arányaiban nem annyira durva, mint fx és apsc között pl, de azért jelentősnek tűnik. Bár használat közben ezt lehet kevésbé venném észre)Nem a 4k videó vonzott be, a sima fhd is tökéletesen elég lenne, ha időnként videóznék, így ez nem tényező annyira.
Néztem egyébként a Lumix G80/85öt, de abból jelenleg csak a gépváz 200k, kitobi minden nélkül. Tudásban ott van egyébként ez igaz.
A sony gépeket megnéztem, "kipróbáltam" nekem az se fogásra, se megjelenésre nem jött be(a gumírozott markolat, meg kissé ütésállóbb kivitelezés közelebb áll hozzám, mert nem egy ékszernek venném, amin fáj a ronda karc szerk.:bár látom ebből is van gumirozott, a médiában ilyen fém színű kivitel volt épp, ami inkább tűnt kompakt gépnek. )
Kivárok még kicsit a döntéssel, mert az a baj, hogy mindegyik mellett van negatívum és sok-sok pozitívum is, de még senki nem tudott olyat mondani, ami miatt egyértelműen elmenjek valamelyik irányba sajna.
Ahogy írtad egyébként, most az optika teszteket bújom ezerrel, hogy mire is van szükségem és azt melyik típushoz tudnám a lehető legjobb árakon beszerezni. Egyébként fix 30mm-esben gondolkodom, f1.2 körüli fényértékkel, meg valami 50-150mm-es vagy 200mm-ig valami "mindenes" zoom obival.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Két rendszert ismerek, ahol a crop figyelembe vétele megjelenik az objektív tervezésnél is: MFT és a Fujifilm X. Mindkettőre úgy vásárolsz objektíveket, hogy a népszerű Full Frame (avagy FX) objektívek látószögeit hozzák. A többinél meg ahogy esik, úgy puffan, de itt sem feltétlenül drámai a helyzet. A crop változtatja a kapott látószöget, de ennek figyelembevételével fogsz objektíveket vásárolni amúgy is.
Hozzáteszem a Fujifilm S2000HD-ban egy 1/2.3" kompakt szenzor van, ilyen kerül ma már az okostelefonokba is. Ehhez képest bármi a felsoroltak közül egy óriás hozzá képest.
Én a magam részéről ha APS-C-t vennék, akkor már valami újabb generációsat (mint az újabb Fujifilmekben lévő 26 megapixeles Sony szenzor). Régebbi APS-C szenzorok esetén nem drámáznék az MFT kicsit kisebb méretén, főleg ha egy M50 az ellenfél. [link]
Ha kifejezetten hosszú távra tervezel, akkor talán az MFT már problémás lehet, ki tudja mi lesz a jövője (az egész ipar a Full Frame felé tolódik), de jelenleg az egyik leggazdaságosabb és legkiforrottabb rendszer, nyilván a saját kis kompromisszumaival együtt. De én pont nem a szenzor méretén aggódnék az esetében.
Hozzáteszem az M50 sem egy nagy mellényúlás vázként, de engem a halálba idegesítene a kevés natív objektív.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #464 üzenetére
Azért ez az tükrös APS-C vonalon se ismeretlen a nagy gyártóknál.
Nyilván jónéhány FF objektivet árulnak még a filmes korszakból, pláne ha még FF digit vázaik is vannak.
De az APS-C kört rajzoló objektivjeik gyujtótávolsága már ezt a logikát követi.
Amúgy azt felejted csak el hogy a m4/3 és a Fuji X bajonett nem létezett korábban, mig a Minolta/Sony A, EOS, PK és Nikon bajonett hosszú múltra néz vissza.
Emiatt a m4/3nál és a Fujinál nincsenek korábbi tervezésű obik, nyilván csak a saját érzékelőre tervezik az ujakat, pláne hogy nincs FF vázuk se :-)[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #465 üzenetére
Nincs elfelejtve, de nem véletlenül emeltem ki, hogy ez máshol sem drámai, aki kivan azon, hogy a 24mm már nem pont ekv. 35mm, mert ahhoz 23mm kell egy 1.52x crop vázon, az szerintem menjen el remetének a hegyekbe.
Ami inkább gond az FF és APS-C-t párhuzamosan futtató gyártóknál, hogy az APS-C sokkal kevesebb figyelmet kap. A Canon például már év elején leszögezte, hogy most egy darabig az égvilágon semmilyen más objektívre ne számítson tőlük senki, csak EOS R-re fognak lapátolni, miközben szegény EOS M-re is ráférne némi törődés.
Sony kb ugyanez amióta elindul az A7 vonal. Ha akarsz az A6400-ra egy kb. ekv. 35mm objektívet, akkor arra ott a Sony FE 24mm F1.4 GM, ami nagy, nehéz és drága, na meg legfőképpen FF-re van. Vagy kicsit olcsóbban, de szintén nem túl olcsón egy Sigma 24mm f/1.4 DG Art. Szóval a több formátumot hajtó gyártók esetén látszik, hogy a figyelem mindig a preferáltabb formátumra irányul és simán hagynak lyukakat.
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #466 üzenetére
Mondjuk pont kihagytad az egyik legelső APS-C Sony Zeisst, az 1,8/24mm-t
Azért van ebben ráció is, az APS-C vázakat javarészt az amatőrök veszik és inkább rétegigény a (fényerős) fix obi, ráadásul ha független gyártók lefedik ezt a sort helyettük.
Az Olynak nincs problémája, csak magának gyárt obit, nencs döntési kényszerben hogy hova fejlesszen...
Hogy a Canon mit bohóckodik a MILC vonalon, hát az megér egy misétSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #466 üzenetére
"A Canon például már év elején leszögezte, hogy most egy darabig az égvilágon semmilyen más objektívre ne számítson tőlük senki, csak EOS R-re fognak lapátolni, miközben szegény EOS M-re is ráférne némi törődés."
Tudom még erős pletyka, de úgy néz ki, hogy jön az év vége felé az EOS M500 és az M5 Mark II az M50 mellé hamarosan, hiszen az M50 elég erős az eladásokban és 2db új EF-M objektív is. Tavaly jött az EF-M 32 mm f/1.4 ugye.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
kovsol
titán
-
wms
senior tag
válasz Mr.Csizmás #481 üzenetére
Ezért nem is mertem beírni
-
kovsol
titán
Én nem féltem az A7III -t se. Az új EYE AF -t az is megkapta. Egyébként nekem volt A6300 aminek megegyezik a fókusza ugye az A6500-al, és érezhetően jobb az A7III.
Nem azt mondom az A6300/6500 rossz, mert az átlagos felhasználói igényeket túlteljesítik azok is simán.May the Force be with you!
-
robi1979
aktív tag
Javítsatok ki ha tévedek, közel 2 hónapja bújom a fórumokat mert a régi Nikon D50-emet szeretném lecserélni. Amihez anno 2007-ben úgy látszik jól választottam objektívet mert egy Tamron 28-75 2.8 eddig kiszolgált. Mint látjátok előtte nem volt Sony vázam, így mikor ide bepötyögtem ez első kérdéseimet tapasztalatom sem volt Sony MILC-ekkel.
Első sorban APSC kategóriában kerestem versenyzőt. De! És most jön a DE! Lehet a marketinges nem mondatja velem DE nekem úgy tűnik hogy a Sony marketing koncepciója iszonyat jól fel van építve. Jelenleg úgy látom hogy a középmezőnyben van a legnagyobb verseny. Így nem csoda ha egy átlag USER eltéved benne. Iszonyat sok versenyző, és rengeteg kategória ezen belül is. És ezek CSAK a vázak! Ezek a vázak már jóval felül múlják egy átlag USER igényeit. És folyamatosan jönnek az újdonságok. Ezért szerintem itt nincs jó vagy rossz, a lényeg a felhasználási terület – mint minden másban.
Én úgy látom hogy OK, hogy a Sony bedobta az a6400-at egy a9 alap erősségeivel bár nem egy kategória, nem egy szegmens, nem egy célközönség. De aki a9-el fotóz, másod gépnek ott a 6400. Mindezt úgy hogy maga mögött hagyott egy piacot beelőzve a versenytársakat az a6500-al amely már egy 3 éves konstrukció. Aki viszont most szeretne közép APSC vázat venni az mit tehet? Vagy a6400 vagy a6500. Nekem úgy tűnik hogy az a6400 a Sony abszolút válasza a Canon M50-ére. Számomra inkább hasonlít egy M50-re mint egy flagship APSC-re. Kihajtható, Vlogger kijelző, a legújabb követő (tracking fókusz) amely nyilván a vloggoláshoz elengedhetetlen. Kövezzetek meg, de nekem az a6400 inkább egy vlog kamerának tűnik sajátos árképzéssel mint egy flagship APSC váznak Sony-n belül. Ez inkább csak a piac beetetése és a piac megfelelő tesztelése egy (alfa?) béta időszak. Kb. mint a bűvész amikor azt mondja hogy csak a kezemet figyeld és miközben a kezét nézed, ösztönösen nem figyelsz a trükkre. Ha a piac elfogadja a 6400 árát, ergó fogy a termék, elérhető az a9 erőssége közép szegmensben is, így már szép lassan be lehet dobni egy JÓVAL MAGASABB ÁRON MINT TERVEZTÉK közép flagship APSC vázat. Plafonig ki fogja tolni az új flagship árát és ezt borítékolom bármikor. Az a7III ebben a szegmensben meg azért nem ellenfél mert FULL FRAME. Aki APSC objektív parkot épít, az nem fogja az egészet lecserélni költséghatékonyság miatt - amikor az új APSC flagship "még majdnemhogy többet tud".
Na az lesz szerintem a Sony a6700 vagy a7000, a Sony a6500 2-3 éves APSC flagship utódja. Amely 2019-ben legalább akkorát fog szólni mint 2016-ban az a6500.
Jól gondolom hogy az igazi flagship Sony APSC közép kategóriában még a mai napig az a6500? Jól gondolom hogy az a6500-nak ebben a kategóriában más gyártóknál sincs nagyon ellenfele? Ha nem így lenne, a Sony már bedobta volna az utódját, ami nem az a6400 – szerintem. Az a6000 árképzése anno ugyan ezt mutatta a 6300-al szemben és a Sony ezen két készülék betesztelésével ezen szegmensben iszonyat jól tudta pozícionálni az a6500-at. Amely azóta vajnyi keveset vesztett az árából/értékéből.
Hogy mit tehet egy átlag USER ebben a kategóriában manapság? Baba, kismama, rendezvény, egyéb beltéri, kültéri fotózáshoz vesz egy a6500-at. Amivel kezdtem az irományom, javítsatok ki ha tévedek!
[ Szerkesztve ]
-
-
kovsol
titán
válasz robi1979 #484 üzenetére
Szerintem Fuji xt3 most az apsc csúcsa. És az a6400 hidd el messze van az a9-től.
Az a9 másodpercenként maximum 60x tud fókuszt állítani 20fps mellett. Az a7iii megkapta a fókusz rendszerét, de az csak képenként egyszer tud fókuszt újra állítani, így másodpercenként 10x a 10fps miatt.
Én úgy gondolom az a7iii közelebb van az a9-hez, mint az a6400.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mercutio_
félisten
-
OPiiPO
addikt
válasz Mr.Csizmás #490 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
mikrofon
addikt
válasz robi1979 #484 üzenetére
Vegyél Nikon vagy Canon milc-et. Inkább az utóbbit. Az való neked! Állítólag a Canon RP váz olcsó és nagyon jó! A MiLC piacon elérhető legjobb! Rengeteg objektív választható hozzá, nagy a használt piac, csak adapterrel vegyed a vázat és egy új dimenzió nyílik előtted!
Csak kímélj meg minket a hasonló színvonalú és hosszúságú következtetésektől. De attól mindenképpen, hogy több helyre is bírod.... Többször is....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Mr.Csizmás #493 üzenetére
Úgy tűnik neked sem esett le miért írtam....
Még mielőtt jobban bele éled magad ebbe. Nem kell ellenőriznem semmit a Google-vel... Mert amúgy pontosan tudom mi a helyzet....
Aki ennyi olvasás és kérdezés után egy lapon említi a Sony a9-et és az a6400-at, aki azt írja hogy aki a9-et használ az mellé a6400-at vesz.... annak nagyon más való...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Napi vicc :
Pentax: „A MILC gépek új jövevények, ezért természetes, hogy sokan érdeklődnek irántuk, de egy vagy két éven belül a tükörreflexesről váltók vissza fognak térni a dSLR rendszerekhez”.
Forrás: mlzphoto.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sweet.tv - internetes TV
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot